Jump to content

Ce trebuie sa faci sa aduci o broscuta in tara


lemn
 Share

Postare recomandată

In Brazilia ca sa omologhezi un autovehicul trebuie sa te prezinti cu creatia ta la cea mai apropiata universitate tehnica acreditata de stat.

Acolo profesori universitari impreuna cu studenti iti inspectioneaza creatia si isi dau ori nu acordul ca ceea ce ai transformat/realizat de la zero, poate circula pe strazi publice.

Mi se pare o chestie buna.

poate invatam ceva din asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MikeRG

    24

  • MishuL

    14

  • bogdan

    5

  • Fikat

    5

Top Posters In This Topic

dragilor,

dincolo de argumentatii pedante sau insinuari grosiere, trebuie sa va atrag atentia ca discutia s-a trifurcat:

a) identificare;

b ) omologare individuala;

c) recarosare.

pana acum nu am vazut nici un argument solid care sa ma faca sa accept ca exista o exceptie de la aplicabilitatea procedurii de recarosare; sustinerea ca in cazul caroseriilor semiportante sau neportante nu se aplica procedura de notificare RAR (poze cu masina care doneaza caroseria si poze cu masina care o va primi, conditiile care sunt cerute etc etc.), nu se regaseste in textele legale aplicabile in vigoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu zgariatul vopselei am mai auzit-o, de aceea la IJ cand l-am facut din negru roshu am lasat 2 cmp de 14 straturi date de mosh, acolo unde era abtzibildul ala de-l pun la RAR (pe care oricum nu se mai vedea nimic). M-a intrebat ala daca mai gaseshte negru pe ea, i-am aratat unde, dar nu a mai rashcait. Oricum NU au niciun drept sa te respinga pe motiv de vopsele antice daca ai seria virgina- in fond, poate ai sablat-o, ai vopsit-o fara sa treci in talon, sau mai shtiu eu ce.

La coshmarul meu cred ca se gasesc pe putzin 20 de culori diferite in functzie de locul unde zgarmeni, pt ca botul e de la mashina 1, plafon-spate de la 2, podeaua de la 3, aripile fatza de la 4, capota fatza de la 5, aripile spate de la 3, portierele de la 5, capota spate de la 3 :lol: :lol: Dupa ce termin Ford-ul, daca nu vand pana atunci coshmarul, aduc shasiul de 1200 de la moshie, pun cap de shasiu de 1300, adaptez IRS, pun podele si praguri noi si incaltz sub coshmar. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La coshmarul meu cred ca se gasesc pe putzin 20 de culori diferite in functzie de locul unde zgarmeni, pt ca botul e de la mashina 1, plafon-spate de la 2, podeaua de la 3, aripile fatza de la 4, capota fatza de la 5, aripile spate de la 3, portierele de la 5, capota spate de la 3 :lol: :P Dupa ce termin Ford-ul, daca nu vand pana atunci coshmarul, aduc shasiul de 1200 de la moshie, pun cap de shasiu de 1300, adaptez IRS, pun podele si praguri noi si incaltz sub coshmar. :lol:

:lol: :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A! Sa nu uit! Cu acea mashina AM FOST la RAR! :lol:

Disclaimer: desigur, toate aceste operatziuni au fost/vor fi facute numai in service autorizat RAR, pe baza de factura, urmand a ma prezenta apoi la RAR ca sa verifice si ei ce-a ieshit- shtiut este ca-s un cetatzean model cu frica de dom'Dejeu :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S. s-a mai adus in discutie si procedura inscrierii in CIV a modificarilor care nu aduc schimbari constructive autoturismului - culoare, anvelope, chiar si motor - daca este acelasi tip de echipare a modelului si care nu au nici o legatura cu procedura de recarosare

@pacman - bre, caroserie nu este egal cu element de caroserie - aripa, usa, panou etc.;

@fikat - tu distingi unde legea nu distinge, sub aspectul procedurii recarosarii, intre caroserie autoportanta, semiportanta si neportanta - sustin in continuare validitatea rationamentului meu atat timp cat exceptia de care va tot agatati nu exista in legislatie, publicata ca atare in Monitorul Oficial

