Jump to content

Schimbarea Distributiei


Boops
 Share

Postare recomandată

vreau sa verific si eu o distributie daca este pusa la punct. cum o fac? trag motorul la punct si ma orientez la semnul de la axa cu came pe care o blochez cu scula necesara. acum intrebarea mea este: unde pot vedea semnul de pe arborele cotit? are vreun semn? sau trebuie demontata fulia de pe arbore? acela este singurul semn? . . . stiu ca la unele modele se vede pe volant printr-o gaura intre cutie si motor. masina este passat cod motor avf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o poti verifica cu vag-ul

ce simptom iti da dubiul ca nu ar fi la punct ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa verific si eu o distributie daca este pusa la punct. cum o fac? trag motorul la punct si ma orientez la semnul de la axa cu came pe care o blochez cu scula necesara. acum intrebarea mea este: unde pot vedea semnul de pe arborele cotit? are vreun semn? sau trebuie demontata fulia de pe arbore? acela este singurul semn? . . . stiu ca la unele modele se vede pe volant printr-o gaura intre cutie si motor. masina este passat cod motor avf

Intra cu vag-com pe engine,in grupul 004 si uita-te in campul 4 la syncro angle.Dar din experienta mea,o masina sarita de la punct,o sa-ti dea eroare la senzorul axei cu came.Ca sa o verifici mecanic,vezi ca pe buza interioara(partea de la distributie) de la fulia arborelui ai un semn(o crestatura mica),care trebuie sa vina in sus si care corespunde cu un alt semn care se afla pe carcasa ce acopera distributia iar la fulia axului cu came ai o gaura prin care introduci un surub mai lung (m 6) care iti intra intr-o degajare din chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe vag-com nu apare nicio eroare. pe vag-com in engine grupul 004 la campul 04 la syncro angle cand era pusa distrubutia pe 0.0 consuma mai mult si nu fugea cum trebuie. si daca mergeam o suta de kilometri si consuma 8 mediu, daca faceam un demaraj pe treapta 3,4,5,6 consumu mediu urca ca nebunu pana la 9.5 la suta si dupaia scadea foarte greu......... acum am pus-o pe -2.2(motorul toarce mai frumos este mai silentios si in mers si in relanti) si fuge ceva mai bine si consuma mai putin si consumul mediu este de 7.2/100km si nu mai creste ca nebunu la demaraj daca urca pana in 7.4..... si ma gandeam, acum cand e pusa pe -2.2 la syncro angle sa fie pusa "distrutia la punct" ca si cum ar fi pe 0.0. daca o pun pe 1.1 de exemplu...cred ca trage ca una de 90cp. ..

stiam la axa cu came care este semnu si ca se blocheaza cu m6 dar la arbore nu stiam. maine o sa o verific cum ai spus. *** si fulia de pe arbore are o singura pozitie? ma gandesc ca atunci cand a schimbat distributia poate nu a mai pus-o in aceeasi pozitie..

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are treaba fulia cu pinionul. Pinionul are surub central, si fulia se prinde cu 4 suruburi de pinionul distributiei. Nu se umbla la pinion cand se schimba distributia, si oricum are pana(pinionul),

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal comportamentul la un numar de km. Marirea avansului compenseaza uzura axei cu came.

kosmyn, nu te lua de motor, daca nu era la punct nu-ti mergea nici atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

axa cu came, cuzinetii ei si tachetii sunt inlocuiti acum 11mii de km. si eu nu vreau sa umblu la distributie, vreau doar sa o verific.

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comportamentul de mai sus a aparut dupa schimbare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La awx exista orificiu pe cutie sa vezi semnul pe volant, (nu stiu la avf) asta ca sa nu umbli in fata la pinion, dar si la cutie este greu sa privesti, poate cu o oglinda si sursa de lumina. Suspenzi o roata pe fata, in treapta a-6-a invarti de planetara pana poti bloca pinionul axei cu came. Apoi verifici la cutie daca ai orificiu. Daca seamana cu cea din poza, in zona incercuita gasesti orificiul, chiar 2, dar numai pe unul vezi semnul.

post-82361-0-43039700-1387308994_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mă hotărâsem acum aproape un an să schimb distribuția (mașina din semnătură are aproape 190.000 de mile - aprox. 300.000 km) din care vreo 60.000 km făcuți de mine). M-am dus cu ea la un prieten, mecanic bun, desfacem toată fața, după chinuri îndelungate (e genul de meseriaș care ia o pauză la fiecare 5 minute) până am ajuns la fulie unde trebuia să desfacem cele 4 șuruburi ca să putem da jos cureaua veche, numai că orice am încercat, a fost imposibil. Nu am putut desface niciunul din șuruburile de pe fulie, așa că am pus totul la loc fără să schimbăm nimic (am pus doar cureaua de la AC, că nu avea, dar am dat-o jos curând dupa aceea pentru că îmi făcea pe creier compresorul (nu mai are freon și mergea în gol)). Acum însă, că stau să mă gândesc, era necesar să scoatem fulia aia ca să putem schimba cureaua? Sau se putea desface pompa de apă sau chiar întinzătorul pentru a detensiona cureaua?

