Jump to content

Probleme cu directia - inlocuire brate


stefison
 Share

Postare recomandată

si eu am auzit ca febi nu prea sunt bune(la brate ma refer).off topic:nu stiu exact care e treaba cu febi pt ca din cate am inteles la restul pieselor ei numai le ambaleaza,de ex. am vazut role ina in cutie febi,discuri....si alte piese in cutii febi.parerea mea daca e asa cum spune colegul mai sus ia-ti lemforder,la diferenta asta fata de trw merita.eu auzisem ca lemforder e undeva la 2400 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 2000 ron iei chit complet de fata Lemforder sau 1780 TRW. Febi...sincer consider ca-s panarame. Cam "medii" pe piata. Sursa buna volksman. incearca sa vorbesti cu mslo a luat el ieftin si lemforder

O precizare! Doar un brat de jos si unul de sus e lemforder. Initial a fost un kit QWS (ceva noname) dar vanzatorul mi-a adus din greseala pt. modelul pana in 2000 si cele doua nu se potrivesc la modelul meu si in consecinta mi le-a schimbat cu ce a gasit, adica cu lemforder, caci pt. modelul meu aia de fac QWS nu fac kituri complete. A zis el ceva de diferenta de pret, dar eu ii achitasem tot, asa cum ne-am inteles si apoi m-am dus inapoi cu cele ce nu se potriveau.Bafta mea. Acum sa vad cat or tine. E drept, si eu voi ocoli toate gropitele, chiar si cele din obraji :emthup: . Dar la "soselele" si "autostrazile" noastre cred ca nici daca ar fi facute din titan sau mai stiu eu ce supermateriale superrezistente si tot nu ar tine prea mult. Ideea este ca nici macar cele originale nu tin pentru ca...nu sunt "proiectate" pentru Romania. Si apoi ei, producatorii, ce interes ar avea sa tina marfa prea mult, ca ei sa dea faliment?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dolphspeed99

Pai diferenta intre brate FEBI la 1300 RON si brate lemforder la 2400 RON inseamna aproape inca un kit de brate FEBI. Daca nu ma uitam la bani, mergeam pe originale, dar asa .... :unsure: Imi mai trebuie si amortizoare si bieletele antiruliu, deci sar de 3500 RON cu tot cu manopera.

Multumesc tuturor pt precizari dar, totusi, nu a folosit nimeni brate FEBI, sa ne spuna exact cum s-au comportat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Si eu spun acelasi lucru. Nu face rabat la calitatea bratelor. O sa-ti para rau. Ia MACAR Lemfoerder.

Asta daca vrei sa tii masina mai mult de 10.000 de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am vazut au mai scazut preturile la Lemfoerder.... Parca pana in 18oo de ron tot chitul . Stiu ca Borisake mi-a cerut pret pentru masinile noastre ( le avem la fel) si parca atat i-am zis ... Cred ca daca mai 'sapi' ai sanse sa gasesti .

Va pupa tata si :D Safe

P.S. Kitul continand toate cele 4 brate + bieletele antiruliu

Modificat de radu sarbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Directie Lemforder completa 2000ron + 840 ron 4 amortizoare Monroe pe gaz = 2840 Ron Piesele. Manopera cat iti cere mecanicul pana la urma ? parerea mea sa dai banul pe piese si sa schimbi singur cu ajutorul unui prieten. La cei 2840 iti mai trebuie de o bere si o masa la amic si inca 50 ron pentru a face unghiurile ulterior la un service serios. Si ramai in ~3000 ron. Pe criza asta te inteleg, dar parerea mea e sa iti rupi tu oasele( manopera) decat sa iei niste gioarse de brate si sa dai bani la niste mecanici care isi fac ucenicia pe masina ta sau din aia cu ciocanul permanent in buzunar.

PS : brate proaste.....manopere multe....batai de cap...si replay

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dolphspeed99

Amortizoarele Monroe le-am gasit la 990 RON toate 4 (275 pe fata si 220 pe spate, pret pe bucata). Spune-mi te rog unde sunt la 840 RON?

Din pacate nu prea are cine sa-mi schimbe bratele, asa ca ma voi duce la mecanicul meu, care a lucrat la repr VW, deci nu merge la ghici. 500 RON manopera pt schimb brate, bielete si amortizoare fata-spate e mult?

