Jump to content

Rulmenti Alternator


Paul_VW
 Share

Postare recomandată

Acum depinde care rulment s-a gripat, la mine s-a gripat ala mic, adica probabil din lipsa ungerii s-a spart colivia aia metalica si efectiv s-a intepenit rulmentul de tot (ce-i drept huruia el de ceva vreme, dar am tot amanat) asa ca s-a invartit cu tot cu colivia exterioara in suportul incercuit iar acesta s-a topit si s-a spart. Rezultatul a fost ca s-a descentrat rotorul si a inceput sa muste din stator (am inceput sa aud un zgomot dar eram in spatele unui autobuz si am crezut ca ala face asa). Norocul meu a fost ca am fost aproape de munca unde mi s-a aprins si beculetul de baterie.

Sper sa ai si tu acelasi noroc si sa-l poti reconditiona.

post-40889-0-83409800-1320768204_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fulia are nevoie de o cheie speciala pentru a fi scoasa de pe ax? In imagini am vazut ceva gen inbus dar in stea.

Intre timp am gasit si raspunsul aici

Modificat de harap09
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este cheie speciala.

Si aici

se discuta despre problema, vezi sa nu se foloseasca cheie torx (care are mai putini dinti) sa nu patesti ca userul de acolo sa strice axul de la alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service, fulia de la INA e 155 RON, cureaua 50 RON, rulmentii (6003 si 6303 sunt aprox 70 RON - de pe la SKF - cam mult), manopera e in jur de 120 RON.

Revin la rulmenti, se pare ca tipul 6003 sunt divizati in mai multe categorii 2R, 2RSR, etc. Sunt curios daca este de ajuns inlocuirea unui rulment cu unul ordinar de 10 ron in loc de unul de 35 sau 40 ron. Ma gandesc la posibilele diferente si sinurele care imi vin in minte ar fi materialul din care e produs rulmentul si eventual varianta de ungere in capsula. Help!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este de ajuns, la alternator sunt rulmenti mai speciali, lucreaza la turatii destul de mari. Codurile alea spun ceva despre ungere, simeringuri, nu stiu exact dar au o semnificatie. Deci nu te zgarci la bani si ia ceva de calitate.

Iti recomand sa verifici daca au vaselina, desfaci usor un capacel si vezi, daca nu au pune-le vaselina cu litiu pt temperaturi inalte (cu temperatura de picurare cat mai mare), vezi sa nu fie cu calciu pt ca am inteles ca daca se combina cu ce este in rulment se face un fel de noroi si adio ungere eficienta.

Este destul de buna asta

http://www.rogroup.ro/ro/catalogue/details/281/204/20

se gaseste la bricostore, carefour etc.

Preturile nu sunt mari, cam asa merg, oricum eu am ramas placut impresionat de calitatea celui japonez NTN.

Curea sa-ti pui Conti.

Poti cauta si mai buna.

De ce iti zic sa bagi vaselina sau macar sa verifici? pt ca al meu tot SKF a fost si cred ca asta a fost cauza din care a crapat (avea vreo 20.000 km de cand il schimbasem).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat fulia, am luat de la INA.

Cureaua, pana la urma, a fost Dayco, rulmentii de la FAG astfel:.....pentru alternator VALEO (140A/14V) 06F903023C - este nevoie de un rulment 6303 si unul 6202 (60 RON). Ce e ciudat, am sunat la o fabrica de rulmenti si mi-au spus ca cele cu terminatie ZZ sunt pentru fortaj, avad capsula din metal, iar cei de tip RS, 2RS au o protectie de plastic, nefiind recomandati pentru turatii mari!....eu am primit, conform codurilor de prin computere, varianta plastic.

Am mai schimbat si colectorul de pe rotor (vreo 25 RON), periile cu releu cu tot erau vreo 200 RON (am zis pas).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@harap 09: ăia cu 2RS sunt exact pentru aşa ceva, turaţii mari. Nu găsesc acum link-ul, dar citisem undeva un material exact pe tema asta. Dacă te uiţi la demontare, o să găseşti scris pe ei exact asta (probabil). Eu m-am uitat pe cel de la întinzătorul de la cureaua de accesorii, şi e 2RS.

P.S. în sfîrşit găsesc undeva dimensiunile la Valeo, peste tot scrie numai pentru alternatoarele Bosch.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ uglyjamal Ma bucur ca ti-au folosit informatiile.

Poate sa imi explice cineva ce sunt bendixurile?...am tot citit pe Goagăl dar nu mi-e clar. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un ansamblu asemanator cu frei-ul de la alternator. Este pe rotorul electromotorului, practic este o rotita dintata care angreneaza la pornire coroana dintata de pe volant.

starter_bendix.jpg

Modificat de Calin78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bendixul nu are treaba cu alternatorul ci cu electromotorul si este mecanismul ala format dintr-o roata dintata si un arc ce cupleaza electromotorul la volant (are un electromagnet care il impinge numai cat tii contactul pus pe pornire), dupa care se retrage. El scoate caraitul ala dupa pornire cand nu se retrage la timp (de obicei cand se strange multa mizerie pe acolo)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu il confundam clar cu freiul, incadrandu-l astfel la alternator si deci la acest topic.

