Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

Parerea mea: ia unul nou AM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

multumes, o sa iau unul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

am luat nou (Hans Pries- 240 lei), l-am montat si totul este in regula. O zi placuta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok si merita banii. Altul sh nu stii cat te mai tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Are cineva codul de piesa pt ventilatorul mare (345mm diametru) pentru Golf 4 1.6 16v AZD cu aer conditionat manual? Al meu s-a ars si vreau sa gasesc unul nou la un pret decent cum am vazut mai sus (250ron). In service mi s-a propus un TYC la ~400ron dar mi se pare cam piperat pretul.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Saptamâna trecuta am constatat si eu ca ventilatorul mare din spatele radiatorului, nu mai functioneaza.

Am facut proba de functionare asa cum se arata la postul 55 din topicul http://vwforum.ro/topic/15243-ventilatoare-probleme/?p=458689 in documentul atasat acolo, scotând mufa cu 3 contacte de pe radiator si facând punte intre contactele respective

Rezultatul a fost: ventilator mare defect, nu functiona nici pe treapta 1 nici pe treapta 2.

In acest stadiu, cu strapul facut pentru treapta 2, l-am ciocanit usor cu un ciocan din plastic si a inceput sa se invârta. Nu am insistat mai mult. Diagnosticul prezumtiv a fost carbuni (perii colectoare) uzati.

A doua zi l-am demontat de pe masina si apoi i-am defacut capacul din spate.

In linii mari, pentru demontarea lui de pa masina se demonteaza in prealabil bateria, cu tot cu suportul ei, se deconecteaza mufa cablului ventilatorului, aflata undeva sub farul stâng, se desface cablul ventilatorului din cele 2 cleme ce-l tin ancorat de suportul ventilatorului si apoi se desurubeaza cele 2 suruburi cu cap torx, ce-l fixeaza pe masca din spatele radiatorului. Ventilatorul se extrage usor printre radiator si furtunul gros de lichid de racire. Iese destul de simplu, daca se lucreaza ingrijit.

Pentru desfacerea capacului din spate, am indrepatat cât am putut cele 8 “nasuri” ce tin capacul fixat pe corpul ventilatorului, prin lovirea lor cu un ciocan insa prin intermediul unui dorn moale, de alama.

Nu am reusit sa le indrept complet, insa capacul s-a slabit suficient, cât sa poata fi extras usor usor, cu ajutorul unei surubelnite late si subtiri, strecurata alternative intre cele 4 “aripioare” ale capacului si corpul ventilatorului. Dupa extragere se indreapta “aripioarele” capacului, in zonele ce s-au deformat putin, in urma extragerii acestuia.

Platoul cu carbuni se trage in sus si iese foarte usor. Eu am constatat ca unul dintre carbuni era uzat la maximum, iar celalalt cam 50%, probabil ca s-a blocat in suportul sau si nu a mai putut fi impins catre colector de arcul aferent. Carbunii au sectiunea patrata cu dimensiunile de 8x8 mm.

Stiind din ceea ce mai citisem aici pe forum ca nu gasesc carbuni de schimb dedicati pentru acest ventilator, am inceput cautarile si am ajuns in final in târg la Vitan-Bârzesti, unde la unul dintre magazinele cu piese de

Dacia, am gasit niste carbuni Bosch, pentru aeroterma de Logan, dupa spusele vânzatorului.

Am cautat si pe net dupa codul de pe cutie si am gasit ca sunt carbuni pentru aeroterma, pentru autoturisme, fara alte precizari. In plus au aceeasi sectiune cu carbunii originali, ceea ce m-a scutit de operatia suplimentara de “cioplire” daca foloseam carbuni de electromotor de Dacia, Aro, etc.

Carbunilor Bosch, le-am facut cu un fierastrau subtire, un sant in spate unde sa intre arcul ce tine presat

carbunele pe colector, am cositorit capetele conductorilor flexibili ai carbunilor in locurile de conexiune ale

carbunilor vechi, am montat platoul cu carbuni inapoi si am montat capacul din spate.

Deocamdata ventilatorul functioneaza perfect pe ambele trepte de turatie.

Observatii :

1. lagarele rotorului, sunt din bronz (nu sunt rulmenti) si daca acestea sunt uzate excesiv, nu cred ca merita ca ventilatorul sa fie reparat. Ungeti totusi usor ambele lagare inainte de asamblare.

2. faceti un semn pe capac si pe corp, astfel incât la asamblare sa le puneti in aceeasi pozitie, nu stiu daca este neaparat obligatoriu, insa eu asa am facut.