Cert este că n-am reușit s-o schimbăm, din motivele prezentate și să merg aici (în UK) la un service îmi cer 200 de lire manopera, și eu cred că nu merită atâția bani, am dat pe mașină acum 3 ani £800, așa mai pun 500 la cei 200 și iau alta.

Întrebarea mea este: se poate schimba cureaua de distribuție fără să fiu nevoit să scot fulia aceea de jos? Dacă da, cum? Ar fi necesară și schimbarea pompei de apă chiar dacă ea funcționeaza bine? Nu m-am uitat foarte bine prin chitanțele mașinii, dar nu-mi aduc aminte să scrie pe undeva despre schimbarea distribuției în trecut, deci e foarte posibil să nu fi fost schimbată în ultimii 100k Km, deci este evident că necesită să fie schimbată.

La Mulți Ani tuturor forumiștilor!

Update: Am vizionat filmulețul acela cu schimbarea distribuției... e clar că trebuia dată fulia (sau apărătoare, ce-o fi) jos, doar că noi n-am reușit, și pot să spun că am insistat, chiar asumându-ne riscul să se rupa capul vreunui șurub, dar nu am reușit să desfacem nici unul din cele 4. Șuruburile sunt pe imbus (sau inbus, cum o fi) și le-am dat cu de toate (soluție de rugină, ulei, benzină) am încercat cu orice, dar erau parcă sudate acolo. Știe cineva vreun descântec pentru acele șuruburi? Că n-a mers cu nici o unealtă...

Mulțumesc anticipat.

Modificat de Ireal6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se bate in suruburi cu un dorn sau chiar cu bitul folost la desurubare a.i. nu stricam capetele, si cu incercari repetate va merge. Nu incerca cu imbus in forma de L, iti trebuie bit cu cap hexagonal de 6 sau 8, nu mai stiu exact. Daca nu merge nici asa, bormasina si alte suruburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am reusit sa desfac 3 cu mare trosnet, al 4-lea nu a vrut, insa i-am dat cu o dalta si a renuntat usor usor, apoi l-am inlocuit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Am avut si eu aceeasi problema. Nu bate in ele, practic bati in arborele cotit, care e tratat si in cuzineti, etc..

Eu am dat gaura cu o bormasina in surub. Avand imbus nu e mare filosofie, practic burghiul intra perfect. Suruburile nu sunt tratate si nu trebuie sa dai prea mult sa li se rupa capatina - cam 1 mm. Folosesti un burghiu de 4 de exemplu. In 10 minute maxim le-ai dat pe toate jos. Dupa aceea dai fulia jos si vei putea defileta restul surubului cu mana. Iei alte suruburi de la reprezentanta - era cam 4 lei unul.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu bati cu barosul de 5 "kile" nu are nici un dreak .(inertia unui ciocan de 0,5kg contra unei piese de metal de 20kg ! e ca si cum ai bate cu barosul intr-un motostivuitor ) , dar asta nu inseamna ca trebuie sa-l iei la bataie ca si cum ti-ar fi furat butelia  :D

foloseste biti nu cele in "L".

daca se strica hexagonul din capul surubului poti ii, poti "planta" un bit de M8 (poligonal) si se va desface sigur.

 

 

 

Un An Nou Fericit sa aveti !

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti, pe masina din semnatura,am si eu o problema care nu-mi da pace,mentionez ca am am depasit cu 1500 km limita de 60k km pt schimbarea curelei de distributie,dimineatza cand pornesc si aude un scartait fin, e o rola dar nu stiu care... cand se incalzeste un pic motorul nu mai face,imi puteti spune care rola ar putea fi??nu mai merg cu masina pana ii schimb distributie pompa de apa role etc. PS cureaua este CONTITECH, stie careva cam cat costa inlocuirea tot kit-ului chiar is rola cu amortizor?daca schimb rola cu amortizor se mai simt vibratiile motorului in interior??astept un raspuns ms bafta,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scartaitul e de la amortizorul de vibratii.Vibratiile motorului in interior cred ca sunt de la ceva tampon motor mai obosit sa zic asa.Poti circula linistit cu distributia daca ai numai 60k km, eu la celalalt passat am schimbat-o la 90k km si nu avea decat problema cu scartaitul pana se incalzea, in rest nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scartaitul poate fi cel mai probabil de la cureaua de accesorii ,mai greu de la distributie.Costul de schimbare este in jur de 1000 ron,piese + manopera si obligatoriu cureaua de accesorii daca nu a fost schimbata.Poti sa mai mergi linistit cu masina dar sa nu o fortezi la extrem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asta fac nu o exploatez la maxim doar ca mergeam un pic cu frica cu toate ca pe tablita aia langa inchiderea de la capota scrie CHANGE TIMMING BELT AT 60000 MILE,adika 90k km,dupa ce trece febra sarbatorilor o sa merg la service la un control,referitor la vibratii in interior am controlat toate tampoanele etc sunt toate bune in fine asta o sa caut pe alt topic,va multumesc si UN AN NOU FERICIT LA MULTI ANI!!


ma bucur ca inka mai e cinew pe acest topic sa ne confruntam problemele si nelamuririle RESPECT celor care intretin acest forum!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri, uite un forum unde nu aștepți jumătate de viață să spună cineva ceva.