Daca nu primesc nici un comment pozitiv la bratele FEBI, voi merge pe Lemforder si voi scoate inca 700 RON din buzunar, asta e! :vaidecapulmeu: Insa un coleg a spus ca acest kit contine doar 4 brate + bielete antiruliu, ceea ce mi se pare cam nasol, ca eu as vrea sa iau toate cele 8 brate + bielete antiruliu.

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AICI. Nu e reclama, doar ma interesa si pe mine si am cautat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e mult 500ron pt. manopera. Un om singur, schimba totul in maxim 12 ore, adica o zi lumina de lucru. Atat mi-a luat mie. E drept, munca e grea, mai ales cand desfaci dreapta fata. Daca pun 20 de zile lucratoare/luna ar veni un venit neimpozabil de 10000ron. Mai mult decat presedintele. Cine mai castiga 10000ron/luna in romania acum? Si in plus nu ai ce sa gresesti, nu sunt nici un fel de reglaje: te uiti, desfaci si pui piesa noua in loc. La capetii de bara, masori in prealabil distanta de la pivot la piulita capat bara si cand montezi cea noua ai grija sa fie la fel (sau numeri spirele). Asta ca sa nu iti incrutisezi rotile pana ajungi la service sa iti faca directia. Iar telescoapele pe spate le schimba si un prescolar. Mie mi-au facut oferta de schimb totul la 250ron (si aveam si un cap de planetara de schimbat) iar pe meseriasi ii stiu, sunt priceputi, dar eu imi repar singur, indiferent de pret, din aceleasi motive ca si cele expuse de vicius_the_one. Mai greu e cu telescoapele pe fata, cu comprimarea arcului. Eu nu am presa , dar am doua suruburi de strans, unul dublu si unul simplu cu care am ajutat la o strangere uniforma. Eventual acolo te poti duce la un service care are presa, e mai rapid si mai putin riscant.. Gasesti pe forum toate informatiile de care ai nevoie pt. schimb telescoape.

Dar atentie, daca nu faci in service autorizat, nu primesti garantie la piese la o eventuala defectiune in perioada de garantie. Si mecanicul tau daca lucreaza la negru, te pune in aceiasi situatie

Modificat de mslo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e diferenta de munca de desfacut articulatiile dreapta fata in comparatie cu stanga fata? Cred ca e vorba de acelasi volum de munca, sunt complet identice. :king:

In rest sunt complet de acord cu tine, nu e chiar asa de dificil dar e de munca serios.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de exemplu, suruburile sunt mult mai intepenite, in special cel de prindere brate superioare in fuzeta, deoarece rugineste "mai bine" decat cel din stanga din cauza surplusului de apa din partea dreapta. Se "sudeaza" cu rugina de cei doi pivoti si nu prea intra spray-ul degripant acolo. Eu circul prin romania mult, si nu stiu cum se face ca baltile si namolul si multe altele sunt in special pe partea dreapta. Nu sunt singurul care "s-a plans" de dificultatea sporita la schimb pe partea dreapta.

Am uitat sa spun inainte, trebuie slabita si puntea inferioara, doar inspre spate, pentru a putea demonta bratele inferioare dinspre spate. Nu am desfacut partea din fata a puntii (inspre bara de torsiune). Iar in partea dreapta am desfacut de tot si am folosit si un levier, ca nu puteam scoate surubul din cauza conductelor de combustibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Am verificat si totul pare fix acolo, chiar nu-mi dau seama de nici un joc... Zgomotul tot vine parca exact de sub volan.... Dar din schema pe care mi-ai dat-o nu pare sa fie nimic care se poate strica acolo...

Mda cred ca mi-am dat seama care era problema... Cred ca capetele de bara erau duse si acum an si acum e cronic.

La ITP mi-a tras de roata dreapta si se aude exact cloncanitul ala :blink: si e praf capatul de bara schimbat in 2007. Deci dupa doar 20 mii km s-a dus... Si stanga e aproape la fel de dusa. Cred ca nici jantele astea de 17 si cauciucurile dure nu ajuta problema DAR tin sa precizez ca respectivul cap de bara pe dreapta e pe productor (m-am zgarcit atunci) si cel pe stanga nu a mai fost schimbat de f. multa vreme (dinainte sa iau masina) si cred ca e original.

De acum clar numai piese nemtesti. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind cam 80% din acest topic sa ma conving si eu cam ce piese sa pun la suspensie, sa stiti ca am ales lamforder.

A costat cam 2750 schimbatul bratelor si a bieletelor cu tot cu capete de bara plus un cap de planetara mai de doamne ajuta(producator german -500 ron)

Manopera a fost 200 de lei din cei 2750 pentru toate operatiile.