3. lagarul din fata nu este accesibil, fiindca elicea nu poate fi extrasa de pe ax, drept pentru care, lagarul din fata, este dificil de uns, eu am folosit o seriga si un furtunel, strecurat printe elice si capacul frontal al motorului ventilatorului.

4. inainte de asamblarea finala, ajustati putin “nasurile” ce tin capacul din spate, astfel incât acesta sa intre liber la locul sau.

5. curatati bine locasurile in care stau carbunii, astfel incât acestia sa se miste foarte usor in aceste locasuri

6. asamblarea finala a capacului eu am facut-o prin sudura, fiindca nu mi-am pus problema de a indoi la loc acele “nasuri”, acestea fiind foarte greu de indoit la loc, fara ceva scule potrivite. Fiindca am posibilitatea, am prevazut de la inceput solutia asamblarii prin sudura, a capacului. Gânditi-va bine la aceasta problema inainte de a desface motorul.

Acum urmeaza câteva poze din timpul operatiei descries mai sus.

Carbunii noi, cel uzat mai mult si cutiuta carbunilor noi.

post-17663-0-58355300-1408520416_thumb.j

Platoul cu carbuni, fata, verso (se vad lipiturile conectorilor) si lateral (se vede canalul in care sta arcul).

post-17663-0-35096400-1408520437_thumb.jpost-17663-0-51854300-1408520436_thumb.jpost-17663-0-03679900-1408520475_thumb.j

Capacul din spate, se vede lagarul din bronz si una din aripioarele de fixare.

Acel capacel din plastic, ce se vede in centru, se poate scoate pentru ungerea lagarului.

post-17663-0-90232300-1408520521_thumb.jpost-17663-0-03548000-1408520523_thumb.jpost-17663-0-96524700-1408520520_thumb.j

"Nasurile" ce trebuie indreptate pentru scoaterea capacului si ajustate pentru

a putea fi montat usor capacul.

post-17663-0-15833200-1408520594_thumb.jpost-17663-0-33447700-1408520593_thumb.j

Ventilatorul montat pe masina, se observa sudura capacului.

post-17663-0-12031400-1408520621_thumb.jpost-17663-0-25363100-1408520620_thumb.j

Modificat de Remus66
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conform schemei atasate am verificat cu contactul pus si ac oprit pe 2-3 click releu+ventilatoare treapta 2.La 1-2 nici click nici ventilator.

Nu trebuia sa se auda click daca era releul bun?

La motor pornit +ac pornit fara sa conectez nimic ventilatoarele direct pe treapta 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sig nu e arsa, atunci la ambele ventilatoare ai tr 1 dusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos ventilatoarele(foarte usor se scot ..doar la cel mic jos la compresor m-am chinuit putin) - pe maro si incercat ambele borne.Doar treapa 2 porneste la ambele.Well sh!t happens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat problema prin schimbul ambelor electroventilatoare.Cel mare avea plasticul de pe stator topit+cablurile din interior cu izolatia topita.Pe cel mic nu l-am desfacut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare baieti am un bai cu ventilatorul mic  de la un vw bora sa topit motorul si firele de langa el l-am demontat si am comandat altul

acum ce as vrea sa stiu e daca prin topirea firelor si atingerea intre ele sa mai putut intampla altceva precizez ca cel mare merge nu are treaba iar din cate am vazut sunt pe o singura siguranta si ceea este buna

inainte sa il montez pe cel bun cand o sa ajunga ar trbui sa ma uit si la altceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare.O problema legata de ventilatoare la 1.6 fsi cod motor BAD(parca e predestinat :) ).

Dimineata,cand am pus contactul au pornit ambele pe a2a treapta si stau continuu pe a 2a treapta.

Am verificat:

-sigurante baterie-ok

-desfacut modulul de sub baterie-ok

 

deconectat fiecare ventilator in parte,pus contact-pornea doar cel care mai ramanea legat(normal,zic eu)

scos mufa din sonda de pe flansa termostatului-nici o modificare

scos mufa din sonda de pe radiator(nu e termocupla cu 3 pini,ci doar cu 2)-nici o modificare

Scanarea a zis: 17699-coolant temp sensor-radiator outlet-signal too high-permanent(scanare facuta cu un autocom,ce aveam la indemana)

Am zis sa fac strap in mufa sensorului de pe radiator-nici o modificare;cum pun contactul pornesc ambele pe treapta 2

Acum astept sensorul de pe radiator sa il inlocuiesc dar nu stiu de ce am un sentiment ca nu se rezolva.

