Jump to content

Probleme cu directia - inlocuire brate


stefison
 Share

Postare recomandată

Restul nu conteaza sunt toate mai mult sau mai putin contrafacute sau / si foarte proaste. Nu schimba cu altceva, daca nu dispui de finante schimba doar ce e stricat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema, in iarna mai exact in decembrie am schimbat toata articulatia fata ca avea 100000 km si a fost nevoie neaparat de schimbare. Am luat un kit complat de brate de la firma SWAG, totu a mers ok pana cum 2 saptamani cand in partea dreapta mi-a aparut o bataie usoara cand trec prin gropi usor nu tare. Eu mai suspectez si bieletele de directie ca ele nu au fost schimbate, au forst schimbate doar capetele de bara, cand fac de volan stanga, dereapta brusc pe loc se aude un clonc poate sa fie de la ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Restul nu conteaza sunt toate mai mult sau mai putin contrafacute sau / si foarte proaste. Nu schimba cu altceva, daca nu dispui de finante schimba doar ce e stricat.

TRW sunt si ele proaste?nu cred ca numai lemforder sunt bune.este vb de nume,in plus sunt f scumpe.trw,febi sunt si ele f bune si la reprezentanta mi-au spus la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa ai dreptate, dar eu nu asi monta altceva. Si asa sistemul de brate nu are o reputatie prea buna dpdv al fiabilitatii, drumurile nu sunt chiar f bune si mai atarna si viata de ele. Adica prefer oricand un motor distrus integral decat un pivot care a cedat brusc la viteza ca urmare a uzurii premature si \ sau a unei gropi sau denivelari mari. Stiu ca la prima vedere pare putin probabil, dar nu sunt dispus sa risc nici vietile celor din jur, nici pe a mea pentru un brat... Nu am incredere in opiniile celor care schimba piese, adevaratii testeri sunt utilizatorii, traiasca forumurile.

E parerea mea, fiecare face insa cum crede, evident...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna ziua! Vreau sa spun ca intr-un fel am rezolvat problema cu troncaneala pe fata stanga la passat!Am schimbat bieleta de directie asa mi-au spus cei de la service, dar problema este cand au dat jos burduful au gasit ulei in burduf si mi-ai zis ca este din caseta,oare cat de naspa este?Pot sa mai merge asa cu ea ?

S-au poate asta a fost prea mult nivelul din servo-directie?pUTETI SA-MI SPUNETI SI MIE DACA A-TI AVUT ACEST FENOMEN?Merci mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok am fost in service cu masina si cei de acolo mi-au spus ca trebuie sa schimb bratul suspensie dreapta fata (de la el cica se aude acel zgomot).

Va spun exact ce scrie pe factura fiscala: brat suspensie (131 ron) si brat suspensie roata (157 ron).

Le-au schimbat le-am dat $ si se pare ca problema persista :D

Eu am mai fost la un service si mi-au facut cei de acolo un test de amortizoare. Pe partea dreapta mi-a iesit in fata 48% si spate 11%

Ar putea fi amortizorul sau altceva. Deja nu mai stiu ce sa mai fac. Am dat deja 400 ron pe acele brate. Cat tre sa mai dau bani sa rezolv si eu pb asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am alta problema... mie imi scartaie (face h

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De mult timp vreau sa-mi schimb si eu toate bratele la masina si in sfarsit am facut rost de bani si urmeaza sa le cumpar. Problema: nu stiu de unde sa le iau, stau in cluj si am de unde alege, tocmai aia este problema. Ma intereseaza numai lemforder sau trw, am fost si am intrebat la piese auto... intr-un loc mi-au dat un pret de 2700 de ron si in altul 1600 de lei. La volksman is 2000 de ron. De ce diferenta asta asa mare? Alea de 1600 de lei parca nu le-as cumpara ca mi se par prea ieftine, se poate sa fie vreo pacaleala? Adica sa scrie lemforder pe ele si sa fie fabricate intr-un garaj?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este posibil ca cele la 1600 sa fie dintr-un stoc vechi (cand euro era sub 4,4lei) ca pretul este apropiat de cel de la volksparts, si daca le vezi fizic banuiesc ca poti sa-ti dai seama daca sunt originale sau facaturi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2000 ron justifica, calitatea Lemforder. Meyle iei si cu 1200, set pe ebay e si la 170euro. Dar Lemforder e ok. Deci 2000 e bine la Alex Volksman. Poate vrei sa stii ca la reprezentanta e 5800 ron TVA inclus fata la passat(2001-2005) :D

