Jump to content

Schimb Lichid Frana!?


valeriu&golf5
 Share

Postare recomandată

Eu cred totusi ca 10g de apa fierb tot la 100 de grade cum si 100 de litri fierb tot la 100 de grade. Doar cantitatea de energie necesara sa fierbi 10g sau 100l difera dar repet temperatura de fierbere e aceeasi. Idem si la lichidul de frana. Nu conteaza cat lichid ai in borcan, temperatura de fierbere tine doar de continutul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ondin

    22

  • adyp2003

    6

  • Cily

    6

  • spb

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Temperatura de fierbere este aceeasi insa conteaza mult si densitatea lichidului de frana, nu am testat inca, dar la 50% apa cred ca fierbe mai repede lichidul decat la 5%.Si tot atat de repede se si evapora.Dar tot de aerul din instalatie imi este parca mai frica decat de apa. Cred ca un lichid bun nu prea accepta apa in compozitie iar un mecanic si mai bun nu permite aerului sa ramana pe instalatie.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mai schimbat cineva recent lichidul de frana? Se fac dupa obligatoriu si teste pe stand sau doar la cerere expresa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu, saptamana trecuta, schimb de 2 ani jumate, la recomandarea service-ului - 37 RON

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbat si eu astazi, cost dublu, folosit la reprezenta lichid Ferodo si mentionat in factura Aral.

:)

Putin mai scurta acum cursa pedalei, cel vechi avea deja o culoare putin mai inchisa fata de auriul initial, mentionat operatiunea in cartea de service, de vazut in timp cum se comporta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se umbla la sistemul de frinare, se face test pe stand.

Numai la schimbarea placutelor nu se face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu s-a facut nici un fel de test, doar au zis ca acum pedala trebuie sa fie putin mai ferma si sa tina putin mai sus, s-a completat cu 500 ml de lichid, s-a aerisit sistemul pe roata stanga fata si dreapta spate. In 30 de minute este totul rezolvat.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de ce au intrat doar 500ml? In instalatie intra aproape 1000ml.

Aerisirea se face pe toate cele 4 roti din ce tin eu minte. De ce ti-au facut aerisirea doar la doua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca in Romania se pare ca doar unele reprezentante schimba in proportie de 90-99% lichidul de frana, restul se multumesc doar sa il reimprospateze un pic, suficient cat sa se simta o mica modificare benefica in franare si clientul este super fericit si asa.

^_^

Poate a mai strecurat mecanicul ceva lichid in timp ce clipeam eu pe langa masina, dar atunci nu inteleg de ce au facturat doar 500 ml, flaconul pe care il agita mecanicul la inceput pe langa masina, si nu toata cantitatea folosita, deci cade si ipoteza asta.

Nu cred nici sa fie acum ceva oferta, de genul platesti doar jumatate din lichidul folosit la schimb.

Cel mai mult m-a amuzat ca au facturat o anumita marca de lichid si in instalatie au pus dintr-un bidon care purta denumirea unei alte marci.

Cred ca tot ceva marketing agresiv este si aici la mijloc.

Daca ma gandesc bine nici macar pe 2 roti nu cred ca s-a aerisit, doar pe o singura roata, cea mai indepartata de pompa centrala, deoarece pe roata din stanga fata doar s-a lasat ceva din lichidul vechi inainte de "schimb".

:D

Poate asa ii invata mai nou acum in Germania la traininguri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am fost recent la dealer pt. service la interval si i-am intrebat daca imi schimba si lichidul de frana, ca au trecut deja doi ani de cand l-am schimbat.

Mi-au spus ca o sa masoare ceva la lichid (daca nu zic prostii, apa?) si daca e necesar mi-l schimba. Dar nu l-au schimbat pana la urma.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

maine schimb lichidul la 3 ani folosesc pentru prima oara ebc racing 307+ si odata cu lichidul schimb si furtunele cu goodridge.schimbarea lichidului si a furtunelor o fac pentru siguranta.frana tine f bine si asa.revin cu impresii. cantitatea de lichid necesara 1 litru.restul sistemului de franare arata f bine nu necesita alte schimbari placute ,discuri .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima impresie frana mult mai ferma iar forta de apasare a franei se poate doza mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Se schimba oare ceva in bine si in functionarea ambreajului dupa schimbarea lichidului de frana sau nu au nici o legatura fiind circuite separate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La servisurile serioase si la reprezentante , exista testere care pot determina cantitatea de apa din lichidul de frana. Astfel se schimba doar lichidul care contine o cantitatea prea mare de apa . Sunt masini care ruleaza extrem de putin in 2 ani iar daca circuitul este perfect etans si frana putin folosita , nu necesita neaparat schimbarea lichidului de frana . Sunt de asemenea si masini care in 2 ani ruleaza 150.000 km . Asta nu inseamna ca acel lichid se mai poate numi lichid de frana . Aerisirea , in special la masinile cu ABS se face pe fiecare roata si numai cu ajutorul calculatorului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi-au schimbat lichidul la service Skoda, mi-au aerisit apoi la o singura roata, fara nici un calculator. Sa fie acesta un service neserios?

:huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi l-au masurat ( cantitatea de apa din lichid ) , au decis ca este cazul sa il schimbe integral , un nene s-a urcat in masina cu o socotitoare si alt nene a luat rotile pe rand . Ala de ramasese sus cu socotitoarea conectata la calculatorul meu ii spunea aluia de ramase jos cand anume sa deschida aeresitoarele , cand sa inchida si pe care roata . A luat rotile pe rand intr-o anume ordine , dupa ce a citit cu adanca evlavie o documentatie disponibila pe un soft al firmei Bosch. Or fi facut exces de zel ? Am stat acolo permanent si am monitorizat cu ochi de vulture orice miscare se facea . Mi-au spus si ca este extrem de greu pentru o singura persoana sa faca aceasta treaba , intrucat trebuie sa se plimbe de la fiecare roata la calculator de cateva ori .

Dar , ce sa zic ... or fi facut asta de ochii mei ca sa ma impresioneze . In realitate , poate ala se juca Solitare ( desi eu am vazut altceva pe monitorul lui ) , iar ala de jos se scarpina cu cheia in urechi . Altceva nu mai am de comentat la subiectul asta , aceasta fiind si singura experienta legata de frane , ABS-uri si aerisiri . Cred ca si servisul la care ai fost tu este unul extrem de serios si probabil ei au o alta metoda mai simpla si mai eficace . Drumuri bune iti doresc .

A...si un edit . Mi-au luat 80 Ron pe toata distractia .

Modificat de Jurasik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie 69 lei. Deci clar nu sunt seriosi.

:)

Important ca functioneaza bine franele, atat inainte cat si acum dupa reimprospatarea acestuia si cel mai important ca nu au dat peste cap ABS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana racing de genul Motul RBF 600/660 poate aduce neplaceri precum imbatranirea prematura a elementelor componente (pompa, garnituri, furtune etc.) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am facut si eu schimbul de lichid de frana la Nurvil VL. Toata treaba a costat 170 ron, care a inclus:

- lichidul de frana

- manopera

- test de franare

Din pacate pe factura nu scrie ce tip, cantitate sau firma era lichidul, a fost pus dintr-un butoi mai mare dar nu scria pe el decat un cod.

Procesul de schimbare a fost urmatorul:

La "borcanelul" alb de sub capota (pe capacul caruia scrie "use only DOT4 brake fluid", presupun ca pe toate masinile scrie tipul folosit - pt cei care isi puneau aceasta intrebare) s-a conectat un furtun care venea de la aparatul ala cu butoiul de lichid, iar la capatul circuitului de la fiecare roata (incepand cu cele din spate) s-a conectat un bidon. (pe rand la cate o roata).

Din cate am inteles ideea e ca aparatul ala face presiune in sistem si impinge lichidul vechi in respectivul bidon iar apoi introduce lichidul nou. E o procedura destul de automata in afara de mutat bidonul de la o roata la alta. Dar n-am vazut sa se faca vreo operatiune de aerisire despre care s-a tot vorbit pe aici.

Lichidul vechi avea o culoare ca uleiul de floarea soarelui dar mai ruginiu asa. Cel nou nu stiu ca nu se vedea.

Sunt curios cum ar fi fost procedura daca veneam cu lichidul de acasa in bidon de 1L :icon_thumright:

La sfarsit s-a facut si test de franare pe stand care a iesit daca tin bine minte (ca nu am primit o copie a rezultatelor) 72% pe fata si 66% pe spate. Ce parere aveti de astea?

post-35638-1287774517_thumb.jpg post-35638-1287774545_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce vad eu, c-am improvizatii pe la service`ul ala ... Ideea asta e sa faca presiune si inlocuieste cel vechi cu nou ... dar am retinerile mele din fotografiile prezentate de tine ... Chestia e sa ... functioneze franele bine !

Modificat de davides
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

heh, nu stiu exact ce anume iti lasa impresia de improvizatie, ca totusi e reprezentanta VW (printre cele mai laudate aici pe forum :) )

Intre timp am gasit in documentatia oficiala volkswagen de pe erWin in Golf V Maintenance Handbook la capitolul de "Brake and clutch system: Change brake

fluid" (pag. 53 ->) este descrisa respectiva operatiune si sunt poze exact cu acele instrumente ( VAS 5234).

Oricum frana nu mi se pare mai eficienta, poate doar un pic.

post-35638-1288020598_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca nu e nici o improvizatie din ce zici tu s-a facut operatiunea ca la carte :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se modifica vizibil franele dupa schimbarea lichidului intr-o utilizare normala. Asta se vede doar daca conduci sute de km numai pe viraje stranse cu acceleratia la blana cand poate sa apara fenomenul de fadding. In rest si cu lichid de 4 ani de zile in sistem daca instalatia, furtunele sunt ok, placutele de asemenea si pompa lucreaza cum trebuie ai frane cat sa mergi in siguranta.

Daca ai si cauciucuri potrivite pentru sezonul respectiv in stare cat de cat buna nu ar trebui sa fie nici un fel de problema.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da cam asa e cum zice ondin si termenul de 2 ani e dat destul de mic, oricum cata apa absorbe lichidul de frana depinde si de umiditatea atmosferica. Eu personal schimb lichidul de frana din 4 in 4 ani ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este f mult din 4 in 4 ani eu lucrez in domeniu auto toti constructori au specificatia ca o data la 2 ani sa se schimbe lichidul de frana asta in cazul de pina la dot 4 inclusiv pt dot 4+ se recomanda la maxim 3 ani nici eu nu l-am schimbat inca arata f urat lichidul

in legatura cu schimbarea lichidului sunt mai multe modalitati de schimbat cu aparat special cu presiune de maxim 2 bari si se scoate pe la fiecare roata in parte lichidul(asta este cea mai buna modalitate) si ultima si cea mai proasta aerisirea normala cu pedale de frana pina se ajunge la scoaterea lichidului in totalitate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!