Jump to content

Probleme Turbina


energizer
 Share

Postare recomandată

Domnilor, ma bagati in ceata.

Eu ce am de facut? Ce sa-i spun lui Laurentiu?

Pana una-alta am dat un print la ultima pagina si sper sa priceapa el.

Banuiesc ca nu se va apuca direct sa dea jos galerie si alte cele, verifica si el mai intai ceva mai simplu...

Imi puteti detalia putin ce sa ii cer sa verifice?

V-am zis masina mai are si un zgomot de fas-fas (furtun spart?), este aer care iese pe undeva (in mod sigur nu intra ;) ), este mai zgomotos la rece si cvasi-imperceptibil dupa 5-10 minute de la pornire si a carui frecventa creste odata cu turatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dea jos mai intii actuatorul si sa-l verifice. Numai daca nu-i blocat sa dea jos si turbina, dar mai intii sa verifice daca este blocal VNT-ul (se verifica usor cu mina direct pe levierul turbinei).

Modificat de ender
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florentin si eu am zgomotul ala, toata lumea il are deoarece la rece turbina face un pic mai urat, mai ales ca la masina dumneavoastra stau vanele deschise continuu si cred ca maine ajung si eu la laurentiu si vb acolo(ma intalnesc si in seara asta cu el)

@ender eu am umblat de 2 ori la a mea si am facut 8000km de atunci si nu am vazut modificari al consu,mului de ulei, presiunea la log iese f bine , deci nu vad care ar fi problemele unei curatiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se dau jos piese doar de dragul curateniei cu orice pret. Nu repara da nu-i stricat, zice o vorba inteleapta ...

@florentin si eu am zgomotul ala, toata lumea il are deoarece la rece turbina face un pic mai urat, mai ales ca la masina dumneavoastra stau vanele deschise continuu si cred ca maine ajung si eu la laurentiu si vb acolo(ma intalnesc si in seara asta cu el)

Este vorba de alt zgomot; cel de la distributie. Dispare la cald ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Actuatorul si turbina se pot bloca independent una de alta, asa ca trebuie dat jos actuatorul, deblocat eventual si verificat daca e blocata si turbina, trebuie sa mearga f usor parghia respectiva, daca scartaie sau merge greu trebuie curatata, in curand se va bloca complet.

Daca mecanismul turbinei merge usor n-are rost s-o desfaci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema pierderii deputere a fost rezolvata.

Costul a fost de 180 ron... aici inclus MAP si manopera la un service profesionist din Arad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Carburol la ce se foloseste? La "dezghetat" suruburile care tin turbina (ca am auzit ca doar cu flacara se pot da jos) sau la dat jos depunerile solide de pe palele turbinei?

Eventual revin cu intrebarile:

1. Ce solutie sa folosesc pentru dezghetat suruburile ce tin turbina?

2. Ce solutii se folosesc pentru suratat turbina de depunerile solide (in afara de solutia cu peria de sirma care suna cam ciudat)?

Multumesc pentru feedback

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am renuntat la a mai folosi carburol(era pt eliminarea depunerilor), acuma se rezolva mecanic(cu un pic de smirghel fin) dar intai se baga in motorina pentru a umezi un pic depunerile, dupa care se smmirgheluiesc suprafetele pe care sunt depuneri si se spala cu motorina curata(vezi in topicul pierdere putere depasire in cazul meu la a 2 demontare am facut exact cum am descris mai sus)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai spus si de ce ai renuntat la carburol, mie mi se pare un diluant mult mai puternic decat motorina , in plus cred ca e mai penetrant si intra mai bine prin locurile unde nu ajungi sa cureti cu smirghel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a fi :D (am vazut ca a mai intrebat cineva si mai sus, dar nu a primit raspuns) am cateva intrebari:

1. Cum ajungeti la concluzia ca trebuie sa curatati turbina?

2. Nr de km parcursi cu uleiul din motor are vreo influenta?

La mine acum mi se pare ca nu se mai aude turbina asa cum se auzea cand am adus-o din DE, adica la inceput parca se auzea clar imediat ce treceam de 2500 de ture, acum insa mi se pare ca nu mai suna ca inainte. Inclin sa cred ca s-a intamplat ceva totutsi avand in vedere ca nu am mai condus TDI-uri pana acum si mai ales, ca dupa ce am adus-o a si venit repede iarna care nu ne prea permite sa conducem mai sportiv sau cel putin corect. Mentionez ca masina mea are 145k de km din care 7 mii in RO. Va rog sa descrieti putin simptomele care conduc la curatarea turbinei.

