Jump to content

Probleme cu directia - inlocuire brate


stefison
 Share

Postare recomandată

de ceva vreme la masina din semnatura simt batai in volan la trecerile peste cale ferata , drumuri cu gropi mari (de tzara) si pe cele cu piatra cubica !

am ridicat masina pe cric cu rotile fata suspendate si am miscat si tras cu putere orizontal/vertical de fiecare roata in parte insa nu am vazut ca are nici un joc cat de putin ...

Salut. Aceleasi simtome le are si masina mea, am fost cu ea la doctor si i-a descoperit doua bucse la bratele inferioare acelea se cheama tiranti (deci nu cel cu amortizorul pe el) stenga/dreapta si bratul cu amortizor de pe dreapta. Daca ridici masina pe cric si tragi de roti nu se observa cu adevarat jocurile, mai fusesem si la alte serviceuri si aia ziceau ca nu are nimic si ca sunt eu inchipit sau ca mi se pare si intr-un final am ajuns la un tip care mi-a explicat ca verificarea si face pe canal nu pe elevator, tocmai ca masina sa stea pe rotiile ei si asa se observa toate jocuriile. Se cheama Control de Rampa. Deh atatia mecanici si tot atatea obiceiuri. Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

executroane, iti sugerez un test pe o rampa de itp.

la mana poti foarte usor sa scapi un jos pe care il depistezi altfel pe rampa aia speciala, unde "placutele" misca roatal, si mecanicosul, cu mana pe articulatie, simte sau nu daca ceva cloncane acolo.

valabil si pentru amortizoare!

daca citeai si ce am zis eu pe pagina anterioara....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A venit vremea bratelor pentru passat-ul meu. Desi nu aveam decat o usoara bataie la virajele la stanga la maxim sau la mersul cu spatele tot in viraj la stanga si numai pe drum prost m-am hotarat sa vad daca ar fi ceva probleme la bratele suspensiei. De diagnosticat e banal, poate oricine sa o faca singur, e suficient sa fie pusa masina pe cric, scoasa roata si tras de ea exact ca la dacia, cu mentiunea ca ar fi indicat sa se faca diagnoza cu rotile in drept, dar si cu ele virate. Concluzia, un brat superior anterior dreapta (dupa desfacere am constatat ca si celalalt e vai de el, desi inca nu avea joc) si un brat inferior stanga (cel in care se prinde amortizorul, deci anterior). De asemenea, bucsa bratului inferior stanga spate aproape distrusa (desi e o bucsa enorma, aproape cat o cutie de cola de 330 ml).

Multumita prezentului forum am aflat si ca nu e bine sa pui altceva decat cele din echiparea originala mai ramane sa vedem de unde si cat, ceea ce nu e prea dificil.

De mentionat este insa faptul ca surubul care tine bratele superioare la prinderea pe portfuzeta se demonteaza extrem de greu, am observat de multe ori la service ca trag niste ciocane de 2 kile in el de te seaca la ficati. Problema e ca el rugineste in lacas si se intepeneste, dupa cateva jeturi de spray antigripant si putina convingere cu o cheie a mers perfect, dar ciobanii din service au ei timp de fineturi din astea, nu, rup masina in doua.

Mi-ar prinde bine un sfat, desi ma indoiesc ca ar putea cineva sa ma ajute, stiti cumva ce presa de pivoti ar merge la bratele inferioare? Ma indoiesc ca neamtul da cu barosul in ele ca sa le scoata.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alicumircea

Salut!

Eu mi-am schimbat singur bratele superioare si capatul de bara, pe cric, fara elevator. Treaba a fost banala si a durat cam 2 ore, dar cred ca s-ar putea si mai repede. Nu stiu daca la b5 e la fel ca la b5.5. La mine pt demontarea bratelor superioare este necesara demontarea intregului ansamblu arc-amortizor. Nu e o treaba complicata, sunt 3 suruburi chiar sub capota, 2 in compartimentul cu bateria si unul in compartimentul motor. Partea proasta este ca ai nevoie de cheie tubulara de 16 ca sa le desfaci, de foarte buna calitate. La mine nu au fost intepenite tare, au iesit relativ usor afara, prin lovire cu un ciocan de cauciuc. Mai tare m-am chinuit cand am pus inapoi surubul care tine amortizorul legat de bratul acela inferior mare despre care vorbeai, in rest peace of cake.... A.... si mai trebuie refacuta geometria la mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-au costat bratele si ce brate ai shimbat ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alicumircea

Am luat ceva brate qwp sau ceva de genul asta. Cele superioare au fost 135 ron bucata, iar capatul de bara a fost undeva sub 100 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar capatul de bara a fost undeva sub 100 ron

am cumparat si eu doi capeti de bara de la "bozgori" si mi-au iesit amandoi la 100 ron :lol:

pe ei scrie ceva cu Germany :Driver: oricum f buni !

fratilor daca tot vreti sa luati ceva bun si de calitate mergeti pana in vecini la Szeged ca va spun eu ca merita ... mai faceti niste cumparaturi si daca aveti nevoie mai luati si pt masinutza ceva :blink: cu bani putini nu ca la noi ...