Este clar pentru mine că singura soluție este să folosesc bormașina cu burghiul de 4. Acum întrebarea mea este: care sunt dimensiunile exacte ale acelor șuruburi (grosime, lungime, tip filet etc) pentru că m-am uitat pe e-Bay și nu am găsit șuruburile respective pentru fulia aceea iar la magazin nu știu cum să întreb... O să dau o raită la Halfords zilele astea să le arăt o poză cu fulia aia și eventual să fac comandă, dar nu prea am încredere în ei că nu prea știu de capul lor.

În ce privește pompa de apă, ar fi bine s-o schimb și pe aceea? Am găsit la £30 (e o reducere de la £70) (cam 150 RON) și zic că e "OEM Quality", deși mi se pare ciudat să fie atât de ieftină.

În plus, am observat că în față în partea din mijloc-dreapta mai e o curea micuță care e foarte slabă, pare să învârtă ventilatorul radiatorului (nu mai rețin exact). Cum se numește cureaua aia și dacă e slăbită ar trebui s-o schimb? Nu am găsit nicăieri o astfel de curea, deși am tot căutat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este bine de schimbat pompa, asa ieftina, este mai buna decat ce ai pe masina daca tot umbli acolo. Nu te arunca din start la bormasina, ia-o intai incet cu ciocanitul, ai sa vezi ca merge, mai bine cauti pasta de blocare decat alte suruburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@42miticutza multumesc de sfaturi.

Crede-ma ca am încercat absolut orice, de la spray-uri pana la batut cu surubelnita si ciocanul, stiu ca am incercat cel putin 5-6 ore până pe la 8 seara, nici un surub nu s-a clintit din loc. Mi-am adus aminte ca ne gandiseram sa dam si cu bormasina dar nu am gasit atunci spiral si stiam ca n-o sa avem suruburi de schimb si a doua zi trebuia sa plec cu masina la munca, asa ca am lăsat-o așa cum era. De asta zic ca trebuie sa gasesc mai întâi șuruburi și apoi să le scot pe cele vechi cu bormașina, dar nu am nici o idee ce lungime/grosime/pas au, să le comand. O să încerc la reprezentanța VW aici să văd ce și cum, dar sunt 100% sigur că or să-mi spună că nu au așa ceva.

La Mulți Ani încă o dată!

Modificat de Ireal6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie vazut in etka codul suruburilor si comandate pe original. Cat despre incercarea voastra de a le scoate eu zic ca nu te-ai straduit destul daca nu ai rupt macar 2 sau nu ai spart niste biti. Cat despre gaurirea lor daca nu ai scule si experienta mai rau faci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU ai ce strica, nu poti gresi aici, e vorba doar de ruperea capului celor patru suruburi identice. Din cate mi-am dat seama pasul filetului e mic pentru dimensiunea lor si doar un pic daca le-ai destrans dupa aceea merg cu mana. Problema e ca nu le poti slabi. Eu nu am scule si nici mare experianta, doar lucrul la masinile pe care le-am detinut eu sau unii dintre prietenii mei. Parca am bagat la inceput un burghiu de 4 (pe care l-am folosit si sa reglez distanta la amortizorul de vibratii) si am mai folosit dupa un burghiu de 5 mm ca sa-i dau lovitura finala. Nu trebuie sa gauresti mult, 2-3 milimetri maxim, el are oricum gaura de la imbus. Surubul e moale, nu e tratat de nici un fel. NU stiu ce ai putea sa folosesti ca sa le schimbi - ma refer la alte suruburi.

Pun o poza sa vezi si la mine cum a fost, pacat ca nu am facut fotografii si dupa ce l-am aranjat. 

Nu folositi niciodata ciocane pe motor sau piese de motor, acolo sunt diverse materiale care nu suporta prea bine asemenea tratamente brutale. In general nu folositi ciocane pe masinile voastre (poate doar de tinichigerie) decat ca ultima solutie.

 

Am gasit un kit de suruburi din astea, dar cel mare, pentru pinion, nu trebuie. 

 

http://www.bujia.ro/piese-auto/set-surub-fulie-motor/set-surub-fulie-motor_5069de9f97832_15138716_42.php#lightbox/0/

post-12520-0-75780600-1388577152_thumb.j

post-12520-0-97034000-1388577366_thumb.j

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valioglu Mulțumesc pentru fotografia postată, este foarte edificatoare, o să merg cu ea la Halfords să fac comanda de șuruburi, astfel nu au cum să greșească. Voi schimba și pompa de apă dacă tot o să desfac distribuția. Voi încerca să fac un DIY, poate va fi de ajutor pentru cei ca mine.

Mulțumesc din nou tuturor celor care m-au ajutat cu sfaturi, să sperăm că de data asta o să reușesc s-o fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!