Jump to content

Amortizoare


Florin M.
 Share

Postare recomandată

Am vorbit cu un domn Director de la fabrica Bilstein din Sibiu care mi-a explicat ca principiul de fabricatie al amortizoarelor Bilstein este diferit fata de cel OEM in sensul ca la cele OEM au in interior un arc iar cele Bilstein au o chestie de plastic si din aceasta cauza este si diferenta de 3,5 cm dintre ele pentru compensatie. Domnul Director a fost foarte binevoitor si s-a oferit sa-mi trimita luni doua amortizoare noi in schimbul celor care imi bat pentru ca vrea sa le studieze. I-am spus ca daca se vor comporta la fel nu se rezolva nimic, asa ca, m-am oferit sa fac un drum pana la Sibiu (cu decontarea transportului), pentru a vedea la fata locului ce se intampla. Va tin la curent. Deja devine interesant...  

Modificat de johnny erasure
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Acum aproape o ora am ajuns de la Sibiu unde am fost la fabrica Bilstein. Domnii de acolo au fost foarte amabili si serviabili tot timpul. Mi-au dat doua amortizoare pe fata noi Bilstein B4 fabricatie sapt. 47, 2013 si am fost la un sevice agreat de ei unde mi s-au schimbat pe cheltuiala firmei. De asemenea, inainte de plecare, mi-au decontat integral banii care i-am cheltuit pe carburant. La montaj, la oala de aluminiu care vine prinsa de sasiu cu trei suruburi (pe care se prind cele doua brate superioare) si se afla deasupra flansei din capul amortizorului, un filet de la un surub era dus asa ca am luat alta oala de la dezmembrari (100 lei). Oala a fost prinsa inainte la filetul cu pricina cu un surub putin mai lung, cam cu 3-4 mm. Am pus si un surub original luat de la dezmembrari. Acum nu stiu din ce cauza au fost bataile, de la acel surub care poate lovea in flansa sau de la amortizoarele care mi s-au schimbat (fabricatie sapt. 07, 2012). Cert este ca nu mai am acele batai infundate. Amortizoarele cu pricina au fost luate de catre reprezentantii fabricii Bilstein si mi-au spus ca le vor taia, diseca si studia. La prima vedere, ochiometric, pareau in regula, identice cu cele care mi le-au dat ei. Astept sa vad dupa ce le vor studia (ca la laborator) care a fost cauza, au spus ca o sa ma informeze. Pe drum s-au comportat neasteptat de bine amortizoarele Bilstein de pe fata. In sfarsit pot sa ma declar multumit. Nu vreau sa le fac reclama dar recomand amortizoarele Bilstein. Numai ca un sfat: aveti grija de unde le cumparati. Cel mai bine ar fi de la magazinul fabricii, insa sunt foarte scumpe, la acelasi pret cu cele din Germania, sau direct de la importator (Augsburg) unde sunt mai ieftine. Daca se considera reclama ce am scris de amortizoarele Bilstein rog un moderator sa faca modificarile de rigoare.

Modificat de johnny erasure
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la amortizoare aveai bataile.

 

Nu vreau sa le fac reclama dar recomand amortizoarele Bilstein. Numai ca un sfat: aveti grija de unde le cumparati.

Asta e cheia! ;)

Ca mai nou se copiaza totul atat de bine ca poate nici producatorul nu le deosebeste pana le desface. Pretul mai mare la poarta fabricii e justificat. Stii ce cumperi.

Sunt curios ce raspuns o sa-ti dea, daca o s-o faca. Dar parca nu m-ar mira raspunsul: erau contrafacute.

 

Oricum povestea cu reprezentantii firmei parca e din alt film. E bine ca inca mai sunt OAMENI in tara asta. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!

