Jump to content

Ce trebuie sa faci sa aduci o broscuta in tara


lemn
 Share

Postare recomandată

din puncrul rar de vedere, si schimbarea de carapace se numeste recarosare. parerea mea sincera si dezinteresata este ca e big bullshit. atita timp cat ai un shasiu cu acte, e ca si la camion, nu te impiedica nimeni ca respectiva cabina daca o ai pocnita/bushita sa nu o inlocuiesti cu una din dezmembrari/de pe malul garlei, ptr ca pur si simplu e corect dpdv tehnic si legal. cu ocazia asta poate o broscuta care nu are acte dar este perfecta dpdv mecanic/estetic poate ajunge din nou pe strada. la urma urmei mishu nu recaroseaza masini bune, ci masini la limita existentei, pericole pe roti, ruginituri terminate care numai la remat au ce cauta. (stai lin mishule, vorbesc de table perforate, carpite si rascirpite, chestia bleu de la moshie :) ) a pastrat omul 2 shasiuri ok intregi, mecanica buna, nu vad de ce nu ar pune si o carapace buna pe ele. de broasca nu de brontozaur.. :) adica nu se incadreaza sub nici o forma la omologari sau avioane samd. ca schimbi o aripa sau o carapace tot aia e daca respecti modelul masinii si cat de cat anul de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MikeRG

    24

  • MishuL

    14

  • bogdan

    5

  • Fikat

    5

Top Posters In This Topic

din puncrul rar de vedere, si schimbarea de carapace se numeste recarosare. parerea mea sincera si dezinteresata este ca e big bullshit. atita timp cat ai un shasiu cu acte, e ca si la camion, nu te impiedica nimeni ca respectiva cabina daca o ai pocnita/bushita sa nu o inlocuiesti cu una din dezmembrari/de pe malul garlei, ptr ca pur si simplu e corect dpdv tehnic si legal. cu ocazia asta poate o broscuta care nu are acte dar este perfecta dpdv mecanic/estetic poate ajunge din nou pe strada. la urma urmei mishu nu recaroseaza masini bune, ci masini la limita existentei, pericole pe roti, ruginituri terminate care numai la remat au ce cauta. (stai lin mishule, vorbesc de table perforate, carpite si rascirpite, chestia bleu de la moshie :) ) a pastrat omul 2 shasiuri ok intregi, mecanica buna, nu vad de ce nu ar pune si o carapace buna pe ele. de broasca nu de brontozaur.. :) adica nu se incadreaza sub nici o forma la omologari sau avioane samd. ca schimbi o aripa sau o carapace tot aia e daca respecti modelul masinii si cat de cat anul de fabricatie.

mai bine putin si prost decat mult si fara rost fikatule :); pune tu mana pe RNTR 7 si pe urma mai discutam

atat timp cat punctul de vedere rar e publicat in monitorul oficial, e lege

parerea ta sincera si dezinteresata nu conteaza pentru ca ea nu se substituie legilor in vigoare

atat timp cat faci o discutie publica pe acest subiect, rezulta in mod necesar ca vei urma caile oficiale, legale; asa ca nu poti falfai stindardul revolutionar al ilegalitatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect. dar poate spiritul asta revolutionar ma face sa ma zbarlesc impotriva legilor stupide. pentru ca pina una alta nu ma simt protejat de ele. ok, inteleg ca tu promovezi o chestie legala aici, ca doar deasta te ocupi de un sector numit legal. eu nu, si sincer as prefera sa merg la ei cu o masina "recarosata" asa. atita timp cat nu stiu sa faca deosebiri intre modele, atita timp cat nu stiu datele unei masini vechi, date care sa fim seriosi, se gasesc pe internet fara prea mare oteneala, atita timp cat sunt respinse masini la rar pe motiv ca doar sunt vechi, desi s-au investit mii de euro in ele, cred ca si dreptatea este undeva pe la jumatate. poate ca cei de acolo ar trebui sa intre in europa nu cu buzunarul cascat, ci cu mina pe mouse. pentru ca ptr greselile lor platim noi. ptr ca pentru o masina la care au incasat bani atunci cand au facut CIV si in care au facut greseli, trebuie sa platim tot noi si amenda, si repararea greselii la ei la sediu, pe alti bani si cu alt timp pierdut. asa ca pina nu au ei servicii ireprosabile, nici eu nu am de gand sa ii pup si sa ii imbratisez cu drag. de cat ma jupoaie ei ii fentez si eu. ochi ptr ochi si dinte pentru dinte. cine e de acord cu ce spun eu acum poate ridica un deget sau isi poate exprima parerea. cred ca, ce am scris mai sus sunt lucruri perfect adevarate si rezonabile, si nu merita sa ne suparam ptr asta..

