Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

corect - probeaza cu altul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma poate ajuta cineva cu urmatoarea problema.

Seat leon 2008 1.4mpi cu ac.

In timpul mersului ventilatorul porneste aleator chiar si la -15 grade. Si foarte des dupa ce opresc motorul porneste pe treapta 2 si merge 2-3-4 minute. Mi-a omorat bateria de 3 ori pana acum.

Am comandat schimbat ambele sonde de temperatura. Atat cea de pe blocul motor cat si pe cea de la radiator.

Nici o modificare.

Daca scot mufa de la sonda de la radiator ventilatorul functioneaza continuu atata timp cat motorul e pornit.

Daca o bag la loc revin problemele prezentate mai sus.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa rezolv problema, de vina era o siguranta mica de 10A din panoul de sigurante de la stanga soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa inlocuiesc ventilatorul mare la masina din semnatura, cod ventilator 1J0 955 455 F, cu un ventilator aftermaket, fiindca am

inteles ca firma producatoare TEMIC, nu mai exista. Ventilatorul original nu mai functioneaza deloc.

As dori sa intreb dintre marcile aftermaket Beru, Febi Bilstein, Hella, Nissens, NRF, QWP, Swag, Vemo, care ar fi de incredere, cu calitate

a produselor foarte buna? Aceste marci le-am gasit in oferta unui cunoscut magazin de piese auto online.

Eu as fi dorit ceva Siemens, VDO, etc, insa nu am gasit in oferta.

Atasez o poza cu eticheta ventilatorului original.

Eticheta ventilator TEMIC.jpg

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Beru si Hella sunt firme mai serioase, dar banuiesc ca au si preturile cele mai mari... Si mie mi-a picat ventilatorul mare vara trecuta (avea acelasi cod cu al tau). Am luat in prima faza un no name aftermarket de pe net, insa l-am returnat cand l-am vazut cum arata. Pana la urma am luat de la SH, cu 100 de lei,  unul cu cod diferit, de pe o masina care nu avea AC. Diferenta este ca are putere mai mica pe treapta a doua, dar nu e nicio problema, AC-ul mergea fara probleme si cu ventilatorul mare ars...Puteam sa iau la aceeasi bani unul identic cu cel care l-am avut, insa toate erau pe duca din ce am testat, se simtea la mana cand invarteai elicea ca au uzura mare. E clar ca un ventilator de pe o masina fara AC functioneaza cu mult mai putin decat unul de la una cu AC...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut, am si eu o problema cu masina din semnatura  un Golf 4 1.6 16v  cod motor azd. Masina functioneaza pe gaz de 4-5 ani si motorul a inceput sa tremure la relanti cu masina oprita. Eroare pe bord gaze de evacuare, dusa la mecanic mi s-au precizat  urmatoarele :  scaunele la supape sunt arse deformate si chiulasa mea nu mai este buna. Am luat o chiulasa din dezmembrari rectificata cu semeringuri noi iar dupa ce a fost montata pe masina am dat de o alta problema ventilatorul mare de la radiator nu porneste deloc. S-au inlocuit senzor temperatura si termocupla,  s-a testat ventilatorul si este functional de altfel si rezistentele si releu.

Mecanicul imi precizeaza ca ar putea fi chiulasa fisurata interior, sau ceva pe la pistoane.

Intrebarea mea este ar putea avea legatura functionarea defectuoasa a chiuloasei cu pornirea acestui ventilator ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut verificarile descrise de mine in DIY  dedicat ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
zsolt.molnar

Salutare,

Un prieten are un Golf 4 1.6 16V si are probleme cu ventilatoarele de racire, inclusiv AC nu functioneaza. Nu porneste termocupla. Pe VAG COM in momentul in care pornesc AC, imi apare eroare de la senzor de presiune de pe instalatie. Revin exact cu cod eroare. Plus, nu ii pornesc deloc ventilatoarele mari, doar cel mic din mijloc.

Ce asi putea sa mai verific, o fi releul de vina, sau ventilatoarele, sau sigurante? Ar trebui sa o duca la un electrician sa o verifice?

Mersi anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verificarile descrise de mine in DIY dedicat le-ai facut ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut. La un golf IV ALH cu AC, cand pornesc motorul si cuplez AC, se invarte doar ventilatorul mare pe treapta 1. Cand este cazul cel mare trece si pe treapta 2. Cel mic nu se invarte. Am verificat prin punte la pinii 1 si 2 la termocupla, fara contact pus si ambele ventilatoare functioneaza pe treapta 1 fara probleme. Am verificat prin punte la pinii 2 si 3 la termocupla cu contact pus si AC decuplat si ambele ventilatoare functioneaza pe treapta 2 fara probleme. Unde as putea gasi cauza pentru care ventilatorul mic nu vrea sa se invarta odata cu cel mare? Poate fi de vina releul de comanda al ventilatoarelor sau termocupla? Instalatia de AC este verificata si are freon. Rece baga in masina, dar parca nu cum at trebui. Erori nu sunt pe VCDS. La probe, ambele ventilatoare functioneaza perfect, fara zgomote anormale sau vibratii. Siguranta de 30A de pe baterie este in regula si nici slotul ei nu este topit. O solutie, un sfat, ce as mai putea sa verific? Va multumesc. 