Am și eu câteva nelămuriri în ce privește suspensia spate (mai exact telescoapele).
Am un Passat 1.8 20V pe benzină din 1999. Mașina a rulat doar pe drumurile din UK (unde mă și aflu) și o am de mai bine de 3 ani. Nu mi-a făcut niciodată probleme majore, dar anul ăsta am făcut două drumuri de România, unul chiar luna trecută, când am venit cu ea foarte încărcată, deh, mâncarea de la noi este net superioară celei de-aici așa că am profitat de venirea mea în țară. Doar că imediat ce m-am întors în UK și am descărcat-o, am avut surpriza să aud un troncănit ca de metal pe metal în partea din spate-stânga, așa că am dedus că amortizorul e praf.
Am citit aici marea majoritate a posturilor și am decis că merită să cumpăr amortizoare KYB, care în banii noștri ajung la 450 RON, deși am înțeles că sunt mai ieftine decât alte mărci, dar nu asta e important.
Mașina are pe bord 180.000 de mile (adică aproape 290.000 de km) reali, am toate MOT-urile și facturile și nu a fost schimbată suspensia niciodată, deci amortizoarele sunt cele originale.
Așa cum spuneam, după ce am venit am observat că mașina se comportă ciudat în viraje, facem precum o barcă pe valuri, se aude acel zgomot de care spuneam, când frânez sau trec peste denivelări sare ca apucata și în curbe simt că îmi fuge de spate și toate acele simptome despre care am citit și aici.
M-am hotărât să le schimb eu, ținând cont că aici este o bătaie de joc la adresa posesorilor de mașini când vine vorba de dus în service, mi s-au cerut £300 la 3 garaje diferite doar pentru a schimba suspensia spate (despre care știam că se schimbă foarte ușor) sau £100 să-mi schimbe garnitura de la culbutori (care e tot o operațiune simplă).
E clar că trebuie schimbate ambele telescoape de pe spate, chiar dacă îmi bate doar cel de pe stânga, dar trebuie să le schimb și pe cele de pe față? Pe față am observat că nu are balans, presupun că datorită greutății foarte mari, iar dacă apăs se ridică și nu face balans.
Ce părere aveți despre amortizoarele KYB? În descrierea de pe eBay nu spune dacă sunt pe ulei sau pe gaz, sau nu am văzut eu. Ar mai trebui să schimb și alte piese în afara celor două telescoape? Am observat că ambele protecții ale telescoapelor sunt rupte, bănuiesc că și asta le-a uzat suplimentar. Protecțiile sunt și ele destul de scumpe, cam £16 bucata, deși din ce am observat protecția aceea reprezintă niște bucăți de polistiren tăiată/turnată într-o anumită formă. În țară care este prețul acelor protecții?
Mulțumesc și îmi cer scuze moderatorilor dacă am făcut dublu-post, scriu de pe telefon și am apăsat accidental pe butonul "Post".

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am cumparat protectii universale si merg foarte bine deja de cativa ani.

In romania parca sunt pe la 80 lei cele lemfoerder, 30-40 lei cele universale.

Treaba fac ambele variante, scopul lor e sa protejeze de praf/noroi, nu sa fie frumoase.

 

Cat despre amortizoare, eu zic sa nu faci rabat la calitate. Sunt niste piese ce le schimbi rar si influenteaza radical comportamentul masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca amortizoarele Bilstein sunt niste pocnitori. Chiar azi am dat jos unul de pe spate deoarece batea. Avea vreo 2000 km maxim.Si bate de vreo 500 km incoace. Si sunt din sursa sigura......nu sunt replici sau etc. 

Saptamana trecuta am pus pe fata tot Bilstein...sper sa nu inceapa sa bata si astea dupa 2000 km.

Eu nu le recomand. Daca stiam atunci luam Sachs....chit ca-s mai scumpe putin. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Urat de tot. Vezi cazul colegului johnny erasure de mai sus care a sunat la fabrica si s-a ales cu amortizoare noi. Ia legatura cu el. Bafta

Modificat de Planetara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar el s-a dus cu masina la ei la sediu....etc. O sa le scriu un mail si eu..macar sa stie care-i treaba.  Deocamdata am pus un amortizor vechi bun (Monroe)in locul la asta Bilstein. Asa mi-am dat seama ca amortizorul troncanea pe spate, dupa ce am verificat tot pe acolo . Altceva nu avea ce sa fie.....si s-a adeverit.

Prima oara am zis ca nu are cum , ca e nou , etc...cautam problema in alta parte (bucse punte, suruburi slabe. etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu Laure asa ceva. Cu Monroe nu batea. Am pus unele Sachs reconditionate si bat. Pana sa ajung sa dau vina pe ele, am schimbat o bucsa, 270 roni plus alte verificari. Acum vreau sa pun OEM sa nu mai am treaba. Mai am unele Monroe dar mi se par tari si nu imi place. Tu ce vei mai lua ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam la Sachs noi. Au o "istorie" mai buna. E adevarat ca sunt mai scumpe...dar sper sa cumpar calitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreaba-l pe cosmin de sachs. Pe mine m-au dezamagit monroe, pe tine bilstein. Au mai ramas Kyb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, marca asta : QH (QUINTON HAZELL)   http://www.webdealauto.com/fr/jeu-de-2-amortisseurs-avant-ou-arriere/quinton-hazell-179917.854.341288.15417.html  a incercat cineva? Este un coleg care a avut asa ceva pe passat, sau chiar si alta masina. Aveti ceva informatii despre aceste suspensi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sa vedem ce zice el.  Mie Monroe mi s-au parut bune,adica m-au tinut vreo 4 ani. Acum nu stiu daca erau tari sau etc. Am fost multumit de ele. Insa acum cand am vrut sa iau iar Monroe mi s-a spus ca nu mai e ce a fost nici Monroe....si toata lumea acum recomanda Bilstein. Si am mers pe Bilstein. Daca eram singurul care am observat bataia ziceam ca mno...asta e....am nimerit eu unul dintr-un lot mai prost. Dar cand zice mai multa lume acelasi lucru....iti cam da de gandit. 


