Jump to content

Schimb Lichid Frana!?


valeriu&golf5
 Share

Postare recomandată

Nu stiu daca sunt off topic dar o sa incerc sa postez aici si daca gresesc imi cer scuze. Problema mea este ca nu mai reusesc sa aerisesc instalatia cum trebuie dupa ce am schimbat unitatea abs. Aerisirea pompei s-a facut cu vag - ul pana saraca nu mai ducea, dupa care am facut vreo 5 aerisiri la roti. Totul la service. Rezultatul: pedala se duce foarte jos desi franele tin bine. Cursa pedalei e foarte mare. Mentionez ca cei de la service aveau ca un fel de butoias cu presiune pentru aerisire insa tot degeaba. M-am dat batut am luat masina din acel service desi am platit 150 lei pe lichidul de frana consumat si o sa incerc la alt service dar sperantele mele sunt minime. Poate a mai avut cineva aceeasi problema.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ondin

    22

  • adyp2003

    6

  • Cily

    6

  • spb

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Una dintre cele mai importante caracteristici ale lichidului de frana este temperatura sa de fierbere (care trebuie sa fie cat mai ridicata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am schimbat lichidul de frina de 1 an ptentru ca la penultimulITP am fost avertizat ca nu am frine grozave.Am fost la un servis sa fac proba cu acel aparat si rezultatul:trebuie schimbat!,masina avea 4 ani.Am luat 1L de licid(Dot 4,asa scrie pe rezervorul de licid),am suspendat masina ,rotile jos ,deschis aerisitoarele Plus cel de la ambreiaj,pus furtunase si recipienti in toate cele 5 aerisitoare,motor pornin ,dat pedale rar si pe masurra ce se goleste vasul cu cel veci se completeaza cu cel nou,strins aerisitoarele dupa ce sa strins cam 1l in recipienti si gata.rezultatul frana mai buna sa confirmat si la urmatorul ITP (la 6 ani).Deci recomand inlocuirea la 2ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Urmeaza sa-mi schimb si eu lichidul de frana dupa primii 3 ani de functionare, vreau sa va intreb ce marca recomandati si ce dot, 4 sau 5? Eu am gasit Castrol DOT4 la 1L pe la vreo 22 ron bidonul, este ok acesta? Ce cantitate este necesara? Intreb asta deoarece am fost mai demult cu masina unui prieten la reprezentanta si aia au facturat 1.8 litri de lichid ceea ce mi s-a parut enorm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice marca de lichid, ATE, CASTROL, ARAL, TEXTAR, este foarte buna atat timp cat este ceva nou.Maxim 1 l se foloseste de obicei, insa depinde de service si de mecanic, poate sa aeriseasca instalatia de franare si folosind 5 l la fel de bin ca si cu 1 l.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, ELSA spunea ca ar trebui 1,15L pentru Golf 5:

- 0,2L se elimina pe la fiecare roata fata;

- 0,3L se elimina pe la fiecare roata spate;

- 0,15L se elimina pe la ambreiaj (in doua etape: 0,10L + 0,05L).

Dar sunt de acord cu tine, depinde de manivela... Pardon, de mecanic...

De mult nu am mai plecat cu zambetul pe buze dintr-un service auto, de aceea si vreau sa imi cumpar un Power Bleeder.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna treaba cu Power Bleeder-ul.

Eu am sa-mi confectionez unul. Imi trebuie un capac (buson) de la un rezervor de lichid frana, un furtunas si un recipient cu pompa care se gaseste prin supermarketuri, folosit la bauturi racoritoare sau bere. Mai mult de 20 de lei nu cred ca costa toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai grija daca il faci tu, mai documenteaza-te putin, ca nu stiu nici eu toate secretele unui bleeder.

De exemplu, am citit ca se monteaza special un barometru pe el, deoarece nu trebuie sa pompezi noul lichid cu mai mult de o atmosfera si ceva, parca.

