Jump to content

Probleme Ac - Climatronic


wub
 Share

Postare recomandată

Cumva filtrul cu silicagel ar trebui inlocuit pentru ca dupa cateva interventii la circuitul de freon (inlocuire conducte, compresor, radiator etc) sau simple reumpleri/completari cu freon filtrul se satureaza si nu mai dezumidifica freonul. Intr-o instalatie care nu s-a intervenit nu cred ca ar fi nevoie de inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Revin cu problema cu ventilatoarele. Dupa ce am fost pe la mai multi electricieni si nu au stiut ce sa faca, m-am apucat eu de urmarit fire si de masurat tensiuni. Deci... am schimbat termocupla si ventilatoarele pe treapta 1 nu pleaca. Am masurat daca am tensiune in mufa care vine pe termocupla (aveam 5V, si cred ca e ok), sigurantele sunt OK, firele sunt OK. Dar dupa ce am pornit masina fara mufa la termocupla dupa aproximativ 15-20 sec au inceput sa se invarta ventilatoarele ( curiozitatea mea e.... cine lea dat comanda sa le porneasca, daca eu aveam mufa scoasa) si am lasat masina sa mearga 3 min timp in care ele nu s-au oprit. Dupa ce am pus mufa pe termocupla... ventilatoarele nu au mai pornit (nici macar cand era foarte fierbinte motorul). Dupa care am scos iar mufa..... si iar dupa 20 sec au pornit. Deci cine ma poate ajuta sa elucidez misterul ventilatoarelor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5V cam putin in mufa, trebuie sa ai 12V. de aceea nu pleaca. fa scurt in mufa de la termocupla pe 2 dintre cei 3 pini si trebuie sa plece ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai asta e problema, ca multi mi-au zis sa fac scurt intre acei pini, dar la mine termocupla are doar 2 pini. Si cand fac scurt intre ei nu se intampla nimic...nici cu contactul pus nici fara contact.

Cam asa arata termocupla mea , dar la magazin i se zice senzor temperatura lichid racire

post-44968-0-59521900-1344622104_thumb.j

Modificat de taquito
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor 1.6 mpi AVU 102CP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA tine nu e termocupla, este senzor temperatura de pe radiator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica la mine nu este termocupla ? Si totusi care este rolul acelui senzor de pe motor ?

Modificat de taquito
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DE a porni ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi nu vrea sa le porneasca, ele pornesc doar dupa ce decuplez mufa de pe acel senzor....dar merg non-stop pana opresc eu motorul. Si mai am o intrebare, termostarul este in blocul motor acolo unde intra furtunul de jos de la radiator, nu ?! ...ei bine, la toti acel furtul e simplu, dar la mine inainte sa intre in motor are o mufa pe el ... ce rol are ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel de pe radiator este denumit G83 si posibil sa fie defect.

30 °C is within range A and equals a resistance of 1.5...2.0 kΩ t 80 °C is in range B and corresponds to a resistance of 275...375 Ω

termostatul la tine este intre motor si filtru si este controlat electronic.

post-1788-0-80717500-1344627146_thumb.pn

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de pe radiator este schimbat de aproximativ o luna, deoarece tot asa se manifesta masina si credeam ca el e de vina. Dar punctul 9 din desenul de la tine e termostatul ? Si senzorul din-aintea lui de cine e comandat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, este termostatul , dar mufa de la 7 nu e senzor, este chiar comanda termostatului. la tine este comandat electronic sa se deschioda, nu se deschide termic ca la celelalte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi , cine comanda acea mufa ca sa se deschida termostatul sau sa se inchida ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:dry: Mai detaliat ... !? Inteleg ca comanda o da ECU, dar cum pot verifica ce e defect la masina ?! Adica e defect termostatul ? Daca ar fi defect el si s-ar incalzi motorul , ar trebui sa porneasca ventilatoarele ...corect ?! Dar la mine nu pleaca ventilatoarele cand au mufa pusa pe senzorul de temperatura de pe radiator (dupa cum am mai zis...acel senzor e nou), iar daca scot mufa de la acel senzor dupa circa 10 secunde pornesc si nu se mai opresc pana nu opresc motorul. Este vreo legatura intre comanda termostatului si cea a ventilatoarelor ? Ce anume ar trebui sa mai verific la masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa verifici senzorul de temperatura de pe motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taquito, cred ca deviem de la subiectul topicului, daca AC/climatronic iti merge si daca ventilatoarele iti pornesc pe treapta 1 la pornirea AC/climatronic problema ta e in alta parte. Ceva ma face sa cred ca ai niste probleme la termostat, daca el nu deschide sa dea drumul la apa calda in radiator nici senzorul de temperatura de pe radiator nu are cum sa detecteze temperatura ridicata. Iti propun sa citesti http://vwforum.promo...+termostat +avu eventual continuam discutia acolo.

