Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Lasa ca de standuri de verificat sunt satul. Cu solutii de genul "daca nu e bratul ala, e caseta".

Caseta mea nu are joc la verificare dar se aude clar ca bate la treceri peste calea ferata.

 

Caseta bate SIGUR la varsta asta. Se reconditioneaza si asta e.

Si tot din ciclul asta, mie imi bateau SI amortizoarele. Am facut teste peste teste, la test nu bateau. Le-am schimbat si bataia respectiva a disparut. A mai ramas cea din caseta.

 

Asa ca bataile de genul asta ajungi sa le elimini 100% doar inlocuind pe rand elementele suspecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca simptome la mine sunt zgomotul, masina trage usor dreapta (nu stiu daca are legatura), uneori (nu mereu) in mers se aude pe partea dreapta ceva in genul unui rulment la o viteza 70-90 km/h, iar la miscarea volanului pe loc la fel se aude ceva dar nu stiu sa exprim a ce suna. Cel care a vrut sa dea caseta jos mi-a spus ca a gasit un surub slabit si ca nu ar fi problema la caseta. Acum nu stiu ce sa mai fac deoarece deja este extrem de enervant acest zgomot plus ca simt smucituri si in volan la calea ferata, iar pe drum neasfaltat parca mi se rupe masina in doua.

Si ca idee zgomotul a inceput treptat din ce in ce mai tare, prima data pe partea dreapta apoi s-a extins si pe partea stanga

Modificat de Ballack
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La calea ferata bate caseta.

Iar daca ti-a strans surubul si tot bate, e clar ca nu era destul de slabit incat sa bata si tot la caseta ajungi.

 

Poate intr-adevar nici amortizoarele nu sunt perfecte si nu mai amortizeaza perfect vibratiile, amplificand bataile.

Fa si un test de amortizoare sa vezi starea lor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La calea ferata bate caseta.

Iar daca ti-a strans surubul si tot bate, e clar ca nu era destul de slabit incat sa bata si tot la caseta ajungi.

 

Poate intr-adevar nici amortizoarele nu sunt perfecte si nu mai amortizeaza perfect vibratiile, amplificand bataile.

Fa si un test de amortizoare sa vezi starea lor.

Verifica si bieletele de directie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

   Salut,

 

   Sper sa va ajute cu ceva. Toate operatiunile se fac atunci cand motorul este oprit.

 

   Bataia casetei de directie, care se aude atunci cand volanul se misca repetat stanga-dreapta. Caseta va face zgomot pe revenire, in zona punctului central (o marja foarte mica, dar intotdeauna atunci cand volanul este readus spre centru) din cauza uzurii in acel punct. Este un cloncanit metal pe metal si se aude mai puternic atunci cand ridicati capota si ascultati din exterior.

   Sub caseta, in dreptul coloanei de directie, este un surub care regleaza jocul vertical (intre ax si cremaliera). Se suspenda puntea fata a masinii, apoi se strange surubul pana dispare zgomotul (45 de grade sau ceva asemanator), iar apoi se face un test de drum pentru a vedea daca volanul revine spre centru la iesirea dintr-un giratoriu, de exemplu, sau orice viraj aproape de maxim. E indicat sa marcati pozitia initiala a surubului. Daca il strangeti prea tare, e posibil ca volanul sa nu mai revina. De asemenea, daca jocul nu dispare, e indicat sa readuceti surubul la starea initiala. Surubul e accesibil de sub masina sau, nu sunt sigur, pe la pasajul rotii, cu roata data jos, bineinteles.

 

   Jocul casetei de directie. Puteti sa nu aveti nici cel mai mic joc, dar caseta sa trebuiasca stransa ca mai sus. Poate stiti, iar daca nu, aflati, capul de bara nu este in totalitate solid (exceptand rotula). Tija filetate este tinuta in suportul rotulei prin intermediul unei bucse turnate din cauciuc. Ea este conceputa pentru a atenua vibratii, deci e un punct flexibil al capului de bara; in consecinta, va exista un joc, in functie de uzura.

