Jump to content

Schimb Lichid Frana!?


valeriu&golf5
 Share

Postare recomandată

N-am mai prins edit-ul, dar am si eu o intrebare.

Voi ce marca recomandati?

ATE, TEXTAR, FERODO, FEBI, BOSCH, FTE, CASTROL?

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ondin

    22

  • adyp2003

    6

  • Cily

    6

  • poe

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

sal....eu am 140 000 si nu l-am schimbat ....cred ca l-ai schimbat prea devreme.... :( ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adiGAF, nu cred ca ai inteles. Nu are legatura cu cati km parcurgi cu lichidul de frana ci mai degraba cu timpul.

Lichidul de frana este higroscopic, asa ca dupa 2 ani are destul de multa apa (plus alte impuritati) incat sa fie nevoie de schimbarea acestuia.

Modificat de Clodius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 2.0 tdi trebuie inlocuit si lichidul de la amreiaj odata cu cel de la frana. are lichidul de ambreiaj vas comun cu frana? se mai face aerisirea si la ambreiaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ambreiajul isi ia lichid din acelasi vas cu frana. am schimbat si eu lichidul la service vw in buzau si total manopera 180 lei.pretul include manopera, lichidul de frana si verificarea masinii pe bancul de franare. ei spun ca e indicat sa se schimbe la 2 ani ca isi pierde din proprietati si ar strica garniturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La mine in cartea service scrie ca prima data se face schimbul la 3 ani ,iar apoi din 2 in 2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat linchidul de frana acum 2 luni. La un service de cartier, foarte profi baietii. Nu l-am schimbat cu dispozitivul de vacuum... ci ca la dacie. NU am probleme deloc cu franarea, chiar mai bine ca inainte. Deci... care e faza cu dispozitivul de vacuum, ca sa stiu sa intreb data viitoare :blah_:

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform stikerului de pe portiera eu trebuia sa schimb lichidul de frana in 12/09, dar multi mi-au zis ca nu are rost. Acum sunt in dubii, daca sa schimb sau nu lichidul. Cand am schimbat discurile si placutele s-a pierdut ceva lichid cand au impins cilindrii in etrier, dar cei de la service au zis ca nu e nevoie nici de completat ;) . Ce parere aveti? Ar trebui schimbat?

Prin Iasi stie cineva unde se poate schimba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am schimbat odata cu discurile si placutele dupa 5 ani.Am luat OEM de la dealer si a costat 65 lei 1L.A intrat cam 700g dupa aerisire! :))

PS:Lichidul de frana de pe Golf 5 este higroscopic DOT4 (nu prea isi pierde din proprietati) si nu vad de ce ar trebui schimbat la 2 ani.Ar trebuie niste franari foarte violente si succesive ca sa il aduci la o temperatura peste limita lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In carte scrie clar. Primul schimb la 3 ani, dupa din 2 in 2 ani.

Schimbarile de uzura sunt foarte lente si nu iti dai seama dar masina nu mai franeaza ca la inceput sau cum ar trebui. Am auzit mai de la toata lumea ca dupa schimbul lichidului de frana s-a vazut o imbunatatire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-as schimba ca parca totusi pedala e cam moale uneori. Nu am decat 800 km cu noile discuri si placute, dar totusi.

Alex, unde ai schimbat lichidul? L-ai schimbat cu un aparat special sau folosind metoda clasica? .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

PS:Lichidul de frana de pe Golf 5 este higroscopic DOT4 (nu prea isi pierde din proprietati) si nu vad de ce ar trebui schimbat la 2 ani.Ar trebuie niste franari foarte violente si succesive ca sa il aduci la o temperatura peste limita lui.

Pai tocmai pentru ca e higroscopic si se contamineaza cu apa, punctul de fierbere (si alte proprietati) ii scade (scad) si de aici nevoia de a fi schimbat. E adevarat ca la frane usoare nu se observa schimbari semnificative dupa schimbare, si de aceea multi tind sa nu dea importanta recomandarilor producatorilor privind schimarea lichidului de frana. Dar la un mers solicitant pentru frane (nu neaparat sportiv, poate fi si o masina full care coboara de pe Transfagarasan cu un sofer care nu prea foloseste frana de motor) sau chiar la o franare de urgenta, pot aparea surprize in eficienta franarii si modularea pedalei de frana, surprize care pot costa. Uneori 1 metru conteaza mult.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am zis ca nu e oki sa il schimbi insa la un stil normal de condus nu cred ca ar cauza probleme faptul ca nu a fost inlocuit la 2 ani!

Lucian eu l-am schimbat prin metoda clasica! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multe nu trebuie schimbate la masina printre care si acest lichid de frana, dar cum trebuie sa traiasca si mecanicii pe lumea asta e bine sa le schimbam ca sa nu se supere pe noi.Cred ca trebuie schimbat ceva doar cand este problema cu respectiva piesa nu doar asa preventiv sa fie acolo ca nu sti cand te lasa.Mentalitatile ancestrale se schimba greu.

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ultima propozitie ai pus punctul pe i :ceuameni:. Pana la urma asta e problema si cu schimbatul lichidului de frana. Eu propun sa nu mai schimbati nici uleiul pana nu bate vibrochenul.

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un conducator auto meserias este acela care nici macar nu franeaza si nu are nici o problema in trafic.

