Jump to content

Schimbarea Distributiei


Boops
 Share

Postare recomandată

Intra tubulara de 19 in 12 laturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super .. ms mult .. maine cred ca incerc iar . sper sa nu am probleme pana atunci :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri ai rupt surubul . Cum ai rezolvat ? Cum l-ai scos pe cel rupt si unde ai gasit altul ?

Ai gasit original ?

Daca este moale se ''mulge'' filetul, se deregleaza intinderea, cumperi motor...

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e un prezon cu filet de 10 parca in bloc si filet de 8 la piulita de la rola.Mi-a facut cineva unul la strung dintr-un prezon de chiulasa de dacie.L-am scos pe cel vechi cu ajutorul a 3 piulite .Ar trbui sa fie destul de rezistent parerea mea. Cel vechi a cedat de la piulita de la cele 20 de strangeri si defaceri la cuplul ala de 20Nm+45

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper ca nu l-a inrosit, nu poti sta fara grija la volan. Mai bine cauti unul original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer m-ai pus pe ganduri .. incerc sa vad daca am de unde sa iau unul original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Off topic: Salut Comunitatea VW de pe acest forum din care fac si eu parte acum! :) Ma bucur sa observ cati oameni de treaba pe aici gata sa-si impartaseasca experientele si pentru cei mai putini cunoscatori, ca mine de exemplu, pentru a se putea proteja pe viitor de asa-zisii "mecanici mercenari" care doar incearca sa-si umfle buzunarele bazate pe necunostina multora! Respect pentru acest lucru. 

 

On topic: Sunt proaspatul proprietar al unui frumos Passat B5 Limousine din 2000, Motorizare 1.9 TDI (D + I rosu, daca are vreo relevanta), 115 cp cod motor ATJ, pana in acest moment credeam ca este AJM dupa spusele fostului proprietar, tocmai ce m-am uitat pe eticheta din spatele rotii de rezerva!

Initial am vrut un Golf din Germania, dar pana la urma dupa cateva socoteli si putina documentare am realizat ca la bugetul meu nu merita, era prea mult stres, loterie si alte cheltuieli la mijloc. Sunt foarte incantat de masina pana in momentul asta, dar stiu ca este un pic devreme... probabil peste o luna as putea sa ma pronunt. 

 

Masina a fost cumparata acum o saptamana de la o cunostinta de incredere, care imi este vecin btw, a fost intretinuta corespunzator am istoric full, nu a fost lovita niciodata, adusa in 2005 in RO la 60.000 km, acum are 284.000 km, am toata increderea ca sunt km reali, a fost singurul prop in RO.

Acum vine partea cea mai interesanta, dupa cateva intrebari off-topic Cosmin m-a sfatuit sa rasfoiesc forumul :), am citit toate paginile acestui topic care mi-au clarificat multe intrebari, (foarte misto video-ul cu schimbarea distributiei), fostul proprietar mi-a spus ca distributia a fost schimbata o singura data la 225.000, eu trebuie sa i schimb doar bucsaraia, omul mi a spus la ce sa ma astept pe viitor, papa putin ulei la drum lung, mai ales daca ii dai peste 130km/h, am inteles ca e normal mai ales la km astia, nu e stres, trebuie schimbata curea alternator + rola, in rest merge impecabil motorul trage bine si da semne sa nu te lase la greu. 
stiu sigur ca omul a avut grija de ea deoarece in primul rand e proprietarul la care locuiesc in gazda de aproape 3 ani si e super om, revizii facute la timp si bibileala, etc intelegeti ideea.