   Va veti folosit de acel mic joc in felul urmator: deschideti usa, apucati volanul cu varful degetelor (ca sa simtiti cata presiune faceti, de indicat cat mai mica), apucati capul de bara din punctul in care filetul se uneste cu suportul rotulei, astfel incat o parte din deget sa se sprijine pe suportul rotulei, iar buricul degetului sa stea pe filet (abia sa il atingeti pentru a simti si cea mai mica miscare), apoi miscati foarte usor de volan. In functie de joc, pe masura ce miscati volanul mai mult sau mai putin veti simti cum partea filetata se misca, iar suportul rotulei va sta fix. Merge sa apucati capul de bara si cu palma, dar nu veti mai avea aceeasi sensibilitate.

   Jocul va fi influentat si de starea bieletei de directie. Daca vi se pare ca aveti joc, puteti roti volanul spre stanga cu 10-15 grade (ca sa fortati in bieleta de directie) si apoi continuati sa miscati foarte finut de volan.

 

   Daca nu aveti nici joc in caseta si nici caseta nu bate (fie ca e reglata asa cum am scris mai sus sau nu), dar tot se aude ceva atunci cand miscati de volan cu masina pe loc: ori sunt capetele de bara, ori este coloana de directie. Zgomotul se aude la miscari repetate, atunci cand fortati volanul si apoi il slabiti brusc. Spre deosebire de bataia casetei care se aude numai pe centru, acest zgomot se va auzi numai la capatul cursei unde ati oprit volanul. De exemplu, daca rotiti volanul 10cm, veti auzi zgomotul intre centimetrul 8 si 10, daca il miscati brusc in acea zona.

   Ca sa va convingeti ca este coloana de directie, ascultati zgomotul, apoi miscati volanul prin toate axele sale de reglaj. Aduceti-l in punctul in care era, blocati reglajul coloanei si faceti miscari repetate stanga-dreapta, dar nu bruste si nici nu fortati (veti simti ca volanul se roteste mai usor pana intr-un anumit punct; va opriti cu 1-2 cm inainte de acel punct). Apoi bruscati si atingeti acel punct. Repetati miscarile stanga-dreapta, fara a brusca si fara a forta. Se va auzi o bataie care se va si simti slab in volan. Daca umblati iarasi la reglajul volanului si miscati de el, veti constata ca zgomotul a disparut sau s-a atenuat, ceea ce indica bataie in coloana de directie.

   E posibil sa trebuiasca sa incercati de mai multe ori pana prindeti miscarea, deoarece daca nu miscati suficient de rapid, nu se va auzi nimic, daca miscati prea repede si prea puternic, se va "reactiva" zgomotul coloanei. Si nu uitati sa "resetati" coloana de fiecare data prin modificarea reglajelor.

   Dupa ce umblati la reglajul coloanei, nu se va mai auzi bataia acesteia, dar se va auzi un zgomot infundat care este de la capetele de bara.

   Se pare ca este o problema des intalnita Passat B5/B5.5, Audi A4 B5 si A6 C5.

 

 

   Cam atat...

 

 

   Referitor la amortizoare: nimic nu se compara cu piesele originale, mai ales cele din fabrica. Amortizoarele mele au 13 ani si 193 000 de km. Masina e in Romania din 2010. Acum 2 luni am facut un test de amortizoare si au avut 55%-56% fata si 58%-58% spate. Arcurile si amortizoarele sunt 1BA, adica suspensia standard. Pe una din parti inca am toate bratele originale ale masinii, iar pe cealalta parte au fost schimbate 2 din ele (de fostul proprietar), celelalte 2 fiind cele originale. Cineva cu un Audi A4 din 2001 zicea ca a schimbat bratele la 270 000 de km. In consecinta, aveti grija ce piese puneti. Mai bine mai asteptati si strangeti bani, nu mai circulati cu masina o perioada, dar puneti ceva mai bun pentru ca tot voi o sa aveti de castigat. Chiar daca 3 piese proaste va tin cat una buna si pretul adunat al celor 3 piese e <= decat cel al piesei bune, puneti la socoteala si manopera, care se inmulteste cu 3.