Poate mai sunt si alte chichite, de aia vroiam sa te avertizez ca va trebuie sa investighezi nitel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut o problema am si eu la un golf 5 1.9TDI si din ce am citit pe forum s-ar lega de lichidul de frana

la plecarea de pe loc (in special daca plec ceva mai tare) se aud 3 beepuri fara sa se aprinda vreun martor pe bord. Nu se intampla de fiecare data..cam la cateva zile

am verificat lichidul de frana si e ok..ceva idei? sa o pun pe tester?

mersi anticipat sper ca am postat unde trebuie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula asa face cand pleci de pe loc cu frana de mana trasa, dar atunci ai si semnul exclamarii aprins in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat modulul abs si am fost nevoit sa fac aerisirea ... Nu a decurs tocmai cum ma asteptam, adica dupa ce am facut-o de multe ori cu ajutorul Vagcom-ului am facut aerisirea pe roti cu ajutorul a doua instrumente de service. De ce 2? Fiindca nu si-au facut niciuna efectul. Dupa mai multe operatiuni si vreo 8 litri de lichid consumati am plecat la alt service pentru o aerisire. Acolo s-a efectuat o singura aerisire ... 1 litru de lichid ... in mod clasic ... adica din pedala, cu grija sa nu o apas prea tare ca cica s-ar strica ceva. In urma acestei operatiuni am reusit sa aduc franele aproape ca inainte. Acum pedala merge mai usor insa forta de franare e foarte buna. Mi s-a spus ca lichidul fiind nou (cel vechi avea 4 ani) se comprima mai usor... sau ceva de genul asta. Oricum ideea e ca ai impresia ca nici nu calci frana dar masina ingheata... Sunt multumit :icon_thumright:

Modificat de KISSSKY
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Eu am reusit de mi-am facut singur schimbul de lichid de frana, mi-am confectionat singur un power bleeder dintr-o stropitoare de gradina de 1.5l, un capac de rezervor de lichid de frana de la dacie, un ceas manometru si doua valve de roti, furtunas plastic transparent de 6mm - 1 metru, cost materiele 50 ron, manopera gratis. Am luat lichid de frana Ferodo DOT4 1.5 litri. Problema este ca nu am schimbat si la ambreiaj ca nu am gasit acel aerisitor, cred ca este undeva sub baterie sau carcasa filtrului de aer, are ceva daca nu mai umblu acolo? Nu prea am chef sa demontez carcasa filtrului de aer. Nu am reusit sa scot sita din rezervorul de lichid de frana dar am vazut acum tarziu ca in manual scrie sa nu o scot. Practic am folosit o pipeta mai mare (densimetru antigel) si am scos cat lichid am putut din vas (cam 250 ml, cu mare rabdare), am pus lichid nou si apoi am montat "bleeder-ul" si am dat drumul pe rand la roti spate, fata cf. manual si gata. Nu prea am vazut sa fie diferente de culoare la lichid, masina are 3 ani si 28000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai trebuia sa dai drumul la aerisitoarele de frana de pe fata si pe urma la cele de pe spate.

In al doilea rand aerisirea se face si la cilindrul de la ambreiajul hidraulic. In vecinatatea cutiei ar trebui sa gasesti acel cilindru si pe corpul lui este si aerisitorul. Am vazut acel aerisitor la un golf 4 acum 2 zile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc sa dau jos carcasa filtrului de aer...stiam ca aerisirea se incepe cu cel mai lung transeu, adica dreapta spate, asa scria un coleg mai sus dar cf documentatiei vad ca nu e asa. In fine nu cred ca am facut o mare greseala.

Modificat de poe
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu am citit in ELSA ca ordinea in care schimbi lichidul ar fi: fata-stanga, fata-dreapta, spate-stanga, spate-dreapta; adica de la cel mai scurt la cel mai lung traseu. Cat despre ambreiaj, nu se specifica daca lichidul trebuie schimbat inainte de schimbul pentru roti sau dupa acestea.

Intre timp mi-am confectionat si eu un power bleeder, cu valva de depresurizare a recipientului la final si cu ceas de presiune si robinet inspre capatul furtunului (inspre rezervorul de lichid de frana).