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia zic ca si alea de 1600 ron is tot lemforder (zic ei). Si pana acum asa stiam si eu ca-s preturile, cam pe la 2000. Nu stiu ce sa fac, ca tot omu ma uit in locu unde gasesc mai ieftin si la aceeasi calitate numai ca in cazu asta mi frica sa nu fie de calitate. Cine stie ce imi dau aia si pic de fraier. Nici macar nu stiu cum trebuie sa arate. Adica au ceva sigla? Ceva cod? Cum pot verifica daca-s lemforder adevarate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut nevoie sa schimb bratul superior stang dinspre botul masinii. Am luat de la volksman, dar mecanicul mi-a recomandat sa il schimb si pe celalalt superior stanga...ca nu mai ducea. Am luat al doilea brat din oras, tot Lemforder(fortat de imprejurari - masina pe rampa ). Atat bratul de la volksman cat si cel luat din oras erau fiecare in cutia lui(albasta LOEMFORDER), separat cu surub pentru prins pivotii superiori in portfuzeta, cat si cu surub de prins bratul in dreptul bucsei. Pe amandoua bratele scria sigla mica LMO, iar sigla VWAUDI (vwoooo) era pilita(neavand voie sa vanda produse care de obicei se vand sub licenta vwaudi in ...reprezentante!!). Deci erau originale si produse pentru reprezentantele VWAUDI.

Asta sa urmaresti : ambalajul separat, accesoriile, sigla LMO si sigla vwaudi pilita ! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am cloncanit la directie din cand in cand. Se manifesta mai des cand trec peste linii de tramvai, gropi foarte mari. Am fost la service, toate bratele sunt impecabile, nu am joc in directie deloc. Mi-au zis ca este din coloana de directie, dar cand mi-au zis pretul, in jur de 2500lei+manopera, am hotarat sa o aman.

Am facut un test, am schimbat pozitia volanului pe adancime. Si..nu se mai aude, deocamdata. Incercati si voi si daca se intampla la fel e clar, coloana de directie este de vina.

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Hehe... Tocmai ma miram ca 1 an n-am umblat la ea si nu aveam nicio problema nou.

In curba (indiferent ca la dreapta sau stanga) daca o iau mai in forta si cu volanul bracat mai mult (spre maxim) imi scartaie/pacane sacadat... (pac pac pac pac...). Sunetul vine din dreapta fata.

Ce ziceti un capat de bara? Biletele anti-ruliu? Alte idei? :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

Daca e scartait poate fi de la fulia de la alternator. Eu am schimbat-o acum doua zile ca imi aparea un scartait la bracare aproape de maxim. La service mi-au spus ca la bracare maxim trebuie sa elibere nu stiu ce presiune si curea merge mai repede si atunci fulia se bloca si aparea scartaitul. Dar la mine se auzea clar de la motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

planetara ???

M-am gandit si la capetele de planetara, dar daca iau mai usor curba (de genu cum faci prin parcare) n-are nicio treaba... Nu pare un zgomot metalic, parca un zgomot de cauciuc care se intinde, stiti la ce ma refer... Daca iau u curba la 30 de grade-45 grade chiar si blana nu se aude nimic... Doar daca iau una la 90 de grade sa zicem cu volan bracat bine se aude.

NU cred ca e fulia pentru ca pot sa fac stanga-dreapta la maxim pe loc si nu scotate niciun zgomot.

Daca e dus capatul de planetara ar avea vreun joc roata daca o ridic pe cric?

Ms mult!

