Jump to content

skoda octavia 1.9 tdi 90cp


radutzu
 Share

Postare recomandată

salutare!! uite ca am nimerit si eu pe forum-ul acesta care pare sa fie ff interesant. am si eu o skoda octavia de 90 de cai si cam ma bate gandu sa ii mai modific ceva. daca ati putea sa-mi dati ceva sfaturi ar fi perfect. :ok:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • radutzu

    24

  • bobo

    16

  • Andi TDI

    11

  • voinea

    9

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Administrator

Bun venit pe forum. Ce anume esti interesat sa modifici ? motor sau aspect exterior.

La motor te sfatuiesc sa-i faci chiptuning si cam atat. Altceva nu ai ce sa-i faci (doar schimburi de ulei si filtre la timp)

La exterior caroserie se pot face mai multe. Exista pe piata diverse kituri de la diversi producatori dar toate costa.

Forumul nostru are un tester VAG-COM. Putem sa ne vedem o data sa testezi masina sa vedem daca ai ceva probleme la motor sau prin alte parti. Vezi http://www.anditdi.as.ro/articole%20adapta...tari_vagcom.htm pentru ce adaptari se pot face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun venit printre noi si sa te bucuri de mashina

Daca vrei sa purtam discutii despre motor (ce anume se poate imbunatatii in directia fiabilitatii sau a performantelor) precum si dezbateri pe tema intretinerii TDI-urilor te astept pe sectiunea TDI a acestui forum.

P.S. Nu uita te rog sa-ti adaugi datele masinii la semnatura (in profilul tau)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand sa ma prezint: ma cheama radu si sunt din iasi.

ce vroiam sa va intreb, poate shtiti: ce anume face chipul motorului? am citit eu pe mai toate site-urile dar cam aceeashi vrajeala spun.mi-a mai spus cineva ca ar creshte turatia motorului, ceea ce nu prea cred. oricum, acest chip poate afecta durata de viatza a motorului? si inca ceva care o scriu aia in reclama: cica reduce consumul. eu nu prea vad cum ar putea sa-l reduca, b chiar dimpotriva ar putea sa creasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

consumul scade , dar sa mergi potolit sau la fel. DAR cand masina de sub fund e mult mai puternica bagi si piciorul si atunci e consum mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut radutzu

despre chiptuning la tdi - o explicatie simplista - chipul determina umpletrea cilindrilor cu o cantitate mai mare de motorina (prin marirea presiunii de injectie) + aer (turbo lucreaza mai intens) - astfel explozia este mai puternica si pistoanele sunt impinse cu mai multa putere.

da, chiptuningul duce la scaderea duratei de viatza a motorului (aici o sa-mi aud niste injuraturi :colors: ) deoarece se modifica parametrii pt care a fost construit, in special caracteristica termica. asta nu inseamna ca o sa te lase motorul la 50.000km, stai linistit.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

eu mereu am zis ca probabil se reduc 5 ani ai motorului la 4. Si cum un TDi e un motor care sa tina 25-20 de ani daca e bine intretinut cu chip te tine motorul 15-20 de ani deci ... cred ca totul e bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... performantele se cer platite. Cu consum marit / uzuri premature...

Daca as avea un TDI, eu mi-as pune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre chiptuning la tdi - o explicatie simplista - chipul determina umpletrea cilindrilor cu o cantitate mai mare de motorina (prin marirea presiunii de injectie) + aer (turbo lucreaza mai intens) - astfel explozia este mai puternica si pistoanele sunt impinse cu mai multa putere.

Gotcha !!!

Chipul nu mareaste presiunea de injectie (presiunea de injectie este determinata de arcurile injectorului), ce poate in schimb sa faca este sa mareasca durata injectiei (si astfel indirect se mareste si presiunea spre finalul duratei de injectie) si in special AVANSUL.

Problema cea mare a "uzurii premature" este cat de bine modifica chip-ul avansul functie de ceilalti parametrii ai motorului. In principiu daca avansul se modifica cu numai 2 grade IPMS (inaintea punctului mort superior) presiunea exploziei creste cu 15 psi iar temperatura cu inca 20-30 de grade.