Multumesc pentru lamurire!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot se vorbeste de alternator aici , la mine de vro' 2 saptamani se aude la relanti un sunet ciudat ( scartait, uruit, barait nici nu stiu cum sa-l numesc) pare a veni de la alternator. La pornire am un mic scartait si la fel la fel cand opresc motorul. Daca virez stanga dreapta nu se schimba nimic. Zgomotul dispare cand turez motorul de pe la 1300rot/min in sus. Zgomotul este destul de puternic, practic la relanti se aude de parca as avea cel mai daramant motor :D ( nu mi-a venit in minte alta comparatie) mi-e si rusine , nu mai e motorul ala silentios care il aveam . In cazul meu ce ar putea fi rulmentii alternatorului sau frei-ul sau ambele.Astept parerile voastre. multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,acelasi zgomot era si la mine ,dar la mine venea de la intinzatorul curelei de la compresorul de clima,sper sa gasesti sursa zgomotului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot la ala m-am gandit prima data dar la mine cu capacul dat jos de pe motor se aude sus in zona alternatorului.N-am auzit la nimeni un frei bolnav sa vad cum se comporta.Sper sa ajung zilele astea cu la la un mecanic.

Cei care au schimbat freiul intreb este nevoie de dat radiatoare jos merge bagat scula respectiva cu care se desface freiul. Imi pare cam mic locul de aia intreb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se dau radiatoarele jos,decit alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se impinge in fata vascocuplajul, ca altfel nu merge - slabit si impins in radiator - asta ca sa scoti alternatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. sfatuiti-ma si pe mine: de unde pot imprumuta scula aceea smechera cu care desfaci frei-ul alternatorului? vreau sa schimb rulmentii la el si aici in zona mea nu are nimeni cunoscut, iar de ateliere nu vreau sa aud, imi lucrez singur...are cineva sa imprumute sa asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,incearca la un service,daca cunosti pe cineva pe acolo,daca nu gasesti dute la un mecanic,pe mine ma costat 50 lei demontat, montat, schimbat frai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati , nu am scapat de uruit/scartait pana nu am schimbat rulmenti alternatorului. Cel mic era in stare jalnica avea un joc mare , cel mare nu era asa stricat. Frei-ul a nu a mai fsot schimbat era in stare buna, ma si asteptam pt ca zgolotul venea din interiorul alternatorului. Ieri venind spre casa mai aveam ~1km mi s-a aprins martorul bateriei si mesajul Alternator Workshop ,defectul fiind releul regulator.

L-am dat jos de pe masina si m-am dus cu el la electrician. Nu e mare inginerie , initial am vrut sa-l fac eu dar nu am facut rost de unealta de desfacut freiul iar de noua nu renteaza pt ca nu mai lucrez cu ea sa-mi scot bani.

Toata distractia a costat 270ron (manopera +piese)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Claudelalexandra

Buna ziua ! va rog ajutati-ma cu cotele de rulmenti alternator BOSCH 70 A VW GOLF 1,6 BENZINA AN FABRICATIE 1995 . MULTUMIRI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de cand a venit frigul mi-a aparut un scartait la relanti ce se aude de la alternator! cureaua este in stare buna, i-am dat cu un spray de curele insa scartaitul tot persista! scartaie vreo 3-4 minute dupa care numai scartaie! mentionez ca daca este frig afara -15 grade de exemplu scartaie si in sarcina! oare e dus freiul sau rulmentii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frei dus - se verifica usor. Vezi daca poti misca, cu o surublenita, palele alternatorului - in sensul invers acelor de ceasornic. In sensul acelor de ceasornic, nu trebuie sa mearga.

Altfel, rulmentii....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Danke Florine, o sa incerc maine....deci inspre stanga tre sa mearga usor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Florin: la mine fulia alternatorului se misca relativ usor in ambele sensuri, NU se blocheaza deloc, deci, alta problema, acum inteleg de ce nu-mi incarca mai mult de 14,00Volti in gol si 13,5 in sarcina cu cei mai mari consumatori. Are cineva o cheie de imprumut?

Eu dadeam vina pe baterie ca are 5 ani (Bosch).

Modificat de climatic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu informatii: Am avut noroc si nu a fost nevoie sa inlocuiesc fulia - am reconditionat-o :icon_thumleft: , acum incarca 14,67 in ''GOL'' si 14,39 in ''SARCINA MAXIMA''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!