Jump to content

Rulmenti Alternator


Paul_VW
 Share

Postare recomandată

  • 6 months later...

pentru acesta:

 

 

SAM_1338.jpg
 

 

e valabil ca si la voi? spate 6003 si fata 6303? stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Cred ca doar daca il desfaci poti sti cu certitudine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok..merci oricum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru acesta:

 

 

SAM_1338.jpg

 

 

e valabil ca si la voi? spate 6003 si fata 6303? stima!

 

 

da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salut,

Pentru acest alternator sunt valabili cei doi rulmenti? (6003 si 6303)

Multumesc!

20171220_232812f.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut dragi colegi, as avea nevoie de un sfat in ceea ce priveste un huruit/bataie la alternator. La relanti nu se aude deloc, doar de la 1200RPM in sus si se aude doar in masina nu si in afara ei. Dupa ce se incalzeste motorul bataia nu e asa de accentuata. Am jos 2 filmulete, unul la relanti 840RPM iar cel de-al doilea la 1500RPM, tin sa specific ca motorul era cald si din habitaclu nu se mai auzea deloc.

 

huruit alternator 840rpm

huruit alternator 1500rmp

Acum nu stiu ce sa schimb, rola alternator sau rulmenti alternator. Daca dau jos cureaua de la accesorii sunetul dispare din habitaclu. Am ascultat inclusiv rola mare distibutie, pompa servo, compresor si intinzatorul de la accesorii, am crezut ca acolo e buba dar s-a dovedit a fi alternatorul. Daca turez motorul pe la 3500/4000RPM la decelerare  se aude un vajait puternic cam 3-4 sec. Rola de la alternator nu e blocata si am facut testul cu surubelnita bagata in elicea alternatorului si se opreste in sensul acelor de ceas iar invers se invarte liber. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati km ai cu alternatorul neumblat in el ? Daca face zgomot la decelerare schimbi fulia sau o desfaci/ungi. Posibil sa n-o poti scoate pe masina, asfel dai jos alernatorul, daca tot umbli il revizuiesti complet si stai fara griji.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand am masina din 2011 nu am umblat deloc in alternator cam in jur de 80.000 km.

Un mic update la postul de sus. Am rugat pe cineva sa accelereze mai la 3500 rpm si se aude dezastros in alternator parca e sparta camasa si umbla bilele peste tot, plus axul are un joc dute vino la accelerare. Am achizitionat fulia si cheia pt desfacere iar maine merg sa iau rulmentii. Marca FAG  e de doamne ajuta sau sa cumpar neaparat SKF?

Ce sanse am sa scot alternatorul fara sa dau jos fata masinii?

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta SKF, nu-s o avere, cauta si releu incarcare, banuiesc ca-l ai original Bosh, va avea o perie mai scurta cu mult, si nu cred ca vei putea schimba doar periile. (am citit undeva cum se schimba periile dar nu mai stiu unde) Daca are canale in colector va trebui schimbat si acesta. Cum spuneam, vei face o revizie completa la alternator. Pentru demontare de pe masina ar trebui sa mearga depresate niste bucse conice, altfel trebuie tras tragerul in fata vreo 100mm, mai este o metoda ''hotzeasca'', sa rupi 2 aripi de la vascocuplaj ca sa scoti prezoanele de prindere. Sau demontezi vascocuplajul, ai nevoie de un imbus de 8 si o cheie de 46 polizata special sa incapa acolo.

 

Off-topic, google chrome mi-a raportat site periculos, si nu am mai putut posta, trebuia sa adaug o exceptie de securitate la fiecare logare. Am deschis cu mozzila si asa am reusit ...

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

Salutare la toată lumea. 

Am un Passat b5. 5 din 2005, AVB și am un scârțâit care pare ca vine din alternator. Am schimbat fulia, regulator tensiune întinzătorul și cureaua. Scârțâitul se amplifica dacă pornesc consumatori mari, faza scurta, lunga.

Când turez pe la 1500 ture scârțâitul dispare și pare ca lumina de la faruri scade în intensitate 

Am schimbat și întinzătorul de la cureaua compresorului AC, distributie cu tot cu role și pompa. Ce ar putea fi? Mulțumesc. 

