Jump to content

Probleme cu directia - inlocuire brate


stefison
 Share

Postare recomandată

eu vam dat un sfat prietenesc eu un la a4 am incercat cam tot ce so putut in materie de brate si tot asa schimbam 1 cate unu dupa 10 mii batea altu si tot asa mil strica si pe cel bun pana la urma mam enervat si am pus frapp cele mai ieftine si am mers cu ele 100000 km si nu a mai batut nimic pana am vanbdut masina mai pusesem frap dar cate un brat am bagat si lemofder si moog si febi si alte porcarii si nici unu nu a tinut pana cand am schimbat toate bratele

la fel am patit su cu planetarele capete gkn (originale) cadeau dupa 2-3 luni de utilizare mam enervat si am cumparat toate capurile cele mai ordinare lpr 100 ron bucata fata de gkn 350 am mai pus 50 ron si leam luat pe toate 4 am facut cu un t4 cu lpr 400 000 km si nui greseala si deabia acu au inceput sa-mi fac probleme acu le schimb iar pe toate si nam treaba!si mecanica asta e cu dus si intors

alt exmplu pivoti optimal germania dupa 50 000 au cazut superiori alt t4 cu pivoti lucky enegnering dupa 150 000 au inceput sa bata !

bielete lemforder stanga si frapp dreapta aia pe stanga are joc deja desi normal era ca aia din dreapta sa faca joc prima !

si ar mi fi multe altele oricum nu va mai amagiti ca piesele originale sunt mai bune in foarte multe cazuri producatoru nu face piesele ci alti si scrie vw pe ele dar fiind facute de acelasi producator nu cum sa fie mai bune sau mai rele asta e doar o mare prosteala !!si platiti sigla vw de pe ele !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca ce zice vali este adevarat in totalitate referitor la calitatea pieselor.ma gandesc ca cei din romania de la care cumparam noi , aduc piesele tot din germania.deci eu inteleg ca de unde cumpara nemtii de la vw cumparam si noi....teoretic asa ar trebui sa fie.practic nu sunt convons 100% nici eu.....ma gandesc ca daca mergem si le luam noi direct de acolo...de la magazinele "pentru nemti" nu "pentru export ...gen romania" nu or pfi mai bune?...imi dau si eu cu parerea.

Poate nu o fi chiar in totalitate asa, dar eu am avut placerea sa constat ca am luat de multe ori piese "false" si am platit de doua ori pentru ele (ca a trebuit sa le schimb). Daca vrea cineva sa incerce ii pot furniza un debitmetru, un parbriz (daca s-ar putea demonta intreg), placute de frana, becuri, stergatoare, discuri de frana pe fata, cap planetara si burduf, dar dupa aceea m-am desteptat. Pentru doritori mai pot furniza aripa fata, far, plasticuri de protectie contraaripa, grile, capota etc. de la un prieten care a reparat ieftin masina (passat) si acum masina lui arata ieftin si merge tot asa.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am auzit de Lemforder numai lucruri bune, tind si eu sa cred ca daca un pivot pica dupa 5-10 k km este vorba despre o intrtinere si utilizare defectuoasa a autovehiculului. Este exact ca si ambreiajul: daca faci tot timpul sportive, in 10 k km il faci praf, daca mergi normal ai sanse sa faci 200 k km. Si nu e valabil doar pt VAG.

Am senzatia ca la mine bat bieletele de directie, daca o sa le schimb cu siguranta pun Lemforder (daca ei fac asa ceva).

Am joc in volan cand fac miscari rapide stanga-dreapta succesiv. Inca o mai las sa vad daca se accentueaza. Face treaba asta numai la statul pe loc, in mers nu bate nimic.

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine nu poate fi vorba despre expolatare necorespunzatoare mai ales ca 80% din km sunt facuti pe autostrazile de afara e pur si simplu calitatea am ajuns sa stiu cum suna pivoti dusi si cum suna astia nasoli !

de fapt recomand un test simplu izbiti puternic pivotul de ciment daca se indoaie aruncatil nul mai puneti pe masina !