Cand m-am urcat in masina nu mi-a venit sa cred. Directie solida fara bataie.Merita. Bineinteles la verificat si reglat directia dupa aceea. Neaparat.

Deci la ITP nu se vede ca bat pentru ca directia e bine inchegata cand e stransa dar dupa ce le desfaci pe rand ramaii masca sa vezi uzura pieselor.

Asa ca daca bate si cloncane degeaba va mirati ca nu gasiti bataie cand miscati de roata...demontati si vedeti dupa aceea.

Modificat de mirciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, la un ITP serios se vede totul, orice bataie, orice bucsa orice joc in sistemul de directie. Poate nu ai vazut standuri care iti masoara si telescoapele.

In plus, gresesti, cu masina pe elevator se vede orice neregula: totul este sa stii de ce sa misti si cum sa misti. Doar nu iti inchipui ca desface cineva toata directia ca sa afle ca e uzata o bucsa la brat superior-stanga-fata sau un amarat de cap de bara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu discutam de amortizoare...stim cu totii ca fara stand e cam greu si babeste e la intamplare.

..si despre ITP ... nu ma duc ca majoritate cu "hai sa o rezolvam sa imi dai si mie verificarea"

...pe mine ma interesa siguranta mea...asa ca am miscat-o de a luat-o dracii!

si daca iti zic ca 75 - 80% din defecte nu le vezi!!!!! dupa ce le desfaci vezi bratele care daca nu au probleme la bucse sunt uzate in rotule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din proprie experienta afirm ca se poate constata foarte usor daca ai orice joc in rotule sau bucse. La rotule e evident, oricum, daca nu se simte la mana nu e important, iar bucsele sunt suficient de mari cat sa nu se prea strice, dar sunt la fel de usor de diagnosticat. La capetele de bara nu mai vorbim ca e foarte simplu. Mai dificil ar fi la bucsa amortizorului sau la articulatiile barii stabilizatoare, dar nu e chiar asa de dificil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa te contrazic si probabil nici valioglu.

La amortizoare iti dai cel mai repede si simplu seama daca sunt uzate sau nu: se apasa de caroserie in jos (aprox 10 cm) si daca dupa eliberare masina incepe sa oscileze in plan vertical e mai mult decat clar ca ai nevoie de amortizoare, pentru ca rolul unui amortizor este tocmai acela de a nu permite masinii sa oscileze. Pe un stand de masurare iti spune si care este gradul lor de oboseala (raportat la amortizoare standard, ca daca ai sport sau de drumuri grele rezultatele sunt eronate daca standul respectiv nu permite introducerea unor factori de corectie specifici tipului respectiv de amortizor). In schimb in ceea ce priveste dezechilibrul intre amortizoare stanga-dreapta rezultatele sunt intotdeauna corecte.

Legat de pivoti si bucse, care anume este uzat/uzata se vede fara sa demontezi toata masina, cu sau fara stand de masurare, chestie banala de altfel. La pivoti , cu ei montati, nu au voie sa aibe joc, lucru care se simte daca tii mana pe rotula lor iar cineva misca stanga-dreapta scurt de volan de mai multe ori. Faptul ca, demontati fiind, se rotesc mai usor in rotula ar fi un semn de oboseala cum spun destui "mecanici" e din pacate de multe ori o eroare, caci tocmai cei care nu se rotesc sunt suspecti, inseamna ca nu sunt gresati corespunzator. Iar cu pivotul in mana daca reusesti sa constati jocul inseamna ca are un grad extrem de mare de uzura, e la limita, si trebuie sa-i multumesti lui D-zeu ca nu s-a smuls in drum. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca il invidiez pe respectivul cum a putut sa suporte jocurile si troncanelile aferente (vorbesc tot de acei pivoti cu grad f.mare de uzura care se simt la mana demontati fiind). Daca ii dai jos si burduful si inauntru gasesti rugina sau urme de vaselina amestecata cu rugina este la fel de clar:alt pivot.

La bucse, tot cu bratul montat se determina starea acestora: In primul rand ochiometric, daca se vede rupta sau spatiu intre cauciuc si "teava" interioara sau "mustacioare" de cauciuc sau crapaturi/fisuri in materialul de cauciuc rezultatul este clar: defecta (uzata). Nu inseamna ca daca arata bine, bucsa e neaparat buna: cu un levier sau o teava, necesara pentru a avea un moment mai mare al fortei, se va misca de brat si se va observa cum lucreaza. Se simte si la mana daca nu e OK bucsa.