dreptul meu legal e sa fiu supus la aceleasi legi ca orice alt om, sa platesc ptr un serviciu si sa dau in judecata chiar si rar daca nu isi face treaba cum trebuie. asa cum ei imi pot face probleme cand au dreptate. si forumul e pentru discutii publice, da. dar si pentru a-mi exprima o parere personala. nu am jignit pe nimeni, se poate citi in posturile mele asta, si pina la ilegalitate mai lipseste fapta. pina atunci cred ca se poate discuta oricat pe tema asta. am spus ceva, nu am facut. e mare diferenta

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar si pentru a-mi exprima o parere personala. nu am jignit pe nimeni, se poate citi in posturile mele asta, si pina la ilegalitate mai lipseste fapta. pina atunci cred ca se poate discuta oricat pe tema asta. am spus ceva, nu am facut. e mare diferenta

- asta imi place rau de tot, cu jignirea - ce are .... cu subprefectura? poate sa jignesti rar-ul ca pe aici nimeni nu are de ce sa se simta jignit... decat doar daca s-a nascut asa... :D

- eu vorbeam de o treaba decenta si de bun simt - asa cum nu mi se pare normal sa incurajezi instigarea la asocierea in vederea savarsirii de infractiuni - vezi grupul de corectie de care se vorbea mai de mult cand cu necazul lui mishu, tot asa nu mi se pare constructiv sa batem campii PUBLIC despre niste lucruri despre care nu incape indoiala ca sunt alaturea cu legea

- asa stramba cum ti se pare tie legea, ea te fereste, cel putin la nivel teoretic, se te pui singur in pericol, sa periclitezi viata ta si a celorlalti participanti la trafic, conducand un autovehicul recarosat de persoane neautorizate, prin interventii care pot compromite integritatea structurala a caroseriei/sasiului

- speranta (ca ea moare ultima) e ca odata cu aderarea, tot puhoiul asta de reglementari care transpun intr-o masura mai mica sau mai mare reglementari similare comunitare, sa nu ramana litera moarta si sa se si aplice, in masura in care nu incalca drepturi fundamentare ale cetateanului si omului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema aia cu jignirea era pusa acolo din simplul motiv sa intelegi ca nu am nimic cu tine, nici ca om nici ca user, ok? :D nu m-am trezit azi cu fata la cearceaf, nu explodez de nervi. mi se pare doar atat, ca instigarea de care spui tu nu are nimic cu ce vorbim pe forum aici. suna urat instigare la acte ilegale si chiar si asa, as indrazni sa cred mai departe ca pina nu iesi din garaj cu masina nu ai facut nici o crima impotriva legilor. spun gresit? sau chiar mi se poate intampla ca in timp ce schimb carapacea unei masini la care detin acte sa fiu ridicat si dus ptr amprentare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci cum facem sa vorbim si noi o vorba? Ne facem forum privat? Undercover? :offtopic: Sau ne tragem divaisuri pt teleconferintza? :Driver: Ca praivat'u' merge doar intre doi :D

Oricum, eu vreau doar o chestie simpla si nevinovata sa shtiu de la cine iese dupa 1 ian: daca l-a notat ca e cu mashina :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare doar atat, ca instigarea de care spui tu nu are nimic cu ce vorbim pe forum aici. suna urat instigare la acte ilegale si chiar si asa, as indrazni sa cred mai departe ca pina nu iesi din garaj cu masina nu ai facut nici o crima impotriva legilor. spun gresit? sau chiar mi se poate intampla ca in timp ce schimb carapacea unei masini la care detin acte sa fiu ridicat si dus ptr amprentare?