Acum sincer sa fiu sunt un pic bulversat deoarece din ce am vazut pe specificatiile tehnice mentionate in acest topic distributia se schimba odata la 90.000 / 120.000 dupa caz/model si pe urma 60.000 / 90.000 s.a.m.d. O sa am o discutie in seara asta cu el, probabil nu am inteles eu bine, mi se pare enorm sa fi schimbat doar o sg data distributia la 225.000... :(
la cat ar trebui sa refac distributia? daca ar fi s-o iau ca la carte la 285.000 ar trebui sa fac distributia... adik ar cam trebui sa ma pregatesc, ceea ce nu intra deloc in ce am discutat si negociat cu el, mi-a zis ca mai pot merge mult timp linistit... oare asa sa fie? incep sa devin un pic paranoic mai ales cand am aflat ce se poate intampla daca nu se schimba la timp si se rupe cureaua... nu am dat mult pe masina, dar am muncit de mi-au sarit capacele ptr banii astia, si nu as vrea sa ma pape de bani imediat ce-am luat-o...

Rog persoanele avizate sa-mi dea un raspuns daca au amabilitatea sa citeasca tot ce am scris aici, carora le multumesc in avans. sper ca nu am plictisit cu detalii inutile. De asemenea un mecanic bun specializat pe WV sau un service bun cu preturi rezonabile si corecte mi-ar fi de ajutor o recomandare, locuiesc in Bucuresti, sector 5.

Stima, Marius
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma fiecare, cand vinde masina spune ca a lui este mai cu mot. Nu comentez km facuti in tara, dar mi se par putini 60 in 5 ani.

Cand dai un ban muncit pe o masina care-ti place este normal sa conduci masina degajat, fara grija ca s-ar putea strica ceva.

Pentru o masina care a iesit de la dealer cu 30.000 de euro, distributia de 1500 roni inseamna cam 1% si face toti banii. Fa un calcul la un Logan si vezi cum e. Stiu cum e sa dai toti banii din casa pe masina, mai ai si o nevasta... si mai vine si distributia. Dar asta e, obrazul subtire, cu cheltuiala se tine. Masina nu mai are 3 ani sa-i faci reviziile la 15000, cu ocazia asta mai vezi si alte defecte care altfel genereaza altele cu cat trece timpul si km. Pana la urma 1,9 TDI PD au aceeasi curea, rola si pompa de apa, diferentele de km intre schimburi n-ar trebui sa fie asa mari. Cineva spunea ca tehnologia curelelor a evoluat, da, asa este dar pentru buzunarul producatorilor, nu pentru noi. Masini durabile ca seria b5 n-o sa mai vedem in veci. Asa ca parerea mea, nu te gandi ca o sa crape maine, dar nici n-o lungi mai tarziu de noiembrie. In iarna nu e bine sa te duci la distributie. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand, multumesc 42miticutza de comment si raspuns.

Asa este, oricine s-ar lauda ca masina lui e mai cu mot mai ales la o vanzare, cine nu ar face asta... deci sfatul tau e sa merg la o distributie+revizie consumabile cat mai curand? fostul proprietar m-a asigurat ca pot merge 5000 km linistit pana sa-i schimb ulei, filtre...

stiu sigur ca o sa trebuiasca sa schimb si bucsaraia, lucru pe care mi l-a mentionat, mai nou am obs o scartaiala usoara cand pun frana, desi merg foarte lin cu ea prin Buc, dar deja discutia devine off-topic...

Fiind instrumentist, pana acum chitarile mi-au mancat banii  :banghead:  acum masina isi cere drepturile... o sa ma usuce probabil de ceva banuti lucru care fostul proprietar nu mi l-a anticipat. nici nu sunt atat de naiv sa cred ca nu voi baga bani intr-o masnia sh... asta e viata! :)

daca mai sunt sugestii le astept!

Stima, Marius 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am spus cat mai curand, am spus nu mai tarziu de noiembrie, sau nu pe temperaturi mari, negative. Iarna masina trebuie sa fie deja pregatita, altfel te lasa acolo unde-ti ingheata fundu mai bine. Si sa te fereasca D-zeu sa iesi cu probleme in trafic pe zapada/nemeti/vijelie, etc. Nu se uita nici draq la tine, doar te claxoneaza insistent. Sa ai in primul rand cauciucuri, G12 si bujiile ok, ar fi mai multe dar deja suntem off-topic. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata baieti !