EDIT. Am ITP in 2 luni asa ca o sa aflu atunci, dar eram curios :ceuameni:

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am reusit azi sa schimb si eu toate bratele, multumesc dsf si vicius the one pentru sfaturi. Pana la urma m-am hotarat si am pus swag din motive banesti si de frica ca o sa dau bani pe piese presupuse originale, in fine... important este ca s-a facut liniste in masina, nu se mai aude nimic (cel putin de la roti) si sta mai bine pe drum, ma simt mult mai in siguranta, parca-i noua. :icon_cool: Sper sa fie bune si bratele astea de ceva, am garantie, foarte mult nu umblu eu cu masina si nici nu trag de ea ca sa-mi trebuiasca mai mult, banuiesc ca am facut alegerea potrivita, voi vedea in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

As avea si eu nevoie de ajutor in ceea ce priveste bratele de passat, am un sunet ciudat in partea dreapta la viteza mica cand trec peste denivelari mici, este ca un trepidat, imi da sentimentul ca ar trepida roata. Sunetul se aude mai ales inainte de a ma opri sau daca merg incet pe drum betonat. Ideea e ca am fost la cateva service-uri inclusiv reprezentanta vw si nimeni nu a gasit problema, mi s-a spus ca e flansa am schimbat-o degeaba, dupa mi s-a scpus ca ar fi bucsele de la bara stabilizatoare, le-am schimbat si pe alea degeaba... :wacko: La toti la care am fost au verificat si bratele si toti au confirmat ca sunt ok. Daca mai merg la cateva service-uri probabil ca o sa schimb si masina dupa parerea meseriasilor ;)

Daca a mai patit cineva asa o problema rog sa ma ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine se auzea ceva asemanator unui cloncanit la trecerea peste denivelari mici. Am urcat masina pe elevator si... un pivot inferior si unul superior slabi, o bucsa pleznita jos, una slaba sus... samd si m-am decis sa schimb totul, cu siguranta va fi mai bine. Altfel, schimbi cea mai defecta piesa, dar si celelalte au un grad de uzura si cad in curand si ele si tot asa, masina sta mai mult pe butuci. Legat de siguranta calitatii pieselor de firma eu nu mai prea cred in asa ceva atunci cand ele sunt vandute in romania. Se masluiesc bani si carduri asa ca nu e nici o problema sa faca niste cutii, etichete si eventual sa polizeze ceva ca si cum acolo ar fi fost emblema vw sau audi. Legat de ebay sau motoso.de, acum cativa ani am luat si eu de pe acolo si am fost f. multumit. Dar am auzit ca de ceva timp trag si occidentalii tzepe, de, au invatat si ei ceva de pe la noi. Cel putin de pe ebay stiu vreo 3 cazuri, unul este cu un compresor de AC defect. In poza pe ebay era cutia si cel nou. Curieirul i-a adus prietenului meu o vechitura. A ramas cu banii dati, cu cine sa te judeci? Nici macar g. becali nu ar fi rezolvat problema asa de departe darmite un necajit care se uita si risca pentru cativa zeci de euro.

Legat de brate, atrag atentia ca cele de pe 3b5 (pana in 2001) nu se potrivesc toate la 3b6 (2001-2005), mai presis un brat de sus(curbura diferita)(cel dinspre volan daca imi aduc bine aminte) si unul de jos (con pivot diferit)(cel din fata masinii). In rest, cap bara, bieleta bara torsiune si celelalte doua brate sunt OK, merg la ambele tipuri de caroserii. La kit complet, daca unul din bratele superioare este drept atunci este pentru modelul 3b5 kitul.

