Jump to content

Ce trebuie sa faci sa aduci o broscuta in tara


lemn
 Share

Postare recomandată

Am vazut, nu mai tin minte exact unde, o bucatica dintr-o lege care zicea ca masinile care nu se mai produc de 30 de ani se pot inmatricula ca masini istorice. Dupa cate stiu eu, Broscuta a fost produsa in Mexic pana in 2003, Asta inseamna ca nu merge sa bagi in tara Broscute pana in 2033? sau nu gandesc bine. Cu alte cuvinte, se poate aduce o broscuta in tara fara probleme si legal, sau o aduci si faci cotet din ea :)) , ca nu poti sa o inregistrezi?

Thanks.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MikeRG

    24

  • MishuL

    14

  • bogdan

    5

  • Fikat

    5

Top Posters In This Topic

cred ca e interpretabila treaba.... modelul 1300 s-a fabricat pana in 1968 (daca retin bine)... si tot asa... parca de prin '77 nu se mai fabrica in Germania, modelul din Mexic e mult diferit :))

PS: da' de ce sa dai mai mult pe una din afara? preturile pot fi de pan ala 10 ori mai mari decat la noi :-( chiar nu mai sunt broaste in Romania? :12:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa presupunem ca poate gasesc ceva in afara care e mai convenabil decat la noi. Nu am nimic concret, deoarece am vrut sa vad intai sa ma agit si sa caut sau nu. Din cateva oferte pe care le-am vazut mi s-au parut interesante cateva din croatia. Din pacate nu am reustit sa vad decat o scurta desctirere si perturi, care pareau mai mici decat la noi.

Ma gandeam si eu la o varianta :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

forumist tacut
PS: da' de ce sa dai mai mult pe una din afara? preturile pot fi de pan ala 10 ori mai mari decat la noi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit un mesaj mai vechi al lui MikeRG de pe forumuyl autoshow (din 2002), dar mai mult inca nu am gasit:

Sectiunea de pe site-ul retromobil la care se refera este "recomandari" (dreapta, jos).

Inmatriculare autovehicule din import

Am preluat direct de pe pagina Clubul Retromobil Romania urmatorul citat:

"Incepand din august 2000 legislatia romana permite importarea si inmatricularea vehiculelor istorice. La inmatriculare aceste automobile sunt exceptate de la normele Euro. Conditia ce trebuie indeplinita: modelul respectiv sa fi iesit din fabricatie de mai mult de 30 de ani. Taxele vamale se platesc ca in cazul oricarui automobil importat, fiind nule in cazul automobilelor fabricate in Europa. Pentru automobilele europene trebuie sa solicitati unui organ vamal din tara de unde se efectueaza importul un certificat Eur 1 care sa confirme tara de origine. La vama romana sunt inca probleme, in sensul ca inca nu se cunoaste faptul ca aceste automobile pot fi inmatriculate, accesul fiind permis doar automobilelor ce indeplinesc normele Euro III. Ca sa evitati neplacerile trebuie sa solicitati tranzit spre un punc vamal din teritoriu, in Bucuresti recomandarea noastra fiind Vama Targuri si Expozitii din cadrul ROMEXPO. In functie de capacitatea cilindrica in vama stabileste o valoare standard in euro (de ex. 3030 EUR pt. 1300 cmc) la care se adauga accizele (procente calculate tot in functie de capacitate- 1% pt. 1300 cmc motoare Euro II sau in cazul de fata non Euro II), este transformata in lei, din suma astfel obtinuta platindu-se in lei TVA-ul 19 % . Pentru automobilele americane sau japoneze se platesc si taxe vamale. Avand in vedere faptul ca anumite automobile din anii '60 s-au fabricat pana la sfarsitul anilor '80 e indicat ca inainte de a importa un astfel de automobil sa ne consultati pentru a verifica indeplinirea conditiei de mai sus. Ca o confirmare a celor enuntate anterior va informam ca la sfarsitul anului 2001 unul din membrii R.C.R. a inmatriculat definitiv un astfel de automobil. In prezent alte trei automobile importate parcurg etapele premergatoare inmatricularii. Tinand cont de preturile (uneori) aberante practicate in Romania precum si de starea (in general) proasta a masinilor importul poate fi o solutie mult mai avantajoasa."