Am mai mai visat un pic distanta aia :D am inteles pana la urma ideea.Nu am mai mers cu masina pentru ca ieri cand am ajuns acasa mi s-a parut ca are o vibratie ciudata cand acceleram.Astazi o desfac. Intelegand exact sistemul imi dau seama ca e ceva in neregula acolo.Am facut exact cum trebuie si nu avea cum sa iasa prost.

@miticutza - tabla aia de pe fata cand o rotesti spre stanga ajunge sa angreneze si fierul care se opreste in amortizor.Practic la capat deja nu ii mai da voie sa se ridice cand strangi.Miscarea stanga/apasa amortizorul - dreapta ii da drumul fix pana unde strangi piulita/4mm. Acuma ca acolo e semnul ala sau nu (e posibil sa se nimereasca asa ... sau sa fie facut special)e partea a 2-a.Practic strangand piulita peste tabla lasata in pozitia in care ai atins distanta de 4 mm stabileste maximul unde se poate duce amortizorul (cel putin cat e cureaua noua).Toate bune si frumoase.Dar ciudat este cum la mine in loc sa fie distanta mai mare culmea s-a micsorat .Adica exact invers fata de ce s-ar fi intamplat daca nu strangeam bine piulita.Foarte foarte ciudat.Singurul lucru care imi trece prin cap este o problema cu amortizorul ala (nou-INA).Desi problema pare sa fie de la rola - eu puteam cu o surbelnita sa maresc distanta - lucru care nu ar trebui sa se intample din ce inteleg eu .O sa desfac iara totul sa vad exact ce si cum si sa vad daca nu cumva s-a si deplasat ceva cat am mers cu cureaua slaba.Oare daca deja am facut sa zicem 150 km trebuie pastrata tot distanta aia de 4mm ? Stiu ca la intinzatoarele clasice cand remontai o curea uzata nu o intindeai ca pe una noua.O sa iau si pompa noua daca tot umblu.O sa merg pe hepu cum se recomanda.So - wish me luck sa gasesc problema :) Daca mai aveti o idee de ce s-a micsorat distanta .. nu o pastrati pentru voi :D

 

Offtopic- apropo de claxonatul isteric din trafic - a murit ambreiajul(pompa) si nu mai puteam sa o bag in viteza .Reactia participantilor la trafic pe stefan cel mare cand m-au vazut oprit cu avarii jumatate in banda 1 a fost un claxonat isteric de la vreo 4-5 care au trecut si a unul mai destept a scos si capul pe geam si a urlat cat l-au tinut plamanii "PROSTULEEEE !!".Se pare ca din cauza cocalarilor care ori de cate ori au chef se opresc in mijlocul drumului acuma poti sa ai si masina rupta in doua ca tot va crede lumea ca esti doar un nesimtit care a tras pe dreapta ca avea chef si nu ca ai avea o problema.

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neata reloaded !

Cred ca e gata treaba.Schimbat pompa apa, refacut distributia.Cam asa arata cand am lasat-o :

mtt0.jpg
Aseara mi s-a parut ca mergea foarte ok ... dimineata in schimb parca se opintea un pic cand acceleram ...o sa verific diseara iar distanta si avansul.

Ce este ciudat e ca am observat cand apare rontaitul ala puternic care dispare odata cu apasarea pedalei de ambreiaj se vede si pe motor .. parca se opinteste odata cu zgomotul ala daca te uiti la el.Sper din tot sufletul sa fie ambreiajul :) mai ales ca zhomotul asta a aparut dupa ce am facut prima data distributia.

Multumesc miticutza si cosmin pentru ajutor.Am impacat si capra si varza dupa cum se vede in poza adica si semnul si distanta. Sper sa ramana la fel :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara nu era motorul cald ? Verifica urgent uleiul in cutie

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era cald .. dar sigur s-a intamplat iar ceva.Am pus tester acum si avansul la 6.Nu am cum sa fac mai mult decat dupa ora 17:00 :( Se si simte cand accelerezi ca urca greu in ture si are alt sunet motorul.Asta e clar de la avans dar ce putea sa pateasca peste noapte ? Rontaitul ala care sper sa fie de la ambreiaj (numai rontait nu e ca se aude tare) se cam aude numai cu motorul aproape de temp de regim si numai la relanti.