Cand spuneam ITP ma refeream la dispozitivele de testare nu la modul "romanesc" de a se face inspectia tehnica, mod care din fericire este pe duca.

In concluzie, verificarea componentelor responsabile de directie si suspensie se face atat in service-uri dotate cu stand precum si in cele dotate cu mecanici buni (nu se prea intampla sa intalnim ambele elemente la un loc) fara a se demonta toata directia.

Spune-mi de ex. si mie unde este un service care sa aiba stand de masurare telescop pe banc si computerizat pe deasupra, ca la cate tipuri si marci de amortizoare sunt acum musai computer. Sau cine isi demonteaza amortizorul ca mai apoi sa mearga sa afle daca este si cat este de uzat.

Sper ca nu te-ai suparat pe mine ca te-am contrazis mirciu

Numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma supar deloc.

apreciez intotdeauna o discutie constructiva....ca asa sunt majoritatea discutiilor in contradictoriu.

un pic de brainstorming nu strica ca sa mai invatm unii de la altii ceea ce nu stapanim.

exista cazuri si cazuri...eu am povestit despre al meu.

multumesc pentru explicatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am bucsa interioara (cel dinspre lonjeron) pleznita la baratul inferior din partea dreapta. Nu bate dar ma nelinisteste si nu ma pot impaca cu gandul.

Intrebarea este daca se poate schimba numai bucsa respectiva si cum trebuie? Am vazut ca au cod separat asta inseamna ca se gasesc si separat.

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu mai tin minte cine zicea ca a scos de la Autonet toata directia + 4 amortizoare la 2000 lei.

Am sunat azi la ei. Cat credeti ca e pretul?

2.900 lei directia Lemfoerder

400 lei un amortizor fata

272 lei un amortizor spate

Oare cine dracu' mai cumpara la preturile astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am luat toate cu aproape 2000 ron. (monroe si brate qws (noname). Magazinul de la care am luat se aprovizioneaza zilnic si de la autonet (vad aproape zilnic masina de la autonet dimineata cand le aduce comenzile). Banuiesc ca de acolo au venit si ale mele piese. Dar tot atunci la Meteor bratele erau vreo 1600 ron (ei spuneau ca sunt f. bune dar nu mai tin minte ce marca erau). E posibil ca autonet sa aibe niste preturi pt. distribuitori magazine) si alte preturi pt. cumparatori directi. Patru brate le am lemforder pt. ca au gresit comanda la magazin si marca QWS nu erau set pt. model de dupa 2001 si atunci diferenta a suportat-o vanzatorul. A zis el ceva de diferenta dar eu am fost transant si si atunci nu a mai zis nimic.O sa ma taxeze ei la alta comanda (daca o sa ma mai prinda!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal all, toate bratele pe fata pe lemforder la pret de end-user erau in jur de 1700 de ron. Nu vreti sa stiti cu cat le ia resealerul. Cel putin eu nu va spun :) Amortizoarele Monroe pe gaz erau ( pret final) parca ( din ce imi aduc aminte ) 240/FATA cu 220 /spatele. Daca veti avea nevoie ( si sper sa nu aveti) incercati la apco si spuneti ca veniti din partea mea. Nu le fac reclama e doar un hint si un suport pentru cei care au bugetele limitate. Ar mai fi o solutie sa cumparati doar bucsele ( in cazul in care bratele sunt ok) si sa le schimbati doar pe astea . Parerea mea :P

Va pupa tata si :icon_thumright: Safe

Modificat de radu sarbu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios si nu cred ca sunt singurul, sa stiu cu cat le iau comerciantii ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mihai.Nechifor

SAlut baieti. Ieri cand ma intorceam acasa dintr0o mica drumetie prin tara am reusit sa iau un crater si mi-a aparut o bataie la roata dreapta. Janta, din cate am vazut nu e este stramba, masina nu trage intr-o parte, nu am joc la franare brusca, numai ca atunci cand ajung pe un drum mai prost se aude bataia si mai ales la viraj pe drum naspa. Eu banuesc ca e bieleta antiruliu, dar ma voi edifica maine cand voi ajunge la service. Intrebarea este ce producator sa pun bieleta, daca e stricata, sau ce o fi stricat pe acolo? M-am uitat pe autokarma si lemforder este mai ieftin decat swag si febi. Sa merg pe lemforder sau sa iau swag?CE recomandati?Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!