Pentru motoarele "tunate" puternic, ca o modalitate suplimentara de protectie, se poate adauga "injectia de apa" care introduce voit in cilindrii picaturi fine de apa care "racesc" suplimentar pistoanele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare TDI-ishti,

Ce pareri aveti (cei care posedati) despre motorul TDI 90 CP de pe octavia ; cum se comporta mai exact. Mi-am comandat una, dar as vrea sa stiu mai multe, la ce sa ma astept mai ales ca performante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare bobo,

Pot sa-ti povestesc despre motor, dar despre comportamentul Mashinii sunt altii mult mai in masura sa iti vorbeasca

De la mototul de 90 Cp (nemodificat) poti sa obtii reprize bune, dar sa nu te astepti la acceleratii(sprinturi) stralucitoare (de fapt nici un TDI nu straluceste la acest capitol).

O sa ai un consum foarte mic, chiar si in trafic urban, datorita elasticitatii motorului este chiar placut la conds, si este cel mai silentios TDI produs pana acum (pe blocul de 1.9 litrii).

Ca puncte negative (de fapt boala multor TDI-uri) in primii 10 - 15 mii Km o sa-ti consume putin mai mult ulei (ex in primii 7500 Km - 800 ml, in urmatorii 7500 - 500 ml si cam atat)

Cu chiptuning si mici alte modificari (ex:capete de injectie marite) de pana in 800 euro poti sa ajungi la 130 cp. Atunci vei vrea sa schimbi si ambreiajul care se va uza prematur). In rest este un motor foarte fiabil daca este intretinut corespunzator.

Pentru alte detalii legate de performante, intretinere adaptari, etc vezi sectiunea TDI

Andi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult Andi pentru pareri; m-ai lamurit exact ce ma interesa : motorul TDI de 90CP; de ce ? Pentru ca pana acum nu am avut okazia sa conduc decat TDI 110 CP (Octavia, Bora, Passat) si de-asta eram sincer cam stresat ca vor fi diferente majore; eu unul am fost super incantat de reprizele de la 110 CP si vroiam sa stiu daca asta de 90 CP este mai slab la kapitolul reprize

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Multumesc mult Andi pentru pareri; m-ai lamurit exact ce ma interesa : motorul TDI de 90CP; de ce ? Pentru ca pana acum nu am avut okazia sa conduc decat TDI 110 CP (Octavia, Bora, Passat) si de-asta eram sincer cam stresat ca vor fi diferente majore; eu unul am fost super incantat de reprizele de la 110 CP si vroiam sa stiu daca asta de 90 CP este mai slab la kapitolul reprize

poate ai vazut aici http://www.vwforum.as.ro/phpBB2/viewtopic.php?t=247 votul meu. Motorul care l-ai ales este foarte bun. Sunt mici diferentele intre cel de 90 si cel de 110 (iar ca sunet e mai silentios al tau). Wellcome to the club (TDIsti - vwforumisti - amicii :) )

da mai multe detalii de masina ta. Am vazut ca bussines, asta inseamna si xenon ? cat te-a costat ? e oferta aia de 11xxx$ CIP care o aud la radio ?

prin ce dealer ai cumparat-o ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare voinea,

este intr-adevar varianta ELEGANCE + xenoane, klima si paket de drumuri ROmaneshti (adika grele) si a fost 14338 EURO CIP-CIRIP; ai ade 11500 EURO CIP de-o baga ashtia la radio este octavia classic (adika chioara : fara geamuri electrice, airbeg pasager,si alte alea) cu aer confectionat, mare lucru nu e, cel putin mie unul nu-mi place. Am luat-o de la AVIA MOTORS : ti-i recomand cu caldura; shtiu sa vanda frate nu ca bulangii aia de la PORSCHE care nici sa dea oferte nu stiu, ce sa mai zicem de discutat cu clientul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

........eu unul am fost super incantat de reprizele de la 110 CP .......

