Jump to content

Serie Motor


florin_81
 Share

Postare recomandată

Dacro, multumesc pentru informatii. Din pacate, stickerul de pe capacul curealei de distributie lipseste.

Stii cumva cum pot afla de pe motor de ce tip este? In stickerul din portbagaj e trecut 1.6 AEE dar nu vad nimic pe motor sa confirme acest lucru.

Multumesc.

Modificat de Chris_r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • denismoc

    11

  • Chris_r

    8

  • Costzik

    6

  • adrian2010

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Trebuie sa fie shtantata seria undeva pe blocul motor. In Cartea de identitate nu ai trecuta seria motorului?

Daca seria e trecuta in CI e obligatoriu sa fie undeva pe blocul motor - nu pe stikere, nu pe capace de curea,.. ci shtantata. Eu stiu unde e la mine (cand am fost la ITP eu le-am aratat-o dupa ce i-am lasat sa o caute 10 min), dar eu am diesel si nu cred ca e tot acolo si la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ b-66-six : am cautat o buna bucata de timp seria fara s-o gasesc undeva. M-am uitat inclusiv sub delcou cum spunea un coleg de aici ca are seria dar nu am nimic. Nici in acte nu este specificata seria motorului, doar cap cilindrica si norma de poluare (dar le voi studia in detaliu seara asta, germana mea e cam ruginita:) )

Stiti cumva unde se specifica seria motorului in acte? In briefuri nu este, nici in cartea masinii (ma rog, daca am inteles eu bine care e aia, o simpla coala A4 cu o gramada de scris pe ea).

Acum ma intereseaza mai mult ce fel de motor este si daca se specifica acest lucru undeva pe motor (ar trebui sa fie AEE).

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , este stantat pe motor si tipul si seria acestuia sub delcou putin mai in spate pe laterala motorului. Am acelasi tip de motor si am curatat la seria asta la RAR circa 2 ore si nu am reusit sa scot la iveala decat tipul motorului ( de serie nici vorba, pana la urma au trecut in certificat fara serie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe motorul meu (tot aee) nu am vazut tipul motorului ștanțat nicaieri. chris_r,daca gasesti locul sa ma anunti si pe mine. :)

Modificat de Dacro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ denismoc: M-am uitat si eu prin zona aia cu o oglinda si un bec dar nu am reusit sa vad nimic. Motorul este curat deci ar trebui sa se vada macar ceva urme de text.

Referitor la cartea masinii, pe randul E este trecuta seria caroserie iar in dreapta ei mai este o notatie Prufzzifer zur Fahrzeug- Identifizierungsnr. care presupun ca ar fi seria motor (nu am reusit sa traduc) dar casuta este barata cu un X.

O alta curiozitate este anul fabricatiei... eu stiam ca este 1996, pe carte apare indicativul T (car ar insemna 1997 sau 1998???).

@ Dacro: o sa revin cu detalii daca reusesc sa gasesc ceva, ma voi uita maine cu lupa :P Daca nu, o sa vedem ce spun si cei de la RAR dar o sa mai dureze vreo 2 luni pana atunci.

Multumesc.

Modificat de Chris_r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, si la mine in brief scria anul de fabricatie 1996 iar la RAR au trecut-o 1997. Referitor la serie si tip sigur este acolo dar varsta masinilor noastre a acoperit acea stanta. Eu dupa ce am smirghiluit si am dat cu spray de mi-a venit acru am reusit sa scot in evidenta doar tipul motorului.Maine ma uit la motor si iti spun sigur locatia stantei respective.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca masina este fabrica dupa luna 7 1996, a fost scoasa 1997 la RAR. Eu am avut un Golf 3 fabricat in iulie 1996 si a fost trecut in certificat 1997. Referitor la acest tip de motor, daca are filtrul de aer rotund deasupra motorului este un indiciu ca ar putea fi AEE deoarece putine motoare au acel tip de filtru, iar AEE este printre ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la seria motorului meu 1.6 AEE... am cautat-o zilele astea foarte bine dar fara rezultat. Ramane de vazut la RAR, si daca aflu unde e o sa va tin la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Imi cer scuze ca reinvii acest topic dar am promis ca va tin la curent. Am facut RAR-ul si totul a iesit foarte bine ca noxe si ce naiba mai cauta ei. Nu au gasit seria motorului desi au cautat vreo jumatate de ora trei tipi, asa ca am trecute in carte tip motor AEE si "fara serie" iar la mentiuni: "seria nu poate fi poansonata", ceea ce poate fi o chestie buna in caz ca se intampla ceva cu el as putea sa-l schimb cu alt AEE - desi dupa cate vad sunt cam greu de gasit.

Daca tot sunt aici... intreba cineva cat costa taxa de prima inmatriculare... nu mai stiu pe care topic asa ca o sa postez aici. Este golf 3 din 1996, motor 1.6 cod AEE si are doar ABS si 2 airbag-uri. Am platit 2270 Ron taxa de prima inmatriculare. A mai costat circa 1000 RON la RAR - cartea, verificarea si taxa de vechime sau cum ii spune.