Nu prea cred ca e posibil ca la passat din cauza unui pivot uzat, sa ramai fara directie. Daca se uita cineva cu atentie si analizeaza cum e facut sistemul pe fata la passat o sa ajunga la concluzia ca nemtii nu au urmarit numai confortul dar si siguranta. De ex. pivotul de la capul de bara este asigurat cu surub sus si surub ce trece prin umar prin ax. Pai ala nu se smulge de acolo nici daca tragi cu tractorul sau aplici orice socuri. Jos sunt doua brate cu doi pivoti, infipti in sens opus in fuzeta. Iar bratul inferior fata mai este tinut si de telescop si de bieleta de la bara de torsiune. La majoritatea masinilor esteun singur brat cu un singur pivot fata nici o alta masura de siguranta. Daca nemtii ar fi stiut ca ele vor rula mult timp pe "drumurile" din romania cu siguranta le-ar fi facut si mai rezistente. Dar ei tot spera ca cineva va face si la noi autostrazi in locul gropilor.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am schimbat toata directia si am mers la un atelier pt. reglat directia. Aveau aparatura computerizata. Dar atasez listingul din care, urmarind rubricile "Inainte de reglare" si "Dupa reglare" am impresia ca directia mea este mai proasta decat inainte, e drept in limite (acolo unde sunt specificate). Nu stiu daca este normal sa iasa mai prost dupa reglaj (daca este intradevar asa) asa ca rog pe cei care se pricep sa interpreteze si sa-si spuna parerea. Daca e mai prost dupa reglaj, am sa ma duc la ei sa le cer banii inapoi, 90 RON. Mentionez ca operatia s-a facut doar pt. puntea fata asa ca nu inteleg de ce apar modificari si la puntea spate!

Multumesc

PS. Valorile initiale le-am "obtinut" eu cu ajutorul unui subler, folosit inainte de demontare si dupa montare(inlocuire) capete de bara.

post-23141-1242749629_thumb.png

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu sa-ti explic ce-s cu valorile alea acolo da acum vreo luna am trecut prin acelasi lucru ca si tine. Mi-am schimbat directia, m-am dus la reglat si mie mi-au dat rezultatul pe o foaie pe care nici macar un cuvant nu era, numa unghiuri si grade deci evident n-am inteles nimic. Stiu numa ca pana la service-ul respectiv, ca sa mearga drept masina, tineam de volan undeva la 45 de grade, daca-l lasam saream in sant. Cand am iesit de acolo, volanul statea perfect drept si masina nu tragea in nicio parte. Asta cred ca spune totul. :( Ai vreo problema dinasta? Iti trage dreapta/stanga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici inainte de scimb, nici dupa schimb si nici dupa reglaj masina nu a tras/trage in vreo parte. Reglajul l-am facut ieri si nu am fost la un drum drept si lung, dar inainte puteam sa i-au linistit mana de pe volan sute de metrii daca drumul nu avea denivelari sau gropi. Reglajul l-am facut asa, ca sa fiu linistit. Nu orice dereglaj duce la "tras" intr-o parte,daca dereglarile sunt mici nu se simte la masini cu servodirectie dar se finalizeaza prin uzura neuniforma la cauciucuri si uzuri premature la pivoti si bucse. Mai demult mai aveam o "tehnica" de a verifica unghiul de deschidere: Fortam usor in curbe stanga/dreapta in panta si daca nu era OK, rotile fluierau. Odata, la un drum Hunedoara-Bucuresi, am "reglat" asa directia la un Audi 200 CC. Si evident, verificam sa nu traga dreapta/stanga pe drum drept. Verificam, trageam intr-o parcare si cu doua chei mai lasam/dadeam drumul la cate o spira la capetii de bara. O lunga perioada dupa acest "experiment" am tot verificat uzura la cauciucuri dar era OK, nici o diferenta interior/exterior. Masurat tot cu sublerul adancime profil.

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
dolphspeed99

Salutare!

Dupa o iarna in care masina a suferit 11000 km numai prin gropi, a venit momentul inlocuirii bratelor inferioare stg + dr. Ce am gasit interesant atat ca pret, cat si ca firma, este un kit complet ce contine toate cele 8 brate (4 sup si 4 inf) pt masina din semnatura, la 1300 RON, marca FEBI.

A folosit cineva brate FEBI? Daca da, cum se comporta si cat au tinut?

Alt producator imi puteti recomanda (in afara de original, ca nu-mi da banca credit) :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 2000 ron iei chit complet de fata Lemforder sau 1780 TRW. Febi...sincer consider ca-s panarame. Cam "medii" pe piata. Sursa buna volksman. incearca sa vorbesti cu mslo a luat el ieftin si lemforder

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!