Imi ramane in minte o problema totusi... Sa zicem ca ne apucam de treaba, scoatem cat lichid vechi putem din rezervor, punem lichid nou si apoi insurubam capacul de la power bleeder. Ce facem cu putinul aerul ramas pe furtunul power bleeder-ului? Va fi introdus in instalatie sau se ridica la suprafata rezervorului, asa cum imi dicteaza ratiunea (sper... :D ).

Pentru Golf 5 am aflat ca folosim lichid de frana DOT4. Oare merita sa luam de la dealer? Nu stiu daca merita banii lichidul lor. Ce ar avea in plus fata de cel produs de altii?

L.E.: Am gasit. Dau drumul usor lichidului sa umplu rezervorul chiar cu furtunul de la power bleeder (initial vroiam sa completez direct din sticla) si cand se umple rezervorul infiletez capacul de la power bleeder. Bineinteles, trebuie sa avem carpe in apropiere. Oare baietii de la reprezentante isi fac atatea griji asa cum ne facem noi? :D

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie mi-au schimbat la service si ordinea a fost asa: stg-spate, dr-spate, stg-fata, dr-fata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca erau vai de mama lor de mecanici, ca nu are nici un sens ordinea aia; ori pornesti de la cel mai lung traseu la cel mai scurt, ori invers. Sa le iei asa aiurea, nu prea suna bine. Cu toate ca momentan nu inteleg decizia celor de la vw sa schimbe lichidul mai intai pe cel mai scurt traseu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am gandit si eu, mai ales ca din experienta personala in domeniul auto, tot timpul cand faceam o aerisire porneam de la cea mai departe roata, adica dr spate, stg spate, dr fata, stg fata. Cine stie ce logica au, sau le fac la intamplare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine ordinea a fost st fata, dr fata, dr spate st spate. Feelingul este ca pedala e mai tare, franarea ceva mai eficienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta e placebo curat. daca sunt probleme cu franele nu se rezolva nimic doar daca se schimba lichidul. dupa schimbare se vede o mica diferenta daca mergi cu masina la maximum de turatie pe un drum lung si virajat, unde actionezi ore in sir franele, si chiar si atunci masina se va comporta bine din cauza acelui lichid. aerisirea franelor este o operatiune care merita toti banii si apoi schimbarea placutelor/discurilor uzate, a gumelor, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbarea lichidului nu implica si aerisire?

Sau te referi la pre-bleeding, cand ciclezi pompa de ABS cu vag-com-ul? Oricum, daca faci schimbul de lichid la presiunea mentionata in manual, ti se deschide si supapa de ABS si presupun ca asta inseamna si aerisire.

Sau... Ce inseamna aerisire pentru tine? S-ar putea sa fac eu vreo confuzie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adaptare cu vag com e ok, dureaza numai cateva minute, dar nu cred ca scoate si aerul din instalatie, doar imbunatateste putin frana, pedala mai in scurt actioneaza, este si mai tare, in schimb metoda clasica cu aerisire pe la fiecare roata, pedale si apoi completare cu lichid daca este cazul si tot asa este sfanta.

:)

din pacate la marile service nu prea se face asa ceva, cel mult pe o roata si ce nu iese ori se evapora singur ori iese data viitoare.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce in service e schimbat lichidul de frana cu ajutorul acelui dispozitiv care impinge lichidul vechi cu ajutorul celui nou, operatiune realizata sub presiune (de exemplu 2 bar in cazul meu), de ce nu crezi ca astfel se face si aerisirea?

Crezi ca aerisirea clasica, cand face pedala a doua persoana, difera?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acel dispozitiv, desi usor de facut acasa de cineva mai dibaci, este detinut de putine service auto din tara nostra draga, chiar daca au valoare de mari reprezentante si de aceea tot sistemul clasic este cel mai des folosit.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu o am de 3 ani pe a mea si nu i`am schimbat lichidul de frana si nici fostul propruetar din DE nu vad sa il fi schimbat.

Frana mea e ok, dar sunt constient ca trebuie schimbat din 2 in 2 ani.

O sa`l schimb odata cu montarea noilor frane, insa ce brand / varianta recomandati ? as vrea ceva mai bun, merg mai sportiv asa in general :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!