Sub rezerva de a verifica cadrul legal in vigoare, cele de mai sus pot constitui o recomandare, zic eu, destul de pertinenta.

Motorul fiind in esenta o piesa de schimb, cred ca se poate merge in cel mai rau caz pe o omologare individuala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Poate dupa intrarea in UE se vor mai schimba lucrurile.....in alte tari europene oamenii traiesc mai bine si nici nu exista atatea legi stupide ca la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=9970

Deci cand o sa luam UE, macar atata avantaj sa avem si noi :P

Reto, mai esti la Germany? Daca da, ai tema sa afli ce hartii tre' ca sa poti conduce o masina pana acasa si cat costa (deci doar ce platesti in Germ. ca sa fii OK, fara taxe de autostrada, carte verde etc). :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ultima modificare a Codului Fiscal precizeaza ca se pot aduce masini catalogate ca autovehicule istorice - urmeaza sa vedem daca se adopta

Art. 210 Scutiri de la plata accizelor

e) autoturismele sau autoturismele de teren incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare.

cine stabileste daca masina ta se incadreaza in categoria vehiculelor istorice?

FIVA (Federatia Internationala a Vehiculelor Antice/Istorice) - > reprezentata in Romania de catre Clubul Retromobil - > prin persoana d-lui Bogdan Coconoiu

atestarea se face cu plata unei taxe

pentru detalii urmariti thread-ul Retromobil de pe situl

http://fiat.3xforum.ro/post/82/1/Retromobil/

cred ca e interpretabila treaba.... modelul 1300 s-a fabricat pana in 1968 (daca retin bine)... si tot asa... parca de prin '77 nu se mai fabrica in Germania, modelul din Mexic e mult diferit :D

PS: da' de ce sa dai mai mult pe una din afara? preturile pot fi de pan ala 10 ori mai mari decat la noi :-( chiar nu mai sunt broaste in Romania? :12:

clarificari: treizeci de ani de la incetarea fabricarii unei anumite variante - de ex: 1200 pre 67 sau 1302 (1970-1973); Mexico nu intra deocamdata in calcule iar peste treizeci de ani, la ce tabla au astea recente, banuiesc ca vor fi cu mult mai rare decat cele care vor avea atunci 70 de ani si inca vor rezista :P

@niq_ro - pentru ca pe piata din Ro se vand cazane la preturi aberante...si pentru ca o broasca rulata in Germania si care are TUV, apai e probabil peste nivelul multor dacii berlina recente - in Germania o astfel de masina se arunca in momentul in care costurile de intretinere devin impovaratoare, mai ales ca manopera la reparatii este foarte scumpa, asa ca un exemplar bine intretinut va fi cu siguranta unul care merita 1500 eur si adus in Ro - la care adaugi taxe si ajungi probabil pe la un decent 2000-2500

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum adica, si dupa ce luam UE tot o sa platim accize la ce aducem de la ei? Cum vine asta? Esti sigur? Pai atunci de ce sa mai luam UE? :D <_<

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum adica, si dupa ce luam UE tot o sa platim accize la ce aducem de la ei? Cum vine asta? Esti sigur? Pai atunci de ce sa mai luam UE? :D <_<

maestre, masina e un lux, ca atare se impoziteaza, iti spune cineva care stie cu se mananca accizele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

api statzi asha, ca m-atzi pierdutara pi drum...

adecatelea, daca io voi sa-mi trag un karman la 1 ian. 2007, tre' sa platesc nu'sh'ce taxe pentru aducerea lui in tzara?

ca am ginit neshte mashini prin nemtzia, si chiar m-am nervat cu nervii ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

api statzi asha, ca m-atzi pierdutara pi drum...