   Cu piese de calitate, masina isi va pastra valoarea in timp si va fi apreciata de un cumparator serios (nu de toti .utoii) care va vedea ca a fost ingrijita si va fi dispus sa plateasca mai mult, stiind ca o va folosi o perioada lunga fara a schimba piesele deja schimbate.

 

 

  Atentionare pentru cei care isi cumpara arcuri de la dezmembrari: aveti grija ce cumparati pentru ca nu se potrivesc arcurile de la o masina la alta daca difera categoria de greutate pe punte sau tipul suspensiei. Fizic se potrivesc, dar suspensia nu va mai avea aceeasi parametri.

   EX: Cineva zicea mai sus ca a cautat arcuri cu marcaj Verde x 2 si Alb x 1 (parca). Sa zicem ca arcurile corespund pentru categoria de greutate 8 pe puntea fata. Daca masina celui care le-a cautat are categoria 7, arcurile vor fi prea tari. De asemenea, exista 3 tipuri de suspensii: Standard, Sport si Drumuri Grele. Bineinteles, arcurile sunt codate diferit intre cele 3 tipuri de suspensii, chiar daca au aceeasi categorie de greutate.

   Tipul suspensiei si categoria de greutate pe fiecare punte in parte se gaseste pe sticker-ul din portbagaj, unde e roata de rezerva. Cei care vor sa-si schimbe arcurile cu unele potrivite masinii, ar trebuie sa caute codul de culoare corespunzator in functie de datele de pe sticker, nu dupa codul de culoare de pe arcul pe care il au montat pe masina (poate au fost schimbate si nu s-a tinut cont).

Modificat de Andrei__1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La suspensia 1BA (standard) fata de 1BE (sport) mai difera si bumpstop-urile de pe tija amortizoarelor, atat pe fata cat si pe spate. Arcurile sunt de mai multe culori pentru fiecare categorie sport/standard in functie de greutatatea masinii/motorizare. Amortizoareale si bumpstop-urile nu depind de arcul folosit atata timp cat este pentru 1BA (standard), 1BE (sport) sau 1BB (pachet drumuri grele).

Modificat de ionutctn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna bumpstop? Cum arata asta si ce face?

Modificat de klausu25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un tampon masiv de cauciuc ce se baga pe tija ca sa limiteze cursa amortizorului. Cand se strange amortizorul, cursa e limitata de tamponul acela. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegi, in legatura cu acel cod din portbagaj ce indica suspensia masinii;

am verificat, si pe primul rand pe la mijloc undeva este trecut BE, dar fara acel 1 in fata...

 

sa inteleg ca la mine masina e prevazuta cu suspensie sport?

 

P.S. COSMIN, stiu ca tu aveai/ai aceleasi culori pe arcuri ca si mine, poti sa imi zici daca si la tine e suspensie BE?

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit cand ajung pe la passat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune o poza cu eticheta din portbagaj si iti zic eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cer scuze, nu am raspuns la timp...

 

Borisake, nu pot face poza la acel stiker pt ca pe el este scurs un ulei ceva si are culoarea maro-inchis...nu se intelege in poza nimic...chiar si cu ochiul liber este greu descifrabil...ca sa imi dau seama de literele si cifrele de acolo ma uit la el in diagonala, astfel scrisul este reflectat de lumina..

 

eventual imi puteti posta voi si sa va zic eu unde apar initialele BE la mine?

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Fabian Tiberiu

Va salut,sper sa nu gresesc postand aici...dar nu stiu s-o fac  :icon_confused: .