:) btw am mai luat si 4L de Castrol pt PD si nu mi-a venit sa cred ce preturi au astia ... mi-a iesit L-ul cam 20 ron !

aici un bidon de 1L fara 40 de ron nu il gasesc nicaieri !

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ridicola, penibila si lipsita de profesionalism reprezentanta din romania un brat superior e cam 100 de euro. Nu are rost sa va spun cat e tot setul sau un brat inferior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In completarea celor spuse de colegul nostru alicumircea ...

aici se vad cele 3 suruburi care se desfac pentru demontarea ansamblului arc-amortizor

210420081236xh0.th.jpg

iar aici intreg ansamblul demontat.

210420081237lb8.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.audiworld.com/tech/wheel43.shtml

Cel mai elocvent tutorial pe care l-am gasit. Dar desfacand si remontand mi s-a parut absolut banal. Nu ai ce sa gresesti, problema e ca trebuie desfacute prea multe dracii, iar cel mai important aspect, pe care nu trebuie sa il uitati este ca strangerea bucselor (nu si a pivotilor) trebuie facuta cu suspensia in pozitie comprimata normal (adica cum sta ea pe roti normal, in drept, fara sarcina, dar nu pe cric sau elevator).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nu e incomod sa faci asta?

si daca nu procedezi asa ce se intampla?

(recomandarea e valabila si pt bratele superioare si inferioare?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E destul de incomod daca nu ai o groapa de vizitare, dar nu chiar asa de dificil, poti pune ceva sub bratele inferioare, scoti cricul si il pui pe partea opusa spate ca sa fii sigur ca e cam la nivel. Important e sa nu fie prea jos sau prea sus. Daca nu faci asta, bucsa va fi torsionata in permamenta chiar si in pozitia normala a masinii, nu mai vorbesc de cazul cand se intra intr-o groapa si se torsioneaza si mai tare, aspect accentuat daca masina e incarcata. O sa incerc sa explic. bucsele sunt formate din niste bucati de cauciuc de forma aproximativa a unor furtune, care la interior si la exterior au tevi de metal. Cauciucul este lipit de aceste tevi la exterior (cea mica) si la interior (cea mare) si practic umple golul dintre ele. bucsele intra cu teava mare presata in bratul suspensiei si teava mica se strange cu un surub de caroserie (adica se strang niste urechi ale caroseriei care vor prinde ca intr-o menghina teava interioara - putin mai lunga decat cea exterioara). Daca treaba asta nu se face cu suspensia in pozitie de lucru ci cu bratele lasate in jos, cand se lasa masina de pe cric si se comprima suspensia, cauciucul bucsilor se va torsiona cu cateva grade (destul de multe) ceea ce intr-o prima faza va actiona ca un arc (principiul asemenator barii de torsiune) si ulterior va determina desprinderea cauciucului de pe una din tevi. Asta va permite bratului respectiv sa atinga urechile in lateral (si va face zgomot) si nu il va mai tine ferm (directie instabila).

Nu stiu daca am fost foarte explicit, cel mai simplu e sa iei o bucsa de suspensie si sa-ti imaginezi cam cum e treaba.

Valabil pentru toate bratele si pentru amortizor la partea inferioara, si pentru bucsele barii stabilizatoare (de la potcovitza - la care insa nu trebuie neaparat ca rotile sa fie pe sol ci doar la acelasi nivel).

Pivotii nu necesita aceasta operatie.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

superclar! :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca trebuie scos arcul + amortizorul pt a schimba bratele, cel putin mie mi le-a schimbat mult mai usor.

A fost un surub foarte rebel dar a cedat pana la urma (abia dupa ce a fost incalzit cu autogen :icon_thumright: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna eu am montat pe Audi b4 astfel de brate si pot sa spun ca cele mai bune raportat calitate pret sunt de firma MOOG ceva elvetiene parca.E drept ca nu am schimbat tot setul ci numai vreo trei brate.Tot din experienta va spun ca la un Audi B3 aceste produse de fima MOOG tin in RO cam 3 ani [capete de bara +rotule] ceea ce la drumurile noastre e super ok.De la FRAP tineau cam 6 luni max.La Passat inca nu am schimbat nimic.Are 2 luni de cand calca drumurile patriei si sigur cand o sa apara problemele tot Moog am sa folosesc.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am nevoie de un cod al unui kit de directie pentru un passat din noi 2001.

multam anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

eu am pus numai Lemforder,dar am mai spus si o mai repet, ca merita.

sunt scumpe dar merita,toata directia a costat aproape 2500 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cine si a cumparat sau isi va cumpara un kit de directie il rog sa posteze codul setului sau sa mi l trimita pe PM.