@fikat

Nu vom intra in detalii, dar se pare ca ai memoria scurta (sau selectiva) cand comentezi despre un aspect cat se poate de clar exprimat anterior aici pe forum si care se poate incadra cu ochii inchisi la instigare.

Stii foarte bine ca, in mod obiectiv, nu putem discuta in acest domeniu (juridic) pe picior de egalitate - putem doar ajunge la un numitor comun din punctul de vedere al intelegerii legii, in masura in care iti pot pune la dispozitie instrumentele necesare acestei intelegeri - metodele si argumentele de interpretare - rolul unui om de drept este de a oferi solutii - insa in ceea ce priveste slalomul prin procedura de recarosare OFICIALA, din pacate nu poti gasi "portite" de evitare, crede-ma ca am studiat din scoarta in scoarta textele aplicabile

Sa ne raportam la ceea ce faci tu: promovarea publica a unui comportament in dispretul legii, atat timp cat stii ca esti la cheremul ei; foarte bine, fa-ti masina in garaj - sa presupunem prin reducere la absurd ca o echipa de control RAR iti face o vizita inopinata -rezultatul controlului este cat se poate de clar: ti se va interzice sa mai continui lucrarea pe masina respectiva (pentru ca operatiunea OFICIALA poate fi desfasurata doar in cadrul unui service care este autorizat in acest sens, pentru marca respectiva de autoturism) iar seria de sasiu a autoturismului va fi inregistrata si blocata in baza de date a RAR, NEMAIPUTAND FI UTILIZATA ULTERIOR - adica bye-bye!

@MishuL

vad ca te-ai prins - da, asta e ideea, vreti sa discutati asa ceva in sensul in care vreti sa discutati (dar in dezacord cu regulile acestui forum si cu temeiurile legale) o faceti privat!

:lol: in curand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

foarte bine, fa-ti masina in garaj - sa presupunem prin reducere la absurd ca o echipa de control RAR iti face o vizita inopinata -rezultatul controlului este cat se poate de clar: ti se va interzice sa mai continui lucrarea pe masina respectiva (pentru ca operatiunea OFICIALA poate fi desfasurata doar in cadrul unui service care este autorizat in acest sens, pentru marca respectiva de autoturism) iar seria de sasiu a autoturismului va fi inregistrata si blocata in baza de date a RAR, NEMAIPUTAND FI UTILIZATA ULTERIOR - adica bye-bye!

Eeee, aici da-mi voie sa te contrazic- la mine in garaj intra doar pe baza de mandat- asta unu la mana- iar doi- nu are cum sa-mi interzica sa lucrez ce vreau eu in garaj, cel mult poa' sa faca ce zici tu cu blocarea. Chestie pt care tre' sa vada seria, pt care ii tre' mandat, pe care nu cred ca il da nimeni doar asha, ca-si sudeaza unu' mashina inauntru :hainoroc:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fikat si Misu ati inbulinat-o ! In primul rand ca RAR-ul are cea mai vasta retea de informatori care stiu tot, absolut tot si daca ti-ai recarosat masina in dormitorul conjugal.Voi nu stiti ca RAR-ul este urmasul fostei securitati si ca iti blocheaza seriile numai daca te gandesti la recarosare, au fost si cazuri in care oamenii au fost euthanasiati pentru ca nu au schimbat un pivot la service autorizat RAR si apoi au fost prajiti in ulei de motor si mancati de cei de la RAR, nu va jucati !!!!!!!!

Acum sa lasam prostiile la o parte. Toata aceasta discutie este un bun exemplu de rromanism in care ne c**am pe noi, moderatorii ne pun pumnul in gura si ne fac infractori si nimeni nu studiaza problema. Daca intrati pe sit-ul oficial al RAR-ului o sa gasiti tot ce va intereseaza legat de recarosare. Pentru cei care nu viziteaza sit-urile oficiale am sa fac un mic rezumat.