cat despre caltate si contafaceri is satul de vreo 8-9 ani tot incerc sa gasesc cei mai bun pentru masina si intrun final am renuntat cam tot ce sa putut ma dezamagit in prezent eu aleg cea mai ieftina varianta numi mai bat capul ca toate piesele is proaste

cel mai simplu de comarat ar fi originalele cat tin alea de pe masina si cat tin originalele puse dupa aia ?? va spun eo mult mai putin asa ca sa va salvati portofelul luati cei mai ieftin !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In stilul lui inconfundabil, colegul vw-raz-van poate ca are dreptate.Eliminand cazurile de defectare in primii 10k km precum si cele ale preafericitilor pe care-i tin bratele 150k (pe care i-am putea alatura celor cu consum 5,2% la passat, daca n-or fi deja aceiasi :D ) cred ca ramanem noi , ceilalti.Adica: brate acceptate ca ok (lemforder, trw) + circulatie doar pe drumuri care incep cu E (exceptand minunatele strazi din orase +1% drumuri la tara) si care totusi tin doar 25-30k, adica cam un an in cazul meu.

Se pun urmatoarele intrebari:

-schimbat 3 brate din 8; exact acelea si nu altele trebuie schimbate iarasi :blink: cum de nu au cazut cele originale ca doar au fost "solicitate" datorita neschimbarii intregului set (am asistat la schimbarea lor, deci varianta facila cade :icon_bounce: )

-se justifica in cazul acesta diferenta de pret intre producatori (care la prima vedere poate sa nu para mare dar daca tot adunam sumele se schimba problema) ?

-exista vreo diferenta intre un brat lemforder/trw (excludem pretul) cumparat in Ro si unul cumparat, sa zicem, din Germania ?

-despre piesele via primii vecini vestici, cu part number stantat, fara celuloza insotitoare, la preturi romanesti, stie cineva cum se comporta in timp ?

-alte variante (exceptandu-o pe cea malitioasa: vinde-o si ia una noua, logan daca nu-ti permiti altceva :D ) ?

Asi aprecia solutiile verificate, speculatii stiu sa faca multi, inclusiv eu!

Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tu cred ca nu stii cat costa piesele la logan......mie nu-mi vine frate sa cred totusi ca un brat, pivot, bucsa de firma tine mediu 30.000 de km.......nu-mi vine sa cred asta.poate daca se merge numai pe drumuri proaste.

apropo....sa mergi cu a 5-a cu 120-130 km/h sa vezi consumul....asta daca totul merge ok la masina ta....deci eu cred ca un comsum de 5.2 e putin tras de par dar daca mergi constant se poate atinge sub 6 clar.

Daca nu te-am avertizat mai devreme pentru off-topic sipentru restul prostiilor spuse de tine, nu inseamna ca n-am vazut.

Pe viitor incearca sa respecti linia topicului. Ai un avertisment verbal deocamdata.

Modificat de c o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lagica e destul de simpla cel mai puternic sun solicitate in ordine articulatia superioara fata superioara spate si inferioara fata (cai care cunsc stiu la ce ma refer) articulatiile astea sunt facute sa lucreze in tandem cel putin superior-superior inferior-inferior asfel articulatia spate o ajuta pe cea din fata care in majoritatea cazurilor preia impactul primul in cazul in care cea din spate are un mic joc atunci atriculatia fata preai socul integral sau intro masura mult mai mare asa se explica de ce tot alea se strica !si referitor la piese pana acuma cativa ani nuci nu s eputea discuta ca o piesa aftermarfet sa tina cau una originala dar vad ca incet incet se egalizeaza lucrurile si in sensul rau nus mai bune alea aftermarket ci mai proste alea originale dar asta e alta discutie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce te determina sa afirmi asta? Eu cred ca in cazul suspensiei fata bratele posterioare sunt cele care preiau in cea mai mare parte socurile in plan longitudinal, ca dovada bratul inferior spate e deosebit de bine adaptat pentru asa ceva (dimensiuni sporite ale bucsei, prindere, dimensiunile bratului). Daca vei lua o bascula de suspensie fata de Golf (cel mai elocvent e la g1) cred ca vei observa clar ca socurile sunt in general preluate de partea din spate a elementului.

In termeni reali cred ca inginerii nemti au proiectat sistemul in asa fel incat sa se uzeze egal, adica sa nu cada mereu un brat ca te-ar sacai si ar fi o noua problema tipica modelului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Imi pare rau pentru posturile consecutive, dar am o mare dilema cu care este posibil sa va intalniti si voi. Am posibilitatea sa cumpar un kit de brate facut de firma PEX - Germania (zice vanzatorul). Eu am gasit site-ul lor, si am cautat o gramada de reviewuri pe internet despre piese dar fara rezultat. Cel care mi le ofera zice ca sunt furnizori Lemforder si ca ar fi tare bune. Pretul setului de brate fata este 14 mil, si cred ca sunt tentat sa fac aceeasi greseala pe care am mai facut-o cu piesele (adica sa le iau pt ca sunt convenabile).