@bogdan - placuta constructorului, chiar daca nu e vitala la operatiunea de identificare, intra in verificari - si se va constata daca exista sau nu, daca se coreleaza sau nu cu seria de sasiu - daca nu exista sau nu se coreleaza, atunci probabil ca va exista in mintea examinatorului de la RAR suspiciunea ca caroseria nu e din acelasi film cu sasiul si va zgaria dupa vopseaua originala - evident ca daca ai curatat-o pana la chit sau chiar sablat-o, cautarea nu mai este relevanta si, pana la urma, dincolo de orice suspiciune si de vreo dovada flagranta ca vreun element din masina face obiectul vreunei infractiuni, ramane masina, cu culoarea respectiva si cu sasiul cu seria in regula - in consecinta identificarea trebuie sa se solutioneze pozitiv, cu trecerea noii culori in CIV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutza constructorului nu-i intereseaza- uite la IJ era prinsa in 2 nituletze pe care le puteai scoate cu unghiile, eu o dadusem jos, curatzasem sub, grunduisem, vopsisem pe urma pusesem placutza, am avut o jena si am mai dat cu roshu pe langa ea si cu spray se jante pe placutza- iar la RAR ala nici nu s-a uitat :D - l-a int doar seria de pe cadru, care avea o cifra mancata de rugina si au mai batut odata seria- mare noroc am avut ca am prins comisia pe ultima suta de metri, era 13.50 si la 14 plecau. Oricum, shpaga 0 :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutza constructorului nu-i intereseaza

bai nu stiu ce sa zic, la a mea s-a uitat cand i-am facut identificarea in vederea vanzarii - cumpararii - RAR Grivita - anul de gratie 2003

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ mike... mah... daca io schimb azi o aripa miine o contraaripa.. poimiine o capota... sapt viitoare o bucata de plafon (c-a picat un copac pe ea) ... inseamna ca in citeva luni fac recarosare??? hmmmm

pai atunci.... se cheama c-am recarosat tractorashul (fosta mea dacie break) fara sa shtiu :somnmare: si asta intr-o saptamina... :P

nu mia comentez.. da' daca vrei sa tii cu ursul.... treaba ta... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ mike... mah... daca io schimb azi o aripa miine o contraaripa.. poimiine o capota... sapt viitoare o bucata de plafon (c-a picat un copac pe ea) ... inseamna ca in citeva luni fac recarosare??? hmmmm

pai atunci.... se cheama c-am recarosat tractorashul (fosta mea dacie break) fara sa shtiu :blink: si asta intr-o saptamina... :blink:

nu mia comentez.. da' daca vrei sa tii cu ursul.... treaba ta... :blink:

acum le amesteci - dacia are caroserie autoportanta si nu ai recarosat-o ci ai schimbat repere de tinichigerie, evident daca nu ai intervenit asupra unui element de caroserie purtator de identitate (contraaripa din compartimentul motor cu serie sasiu in cazul dacia/renault), caz in care era recarosare

nu tine moshule, esti varza la contraargumentatie :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am citit tooot

dar nu mi-e clar. sunt eu mai greu de cap.

1. din punct de vedere legal, care element conteaza la identificarea masinii/ sasiului/ caroseriei, sau cum vreti sa-i ziceti, cel cu element de identificare, sau cel care poate fi demontat (fara sudura) si inlocuit? Toate , numai unele, specifica exact legea sau ceea ce fac la RAR e un lucru fara relevanta legala, dar pe care ei il valideaza ca atare (zgariat vopseaua, etc), altfel spus abuz?

2 cum putem afla ce au dreptul sa faca cu masinile noastre, pana unde se intind "investigatiile" la care supun pe dragele :hainoroc: noastre, si mai ales ce nu mai au dreptul sa faca? (mai precis sa aflam care e "hotarul"dintre noi si ei)

3. din experientele impartasite de tooooti rezulta cu claritate ca:

procedura nu e de loc unitara, depinzand de loc, persoana, etc

  • abuzurile sunt acolo o infractiune continua
  • nici vorba despre competenta reala
  • nici vorba de obiectivitate, profesionalism, etc
  • ce fac bine, fac doar de frica, nu din "deontologie profesionala"

4. primul care-si aduce "masina istorica VW bug" sa zica limpede, il rog , si pt mine , si pt ceilalti, cum a facut

PS ar fi grozav sa ne putem lipsi de sursa asta de abuzuri numita RAR si sa devina valabila identificarea facuta afara (doar suntem in UE, dupa 1 ian), nu de "meseriashi", daca actele de identitate se recunosc, de ce nu s-ar recunoaste si astea

PPS daca peste tot sunt spioni de-ai lor macar sa afle ce parere au unii..............