In primul rand RAR-ul specifica tipurile de caroserii:

- caroserie autoportanta: Caroserie care preia toate fortele provenite din miscarea automobilului, sasiul nemaifiind

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata aceasta discutie este un bun exemplu de rromanism in care ne c**am pe noi, moderatorii ne pun pumnul in gura si ne fac infractori si nimeni nu studiaza problema. Daca intrati pe sit-ul oficial al RAR-ului o sa gasiti tot ce va intereseaza legat de recarosare. Pentru cei care nu viziteaza sit-urile oficiale am sa fac un mic rezumat.

In primul rand RAR-ul specifica tipurile de caroserii:

- caroserie autoportanta: Caroserie care preia toate fortele provenite din miscarea automobilului, sasiul nemaifiind

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah.... astea deja sunt discutii de bere....

DECI. daca mashina despre care vorbim.... este o mashina cu caroserie neportanta.... dupa cum scrie articolul pus de bogdan.... operatiunea de punere a altei caroserii pe shasiu nu se numeste "recarosare". Poti s-o denumesti schimbare de repere (cum ar fi schimbarea de aripa). Concluzia: discutie de bere.... perfect legala :D

acum.... ce sa zic... legea e interpretabila... ca sa ajute omul sa dea/ia cadoul (a se citi shpaga). Depinde din ce parte o citesti... sau pe cine ai alaturi. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah.... astea deja sunt discutii de bere....

DECI. daca mashina despre care vorbim.... este o mashina cu caroserie neportanta.... dupa cum scrie articolul pus de bogdan.... operatiunea de punere a altei caroserii pe shasiu nu se numeste "recarosare". Poti s-o denumesti schimbare de repere (cum ar fi schimbarea de aripa). Concluzia: discutie de bere.... perfect legala :D

acum.... ce sa zic... legea e interpretabila... ca sa ajute omul sa dea/ia cadoul (a se citi shpaga). Depinde din ce parte o citesti... sau pe cine ai alaturi. :lol:

:lol:

e clar - sunteti chititi sa va contrati - nu-i nimic, continuam :banghead:

puneti mana si cititi TOT ce scrie pe pagina http://rarom.ro , sectiunea Servicii, subsectiunile Omologare si Inlocuire de caroserie

Omologare individuala

Inlocuirea caroseriei

de asemenea in sectiunea Cum fac sa..., subsectiunea ... schimb caroseria/sasiul unui vehicul ?

Cum fac sa schimb caroseria/sasiul unui vehicul?

acum sa vedem ce mai puteti aduce ca argument impotriva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NOTA: Daca autovehiculul ce apartine uneia dintre categoriile enumerate mai sus are caroserie semiportanta sau neportanta, numai

Modificat de Fikat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in ultimul tau link scrie negru pe alb. de ce oare ne mai certam? scrie acolo ca recarosarea priveste numai SASIUL sau CAROSERIA nu si caroseria seiportanta... haide... recunoaste ca e corect ce a zis bogdan. ca suntem in limitele legii. :P

PS. suntem chititi sa te contram...:P

Atat timp cat nota, care desi are caracter de exceptie, ne este favorabila (de acord), nu se regaseste in textul RNTR 7 (de aflat unde, sau este doar o interpretare neoficiala a legii de catre personalul RAR, interpretare fara relevanta juridica - numai emitentul unui text de lege poate sa il si interpreteze pe aceeasi cale), ce anume ma poate face sa cred ca se aplica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bre ...

io vreau sa iau partea lui Mike ... :P

.. .ca daca e vb de lege, eu inteleg asa - si stau bine cu logica :P :

Masina e vazuta ca un intreg. Probabil ca pe nimeni nu intereseaza daca stopul care il ai e cel venit din fabrica sau are alta provenientza. DAR , cu carapacea (fara sasiu) nu e acelasi lucru. Am mai spus-o si o repet. Mi s-a intimplat si mie si altora ca la identificare sa zgirie carapacea sa vada ce urme de vopsele sint pe ea. Si in unele cazuri am auzit ca daca una din vopselurile care se gaseau nu se regasea in baza de date (inregistrata, pt ca de cind are carte tehnica, masina isi are o istorie in baza de date respectiva) sau macar vopseaua originala = prima vopsea care s-a dat pe tabla, sau unele din vopselurile care exista in baza de date, eventual in ordinea respectiva, atunci s-a considerat ca masina respeciva nu e identificabila. Nu are nici o sigurantza ca provine din autoturismul original ... chiar daca are seria sasiului intacta. Nu mai conteaza sasiul !