Ceva idei?

am uitat sa precizez ca daca scot mufele din releul de sub baterie,cand pun contactul ventilatoarele nu mai pornesc

PS:Nu prea am putut aplica diy'ul lu AlBundy pt ca din start nu am mufa cu 3 pini pe radiator sa pot face verificari.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PAi daca asta este eroarea, de acolo pleaca ventilatoarele. vezi cu VCDS ce temperatura indica acel senzor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspunsul prompt.Intre timp am inlocuit senzorul de pe radiator si problema persista....

Daca merg cu mufele scoase din modul,ventilatoarele mai pornesc atunci cand se incalzeste apa din motor?(parca citisem pe undeva mai in urma ca nu mai pornesc,dar nu sunt sigur)

Alt ceva de verificat?

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU mai pornesc, deoarece modulul este cel care le comanda.

PArca am mai intalnit un caz asemanator, doar ca motorul era un BFQ, si rezolvarea a fost schimbarea modulului de comanda al ventilatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult.

Asteptam o confirmare ca imi era parca frica sa dau eu verdictul final.

Deja am comandat un releu pt o proba doar ca ajunge maine.Voi posta noutati!

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REZOLVAT...raspunsul dupa momentul publicitar in care am desfacut 2 suruburi si am aruncat definitiv gunoiul de releu si am montat unul nou(cel de sub bara).

Multumesc AlBundy pt ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna!

Am in lucru o Bora 1.6 2002 cod motor AZD si intotdeauna (indiferent de orice conditie) cand opresc motorul mi se porneste ventilatorul de clima (cel mic din dreapta cu doi pini + si -) si nu mi se opreste decat dupa 5minute.

Deconectez switch-ul de presiune AC, bulbul de apa de pe radiator, senzorul G62, chiar si ECU motor, si nu se opreste. Doar cand deconectez mufa cu multi pini mici de la modulul de comanda a ventilatoarelor se opreste si daca o reconectez nu se mai porneste decat dupa ce pornesc si opresc motorul iarasi.

Sincer, nu pot sa inteleg ce l-ar putea comanda.

Orice sfat e bine primit. Multumesc !

Later edit: Am uitat sa precizez ca am probat si 3 module de comanda a ventilatoarelor de pe masini in stare buna de functionare si problema persista identic!

Modificat de bn64and
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai toate alimentarile necesare in mufa de la modul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, si toate sigurantele in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Mi s-a ars ventilatorul mare de la radiator (a avut o perioada in care a mers decalibrat si acum nu mai porneste deloc).

Vreau sa-l schimb cu unul nou.

Ce producator sa aleg ca sa fie si bun si sa nici nu foe foarte scump.

Am vazut ca unul OEM este 1300 RON :(

Masina: Golf 4 1.9 TDI 90CP cu climatronic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna seara,

 

Am observat la ventilatorul de la clima ca este rupt o bucata din el si vroiam sa stiu de care trebuie sa cumpar ca la mine am vazut ca vine montat cu motorasul spre radiator si pe net am vazut ca sunt montate invers la majoritatea cu motorasul spre motor. Si daca se poate un pm de unde sa-l cumpar eventual (unul mai ieftin). Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
tioacastefanut

Buna seara, 

De curand am observat ca nu imi merge ventilatorul cel mare, adica de racire din cate am intales. Am pornit clima si cel mic merge, dar cel mare nu, si din cate am citit pe aici ar trebui sa mearga si el. In disperarea mea ca nu merge ventilatorul, am apasatu putin pe petalele lui si a inceput sa mearga, insa la urmatoarea pornire trebuie sa repet procesul ca sa mearga. Aveti ide de la ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da-l jos si desfa-l. Posibil probleme la carbuni.... verifica-i si jocul axial, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat ventilatorul mare crezând ca sau dus cărbunii deoarece la verificarea prin învârtire cu mâna se auzea un sunet ascuțit, ca și cum ar freca o sârmuliță pe rotor. După demontare am constatat ca unul dintre magneții fixați pe carcasă era fisurat pe mijloc, iar o bucată se desprinseseră și freca pe rotor. Am eliminat bucățica respectivă, iar ventilatorul funcționează. Întrebarea mea este ca dacă lipsă acelei bucăți de magnet poate influența în mod negativ funcționarea ventilatorului ?

Dar mai am și o crăpătură la exteriorul acelei bucăți de ceramică din componența platoului cu perii, această ce poate provoca în timp !?

Vă mulțumesc anticipat pentru sfaturi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!