Nu am auzit de QH.......noi incercam marcile astea mai uzuale....KYb, Sachs, Monroe, Bilstein...care is mai "renumite" pe aici

 

Sunt convins ca cele OEM sunt bune.....insa lumea cauta aceeasi calitate dar la pret mai mic. 

Modificat de Laurentiu Utiu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am schimbat bratele am schimbat si amortizoarele fata /spate sachs si sunt f bune. intradevar is mai scumpe dar nu le cumpar in fiecare zi. daca vreti sa nu va mai plangeti toata ziua cumparati ceva bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine Sachs m-au dezamagit ! Intr-o luna au ajuns la 55%.

 

Vad ca si Bilstein supara lumea. Daca ar fi sa iau, doar oem as mai pune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KYB raman singurele amortizoare noi care sa merite. Restul ii can can. Unele Sachs daca tin 6 luni esti smecher, alea cu eticheta albastra facute prin UE, adica Turcia. Sachs-ul de la mama lor sunt stantate.

Trimis de pe al meu P6 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Tin sa va spun ca eu am montat KYB,acum 3 ani si au 36000 si san tot ca si atunci,cand leam montat.si am avut montate si pe un golf 3,tot KYB,si san perfecte si acum dupa 5 ani.Erau made in spania,parerea mea este ca sant foarte ok,si nici cazuri care sa necesite schmbate in garantie,nam auzit,asta findca am un prieten care are servis,si monteaza 80% doar KYB.LE recomand printre cele mai bune,inafara de cele foarte scumpe cu traditie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu mi-am pus kyb pe spate doar......sunt super...le recomand si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kyb sunt bune dar sunt tari....nu exista denivelare sa nu o simt....eu am 3000 cu ale mele sunt sunt inca ok...

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KYB sant putin mai tari e adevarat,dar sant si pe ulei fara gaz,si sant mai confortabile,iar pe spate sant gaz ajust cu monotub,care sant net superioare celor oem si nu face bule de aer in ulei.

Modificat de gygel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,a venit timpu sa schimb si eu amortizoarele fata-spate la passat-ul meu 1.9 TDI 115CP din 2000 combi.Cel de pe dreapta fata bate rau la viteza 100-120 si la denivelari.E adevarat ca nu dispun de multi bani + ca va trebui sa platesc si manopera de schimbat pentru ca nu ma pricep ( care va fi undeva la 50 ron / roata adica 200 RON total ).

Am gasit in Arad un depozit,BestAutoVest ii zice la firma si ei ar avea amortizor fata Vw Passat 97-00 , Audi A4 A5 firma SRLine Polonia la 115 RON bucata iar pe spate ar fi aceasi firma la 85 RON bucata , adica ar fi un total de 400 RON toate 4 amortizoarele. Sunt pe presiune gaz toate 4.

 

Intrebarea mea ar fi,merita ? Nu am vazut sa se vorbeasca despre firma aceasta,desi sunt destul de ieftine. precizez ca nu folosesc masina decat pentru lucru 5/km pe zi si poate seara prin oras , de mers afara nu prea merg cu ea. Un mecanic a zis ca nu e ok pe gaz pentru ca la o groapa mai sanatoasa risc sa sara ceva garnitura si adio amortizor.

 

Si a 2-a intrebare,pot folosi arcurile standard ce sunt acum pe masina si la aceste amortizoare noi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si amortizoarele tale sunt tot pe gaz. Dar probabil l-au pierdut. Deci mecanicu' lu' peste nu prea le are cu teoria.

Cele pe gaz se destind singure, cele pe ulei nu.

 

Evident ca poti folosi arcurile actuale.

 

Cat despre marca, ramane sa ne spui tu cum se vor comporta. Eu n-am auzit de producatorul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Smecher mecanicul ala. Sa-l iei de suflet...

Trimis de pe al meu P6 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hahaha,adevaru ca majoritatea sunt "mecanici" . In fine,la cat de putin umblu eu....vreo 2 ani de zile eu zic ca ma tin astea,macar sunt noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca te referi la marca Starline-polonia care este o marca de buget , sint decente si atit,daca te tin 2 ani sa zici merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!