Deci, cum a zis si Mike, atunci va prima dovada ca ai schimbat caroseria (nu vorbesc de sasiu) legal, adica trebuie eventual sa demonstrezi ca ai luat si carapacea cu acte de provenienta in regula, etc. si ca se potriveste pe sasiul tau si nu e din alt film.

DAR, daca voselurile se potrivesc, ... intimplator ... si daca nu se gaseste nici un motiv contra cum ca nu ar fi masina in cauza ... nu vad nici o problema sa schimbi carapacea (conform cu cele scrise pe pagina RAR-ului. Totusi ... am o indoiala, cum ca NU trebuie luat de bun (in text cu legea) ce e pe o pagina web. Pot exista 1001 de motive pentru care la un control (eventual de rutina) sa ti se spuna ca ... incalci legea. Tu nu poti sa aduci ca argumente ce e scris pe o pagina web (acea nota). Poate doar daca eventual cuvintul "neportant" sau "semiportant" apare intr-o lege...

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect ce a scris tipatescul. ne agatam de o pagina web, nu de textul legii. dar... partea cu vopseaua e interpretabila. poate sablez masina sau o fac la un atelier unde se curatza complet si apoi se vopseste, sunt obligat sa pastrez un petic de tabla neatinsa ca sa dovedesc ca aia e masina? cu toate straturile ei de vopsea? ca, coshmarul lui mishu are N straturi, chit-vopsea-spritzchit-vopsea-chit-vopsea-vopsea, botul e schimbat, de unde se ia mostra de culori? presupun ca de pe plafon... dar si acolo as fi tentat sa curat tot si sa vopsesc de la zero.. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Tu nu poti sa aduci ca argumente ce e scris pe o pagina web (acea nota). Poate doar daca eventual daca cuvintul "neportant" sau "semiportant" apare intr-o lege...

Daca nu apare, si ai carapacea schimbata ai ceva sanse sa te judeci cu statul intr-un eventual proces ... eventual intervin expertii care iti analizeaza masina, culorile , placutza de identificare de pe carapace (daca o are !) pt a se vedea ca corespunde cu sasiul (apropos cred ca stiti ca daca aveti abtibildul de originalitate pt windows de ex, trebuie sa aratati si factura ? ... ) si daca expertii isi dau cu parerea ca indubitabil masina pare a fi cea din "certificatul de originalitate" ... ai cistigat !!! Ce veste minunata ! Cati ati trecut printr-un proces de genul asta sau vreti sa incercati ?

Pina la proba contrarie, din experienta mea sint suficiente motive pentru a te freca cineva la un control, dupa ce iti face un test mic la caroserie si apoi sa te sicaneze cu orice gaseste de cuviintza. Legea e si gri in unele locuri (si de aia sint avocati) ... dar ma rog, unii isi asuma riscurile si asa mai departe.

Acu nu am luat in calcul cazurile in care esti cel mai norocos si agentului nu-i pasa decit de seria_de_sub_bancheta_din_spate_pe_care_se_afla_si_un_elefant (asta ca sa nu se lase mai usor pagubas) si nu se uita si la culoare... sau poate agentul constatator e pilit, ... sau saracul, nu stie modelul masinii, astea sint doar exceptii ... si au tot atita valoare ca si acea nota de pe pagina web a RAR-ului.

Ei, daca ai sablat toata masina, trebuie sa demontrezi asta intr-un eventual proces/contestatie. Sa te zbati pt drepturile tale ... sa demonstrezi ca ai sablat-o, sa vii cu facturi, cu firma unde ai sablat-o, etc. Asta daca constatarea (procesul verbal de constatare) cum ca nu coincid culorile a fost facut si e la dosar ca proba in sustinerea contrariului...