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat si eu un brat pt stanga fata marca TRW si vreau sa stiu cat de buna e marca asta?

si cat ar costa?eu am dat 200 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt bune trw. cand mi-am schimbat piese la directie mi s-au recomandat trw si lemforder.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca ideie cam tot ce e pe la noi e destul de bun ideiea e ca nu se schimba doar 1 ci toate 4 caci daca schimbi doar unu si restu au joc il strica si pe ala bun ! un chit complet suspensie e undeva intre 1000-1300 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e adevarat!induci lumea in eroare!

sunt foarte multi pe aici pe forum, care au schimbat un singur brat, si masina merge foarte bine.nu strica nimic.inclusiv eu!!

se schimba doar alea stricate, nu toate 4 sau toate 8 deodata!

fix alea stricate!

si nu e bun deloc "cam tot ce e la noi".

si la faza asta iti dau exemplu colegi de forum care au scris cu mana lor ca s-au scumpit la bani, si le bate dupa 1 luna sau doua, si ca le pare rau ca nu au luat original.

te rog nu mai veni cu sfaturi si informatii din astea universale si general valabile.

scuze pentru post, dar am considerat necesara precizarea mai ales pentru cei cu mai putina experienta in ce priveste suspensia, care ar putea cumnpara vreo prostie de la primul magazin intalnit!

Modificat de doctorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

don' doctor nu fi si tu asa radical :beerchug:

Intr-un fel are dreptate. Gandeste-te cand pui un brat superior nou si pe celalalt il lasi in starea lui de uzura medie-accentuata. Dat fiind ca cel nou va fi mult mai rigid, cauciucul nou => fortele vor fi transmise spre cel mai uzat pentru ca toate "imbinarile'" vor fi mai "moi" ca sa ma exprim plastic.

Astfel daca cel vechi nu-ti batea inainte, probabilitatea creste semnificativ ca cel vechi sa trebuiasca sa fie inlocuit in scurt timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ambele opinii au si ceva adevar in ele. Adica daca nu ai schimbat bratele de multa vreme (peste 100k sau mai mult de cinci ani) si bucsele de cauciuc au imbatranit si crapat, protectiile de cauciuc ale pivotilor sunt deteriorate, etc., merge sa le schimbi pe toate, chiar daca numai unele au joc, pentru ca vor cadea in scurta vreme.

Daca restul sunt intacte si cade pivotul unui brat (in special inferior care preia socurile cauzate de gropi), din lipsa de finante pentru moment, sau din alte motive se poate schimba doar bratul vinovat.

Uneori defectiunea poate fi atribuita si unei probleme de fabricatie (de ex. un pivot care cade dupa 10k km de la o schimbare), calitatii slabe a pieselor de schimb, montajului defectuos in cazul bucsilor sau "tehnologiei" de desfacere a unui pivot (adica retardati de mecanici care dau cu ciocanul in portfuzeta sau brat) in cazul in care este necesara schimbarea altor piese (cap de planetara de exemplu).

Eu am de exemplu de schimbat doar doua brate, unul inferior si unul superior (pe parti diferite), dar la un control mai atent am observat ca si un alt brat inferior are cauciucul din bucsa distrus, un alt brat superior are burduful taiat. Inca nu bat prea evident deci am decis sa mai stau un pic si sa le iau pe toate pentru ca e evident ca articulatiile suspensiei fata s-au uzat.

Mai am observat uzura la furtunele de frana si la doua protectii de plastic tot pe acolo, deci o fac pe toata o data si dupa aceea cred ca o vreme voi putea sta linistit.

In mod normal, daca doar un brat are joc si restul sunt ok, se schimba doar bratul acela si gata.

Ca sa mai completez despre piese, impresia mea este ca toate piesele de pe la noi sunt foarte proaste si tin foarte putin. Ar fi bine ca piesele de suspensie pe care le voi lua sa fie macar pe jumatate la fel de bune ca originalele, ca daca-mi pica un pivot dupa o luna am intrat la probleme (dar si magazinul de unde voi lua) pentru ca e evident ca sunt atat de proaste, ca nu ar fi de mirare sa sa rupa in drum si sa ma trimita direct pe vesnicele plaiuri ale vanatoarei. :banghead:

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca ce zice vali este adevarat in totalitate referitor la calitatea pieselor.ma gandesc ca cei din romania de la care cumparam noi , aduc piesele tot din germania.deci eu inteleg ca de unde cumpara nemtii de la vw cumparam si noi....teoretic asa ar trebui sa fie.practic nu sunt convons 100% nici eu.....ma gandesc ca daca mergem si le luam noi direct de acolo...de la magazinele "pentru nemti" nu "pentru export ...gen romania" nu or pfi mai bune?...imi dau si eu cu parerea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!