A mai montat cineva brate sau chiar si alte piese PEX? Daca da, cum se comporta?

Mentionez ca am cautat pe forum si singurele rezultate se refera la pretul unei pompe de apa si la un service cu acest nume, ceea ce nu ma ajuta.

Multumesc anticipat.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu le-as lua!ei poa sa spuna ce vor, ca furnizor e mama si tata, dar practica arata ca sigla aia mica cu "W" sau cu 4 cerculete de pe o piesa, face ca respectiva sa mearga mai bine si de cateva ori mai mult.

schimbi cate 1-2 brate cand se strica, si asta e!

parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, acum un mic feed-back pentru pasionati. Am schimbat bratele pe partea dreapta (unde aveam niste zgomote destul de discrete care se manifestau exclusiv pe denivelari combinate cu viraj stanga). Surpriza emisiunii, toate erau originale, adica aveau stantat anul fabricatiei masinii (1999) si nu toate erau stricate, lucru pe care il stiam dinainte.

Preturile au fost cam asa: brat inferior spre fata (identic stanga cu dreapta) 300 ron, brat inferior spre spate 312, brat superior spre fata 160 si brat superior spre spate 150 ron -

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Capat de bara schimbat dupa 180 de km :blink: ce este adevarat a durat 2 ore,fara autogen nu a putut fi scoasa.:lol:

Am pus Optimal ,are Tuv Sud trag concluzia ca in Bavaria a fost facut.

Intrebare : la viteza de peste 60km/ora in viraj scurt stanga bate ceva ritmic, ridicat masina pe cric invartind

roata are o bataie la o rotatie, posibil rulmentul? M-as bucura sa fie rulmentul ...si nu alceva :rolleyes:

S-o fi auzind si la viteze mici dar sunt surd nu aud nimic :P

Modificat de iulian_1976
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti oameni buni, nu a schimbat nimeni brate suspensie pe fata?

imi trebuie si mie bratul dreapta fata inferior posterior ca sa pot deplasa o epava care nu cred ca se mai repara

si de aceea nu cred ca merita efortul financiar sa pun piese bune, unul uzat este ideal ca oricum este stramba de nu mai sta roata la locul ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa va spun si eu ce problema am la Passat, legata tot de un zgomot pe la volan.Anume se simte o bataie in coloana de directie la denivelari d-asta mici, si am si un joc mic in volan la miscarea stanga-dreapta pe loc.Ce poate sa aibe?Ca un mecanic la o prima privire m-ia bagat in cap ca e caseta, lucru care m-a cam speriat avand in vedere cat costa!Trebuie sa spun ca masina am adus-o de o luna din Germania, si zgomotul si jocul s-au accentuat prin gropile de la noi.Intrebarea mea este ce poate fi, si daca nu cumva exista si o bucsa undeva pe ax, in genul "T-ului" de la Dacie, care poate face joc.Multumesc mult.

Raspuns fara intrebare... :P Ceva pareri noi, pentru ca si la mine se manifesta oarecum identic.

Zgomotul e asa din iarna, nu s-a accentuat. Fac stanga dreapta de volan PE LOC se aude clonc-clonc in orice directie dau. Am ridicat rotile pe cric si NU au joc, deci exclus bielete, capete de bara.

Zgomotul se aude parca fix sub volan...

De asemenea se simte bataia in volan la lini de tramvai, piatra cubica orice implica miscarea ambelor roti. Si am observat un joc f. mic in volan (se simte ca e mort acolo) dupa ce se incalzeste motor si toate angrenajele, la viteza mai ridicata (>50).

Ca si antevorbitul meu intreb, exista ceva vreo bucsa pe ax care sa se fi uzat.

Eu tot ma gandesc la caseta de directie DAR nu huruie, nu caraie, merge f. bine, nu pierde lichid si acesta are culoarea care trebuie sa-l aiba.