Vrei incantare, mergi cu masina lui Voinea, Chid sau subsemnatu' (pana una alta nu avem membrii cu TDI-uri mai puternice)

Masinutza din ce povestesti este super, dar care este amr-ul ?? Cand iti soseste, banuiesc ca nu mai ai rabdare (vai ce senzatie cool este cand primesti telefonul sa te duci sa-ti ridici masina).

Oricum sa te bucuri cat mai mult de ea.

Andi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai bine, pana iti soseste, apuca si "astia" sa astupe ceva gropi sa poti sa savurezi si tu placerea condusului !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare viiorule posesor de octavia. pot sa te anunt c aifacut o alegere fff buna. a mea e tot business si la cate echipamente are nush daca vreo alta firma le ofera la acelashi pretz. pot sa te anunt ca motorul este ff economic. mie de exemplu pe drum drept la 100kmh are consumul instantaneu de 4,3 . diferenta intre asta de 90 si cea de 101 cp nu prea se simte. ceea ce m-a impresionat pe mine la aceasta mashina a fost stabilitatea. este super. eu am avut inainte un cielo. nici nu se compara. pana akuma eu nu m reushit sa fac sa-i fuga fundul si a mea este break. un singur lucru sa ai grija: motorina. eu pun numai de la omv dar si akolo am prins o data apa. pot sa te anunt ca am tras o sperietura de nu shtiam ce-i cu mine. toata mashina vibra iar motorul parca ishi dadea duhul, pana am ajuns la service , se potolise iar apoi mi-au spus aia care fost problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radutzu de unde sa bag atunci motorina ca sa nu am probleme ???? tu de la ce statie (exact ) bagi ? cum e cu paket de drumuri grele pe ea ? simti gropile rau ? cum are reprizele ? depasiri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci cum sta treaba cu pachetul de drumuri grele. este exact ca versiunea 4x4 numai ca are tractiune numai pe fata. in rest exact la fel: suspensiile sunt intarite si inaltate si ai si ditai scutu sub motor ceea ce iti va fi de mare folos. gropile nu se simt aproape deloc atunci cand ai viteza mai mare.

cu demaraju, pai intr-a I -a si a II-a e mai lenesha dar cand ai bagat a treia s-a dus puska . eu am observat o chestie , cum am trecut de 2000 de ture si am bagat pedala la fund se aude vajaitul specific TDI-urilor si atunci se duce tare. vitezele se schimba cam la turatia de 2100-2300 rpm. aia de la service mi-au spus ca la 3000 sa schimb viteza dar mie mi se pare ca e cam turat motoru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci cum sta treaba cu pachetul de drumuri grele. este exact ca versiunea 4x4 numai ca are tractiune numai pe fata. in rest exact la fel....

Puntea spate la 4X4 este cu bratze independente, in rest puntile spate sunt semirigide la Octavia.

Bog

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

radutzu de unde sa bag atunci motorina ca sa nu am probleme ???? tu de la ce statie (exact ) bagi ? cum e cu paket de drumuri grele pe ea ? simti gropile rau ? cum are reprizele ? depasiri ?

Si eu puneam de la OMV dar m-am lasat de sportul asta.

Am observat ca cu motorina de la Mol nu am avt niciodata probleme.. spre deosebire de OMV.

Vara eu pun de la luckoil..(sau cum se scrie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asha, ai dreptate, sorry

in legatura cu motorina, tot de la omv pun dar aia cea mai skumpa. sper oricum sa nu mai am probleme. indicat ar fi de luat de la MOL dar cum in iasi nu este MOL tre sa pun tot de la OMV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o intrebare cine ar putea sa-mi puna plasa de aluminiu la spoiler in locurile unde sunt ca doua aerisiri in dreapta si stanga jos si pe centru. am intrat la milotec dar cum nu prea shtiu germana nu am gasit chestia atsa. in schimb am gasit nishte ochelari faini si grila din fatza unde este emblema skoda ffoarte faine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!