adecatelea, daca io voi sa-mi trag un karman la 1 ian. 2007, tre' sa platesc nu'sh'ce taxe pentru aducerea lui in tzara?

ca am ginit neshte mashini prin nemtzia, si chiar m-am nervat cu nervii ...

da' ce credeai franz, ca o iei in rucsac sau vii cu ea ca pe bicicleta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asha ceva... :P

'pi si cam cit e taxele alea :D ? adecatelea, poate unu' dintre noi sa dea un raspuns estimativ?

si care e gara cu fiva/retromobil, ca io cu individu' ala nu cred ca o sa ma intzeleg foarte bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam asha ceva... :P

'pi si cam cit e taxele alea :D ? adecatelea, poate unu' dintre noi sa dea un raspuns estimativ?

si care e gara cu fiva/retromobil, ca io cu individu' ala nu cred ca o sa ma intzeleg foarte bine...

- sa ne uitam in tarifele vamale si in codul fiscal si ajungem la o concluzie

- vreo 50 eur - cred ca nu conteaza prea mult daca e istorica sau nu atat timp cat RCR se finanteaza :P - glumeam, lucrurile trebuie sa fie clare, atat timp cat modelul a iesit din fabricatie de mai bine de 30 ani, nu cred ca vor fi probleme - sigur, depinde si de expertiza expertului care expertizeaza :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

okidoki,

sa presupunem, 4 the sake of ..., ca mandea ishi trage un karman ca la fo' 7.000 EUR (sper, ca inamicu' nu da nici o letzcaie, si tre' sa vinz zina :D )

la ce costuri tre' sa ma ashtept la vama, la rar cu inmatricularea, etc?

'ai multzam... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- sa ne uitam in tarifele vamale si in codul fiscal si ajungem la o concluzie

- vreo 50 eur - cred ca nu conteaza prea mult daca e istorica sau nu atat timp cat RCR se finanteaza :D - glumeam, lucrurile trebuie sa fie clare, atat timp cat modelul a iesit din fabricatie de mai bine de 30 ani, nu cred ca vor fi probleme - sigur, depinde si de expertiza expertului care expertizeaza :P

din pacate nu am in legislatia electronica tariful actualizat - vezi si ce si cum pe la colegii de la juridic

ideea e ca platesti taxe vamale raportate la capacitatea cilindrica si de tara de origine, TVA si accize (daca nu e vehicul istoric) - ma hazardez la un total de 30% peste valoarea de achizitie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- sigur, depinde si de expertiza expertului care expertizeaza :P

Si ce te faci daca respectivul expert, pe care-l cunoastem :D zice ca numai Fiaturile 600 si Steyr-urile sunt vehicule istorice ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pi' da foarte mult, aproape 10.000 cu una-alta :P

da' cu neamtzu nu poci sa o rezolv :P , adecatelea sa zic in acte ca am cumparat-o doar cu 2.300 E, de egzemplu :D ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pi' da foarte mult, aproape 10.000 cu una-alta :P

da' cu neamtzu nu poci sa o rezolv :P , adecatelea sa zic in acte ca am cumparat-o doar cu 2.300 E, de egzemplu :D ?

in tarifele vamale sunt criterii de stabilire a preturilor, care nu cred ca tin de pretul cu care ai luat masina - mai sapam

http://www.customs.ro/vami/Main?categPage=...=1&categId=4449

"Potrivit prevederilor vamale legale valoarea in vama reprezinta baza de calcul pentru stabilirea datoriei vamale. Datoria vamala este formata din reprezinta taxa vamala (inscrisa in Tariful Vamal de Import al Romaniei) taxa pe valoarea adaugata (T.V.A.) si accize - daca este cazul (de exemplu la autovehicule in functie de gradul de poluare).

Taxele vamale se aplica la valoarea in vama a bunurilor, fara a se tine cont de uzura lor.