Modificat de dinamita
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat la testul din termocupla merg altele, nu stiu de ce la AC nu merge decat unul, circuitul de comanda este acelasi. el;e sunt in paralel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca sunt comandate in paralel, pe acelasi circuit si totusi este ceva in neregula cu cel mic de la AC din moment ce la teste functioneaza ambele ventilatoare, in ambele trepte de turatie, iar in functionarea normala a motorului cu AC pornit, nu se invarte decat cel mare. Voi mai cerceta. Nu am mai intalnit aceasta situatie. Sper sa o rezolv, ca este interesanta. Voi incerca si cu alte componente de proba. Ceva trebuie sa fie.Va multumesc. Voi reveni cu problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca cu alt modul de comanda ventilatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atata timp cat sunt in paralel, degeaba incearcaun alt modul.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am revenit cu rezolvarea. Din lipsa de timp nu am mai cautat pe instalatie sa vad unde este intreruperea, am facut punte de la un ventilator la altul cu doua fire si acum functioneaza si cel mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la mare zilele astea si pe drum am mai facut cate un popas.Ce am observat cand vroiam să plec si puneam contactul acul de la temperatura se ducea in 100 de grade.Cand porneam masina revenea la loc 90 si acolo rămânea.Eu stiam ca daca temperatura apei este mai mare de 90 in staționare,cu motorul oprit ar trebui să pornească un ventilatorul sa răcească apa.La ce să m a uit (sau ce ar trebui schimbat) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vdcs te uiti ce temperaturi iti arata senzorii(aia e temp.reala).

 

Modificat de Cristi81
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa fac si un test săptamana asta.Dar ce senzor comanda ventilatorul să pornească cand este oprită masina si temperatura sare de 90 ?Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei termocupla de pe radiator, dar sunt si motoare care nu au termocupla, ci un senzor acolo, si este pornit de releul de sub lonjeronul stang.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Pls help! Plec in co si mi s-a stricat golful.

As dori si eu un raspuns la urmatoarele problema. Ventilatoarele nu pornesc decat cu contactul pus si doar atunci cand este pornita clima pe ac. Astazi mi s-a ridicat temp. la antigel la 120 grade in mers timp ce era pornita clima. Am oprit am ridicat capota, ventilatoarele functionau. Am lasat motorul sa mearga pana s-a mai racit un pic si am plecat din nou , de data asta fara ac pornit. Apa s-a ridicat iar la 120 grade iar ventilatorul mare nu a pornit deloc. Asta inseamna ca ventilatorul mare nu porneste independent de cel mic asa cum ar trebui ci porneste doar impreuna cu el atunci cand pornesc climatronicul pe ac. Dupa ce opresc motorul ventilatorul mare nu functioneaza pt.  a raci radiatorul (temp. era la 120) dar daca pun contactul pornesc ambele ventilatoare. 

Pentru temp. la antigel de 120 grade suspectez termostat blocat pe inschis deoarece am pus mana pe furtunele de la radiator si cel de sus frigea iar cel de jos era doar cald. Orice raspuns este binevenit. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ti-ai raspuns singur. Termostatul e blocat si trebuie schimbat altfel prajesti motorul si garnitura de chiulasa. E simplu de schimbat. Se afla in partea dreapta a blocului motor cum te uiti la masina din fata.
Thermostat-BILD-15.jpg
Il schimbi si nu mai ai probleme.

Legat de ventilatoare: daca nu citeste termocupla ca ai temperatura mare nu pornesc, simplu. termocupla e pe radiator din cate stiu eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Ok dar ce fac cu ventilatorul mare? Cum aflu de ce nu porneste? Ce siguranta trebuie sa verific sau cum imi dau seama daca e temocupla sau releul de vina?

Modificat de florynbadescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floryn nu citi printre randuri :D . Termostatul nu deschide, aia inseamna ca circula foarte putina apa prin radiator deci termocupla nu sesizeaza ca ai temperatura mare in instalatie si nu-ti da drumul la ventilatoare inclusiv la ala mare. Ventilatorul mic merge cand e nevoie de racire sumara si ala mare impreuna cu ala mic cand e nevoie de racire suplimentara, de ex cand ai clima pornita sau se incalzeste apa peste o anumita temperatura. deci ventilatoarele sunt comandate de termocupla. Daca termocupla nu citeste temperatura din cauza ca termostatul e inchis si apa nu circula prin radiator nu pornesc ventilatoarele, nici ala mic nici ala mare.
acuma ai inteles? :D
Schimba termostatul si poti sa mergi linistit in concediu ca o sa vezi ca-ti merg ambele ventilatoare dupa schimbarea termostatului.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Multumesc, explicatia ta pare destul de logica, revin cu detalii. O seara frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!