Am salvat niste parametrii la relanti :

uw4a.jpg

ajnc.jpg

Pare ceva ciudat si la presiunea din admisie. Revin dupa ce ma uit. O sa verific si uleiul la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rontaitul a aparut dupa distributie ? Verifica daca este la punct. Daca e deplasata cureaua cu un dinte la arbore, pistoanele ating supape. Daca e deplasata la axa cu came este ca si cum ai umblat la avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat inainte sa o pornesc aseara si era la punct.Puneam blocatorul jos la semn si dupa aia intra usor si cel de la axa cu came.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele 3 suruburi de pe pinionul axei cu came sunt pe mijlocul gaurilor ovale ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred .. o sa ma uit la 17:00 .. e nasol ca nu am cum sa vad daca s-a deplasat cureaua fara sa dau iara tot jos.Daca s-ar fi deplasat la vilbrochen nu trebuia sa crantane non stop ?

 

http://www.youtube.com/watch?v=AO1cFbVZlZs&feature=youtu.be

 

asa face .. capota era inchisa.Filmuletul e facut dupa prima tentativa.

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare a fi zgomot de volant dar nu sunt sigur, sunetul poate fi denaturat pe inregistrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Priveste clipul asta. Este facut pe un motor fara amortizor hidraulic, dar se vede bine verificarea avansului. In poza vezi ce trebuie urmarit.

post-82361-0-53983000-1378905937_thumb.j

Modificat de 42miticutza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata dupa ce am dat avansul la -0.5 pare sa se pastreze totul in regula. Distanta si pozitia rolei erau la fel .. deci cred ca ... AM SCAPAT !!! :D :beer:

Multumesc miticutza si cosmin pt rabdare si rezistenta la stress :D si evident pt ajutor :D :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai innebunit distributia aia. Cand te mai atingi de ea, iti trebuie alte suruburi. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar ! Cel putin ala de la rola intinzatoare :) dar vorba ta ... le iau pe toate la pachet :D Ce nu am facut si stau un pic cu inima stransa - nu am pus vopsea pe surubul de la rola :( O sa verific mai des sa vad daca se modifica ceva .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de avansul la AJM am gasit un post pe un forum din uk in care cineva intreba unde are fi cel mai ok de reglat la AJM. Raspunsul de la un service a fost foarte interesant - cam tot ce gasise era reglat intre -1.5 si -0.5. La mine de exemplu este acum -0.5 cu bataie in 0.0 si mi se pare crescut consumul. Este 0.6 l/h fara clima si 0.8 cu clima pe vagcom si cu motorul cald..Nu pare mult dar in mers s-a marit media grav in oras.De la 8 media am ajuns la 9.5 /11. S-a mai lovit cineva de chestia asta la AJM si a gasit o valoare mai reusita la avans ? Am citit aici ca multe vin din fabrica chiar cu -2.5 (alte tipuri de motoare intr-adevar). Multumesc.

Modificat de apasaciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La AJM-ul meu avansul sta intre +1.7 si +2.2 variaza pana ajunge apa la 80 de grade si apoi ramane stabil la +1.7 . La relanti 0,4 l/h iar cu clima 0,6 l/h. Iarna porneste la sfert fara nici o problema si ca un consum: 5-5,5 extern si maxim 8 pe oras dar in aglomeratie, eu reusesc in oras in zilele de trafic normale sa scot pana in 7, plecari normale de la semafor fara a goni masina. Am incercat sa reglez avansul spre 0 dar era foarte zgomotos plus ca am fost uimit sa vad ca nu avea acel demaraj, asa ca am fost nevoit sa-l aduc inapoi la valoarea pe care o avea la inceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!