Jump to content

Cutie De Viteze


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

Mersi vali, ma voi uita si iti voi da un raspuns. Cutia are carcasa intreaga. Nu am atins nici macar o data cu ea de ceva . Tinem legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma intereseaza daca imi voi pune cutie de 1.6 GT 101 CP se potriveste? Imi va decala turometrul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carceacristian

Turometru nu are treaba cu cutia de viteze.Doar kilometrajul,atat.Multe cutii se potrivesc intre ele,trebuie doar sa compari prinderea cutiei tale(ca si asa presupun ca o ai data jos),cu prinderea cutiei respective.Ar mai fi de comparat prinderea la timoneria cutiei tale,cu prinderea cutiei respective,pe care vrei sa o cumperi.Aaa si sa nu uit,daca ai ambreiaj hidraulic,sa iei cutie cu ambreiaj hidraulic,daca ai ambreiaj pe cablu, sa iei ambreiaj pe cablu.

Si pot diferi rapoartele,adica cu o cutie in a4a sa ai 60km/h la 1800rot/min,si cu alta cutie,tot in a4a la 60km/h sa ai 2500rot/min.

Modificat de carceacristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa trei saptamani de stationare (din lipsa de bani pt a o repara) am pornit masina sa vad daca o ia din prima. Treaba este ca a pornit dar surpriza cea mai mare mi-a fost atunci cand am constatat ca numai pleca dupa loc cand era scoasa din viteza. Eu cand am adus-o tractata nu o puteam scoate din viteza (desi era la punctul mort) si am mers o bucata de drum cu piciorul pe ambreiaj inainte de a o urca pe platforma. Acum tin sa spun ca numai pleaca dupa loc si intra in treapta 3 , 4 si marsarier. Cand motorul este pornit si este scoasa din viteza se aude un harjait de la cutie destul de puternic (parca ar porni un motor de moara) . Cand apas ambreiajul acesta dispare. Acum ma intereseaza daca am ceva la cutie sau daca scap numai cu schimbarea ambreiajului. Va rog frumos sa-mi raspundeti daca stiti.

Modificat de phun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cand e scoasa din viteza nu este cuplata cutia deloc. Atunci cand apesi ambreiajul misti ceva pe acolo si dispare zgomotul - eu zic ca ai probleme doar cu ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand cutia este scoasa din viteza dar nu este apasata pedala ambreiajului se invart trenul fix si arborele primar (nu sunt chiar sigur de denumiri, dar ceva se invarte). Numai la apasarea ambreiajului se decupleaza total cutia de la motor. Asa ca eu cred ca ai un rulment ceva spart in cutie si zic sa nu o mai chinui ca o faci praf de tot. Deci desfacut totul si vazut care-i treaba, poate ai noroc si nu ai avarii mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit in prima faza sa decuplez cutia de motor si poate am norocul sa imi cad bucati din ambreiaj. M-as bucura foarte tare pentru ca as scapa mult mai ieftin. Voi pune ambreiajul nou dupa care o voi monta la loc. Fac o proba si poate imi ajuta Dumnezeu sa mearga. Rulmentul de presiune cerea o schimbare de mai mult timp dar am tot amanat procedura din cauza muncii care trebuie facuta...acum suport consecintele. Abia astept sa iau salariul ca ma uit la ea din balcon ca la o epava :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am o problema la masina mea.....cine ma poate ajuta. am schimbat kitul de ambreiaj si tot am probleme la cutie cred eu. imi intra greu in viteze mai ales vitezele 1 si 5 plus marsarier. in marsarier face urat de tot scartie scote un zgomot de parca ar fi un camion din alea vechi in viteza 1 imi agata nu vrea sa intre trebuie sa dau a 2 a ca sa intru in 1....a 5 a la fel. am crezut initil ca e de la ambreiaj....intrdevar discul era terminat....mecanicul care mi-a schimbt ma intrba cum de nu mi-a patinat. nu stiu ce sa mai fac"Foloseste functia Search inainte de a deschide un topic nou"

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta vreun membru de pe forum,care se mai pricepe, apropiat de localitatea ta sa se uite la masina. Din ce spui foarte probabil sa fie ceva la cutia de viteze.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cutia nu este de vina, in principiu, daca intrarea in viteze este grea si cu motorul oprit (poate fi defecta si in cazul asta dar mai rar).

Inainte de a te baga la cutie verifica tampoanele motorului (te uiti din fata si vezi daca motorul este perfect paralel cu caroseria).

Dupa aia verifica jocurile timoneriei adica daca ai jocuri mari in miscarea schimbatorului fara ca in punctul terminal al timoneriei (la intrarea in cutia de viteze) sa se miste ceva.

daca ce spui tu se manifesta doar in mers si cu motorul oprit intra lejer in viteze atunci problema este la cutie.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O idee va rog ca dupa meseriasi trebuie sa ma angajez la vama sa fac ceva bani. Deci problema este urmatoarea : pe masura ce creste viteza incepe un huruit ca si cum as avea crampoane pe cauciucuri. Daca apas ambreiajul se aude la fel fara nici o modificare. Am observat ca dispare acest huruit cand am o curba ceva mai larga pe stanga. Am mers la service si concluzia lor a fost ca am joc in cutie si de acolo ar fi problema, dar din cate stiu eu cand debreiezi cutia are aceeasi viteza cu motorul deci ar trebui sa scada zgomotul odata cu scaderea turatiei. Am mai avut odata ceva probleme de genul asta unde alt meserias ma punea sa schimb cutia si dupa multe insistente a schimbat rulmentul de la roata si au disparut zgomotele, dar acum am ambii rulmenti de la roata schimbati si ambele capete de planetara dinspre roata schimbate acum un an.