   

 Vreau sa-mi cumpar un set amortizoare fata-spate pt masinuta mea,Passat 1.9 ,TDI 116 CP ,an 2000. si nu situ de unde anume sa iau,am gasit pe net KYB la 720 lei toate 4 .E un pret bun sau stiti careva din voi de unde se pot achizitiona la un pret mai bun?Nu de alta dar sunt cam stramtorat si in + de asta trebuie sa-mi schimb cat de curand si parbrizul.Sau daca stiti alte marci mai putin cunoscute,la un pret mai bun si sa fie cat de cat de calitate,va rog postati aici....

 

 Mare MULTUMIRE  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu cat sunt mai ieftine, cu atat mai proaste. Indiferent de marca.

La fel si KYB, cu cat vei gasi mai ieftine, sansele de replici sunt mai mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii ce-as face in locul tau? M-as duce la un service care le vinde, monteaza si garanteaza pentru ele. Oare cand o sa invete romanii sa nu mai fie romani? Mai concret... NU PRETUL e factorul decisiv intr-o achizitie.

 

Sa nu ajungi la garantii, ca vezi atunci cat ai de alergat pana rezolvi. Daca rezolvi.

Eu sunt patit.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian Tiberiu

Asa este,ai dreptate...in legatura cu mersul la service  :icon_thumleft: .Dar astia te jecmanesc, au preturi de te dor maselele :tuktuk: .Am zis ca as lua ceva mai bun si sa le montez eu acasa,sculele necesare le am si nu e chiar ceva ce nu se poate face acasa.Si in caz de garantie gasesc ei motive pt a nu-si onora lucrarea si marfa.Vor spune ca ai supra-incarcat masina si altele.Parerea mea,poate ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pe dos.

Motive sa nu ti le schimbe gasesc mai usor vanzatorii. Dar service-urile au un cuvant mai greu de spus in fata lor si ai mai multe sanse sa ti le schimbe.

In plus, ai nevoie de un deviz de lucrare pentru montarea amortizoarelor, altfel adio garantie.

Nu te jecmanesc pentru ca manopera de schimbare amortizoare nu e asa mare. Iar pe fata si tie iti va fi greu pentru ca trebuie demontate si bratele de pe fuzeta.

Eu nu m-as complica. Am facut asta si stiu ce inseamna.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin are dreptate cu garantia si calitatea. Dar pe fata merg schimbate si fara sa dai jos bratele, mi-a demonstrat userul borisake ca se poate. Exista gauri speciale in contraaripa si se desface capatul superior al amortizorului din suportul de aluminiu fara sa-l dai jos dupa masina. Dar dupa aceea ai nevoie de presa sa scoti arcurile si mai ales sa le montezi la loc. Pe spate e joaca de copii.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut colegi

Am si eu o problema  :10[1]:

La denivelari (gen piatra cubica) am un zgomot metalic pe fata

Am fost la un *nimeni*, a verificat masina cu ranga, bucsele sunt ok (asta am vazut si eu)

Acum raman amortizoarele sau flansele... trebuie neaparat test la dealer?

Multumesc

Modificat de Raven1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomot metalic nu e de la amortizoare. Poate fi chiar o placuta. Cel mai probabil.

Amortizorul bate cand e sa fie. Si e o bataie mai infundata.

 

PS: asa e Vali. Insa iti trebuie prese. Si nu oricine are.

In fond, totul se poate rezolva. Doar ca nu e la indemana oricui, daca nu face asta in mod uzual.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Cosmin 

placuta frana? ochiometric sunt bune (mai tin multi km), poate a cazut siguranta?

flansele de la amortizoare? cum le pot verifica?

Multumesc

Cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-ai inteles. N-are a face uzura. Joaca in portetrier.

E undeva un topic de zgomote aici in aria asta. Acolo am explicat mai clar.

 

Flansele le poti vedea doar dupa demontare. 

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fabian Tiberiu

valioglu @...imi poti explica,eventuala face o schita ceva cum se pot schimba fara sa dai jos bratele?Tin sa precizez ca am si presa de arcuri(are un preten-vecin)si restul sculelor le am eu .

 

 Mare multumire .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!