Conform reglementarilor vamale, in vigoare, taxele vamale pentru bunurile introduse in Romania se determina pe baza Tarifului Vamal de Import al Romaniei care este aprobat prin lege, iar tariful vamal pentru bunurile apartinand persoanelor fizice este cel in vigoare la data inregistrarii acestora la birourile vamale sau, pentru cele care nu sunt supuse inregistrarii, la data prezentarii lor la unitatea vamala.

Precizam de asemenea ca, daca in momentul intocmirii formalitatilor vamale privind introducerea unui bun in tara de catre o persoana fizica, se depune un certificat de origine a marfurilor valid (de tip EUR 1), se acorda preferinta tarifara stabilita, pentru aceea categorie de produse, prin acordurile ori conventiile internationale la care Romania este parte."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, sper ca info e cat de cat actualizata

SECTIUNEA XVII - mijloace de transport si echipamente auxiliare

Cap 87 - vehicule terestre, altele decat materialul rulant

pozitia tarifara 8703.22.90 - inseamna autoturisme cuprinse intre 1000-1500cm, uzate - 30% taxe vamale - cu exceptia de rigoare (EUR 1) cand se aplica taxa preferentiala sau scutire

http://www.customs.ro/vami/Main?categPage=...&smallCategId=6

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca e cazul sa va faceti griji in privinta taxelor vamale, daca intram in UE.

Protejarea dealerilor autohtoni se va face prin achitarea unei sume suplimentare la inmatricularea masinii (deci ca taxa de inmatriculare). Am auzit ca va fi ceva de genul 5-600E pentru masini peste euro3 si 7-800 pentru cele sub euro2.

Cel putin in Ungaria (care e in UE) asa se procedeaza din cite stiu (doar ca taxa e mult mai mare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
propun mop-uirea acestui topic- am plecat de la o problema si am ajuns la cu totul altceva - remember CE TREBUIE SA FACI CA SA ADUCI O BROSCUTA IN TARA - ADICA OFICIAL, CU ACTE, FARA MANARII?

Prea scump. ;) Mai bine il splituim decat sa mopuim. Topic cu adusul, si topic cu recarosatul.

Numa' ce mi-a venit o idee: la primavara merg cu Trabi in Germania... si el e cam obosit :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prea scump. :) Mai bine il splituim decat sa mopuim. Topic cu adusul, si topic cu recarosatul.

Numa' ce mi-a venit o idee: la primavara merg cu Trabi in Germania... si el e cam obosit :)

fiind vorba de afirmatii puse pe un forum public, treaba e foarte simpla, topicul nu trebuie splituit pentru cateva clarificari ce se pot face mai jos:

a) aducere - Vezi Codul Fiscal - Titlul VII - Accize - scutiri si exceptii

b ) recarosare - vezi Norma RAR RNTR 7 - recarosare (in mod oficial) se cheama din orice punct ai privi - caroserie/sasiu/element de caroserie purtator de identitate/sasiu purtator de identitate, in orice mod le-ai imperechea;

ca atare orice discutie cu privire la recarosari in afara normelor RAR nu au ce cauta pe acest forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai normele rar-ului se refera si la ce mishculantzeshti tu printr-un scrap de afara?

Oricum... cine si-a schimbat sabotzi/cilindri/pompa/placutze/capete de bara NUMAI in service autorizat si imediat a facut testarea directziei sau franelor pe stand omologat, sa ridice 2 deshte! :)

Referitor la interesul debordant al susnumitei institutzii si a garzii pentru discutziile de pe net, aruncatzi un ochishor pe motociclism.ro, sa vedetzi acolo poveshti despre 200 la ora prin orash (tatic in d'astea e unu' Stege) si despre cadru sudat/modificat/chopperit....

Am povestit si eu despre meshterelile mele la un anume cadru rusesc, fara nicio urmare la rar- de regula un cadru sudat (nu neaparat manarit la serie) e respins forever....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum... cine si-a schimbat sabotzi/cilindri/pompa/placutze/capete de bara NUMAI in service autorizat si imediat a facut testarea directziei sau franelor pe stand omologat, sa ridice 2 deshte!

:) n-am decat un deget mishule... esti de groaza... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!