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poți folosi un furtun cam de 1cm diametru pe post de stetoscop. Un capăt îl bagi in ureche și capătul celălalt îl plimbi prin zona bănuită. Sunt șanse mari să găsești sursa scârțâitului. 

Daca nu ziceai că ai schimbat fulia așa fi zis că ea este. Rulmenții nu prea scârțâie, scot un huruit. Încearcă cum ți-am zis, poate ai noroc să găsești.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou. Am dat cureaua de accesorii jos și am învârtit cu mana de fulia de la alternator. Fulia e buna cum era de așteptat pt ca e noua dar se aude un uruit și chitaiala de care va spuneam. Uruit ul se aude de la rulmentul din spate. E o operațiune grea schimbarea rulmenților? O pot face acasă eu singur? Sau mai bine caut alt alternator în dezmembrări? 

Codurile pentru rulmenți sunt 6003 și 6303 sau 6203 și 6303?  Alternatorul e Bosch  

 Sunt cei din poza atașată? 

Screenshot_20230108_150623.jpg

Modificat de cristi16v
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poți să îi schimbi și tu, dar îți trebuie ceva scule. Uite aici un DIY 

 

 

Din păcate pozele nu mai sunt disponibile dar îți poți face o idee. Sau îl poți duce la un service care se ocupă de așa ceva. 

Pentru rulmentul mic îți recomand NTN. Are o construcție șmecheră, distanțierele dintre bile sunt din teflon care asigura o frecare foarte redusă chiar când rulmentul rămâne fără vaselină. 

Oricum trebuie remediat urgent pentru că dacă se gripeaza exista riscul sa se distrugă multe prin alternator.

Ia în considerare și varianta alternator nou cu piesa la schimb. S-ar putea să găsești la preț convenabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspunsuri. Mai am încă o întrebare. Dacă pun în loc de alternatorul meu de 120 amperi unul de 140 de amperi afectează cu ceva mașina sau bateria? Am un sistem audio în mașină care folosește multă energie... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, daca se potrivește poate fi și de 200A. Consumatorii iau atât curent cat au nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am recondiționat alternatorul dar chitait ul nu a dispărut. Scârțâie tare în viraje strânse și când pornesc încălzirea scârțâie. Singura rola de pe curea care a rămas neschimbata e cea de la compresorul AC. Când dau cureaua de accesorii jos dispare și scârțâitul. Nu știu ce sa mai schimb sa nu mai facă asa.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Încearcă să asculți cu furtunasul cum ți-am explicat mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut problema asta, pana nu am schimbat si fulia servo n-am scapat de scartait.

Aparent fulia nu are nimic, dar in timp se uzeaza profilul canalelor. Am pus noua, de origine. 038 145 255 D

Citez: "Când turez pe la 1500 ture scârțâitul dispare și pare ca lumina de la faruri scade în intensitate" . S-a  verificat incarcarea cu consumatori ? La fel si dupa reconditionare alternator ?

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul e în parametrii. Am pus și baterie noua. O sa încerc sa schimb și fulia de la pompa servo. 

Acum am observat ca dacă motorul e cald nu mai scârțâie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai spus daca fenomenul cu lumina de la faruri care scade în intensitate la turatii mari se pastreaza dupa reconditionare. Daca da, mai exista o buba la alternator.

Fenomenul arata ca tensiunea se pastreaza in turatii dar curentul nu, sau exista intreruperi in incarcare la turatii mari, si cu cat sunt mai multe intreruperi becurile raman cu tensiunea din baterie. Cred ca fenomenul seamana cu modularea puterii becurilor prin impulsuri la masinile mai noi, prin cresterea sau scaderea pauzelor dintre impulsuri, in cazul nostru turatia rotorului.  Multimetrul arata varful de 14 dar puterea este pentru 12v.

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că dacă alternatorul nu poate debita puterea nominala la o anumită turație și cu consumatori multi asta se va observa prin scăderea tensiunii (de asta scade intensitatea luminoasă. In cazul tensiunii in impulsuri multimetrul măsoară tensiunea medie nu tensiunea vârfului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. 

 Se pare ca problema vine de la instalația electrica. Am un consum exagerat și solicita alternatorul excesiv, sau cel puțin asa zice Mecanicul. Și am observat ca îmi curge ceva lichid din baterie, urat mirositor, probabil acid. Sa mai întâlnit cineva cu problema asta.?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!