Alte costuri: 88 RON la Primarie, 50 Ron la CEC, aproape 300 RON asigurarea (pe 6 luni) si probabil inca vreo taxa de care am uitat :vaidecapulmeu:

Privind in ansamblu... cred ca a costat cam mult masina. E drept ca merge frumos si nu am de schimbat decat uleiul si filtrele (distrib a fost schimbata in Germania), dar acum imi pare rau ca nu am luat una cu AC - stiu ca plateam taxa intreaga dar macar imi era rece :icon_thumright:

Si cam atat... rog moderatorii sa stearga daca e mult prea mult off-topic. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

. A mai costat circa 1000 RON la RAR - cartea, verificarea si taxa de vechime sau cum ii spune. 1000 de roni???adica 10 mil lei vechi???nu e cam mult pt verificare si carte??? poate 100 nu 1000 :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@claus_tazz : am zis bine, aproape 1000 (una mie) RON. A fost 270 RON taxa de depreciere si vreo 700 RON cartea si verificarea. Am factura :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posturile OT au fost sterse. Va rog sa fiti On-Topic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultimu_neuron

Poate face cineva o poza a stickerului din portbagaj? La a mea nu-l gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dac nu il gasesti inseamna ca nul mai ai...la mine este sub incuietoarea de la portbagaj lipit p etabla acolo dac nu salta presul din portbagaj sau ce ai u si tre s afie lipit pe acolo pe undeva pe langa roata de rezerva....eu pe al meu lam dezlipit fara sa stiu ce este..o sati fac o poza sa vezi unde era amplasat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut, la mine la motor ABU seria este sub delcou , am aflat la RAR dupa ce au cautat-o vreo 30 de min

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

partea ciudata e ca si eu am tot ABU si la mine codul e pus pe capacul ala care protejeaza cureaua de distributie

nu pot sa pun poza ca nu mi se mai conecteaza telefonul in momentul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o intrebare.. cam care ar fi procedura in cazul in care vrei sa-ti schimbi tipul de motor?

daca unele motoare nu au serie poansonata.. de unde stiu ei ca ai schimbat motorul sau nu?.. atata timp cat il schimbi cu un motor cu aceiasi cilindree..

sau explicati-mi si mie va rog putin cum sta treaba

bafta tuturor

Modificat de Darkgrin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca in acte nu ai trecuta seria motorului e mai simplu. Cauti un alt motor de acelasi tip cu al tau care sa fie bun (aceeasi cilindree, putere, tip - gen AEE, ABU, etc) si pur si simplu il pui pe masina. E de preferat ca noul motor sa nu aiba serie nici el ca sa nu ai probleme. In acest caz nu mai trebuie sa treci pe la RAR sa mai dai bani si pe acolo.

Daca vrei sa pui alt tip de motor dar care se gaseste in echiparea tipului de masina iti trebuie documente de provenienta si alte acte si mai platesti si la RAR 500 RON ca sa ti-l treaca in acte. Noul motor poate depasi puterea motorului vechi cu pana la 30%. Daca e vorba de mai mult sau vrei sa pui alt motor cu care masina nu a fost echipata e mai complicat in sensul ca trebuie sa intervii si la alte subansambluri gen frane, plus te usuca RAR-ul cu taxele lor si cu testele lor aerodinamice and shit.

Daca gresesc, rog sa ma contrazica colegii, multumesc.

Later edit: In general e mai ieftin de reparat motorul tau decat sa dai bani pe altul, plus bani de montaj, plus ca niciodata nu esti sigur de ceea ce cumperi. Daca te-ai hotarat totusi sa-l schimbi, cel mai bine il desfaci inainte de a-l urca pe masina ca sa fii sigur ca o sa te tina, eventual reparat ce probleme are.

Atentie: nu poti schimba tipul de combustibil. Deci daca masina este pe benzina, acum nu-ti mai da voie RAR-ul sa pui un diesel.

Modificat de Chris_r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi mult de informatii

si avem un RAR te toata frumusetea.. in majoritatea tarilor nu au asemenea probleme.. noi suntem mai cu mot..

asta e

bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul meu nu are serie. Nici pe talon si nici pe el. Stiu doar ca e 1.6 ABU :blah_: Fostul proprietar mi-a zis ca el a vrut treaba asta ca daca in caz se va schimba vreodata sa nu mai umble pe la RAR . Culmea ca eu cand am inmatriculat-o nu mi-a zis nimeni absolut nimic de seria motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ai sub delcou cum zice colegul mai sus si nici pe eticheta de pe protectia aia din plastic de la distributie(asta in cazul nostru cei cu ABU) e posibil sa nu ai serie la motor si asta e bine in caz de schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare ,imi poate spune si mie cineva la motorul din semnatura unde gasesc si eu seria de la motor ca m-am tot uitat pe motor dar nu am reusit sa imi dau seama :vaidecapulmeu:. Nu de alta dar voi merge la rar sa o trec pe numele meu . Prostia mea e ca nu l-am pus pe fostul sa imi arate seria motorului in ziua cand am cumparat-o ...

Modificat de ovidiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am cumparat un golf 3 care nu avea serie la motor, la RAR au trecut in certificatul de inmatriculare serie motor "fara serie", vanzatorul mi-a zis ca e numai de bine!? si eu sper, adica pot sa schimb motorul actual cu altul oricand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!