Modificat de dic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK. Multumesc pentru raspuns si faptul ca mi-ai dat un link cu ceea ce ma intereseaza mai detaliat. :icon_thumleft: Discutia se muta acolo .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In urma unui test cu VagCom am descoperit la "Adresa 08: Clima automata" urmatorul cod de defect: "1 cod a gasit: 01274 - Servomotor pozitionare clapeta -V71- 37-00 - Defect".

Incercind sa aflu despre ce este vorba, am reusit cu ajutorul colegilor de pe acest forum sa descopar ce face servomotorul respectiv si cam unde este el pozitionat.

Am dat jos torpedoul, care este prins in 5 holtzuruburi si este foarte usor de dat jos. In spatele lui am dat de "cutia" de plastic in care se afla ventilatorul, radiatorul, clapetele, etc.

Pe laterala din dreapta, sus de tot, am dat de servomotorul V71.

Este destul de usor de dat jos deoarece este prins intr-un singur holtzurub cu cap pentru tubulara. Dupa ce se desface holtzurubul, servomotorul mai ramine prins doar in clapeta de recirculare, iar bratul acestuia ramine prins de clapeta de admisie aer de sub filtrul de polen.

Prima data se scoate din clapeta de recirculare:

post-111249-0-88610300-1346584346_thumb.

Zona incercuita cu rosu este un soi de ax cu caneluri, este din plasttic, si intra in gaura cu caneluri a axului clapetei de recirculare. Este in partea de jos spate. Se baga o surubelnita dreapta si se forteaza ansamblul servomotor inspre dreapta pina ce va iesi acel ax cu caneluri afara.

Mai ramine de detasat bratul servomotorului de bratul clapetei de admisie aer.

Nu am o poza foarte clara cu prinderea respectiva, dar atasez o poza cu o alta prindere identica ca si forma:

post-111249-0-16884600-1346584352_thumb.

Zona incercuita cu rosu, exemplifica tipul de prindere.

Am dus servomotorul in casa si l-am desfacut. In interior arata asa:

post-111249-0-45435800-1346584600_thumb.

Dupa ce am scos tot din el, am probat motorasul cu o sursa de 12V sa vad daca merge sau nu. Am descoperit ca intr-o directie mergea dar invers se bloca. Invirtind de el cu mina, am descoperit ca una din periile colectoare se dadea peste cap. Am decis sa fac motorasul bucati, dar din pacate are o tabla asa de tare incit dupa 30 minute de chin am decis sa frezez pur si simplu "aripioarele" ce-l tin inchis.

post-111249-0-48452400-1346585096_thumb. post-111249-0-61113900-1346585130_thumb.

Am reusit sa scot capacul de plastic si sa ajung la peri. Fiecare perie este compusa din 3 lamele. La una dintre peri, o lamele era rupta si una era strimba. Asa ca cea rupta am rupt-o de tot si am indreptat-o pe cea strimba.

post-111249-0-46920800-1346585828_thumb. post-111249-0-36512800-1346585833_thumb.

Am reparat motorasul si am adunat totul la loc. Trebuie avut grija la pozitionarea corecta a rotitei pe care sunt prinse periile potentiometrului. Bratul clapetelor face o cursa completa, de 360grd si el se invirte odata cu rotita potentiometrului. Trebuie pozitionata rotita in asa fel incit potentiometrul sa nu se dea peste cap, sa ramina in plaja de lucru.

post-111249-0-78673800-1346586547_thumb.

Ulterior a urmat montarea servomotorului pe masina.