Pareri? (help :) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca e vorba de angrenajul de la coloana de directie. Adica, axul care iese din volan are o articulatie gen cardan in partea de jos, la iesirea din habitaclu, inainte de caseta. Daca pui mana deasupra pedalelor pe ax o sa simti articulatia si daca misti de volan o sa te dumiresti unde e jocul. Nu e nevoie sa pornesti motorul (dar trebuie sa te bagi un pic sub volan - fara sa stai pe scaun, evident), ba chiar cred ca simti mai bine daca directia e tare - fara servo.

post-12520-1216672308_thumb.jpg

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant!

Maine voi verifica cu siguranta!!!

E cam stupid sa nu se poate schimba separat si sa trebuiasca sa schimbi toata coloana de directie (care ajunge la o suma maricica probabil).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si totul pare fix acolo, chiar nu-mi dau seama de nici un joc... Zgomotul tot vine parca exact de sub volan.... Dar din schema pe care mi-ai dat-o nu pare sa fie nimic care se poate strica acolo...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Salut !

Am o problema asemanatoare . In mers la viteza mica si denivelari nu prea adinci se aude un schirtiit cu usoara bataie pe partea dreapta . Zgomotul pare a fi de cauciuc frchind pe fier . Daca apas pe aripa se aude acelasi zgomot , daca virez stinga / dreapta cu motor pornit este tot asa . Precizez ca acest zgomot se aude doar dupa ce fac 3-5 km sau cind este foarte cald afara . Asta ma baga in ceata . De ce doar cind este foarte cald sau cind se incalzeste masina face zgomotul ?????

Am urcat-o pe elevator , am tras de roata in plan vertical si orizontal si nu se vede nici un joc la brate , sau bieleta .

Nu stiu ce sa fac , as cumpara brate noi dar daca nu este de acolo si dau banul degeaba ?

Zgomotul este destul de mare dar practic parca se aude de peste tot este foarte greu de localizat .

Am incercat c-am tot ce se putea incerca .

Caseta nu am verificat-o !

Daca are cineva o idee ii sunt recunoscator .

si scuze ca am postat pe acest topic dar problema fiind asemanatoare am considerat ca nu este necesar deschiderea altuia .

Multumesc !

Aceleasi simptome, dar exact aceleasi simptome le-am avut si eu, iar buba a fost pivotul capului de bara (pipa, cum mai zic unii) care dupa schimbare era ca noua. Pivot cap de bara LEMFORDER 150 RON, manopera 50 RON-(depinde unde si cine ti-l schimba). Cu ulei sau vaselina injectata nu revolvi nimic, decat o amagire de cateva zile. Bafta si rezolvare ieftina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare. Vreau sa mentionez de la inceput ca nu prea am mari cunostinte despre mecanica motorului sau despre termenii tehnici ai masinii, deci limbajul meu va fi unul mai de lemn :)

Am si eu niste probleme la Passatul meu.

Cand pornesc masina, la rotirea volanului stanga, dreapta, se aude un zgomot, un fel de scartait, asemanator celui al unei usi care scartaie si nu e unsa, zgomot care nu apare de fiecare data cand pornesc masina. Acest zgomot se mentine si in mers si la relanti. Am consultat mai multi mecanici, fiecare cu parerea lui: unul zice ca ar fi ceva tampon de la volan, altul ca trebuie cu o seringa injectat ceva ulei la roata undeva...

mersi anticipat de raspunsuri, si scuze daca au mai fost postate raspunsuri la probleme asemanatoare.

Modificat de c o s m i n
Este interzisa postarea a doua sau mai multe probleme in acelasi topic.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi eu am golf, am o problema identica. La rotirea volanului pe loc repede stinga dreapta, dar nu foarte amlpu, se aude un cloncanit, care este usor atenuat atunci cind motorul este pornit.

Dupa indelungi cautari de jocuri in bucse si pivoti asa ca mai sus, am demontat crucea cardanica de pe axul castei de directie, si tragind cu mina de axul castei de directie am simtit un joc al acestuia in lagarul sau.

Crucea cardanica nu are joc.

Eu cred ca la cei mai multi dintre voi jocul este in lagarul superior al axului casetei de directie ca si la mine si este greu de identificat precis fara demontarea crucii cardanice. Esti foarte tentat sa crezi ca jocul este in cruce.

La mersul pe drum bun nu se simte nimic, in schimb la mersul pe drum de tara sau la trecerea peste linii de tramvai sau tren se simte in volan un clocanit puternic.

