Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare: intrucat ventilatoarele astea aftermarket la preturi de 200-300 ron sunt facute numai prin China si Taiwan si nu-mi inspira deloc incredere, am decis sa-mi iau pana la urma unul SH, dar original. Am gasit aici in oras, la un parc de dezmembrari, unul de pe o masina fara A/C. Am vazut in ETKA ca ar avea acelasi diametru al elicii, respectiv 345 mm , insa are putere mai mica 100/60 w, fata de 250/60 w cel pt variantele cu A/C. Prima putere (100w, respectiv 250w) este de la treapta 1 sau 2? SIncer, m-ar incanta mai mult unul de pe o masina fara A/C, fiindca a functionat mult mai putin, doar ocazional, pentru racirea motorului si are uzura mult-mult mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

250W e pe treapta 2, adica atunci cand clima cere mai multa racire. Nu e indicat sa pui mai mic pentru ca nu va mai da randament clima.

Poti pune si un AM decent. Sigur va rezista mai mult decat unul sh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci, am inteles, ai dreptate, insa cu electricele/ electronicele astea de Taiwan si China nu prea m aimpac... O sa ma risc cu unul SH, insa o sa caut cel original, cu putere mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Doresc să cumpăr un ventilator utilizat și vreau să-l verific înainte să-l montez. Nu vreau să fac vreo boacănă și să-l ard așa că vă întreb cum pot să-l verific dacă este bun? Pe ce pini pot să-l alimentez ca să-i verific ambele turații? Mufa de alimentare are 3 pini așezați în linie dreaptă. Mulțumesc!

 

Modificat de Lex26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAro masa, celelalte sunt treptele de viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, 

la mine nu mai merge treapta 1 la electroventilatorul mare.

Daca as inversa firele sa mearga direct in treapta a doua cand pornesc clima, credeti ca ar merge?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce te faci daca totusi instalatia are nevoie sa foloseasca si treapta 2, fapt destul de probabil, cand e cald afara si mai merge si AC ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știți ce am făcut. Am anulat rezistenta cu probleme(am legat firele intre ele) și merge când pornesc clima direct la turație maxima. Dacă ar fi nevoie sa cupleze treapta a doua ar merge tot asa. Deși nu cred ca mai e nevoie de a doua din moment ce se răcește f bine în prima treapta. 

Mi e frica totuși sa nu ard și ventilatorul mic.parca și aceste se învârte mai tare acum. Sau sa nu distrug releul de sub baterie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi se pare ca se incalzeste foarte repede apa la Golf! Folosesc un Golf 4 1.4 16v AHW in Portugalia, perioada aceasta este destul de calduroasa, dar totusi, chiar si noaptea cand e mai racoare daca pornesc masina si o las 2-3 minute, imi ajunge imediat apa la 90 de grade. Nelamurirea mea este ca desi este foarte cald afara, nu mi-au pornit niciodata ventilatoarele, ce e drept nici temperatura (indicata in bord) nu trece de 90. Ventilatoarele le-am testat cu Vag Com si functioneaza. Ce parere aveti? O fi ceva ce nu apare la diagnoza (gen probleme mecanice)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu sare de 90 de grade, atunci nu este o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut 

La pornire ac imi merg ambele ventilatoare

Dupa oprire motor cateodata imi merge 1 minut  doar cel mic. 

E normal sau cel mare e defect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca cel mare nu merge pe o treapta.Cred ca treapta 2(viteza mai mare) din moment ce spui ca la pornire ac iti pleaca ambele(pleaca pe treapta 1 la ac/ clima cand e on).Si spui ca cateodata  dupa oprire motor iti mai merge aprox un minut.......cand temperatura lichidului de racire e prea ridicata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce pornesc clima,merg ambele ventilatoare, la 2 secunde se opreste ventiatorul de clima(cel mic) si merge doar cel mare,cand opresc motorul porneste venilatorul cel mic si se opreste........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca trebuie sa mearga in tandem,fie pe treapta 1 ,fie pe treapta 2 in functie de temperatura lichidului de racire  data de termocupla de pe radiator,

Si la fel trebuie sa mearga in tandem cand dai drumul la ac/clima.In functie de presiunea ag frigorific si de temp lichid de racire fie pe treapta 1 sau 2.

Poti pune ventilatoarele pe direct sa vezi daca sunt ok.Maro e masa iar ceilalti 2 pini corespund unei trepte de vit a ventilatorului.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos mufa de la termocupla si mufa este cu 4 fire nu cu 3,intre ce pini trebuie sa fac masa ca sa vad daca functioneaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita carpeala, muncesti mult si nu tine, altul nou sa-ti scapi de problema, sunt solicitari mari pe caldura asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minute în urmă, nemet_tt a scris:

Am scos mufa de la termocupla si mufa este cu 4 fire nu cu 3,intre ce pini trebuie sa fac masa ca sa vad daca functioneaza?

Eu spuneam de mufa de la fiecare ventilator.Iar termocupla de pe radiator are tot 3 pini.4 fire are senzorul G2/62.

Eu cam asa stiu....

Daca vrei sa faci strap in mufa termocuplei faci intre firul rosu parca si celelalte pe rand.Fiecare fiind responsabil cu o treapta de viteza a ventilatorului.Pe firul rosu(?) ai plus permanent iar pe celelalte tre sa plece plus catre ventilatoare.

Modificat de Ionutz_JON85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

49 minutes ago, Ionutz_JON85 said:

Eu stiu ca trebuie sa mearga in tandem,fie pe treapta 1 ,fie pe treapta 2 in functie de temperatura lichidului de racire  data de termocupla de pe radiator,

Si la fel trebuie sa mearga in tandem cand dai drumul la ac/clima.In functie de presiunea ag frigorific si de temp lichid de racire fie pe treapta 1 sau 2.

Poti pune ventilatoarele pe direct sa vezi daca sunt ok.Maro e masa iar ceilalti 2 pini corespund unei trepte de vit a ventilatorului.

 

LA unele benzinare, ventilatorul mic nu re 2 trepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil.La a lu' tata golf 4  BCA,1.4 are 2 trepte ambele.Mai am gasit si la AZD tot la fel.Deasta i-am sugerat asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat .....cel mare dus..... test cu mufa termocupla..... daca l batai isi revine....o sa l schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 hours ago, cikyu said:

Am rezolvat .....cel mare dus..... test cu mufa termocupla..... daca l batai isi revine....o sa l schimb

Azi functioneaza perfect, l am ciocanit cu un patent si a revenit, mai greu la inceput acum e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă este arsa rezistenta din ventilatorul mare, ventilatorul mic trebuie sa funcționeze oricum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Eu la golful meu am doar o treapta de viteza la ventilatorul mic si cand le am pus pe direct pe mufa de pe radiator pe treapta a 2 sa merga ambele, cel mic pornea 5 sec apoi se oprea , dupa iar pornea si tot asa .... tin sa precizez ca cel mic functioneaza fara probleme cand este pornit AC-ul sau cand se incalzeste apa in motor.

Cand pornesc Ac-ul trebuie sa mearga ambele ventilatoare ? De obicei cand il porneam pornea cel mic, apoi se oprea si pornea cel mare in treapta a 2 .

Care sa fie problema ?

Modificat de piciu1993
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, trebuie sa porneasca amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca pornesc amandoua si dupa aia merge doar cel mare ?e ceva in neregula ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • VolkswagenManagement
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!