Cine vrea , intelege ... sau cel putin isi asuma riscurile. :P

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RAR-ul a stabilit procedurile de carosare/recarosare in baza unor documentari tehnice (nu ca le-a venit lor asa) de aceea in lumea asta larga (unde nu sunt romanii cu drobul de sare) pe sasiul/platforma de broasca se pun tot felul de caroserii. Poate celor care au tendinta de a dramatiza si de a face tot felul de speculatii sinistre, morbide, fataliste, etc tehnologia constructiilor de masini nu le spune nimic, dar unora le e clar cum stau lucruriile, de aia a aparut KG sau Hebmuller-ul pentru ca pe o platforma poti sa pui orice corespunde tehnic cu legislatia. La masinile noastre caroseria nu are nici un element de identificare poansonat, e doar acea tablita nituita care te ajuta sa comanzi piese si codul de culoare sau iti ofera informatii despre tonajul masinii, ea nu are fix nici o valoare in fata autoritatilor ( cei de la RAR nici nu vor sa o vada!!!!!!). Cat despre faza cu scarmanat masina dupa vopseaua originala :P :P :P asta e o nascocire folclorica de speriat babe in piata sau tinci la gradinita. Da evident cand schimbi coaja de broasca cu una de Porsche 356 sau de orice alt ceva iti asumi un risc si trebuie sa lupti cu "sistemul" intr-o forma sau alta, dar atunci cand schimbi o coaja de broasca cu o alta coaja de broasca nu cred ca sta nimeni sa vada daca pe suruburile de fixare se vad urme de cheie sau daca farul e din noua sute toamna sau primavara. Iar daca schimbi o coaja de, sa zicem, broasca cu una de KG ce te opreste sa-ti intocmesti un dosar cu toate elementele care sa demonstreze compatibilitatea celor doua si la care sa anexezi o factura de la un service ???? Eu zic ca se poate si cei de la RAR zic la fel, nu este nimic ilegal aici (daca ar fi ing. Capra zacea de mult prin puscarii), RAR-ul nu este un organ de opresiune, menirea lui este sa se asigure ca ce umbla pe strazi/sosele nu e furat si nu pune pe nimeni in pericol. Procedurile de recarosare sunt asa de stricte la masinile cu caroserie portanta, pentru ca pe caroserie se afla seriile si caroseria este principalul element al masinii, nu platforma (ca la masinile noastre). Neintelegerea acestor aspecte imi suna a rea vointa din partea unora si a tendinta de intimidare. Cum a spus si Misu: daca am un camion si lovesc cabina ce fac arunc camionul la gunoi sau inlocuiesc cabina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la identificare sa zgirie carapacea sa vada ce urme de vopsele sint pe ea. Si in unele cazuri am auzit ca daca una din vopselurile care se gaseau nu se regasea in baza de date (inregistrata, pt ca de cind are carte tehnica, masina isi are o istorie in baza de date respectiva) sau macar vopseaua originala = prima vopsea care s-a dat pe tabla, sau unele din vopselurile care exista in baza de date, eventual in ordinea respectiva, atunci s-a considerat ca masina respeciva nu e identificabila. Nu are nici o sigurantza ca provine din autoturismul original ... chiar daca are seria sasiului intacta. Nu mai conteaza sasiul !

stiu ca si la masina mea au incercat sa descopere zone cu vopseaua ce era trecuta initial in acte.....ghinion insa....nu mai exista pe dedesubt nici un alt strat de vopsea veche pt ca caroseria si restul tablelor fusesera sablate dupa ce initial au fost cojite toate straturile de vopsea.

Dupa parerea mea metoda celor de la RAR care fac asta nu este chiar normala....exista cazuri in care masina este complet restaurata si nu mai se pupa cu nimic....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdan, tu spui lucruri perfect adevarate care mie imi plac ;)

Dar, daca cabina respectiva a fost lovita in urma unui accident ... si tu te-ai dus repede sa o schimbi ... nelasind anchetatorii sa-si faca datoria (si fara formele legale) e normal ?