Ca sa lucrez mai usor, am dat jos si ventilatorul. Dedesubt exista un capac de plastic dreptunghiular prins in 2 holtzuruburi cu cap pentru tubulara. Dupa ce se da jos acel capac, ventilatorul "pica" singur fiind bagat pe niste santuri. Cu ventilatorul dat jos, se ajunge foarte usor la clapete.

de asemenea am mai dat jos si filtrul de polen ca sa ajung cu mina la clapete si sa am mai multa lumina. Asta se da jos mai mult ca sa ai lumina decit ca sa ai acces.

Prima data trebuie prinsa clapeta de recirculare. Motorasul se cupleaza la mufa, se pune contactul si se comuta de pe deschis pe recirculare pina ce bratul ajunge intr-o pozitie intermediara si apoi se ia contactul.

Axul cu caneluri intra in clapeta de recirculare intr-o singura pozitie. Asa ca trebuie miscata atit clapeta cit si servomotorul pina ce se gaseste pozitia. Se prinde apoi in holtzsurub si la final se prinde si bratul clapetei de sus, de admisie aer.

Se face proba, fara ventilator, si daca totul este ok se pot aduna si restul componentelor.

Am aflat ca mai trebuie mers si la vag com pentru a face Basic settings pe aceste motorase, sa invete capetele de cursa. Urmeaza sa aflu cum se face si acest lucru si sa definitivez reparatia.

Sper sa ma ajute tot vreun coleg forumist cu treaba asta, ca habar nu am cum se face.

Modificat de florin71_skoda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
bratu sorin

Buna seara am si eu o problema cu AC-ul la un PASSAT,2001!Mai concret dupa venirea caldurii am pornit aerul conditionat(climatronic),insa spre surprinderea mea acesta nu functiona.Am fost la un service iar cei de acolo au constatat ca exista o problema la compresor pierde freonul.Am inlocuit compresorul (ce-i drept cu unul SH),am incarcat instalatia cu freon iar apoi alta surpriza!!!!!!!Compresorul porneste la fel si ventilatorul dar aerul este cald la fel ca cel de afara!...ma puteti ajuta cu o sugestie?   Multumesc !  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce merge compresorul 2 minute, pui mana pe cele 2 conducte de pe el - cea subtire trebuie sa fie fierbinte, cea groasa trebuie sa fie rece. 

Daca e ok la partea asta, mai departe fa o diagnoza sa vezi temperatura pe vaporizator si daca lucreaza clapetele de aer.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bratu sorin

Buna seara, am si eu probleme cu AC-UL la un PASSAT 2001,1,9,74kw,climatronic.Pornind AC-UL pe automat i-mi pleaca compresorul,ventilatoarele dar cu toate astea i-mi baga aer la aceeasi temperatura ca afara!Am fost la service am umplut instalatia cu freon si cu toate astea nici o schimbare.Poate sa ma ajute si pe mine cineva cu vreun sfat ceva?Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

esti sigur ca pleaca compresorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut! Am citit topicul acesta de la inceput si cred(sper) sa fi gasit si eu solutia la probleme. Am si eu coduri de eroare 318(792) si 4FA(1274), compresorul nu porneste desi creste turatia motorului cu 200-300rpm, ventilatoarele nu se invart.

 

O singura data imi amintesc ca am oprit masina pentru ca auzeam ventilatoarele pornite, mergeau amandoua din cate imi amintesc, dar abia acum 2 saptamani am remarcat ca nu raceste suficient, facand un drum pana in DE. Cand am ajuns acolo, am verificat(la ralanti) si nu cupla compresorul, ventilatoarele nu se invarteau, temperatura exterioara era de 12-13grade. Am cumparat masina in ianuarie 2013, adusa din DE, dar din prostie nu am verificat daca baga aer rece, decat am incercat sa vad daca functioneaza. Am un sticker sub capota pe care scrie klimaservice april 2011-april 2013.

 

E posibil sa fi ramas fara freon? Daca nu exista freon, nu porneste nici compresorul nici ventilatoarele?

Mentionez ca am probleme si iarna cu dezaburirea si de asemenea, nu baga nici caldura foarte bine.

 

Orice sugestie e binevenita si apreciata. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • vdragos a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!