:)

Eu cred ca am lichidul original pe masina, am 140.000 km pana in prezent, am fost si pe Transfagarasan cu masina vara asta si a functionat totul ceas. Dar daca zice cartea ca trebuie sa il schimb o sa il schimb clar si eu, dar atunci cand voi observa cea mai mica problema cu eficienta franarii.

Placute bune sa fie, cauciucuri cu profil si dibacie in pilotaj, ca lichidul si cu apa si fara tot aia face.

Aerul este singura problema la orice instalatie de franare clasica/moderna, nu apa, iar daca meseriasii lui peste prajit pun cel mai fresh lichid dar nu aerisesc cum trebuie nu vei avea nici macar franele vechi pe masina dupa schimb.

Sa nu uitam totusi ca asa cum pentru unii cutia de viteze si ambreiajul sunt adevarate consumabile ca si filtrele, altii asa duc masina la casat.

:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu uitam totusi ca la franari pe autostrada, s-au acolo unde se permit viteze peste 160km/h in mod legal, cam devine necesar un lichid "fresh" si cu punct de fierbere ridicat in special pentru tarile unde vara temperatura depaseste 30-32 grade C.

De asemenea, pe langa acest lucru, este necesar un lichid de frana cu punct de fierbere ridicat pentru cei care folosesc masina spre limita si considera ca ambreiajul este consumabila, trebuie sa mearga si ei in siguranta pana la urma.

Personal eu recomand atat motul rbf 660 cat si ate racing blue, cel din urma fiind si producatorul agreat the VW (sper) :Driver:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata dispozitivul

Se alimenteaza la bateria masinii.

post-5732-1280618088_thumb.jpg

Modificat de mihai60
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat lichidul acum 2 saptamani. Frana mergea perfect cu lichidul "original", masina e din 2006 si sunt aproape sigur ca nu l-a schimbat nimeni pana acum. Cu toate astea cand a scos lichidul de la roata fata stanga si spate dreapta a curs o chestie alb-laptoasa de care s-au minunat toti cei prezenti in garaj. A trebuit sa mai adauge vreo 250ml de lichid nou la litrul pe care il adusesem eu ( in carte scrie ca e nevoie de 800ml la schimbul de lichid de frana).

Ondin, eu nu as astepta un semn de la frane, as schimba lichidul cat mai repede. E vorba de cateva zeci de lei in balanta cu masina (sau mai rau - viata) ta.

Nu prea e de gluma cu frana si cu directia. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine se bazeaza doar pe frane clar nu tine prea mult la viata sa sau a celor din jur. Normal, cine conduce sportiv trebuie sa il schimbe din 2 in 2 ani sau chiar mai des, cu tot cu segmentare motor, placute, cauciucuri, etc., dar cum eu merg mai mult decat prudent, franele imi sunt necesare dar nu si cele mai importante intr-o deplasare. Poti sa schimbi lichidul si lunar daca nu pastrezi distanta fata de cei din fata si nu te asiguri la schimbarea directiei de mers nu te va ajuta cu nimic aceasta schimbare in situatii limita. Nu am auzit pe nimeni sa spuna ca a ramas fara frane din cauza ca era lichidul foarte vechi, in cel mai rau caz, cu aer pe instalatie si altele ai o pedala mai slaba si trebuie sa franezi mai din timp.

Chiar daca mergi numai pe autostrada in Germania cu maximul vitezei dezvoltata de bolidul tau nu cred ca franezi din km in km ca sa omori lichidul iar la drumurile noastre nu vad cum ai putea sa mergi cu 160 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Rog ramaneti ontopic

Pildele si invatamintele nu-si au locul intr-un topic tehnic, lasand la o parte corectitudinea lor mai mult sau mai putin indoielnica

Conform producatorilor, lichidul de frana este higroscopic si absoarbe pana la 3% (parca) apa si, in timp, isi pierde proprietatile... daca vreti sa-l schimbati sau nu, este alegerea fiecaruia iar motivarea alegerii in sine nu prezinta importanta pentru restul membrilor

Mersi

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mentalitatile ancestrale se schimba greu.

"Mentalitatile" care recomanda schimbul lichidului de frana la 2 ani sunt mentalitati nemtesti. Acesta, ca si multe alte componente se schimba din considerente de siguranta si garantie. Daca producatorul lichidului garanteaza ca 2 ani lichidul de frana isi mentine proprietatile specificate, atunci producatorul recomanda schiimbarea lichidului la 2 ani. Prin analogie, in Germania drumurile si autostrazile se reasfalteaza inainte de a iesi din garantie, chiar daca nu au gropi, tocmai pentru a preveni aparitia lor. Si uite asa, cu aceasta "mentalitate ancestrala", ei au niste strazi la care unii doar viseaza.

4abc, calitatea lichidului de frana nu este afectata de stilul de condus, doarece la un condus sportiv nu ajunge mai multa apa in lichid. In schimb, la un condus sportiv, dupa perioada de garantie, se pot evidentia mai usor vulnerabilitatile acestuia. Iar recomandarea de 2 ani data de producator, este data bazandu-se pe un regim de condus normal, nu sportiv.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4abc, calitatea lichidului de frana nu este afectata de stilul de condus, doarece la un condus sportiv nu ajunge mai multa apa in lichid.

Eu ma refer la temperatura care o atinge lichidul de frana la un stil de condus agresiv (sportiv),temperatura care este conditionata de continutul de apa a acestuia! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Temperatura de fierbere este conditionata de cantitatea de apa nu temperatura la care ajunge lichidul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si de cantitatea de lichid existenta in circuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!