... aaa, fara spirit de polemica, in cazul meu, mentionez ca tipul de la registrul auto s-a uitat inainte in baza de date, mi-a spus ce culorit tb sa gaseasca si apoi a zgiriat masina sub bord. A gasit aceleasi culori si a fost ok ... Ba mi-a lipit chiar si abtibildul de identificare cu o serie magica si insemnele RAR-ului pe ... carapace.

Eu nu vreau sa bag spaime, cit vreau sa se stie unele lucruri ...

@Tonic, ... exista cazuri si in acele cazuri tu poti demonstra, veni cu argumente, doar ai speech-ul facut de acasa... eu zic asa, in general. Duceti-va voi la RAR si spuneti ca ati pus alta caroserie, pe sasiu semiportant si cu asta zic sa incheiem definitiv subiectul.

Modificat de tipatescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai oameni buni, eu m-am dus cu masina la RAR sa schimb culoarea in CIV, oamenii au venit au vazut masina si seria sasiului, au facut poze si mi-au modificat CIV-ul nu mi-a zgariat nimeni masina !!!!!! Nu am avut factura de la vopsitor si nu ma intrebat nimeni de asa ceva, ce aveti de faceti asa? Cum sa-mi beleasca masina sa vada ce culoare a avut acum o mie de ani? Pai ce a vopsit masa pe cheltuiala ei? Daca ne vom lasa calcati in picioare si vom avea o atitudine specific RO (umila si lasha fata de autoritati) nu vom vedea nici o data in RO un vehicul cu kit de Porsche 356 sau 550.

Tpatescu: daca ai lovit cabina la camion ti se intocmeste de catre politie o dovada in baza careia te duci la service si o inlocuiesti, nu la RAR!!!!!! Intamplator am lucrat la o firma care avea camioane si unul a fost implicat intr-un accident si ca urmare s-a inlocuit cabina, problema principala am avut-o cu firma de asigurari care nu vroia sa plateasca una alta si nu cu RAR-ul, la care camionul nici nu a ajuns ca nu avea de ce !!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bre ...

io vreau sa iau partea lui Mike ... :P

.. .ca daca e vb de lege, eu inteleg asa - si stau bine cu logica ;) :

Masina e vazuta ca un intreg. Probabil ca pe nimeni nu intereseaza daca stopul care il ai e cel venit din fabrica sau are alta provenientza. DAR , cu carapacea (fara sasiu) nu e acelasi lucru. Am mai spus-o si o repet. Mi s-a intimplat si mie si altora ca la identificare sa zgirie carapacea sa vada ce urme de vopsele sint pe ea. Si in unele cazuri am auzit ca daca una din vopselurile care se gaseau nu se regasea in baza de date (inregistrata, pt ca de cind are carte tehnica, masina isi are o istorie in baza de date respectiva) sau macar vopseaua originala = prima vopsea care s-a dat pe tabla, sau unele din vopselurile care exista in baza de date, eventual in ordinea respectiva, atunci s-a considerat ca masina respeciva nu e identificabila. Nu are nici o sigurantza ca provine din autoturismul original ... chiar daca are seria sasiului intacta. Nu mai conteaza sasiul !

Deci, cum a zis si Mike, atunci va prima dovada ca ai schimbat caroseria (nu vorbesc de sasiu) legal, adica trebuie eventual sa demonstrezi ca ai luat si carapacea cu acte de provenienta in regula, etc. si ca se potriveste pe sasiul tau si nu e din alt film.

DAR, daca voselurile se potrivesc, ... intimplator ... si daca nu se gaseste nici un motiv contra cum ca nu ar fi masina in cauza ... nu vad nici o problema sa schimbi carapacea (conform cu cele scrise pe pagina RAR-ului. Totusi ... am o indoiala, cum ca NU trebuie luat de bun (in text cu legea) ce e pe o pagina web. Pot exista 1001 de motive pentru care la un control (eventual de rutina) sa ti se spuna ca ... incalci legea. Tu nu poti sa aduci ca argumente ce e scris pe o pagina web (acea nota). Poate doar daca eventual cuvintul "neportant" sau "semiportant" apare intr-o lege...