Modificat de Kamikaze
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

dupa parerea mea, sunt off-topic (Ce trebuie sa faci......), dar daca aici a inceput discutia, o pun aici:

Cristian Fako <Cristian.Fako@rarom.ro>

to me

show details

Jan 19 (23 hours ago)

Prin inlocuirea sasiului/caroseriei se intelege sasiu la neportante si caroserie la portante. In cazul dvs pastrarea insa a sasiului ar insemna ca nu s-ar schimba nimic, dar caroseriile de "broscuta " s-au tot modificat de-a lungul anilor. Ar putea rezulta un auto artizanal prin faptul ca sasiul ar putea fi de o anumita generatie , iar caroseria de alta generatie. In legislatie nu este precizata aceasta varianta. V-a trebui sa luati legatura cu repr RAR teritoriala si sa vedeti punctul de vedere al ing. de la omologari.

-----Mesaj original-----

De la: dorel popescu [mailto:dorel.popescu@gmail.com]

Trimis: 18 ianuarie 2007 19:43

C

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

V-a trebui sa luati legatura cu repr RAR teritoriala si sa vedeti punctul de vedere al ing. de la omologari.

era de asteptat un astfel de raspuns - adica ramaneti la latitudinea "ursului", cum ar zice pac - nicidecum o opinie clara, bazata pe textul de lege - normal ar trebui sa aiba si astia un departament juridic, sa ii ia de manuta si sa ii mai lumineze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Auzeam ieri la radio ca ashtia de "afara" resping varianta noua de taxa de prima inmatriculare si se pare ca o sa dea Rom in judecata (la "ei"), iar hotararea va fi obligatorie pt Romania. Deci- rabdare inca 1 pic ca ashtia o sa ia UE! :D

Oricum, ca idee, nimeni nu itzi inregistreaza in niciun fel mashina nici la ieshire, nici la intrare. Deci, anumite... aspecte :D discutate de-a lungul timpului in particular cu divershi broscari sunt perfect fezabile! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de 1302/1303 Cabrio, care apar in catalog fabricate pana in 1980, restul brosutelor nemtesti pot fi considerate vehicule istorice, daca sunt originale.

Ref RAR e pacat ca discutati chestii de mult apuse, si ca bagati in aceeasi oala toti oamenii, nu uitati ca la BM director e un broscar, om de isprava, ca majoritatea celor de la RAR, fara sprijinul lor nu puteam nici acum sa importam vehicule istorice. Cand faci parte dintr-un club sau ai o masina atestata ca vehicul istoric te bucuri de un tratament special, de ex la vanzare nu faci identificare, ITP-ul il faci numai la RAR ,

Probabil ca in lipsa acestor lucruri se presupune ca circuli zilnc cu masina, si tot probabil exigentele cresc, eu nu am auzit decat de un caz de respingere , din vreo 300 de masini inscrise in club, si asta pe o problema de fond, nu una tehnica. Am observat multa intelegere si chiar un fel de admiratie, repet depinde si cu ce te prezinti la RAR, am accepptat fara ezitare conditia de face reviziile la RAR , pentru ca e vorba de sanatate aici nu de o sicana in calea fericirii de a iesi pe strada cu o masina.

Faptul ca un ONG ca RETROMOBIL CLUB ROMANIA a fost acceptat sa aiba un rol consultativ mi se pare o dovada clara a schimbarii din temelii a RAR-ului, o schimbare in bine. Nu zic ca n-au fost in trecut si directori care declarau la televizor cand auzeau de masini de colectie "trebuie casate, reprezinta un pericol.." totusi hai sa discutam ceea ce se intampla astazi, daca ai fost respins la RAR cu o masina veche inseamna ca ai probleme grave, micile probleme de fiecare data ti comunica si le poti remedia , daca nu ai insa frane si directie sincer nu ai ce cauta la RAR, sincer sunt destule pericole in trafic, asta ar mai lipsi. Nu uitati ca starea tehnica ok la momentul prezentarii la RAR e o chestie relativa, ca si stiinta conducerii la examenul de carnet, a doua zi situatie se poate schimba dramatic, in concluzie daca nu esti in stare sa faci o masina care sa merga macar o zi e bine sa te lasi de sportul asta, e mai sanatos asa, si ma gandesc in primul rand la cei din jur.