Va multumesc si imi cer scuze daca am fost off topic, dar nu cred ca era cazul sa dezchid un topic nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare intrebatoare cum imi dau seama daca trebuie curatata?la o o1 1.9 tdi 90cp am 67.000km???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cand intri in limp mode(daca nu ai vag vom), sau pui vag comul pe masina si vezi care sunt valorile la log si dupa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal, adica fara chip tuning valoarea MAP nu trebuie sa depaseasca 2100-2200 , am vazut ca in limp mode intra abia pe la 2500-2600. Deci parerea mea e ca nu trebuie sa astepti pana intra in limp mode, daca ai valori de peste 2300 e ceva in neregula.

Eu aveam valori de 2400-2500 fara limp mode si am mai lasat-o pana cand inevitabilul s-a produs, cred ca puteam sa o curat de la inceput si nu mai stresam cateva luni turbina degeaba.

Modificat de MIGUEL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu riscul de a fi :D (am vazut ca a mai intrebat cineva si mai sus, dar nu a primit raspuns) am cateva intrebari:

1. Cum ajungeti la concluzia ca trebuie sa curatati turbina?

2. Nr de km parcursi cu uleiul din motor are vreo influenta?

La mine acum mi se pare ca nu se mai aude turbina asa cum se auzea cand am adus-o din DE, adica la inceput parca se auzea clar imediat ce treceam de 2500 de ture, acum insa mi se pare ca nu mai suna ca inainte. Inclin sa cred ca s-a intamplat ceva totutsi avand in vedere ca nu am mai condus TDI-uri pana acum si mai ales, ca dupa ce am adus-o a si venit repede iarna care nu ne prea permite sa conducem mai sportiv sau cel putin corect. Mentionez ca masina mea are 145k de km din care 7 mii in RO. Va rog sa descrieti putin simptomele care conduc la curatarea turbinei.

Va multumesc si imi cer scuze daca am fost off topic, dar nu cred ca era cazul sa dezchid un topic nou.

0. Nu esti offtopic

1. Daca nu ai vag-com si/sau nu investighezi masina frecvent poti sa te consideri bun de curatat turbina daca apar limp-mode-uri (situatii cand masina nu trage peste o anumita sarcina/viteza). Limp-mode-urile insa nu sunt efectul doar al acestei cauze!

2. Nu are vreo legatura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar daca omul nu are vag ce face?

ce au facut si altii, l-au sunat pe @cipos :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost vineri la Laurentiu (a venit si @Cipos) a desfacut pe acolo si concluzia a fost actuator blocat, (dar stiti cum? blocat de tot! Dupa ce l-a presat putin de un perete abia si-a dat drumul. Tija turbinei se misca foarte usor, fara sa agate pe nicaieri.

Mi l-a curatat cu spray degripant si acum masina merge ca noua! Ce a iesit din-auntru nu va puteti imagina. La inceput un praf fin ca o rugina apoi bucatele de metal de pe peretii interiori ai actuatorului.

Am facut si poze dar din pacate astazi am uitat aparatul acasa.

Voi reveni maine.

Multumesc Laurentiu, multumesc Ciprian.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbinele care nu au geometrie variabila se curata si ele prin demontare sau numa prin forja ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbinele cu wastegate (non VNT) nu se prea curata. Nici la propriu nici la figurat (:P) . In fapt la ele nu prea ai ce curata. Paletii de pe turbina (latura de evacuare) au minimale depuneri ce nu merita, pe compresor (latura de admisie) nici un soi de depunere deci....

Ce poate fi curatat si merita gresat din cand in cand este tija actuatorului. Asta se mai intzepeneshte uneori (patzit eu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa cum v-am promis, revin cu poze.

Toate bune, acum sunt incantat de masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ar ajuta o curatare periodica a turbinei sau este doar in cazul condusului subturat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum imi pot da seama daca este nevoie de o curatare a tijei actuatorului sau a altei piese... doar dupa cum trage sau si prin VAGCOM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai trebuie urmarit ce cursa face

si cum vad ce cursa face?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!