Am atenuat sensibil acest cloncanit prin stringerea usoara a surubului casetei de directie, cel care preia jocul dintre ax si cremaliera, dar tot se mai simte. Atentie acest surub nu trebuie strins excesiv, pentru a nu bloca cremaliera, rotile trebuie sa revina singure la pozitia de mers drept inainte dupa efectuarea unui viraj mai amplu.

Nu stiu daca un asemenea defect se poate repara sau daca merita reparat.

O reparatie a casetei sau o caseta reconditionata ajunge poate si la 1500 de lei si ma gindesc oare in cit timp va reapare defectul? Eu cred ca si neamtul de dinaintea mea a mers ca ea asa fiindca eu nu am facut cu masina decit 14000 de Km pina acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am o problema la un bratul dreapta inferior(cel cu bucsa mare).

Azi dimineata m-am uitat putin la suspensie si am observat ca bratul cu pricicna s-a deplasat de pe bucsa in spate cam mult.Tin sa reamintesc ca am schimbat bucsa de ceva timp si nu am mai dat importanta.

A mai patit cineva asa ceva,se mai poate remedia,se poate lipi cu ceva solutie tare ca totusi acolo sunt ceva forte destul de mari.

Astept un raspuns. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De cateva zile am intrat si eu in "clubul" celor care au schimbat bratele la directie.

Dupa ce am fost la o constatare a bratelor cu probleme la mecanic care dupa ce s-a uitat la bratele de sus si captul de bara pe partea stanga (ca numai alea imi faceau probleme) acesta a concluzionat rapid ca trebuie inlocuite toate cele 4 brate + capatul de bara. Eu sa mai salvez vreun ban am zis sa inlocuiesc numai bratele de sus si capatul de bara dar mecanicul imediat a motivat ca baratele de sus sunt destul de uzate si cele de jos sunt sigur mult mai uzate (el sustinea ca cele de jos se uzeaza mai repede decat cele de sus.

La cateva zile de la achizitionarea pieselor m-am apucat impreuna cu mecanicul de schimbat de brate. Pe masina avand bratele originale (aproape 120.000 km cu ele :D in 6 ani) am intampinat greutati mari la demontare (surubul de la capatul de bara cand s-a incercat desfacerea lui s-a rupt, celalalt surub care tinea bratele superioare a trebuit taiat si batut il el sa iasa...) si in final dupa ce le-am demontat pe toate am constatat cu stupoare ca bratele inferioare nu erau uzate aproape deloc :rolleyes: . Deci in concluzie daca aveti posibilitatea desfaceti intai masina si vedeti ce trebuie inlocuit si nu aruncati banii pe garduri dupa presupunerile mecanicilor.

Oricum pe masina, daca tot am cumparat toate bratele, le-am pus noi pe toate si sper sa ma tina, cu voia domnului, macar pe jumate din cat au tinut cele originale.

Piesele sunt comandate din Timisoara, marca MOGG (apropo ce parere aveti de bratele astea?) si am platit pe ele dupa cum urmeaza:

Brate superiore - unul 100 RON si celalalt 105 RON

Brate inferioare - cel anterior 182 Ron si cel posterior (ala cu bucsa aia mare) 210 RON

Cap de bara - 80 RON

Modificat de liviu_petrasc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Piesele sunt comandate din Timisoara, marca MOGG (apropo ce parere aveti de bratele astea?) si am ...

MOOG am pus si eu (din fericire doar capeti de bara) in 80k de km inca se tin f bine si nu dau semne de oboseala de cand i-am montat :blink: :D

am dat acum aproape 2 ani 90ron/buc.

sunt elvetieni si nu nemtesti !

din cate am obsrvat piesele sunt la fel de bune ca cele originale din fabrica !

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Nu stiu ce sa zic la preturi,dar eu am luat asa

- brate superioare 170 buc

- brate inferioare,ala care telescopul 320 si ala bucsa mare 420 toate pe Lemforder

- Eu am pus MOGG numai bieletele antiruliu,care pt passatul meu nu sunt numai pe marca amintita.

- capete de bara TRW 100 lei buc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

Ma poate ajuta cineva cu niste coduri de reper pe Lemforder la kit directie+suspensie fata Passat B5.5(kit complet-toate bratele+toate bieletele)?

Cu multumiri!

Modificat de claut07
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!