Modificat de RETROMOBIL e si broscuta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de 1302/1303 Cabrio, care apar in catalog fabricate pana in 1980, restul brosutelor nemtesti pot fi considerate vehicule istorice, daca sunt originale.

neclar, cum ar zice un amic :lol:

1302, ca si model de caroserie (berlina/cabrio), s-a fabricat pana in 1972 asa ca, cu tot respectul, e scos din fabricatie de mai bine de 30 de ani; 1303 (berlina/cabrio) e intr-adevar alta caroserie (parbriz panoramic, alta capota fata, alta plansa de bord) si s-a fabricat pana in 1979 (ultimele exemplare vandute dpdv comercial ca an 1980 dar seria apartine anului 79)

despre ce catalog e vorba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(...)Cand faci parte dintr-un club sau ai o masina atestata ca vehicul istoric te bucuri de un tratament special, de ex (...), ITP-ul il faci numai la RAR , (...)

Sincer, nu vad niciun avantaj in chestia asta! Prefer sa nu am autovehicul istoric si sa fac itepeul unde shtiu eu! :)

Ca sa revenim la obiectul topicului, tinand cont de postul meu precedent, rezulta ca tre' sa ai cu tine cand pleci dupa broasca 2 chestii: un docoment si 2 bucatzi de tabla :)

1 pic de off-topic: daca vrea cineva o remorcutza de prin cele strainatatziri, sa zica. Deja am o comanda pt o remorca neinmatriculabila la max 50 E, pt uz agricol, pe care daca o gasesc o aduc sus pe gogo.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Informatia e din OLDTIMER KATALOG, autor Gunther Zink, inseamna ca trebuie sa va limitati la 1302.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt datele din Ruoteclassiche, din cate observati si aici modelele 1302/1303 Cabriolet sunt prezentate ca fiind produse in perioada 1970-1980

deci parerea mea e ca exista o explicatie, oricum exceptand cele doua modelele de mai jos

MAGGIOLONE CABR. 1302/1303 1192-1584 1970-80 6.000

MAGGIOLINO MEXICO 1192 1978-86 2.000

restul se pot inmatricula fara probleme.

Lista modelelor eligibile.

Modello cm3 Anni Euro

TYP 82 K

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astea sunt datele din Ruoteclassiche, din cate observati si aici modelele 1302/1303 Cabriolet sunt prezentate ca fiind produse in perioada 1970-1980

deci parerea mea e ca exista o explicatie, oricum exceptand cele doua modelele de mai jos

MAGGIOLONE CABR. 1302/1303 1192-1584 1970-80 6.000

MAGGIOLINO MEXICO 1192 1978-86 2.000

restul se pot inmatricula fara probleme.

Lista modelelor eligibile.

Modello cm3 Anni Euro

MAGGIOLONE 1302/1303 1192-1584 1971-75 2.500

In concluzie daca cineva chiar vrea sa importe o astfel de masina o poate face fara probleme,

axati-va pe modelele mai vechi prezentate mai sus si nu aveti dureri de cap.

ciudata incadrarea: berlina 1302 e eligibila in schimb cabrioletul 1302 nu (desi cabrio 1302 si-a incetat productia tot in 72, odata cu berlina, prin inlocuirea intregii linii cu 1303) - am indoieli profunde despre categorisirea de mai sus, sursa trebuie verificata; mai ales ca dupa "dansu'" si 1303 ar fi eligibil atat timp cat este fabricat pana in '75 - or, conform definitiei din RNTR 7, forma caroseriei de 1302 s-a fabricat pana in 72 (deci eligibila) pe cand cea de 1303 s-a fabricat pana in 1979(80) -deci neeligibila pana in 2010

youpii, deci mexicana mea devine istorica in 2016

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si totusi...ce atata discutzie? Ca ashtia cu taxa lor oricum iau UE in maxim cateva luni, deci toata discutzia cu mashini istorice devine inutila :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cum e treaba pana la urma, au luat ashtia UE cu taxa lor? Ca vreau sa cumpar o masina, un Peugeot 405 din '96 de la un coleg roman al Amaliei, cate vinde masina ca sa ia una mai puisanta, si ash inscrie-o pe Rromania ca aici e RCA-ul scump, plus ca la ITP nu exista facilitatzile din Rromanica :unsure: (desi nu e cazul acum la masina aia si nu va fi prea curand, dar oricum....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au micsorat-o, dar nu au eliminat-o complet

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai nasol e ca cursul eur/leu e cel din octombrie anul trecut, 3,5 ron/eur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata omul nu schimba mashina- lucru bun, ca nici nu aveam bani chiar acum, si pe urma poate scot astiataxa aia idioata pana se intoarce el din vacantza....Pleaca totusi cu masina asta desi vroia una mai rapida, dupa cum am mai spus- numa' bine ca mai ia Amalia un salar'-doua si avem parale pt ea :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!