Asta cu zgariatul au vrut sa mi-o faca mie la RAR. Trecusem de la verde la alb. Cand l-am auzit pe "inginerul" respectiv ca vrea sa imi zgarie bijuteria ;) am luat-o razna ;) ! I-am spus ca nu mai fac RAR-ul! Am cerut sa vorbesc cu seful lor.

Nu m-am lasat induplecat nici la insistentele lui ca nu o sa o zgarie decat intr-o zona putin vizibila.

Ce mai! Degeaba au aparatura moderna daca in cap au rumegus si lucreaza dupa metode de identificare din secolul 18!

Am facut putin circ acolo si pana la urma a lasat surubelnita din mana si a trecut in carte noua culoare, dupa s-a holbat o ora la serii si la tot ce putea arata ca masina ar putea fi o facatura.

Asta-i poza masinii, inainte de episodul RAR, la care dobitocul vroia sa ii traga o zgarietura la o saptamana dupa vopsire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e vorba de rumegus sau de incercarea de a obtine o mica spaga........ Eu pentru asta lupt aici, sa schimb mentalitatea care te face automat infractor sau "vinovat" atunci cand vrei sa faci ceva. Inlocuirea seriei de sasiu sau modificarea ei este o infractiune!!!!! Dar inlocuirea tablelor unei masini (aripi, capota, caroserie neportanta) NU!!!!!!! Ce e asa de greu de inteles ca la o caroserie portanta identitatea masinii sta in caroserie iar la o masina cu caroserie neportanta: identitatea masinii sta in platforma masinii??????????????????? Cine are urechi sa auda, cine are ochi sa vada! Pa! Ca m-ati enervat cu nervii negativi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e vorba de rumegus sau de incercarea de a obtine o mica spaga........ Eu pentru asta lupt aici, sa schimb mentalitatea care te face automat infractor sau "vinovat" atunci cand vrei sa faci ceva. Inlocuirea seriei de sasiu sau modificarea ei este o infractiune!!!!! Dar inlocuirea tablelor unei masini (aripi, capota, caroserie neportanta) NU!!!!!!! Ce e asa de greu de inteles ca la o caroserie portanta identitatea masinii sta in caroserie iar la o masina cu caroserie neportanta: identitatea masinii sta in platforma masinii??????????????????? Cine are urechi sa auda, cine are ochi sa vada! Pa! Ca m-ati enervat cu nervii negativi ;)

Tocmai asta e! Nu vroiam sa dau nimic fara sa emita o factura de la RAR.

De ce sa dau daca masina era OK si nu schimbasem decat culoarea?

Asta-i mentalitatea, vor sa te jupoaie, si e rau ca tocmai functionarul cere spaga si atunci cand nu are de ce. Cand unul cere ceva ca sa faca un lucru interzis de lege parca e diferit de ala care cere ceva ca sa faca un lucru legal si firesc pt care e platit. Asta nu mai e spaga, e FURT!

Ambele cazuri sunt de condamnat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primavara (daca ma mai tin: nervii, timpul si banii) am sa ma implic intr-un proiect: trecerea unei caroserii de typ 3 Ghia pe un sasiu de typ 3 Variant, ca o paranteza typ 3 Ghia nu a fost luat in calcul la numararea exemplarelor de typ3 fabricate de VW, deoarece ei au pus la dispozitie doar platforma de restul s-a ocupat un carosier.... Intelege cineva pe aici notiunea de carosier? Vreau sa fac lucrurile legal si noua masina sa fie trecuta in CIV, personal cred ca atunci cand faci un lucru cu pasiune si documentat nu are cum sa nu-ti iasa.

Si daca vreti un exemplu de "libertate" sau discriminare cititi pasajul de mai jos luat cu copy/paste de la RAR:

Cererile pentru schimbarea caroseriei/sasiului la autovehiculele de fabricatie interna marcile Dacia, Oltcit/Oltena, ARO, AB/ROMAN/DAC si ROCAR, Daewoo cu cod V.I.N. de Romania vor fi solutionate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!