Codul cutiei este DGH, va rog un mic ajutor din partea celor care stiu cate ceva despre cutia de viteza.

Si inca ceva, cand urc o panta mare cu viteza a doua aud un zgomot metalic ca de rulment care parca da sa scape, adica un tacanit metalic ascutit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-au poate imi spune cineva ce anume se mai invarte in cutie cand este debreiat motorul, eu inclin sa cred ca este un cap de planetara dinspre cutie de vina, dar poate mai sunt ceva rulmenti pe acolo care pot face probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa auzi exact de unde vine zgomotul: masina suspendata de fata pe butuci, cu pene la rotile din spate si spre fata si spre spate, frana de mana trasa la maximum, o pornesti ii dai vreo 90-100 kmh si apoi o scoti din viteza si opresti motorul. Asa o sa auzi destul de bine de unde vine zgomotul, ca sa asculti cutia ar fi bine sa ai un stetoscop sau te poti folosi de metoda clasica cu levierul :icon_thumright: .

Atentie mare la asigurarea masinii (ar fi bine sa fie pe un elevator) ca daca pica de pe butuci .... :sick:

Cand este debreiat motorul pe loc nu se invarte nimic in cutie, iar in mers nu stiu exact, sigur pinioanele diferentialului si cred ca inca un pinion la care se cupleaza coroana cand este bagata in viteza.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi mi-am achizitionat o cutie de viteze luata de la un baiat. Mi-am mai cumparat de la magazin si rulmentul si placa de presiune, discul fiind ca nou, nu l-am mai schimbat. Toata afacerea m-a costat 695 de lei fara manopera. Sa vad cat imi ia si baiatul care il ajut sa mi le monteze. Maine le voi pune pe masina daca imi ajuta dumnezeu :)

Modificat de phun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine zgomotul se aude in mers cu motorul cuplat si decuplat. Am facut si chestia asta pe elevator si se auzea un zgomot infernal pe la planetare dar nici un sunet nu semana cu cel auzit de mine cu masina pe asfalt.

Si la miscarea brusca a rotii inainte si inapoi se auzea ca un cloncanit in cutie dar ma gandesc ca asta ar fi o uzura normala la cati km are masina.

Si parca acel huruit se amplifica cand ploua afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta este ciudata cu amplificatul pe carosabil ud, sa nu fie de la cauciucuri.

Si eu am patit o chestie, cu cauciucurile de vara in cube, chiar destul de largi luate cu peste 50-60 kmh se aude ca un duduit care, culmea, pe ploaie se diminueaza. Faza asta nu o observ cu cauciucurile de iarna (cele de vara sunt kormoran, cele de iarna nexen).

Nu poti face o inregistrare a sunetului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este nevoie de un amplificator de semnal destul de bun, nu stiu daca se va auzi bine pe o inregistrare audio cu telefonul dar voi incerca. Huruitul este ca de rulment, dar am schimbat cam tot in afara de capete planetara dinspre cutie care ar mai fi vinovate si cutia :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa ai joc in diferential, de aici si trosniturile din cutie. Ca sa te edifici suspenda o roata si roteste fata spate cu masina in viteze. Daca jocul este mai mare de cca 10 grade atunci acesta e defectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc, incerc si asta cu toate ca service-ul unde am fost ar fi trebuit sa faca diagnosticarea completa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cauze din astea greu de depistat eu folosesc un modulator in care bag semnal de la un preamplificator cu microfon condensator (microfonul electromagnetic nu este bun pt ca preia parazitii), este vreo 10 lei pe la magazinele de electronice.

Pe spatele lui am prins un magnet puternic de harddisk si il pozitionez unde vreau sa aud sunetul si-l ascult in radio la ce volum vreau ;) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare va rog frumos. Mi-am schimbat uleiul din cutie si am constata ca se prelinge pe la semeringul planetarei dreapta (cea lunga) . As dori sa stiu care este nivelul de umplere. Mi-e sa nu fii pus prea mult...

Au intrat vreo 2 litrii... :icon_confused:

L.E : cod motor ABU

Modificat de phun
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cam greu sa pui prea mult pt. ca se umple pana da pe afara :lol:

In autodata zice asa: Manual gearbox 4/5 speed........2,2/3,1 litres.

Eu cred ca 2,2 nu stiu ce inseamna valoarea aia de 3.1 poate stie cineva care are masina ca a ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Am un Golf 3 GTi din '94 8v. Astazi am oprit in parcare si am intrat la magazin am stat 10 minute si cand ies si urc in masina apas ambreajul, dau o cheie si masina se smuceste parca vrea sa o ia din loc (frana de mana era trasa). Opresc masina ... stau 2 minute ... ma reculeg si las jos frana de mana pentru o a doua incercare. Iarasi ambreajul la maxim dau o cheie si ce sa vezi masina o ia de pe loc cu ambreajul apasat, foarte smucit si aiurea ce`i drept dar incet inainteaza la care se adauga un zgomot metali foarte ciudat.

Opresc masina, o scot din viteza si ii dau o cheie ... porneste si sta frumos pe curul ei pe loc nici un zgomot ciudat asa ca incerc sa o bag in viteza, apas ambreajul si incerc sa o bag in I-a ... nu vrea sa intre ... fara sa fortez prea tare incerc a II-a .. a III-a si asa mai departe ... apoi chiar putin fortat nici un rezultat.

Ulterior am incercat sa o pornesc in toate vitezele inclusiv marsarier dar aceleasi simptopme, porneste de pe loc cu ambreajul apasat la maxim si scoate un gomot foarte ciudat.

Are cineva vreo idee ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai debreiaza, ori a ramas discul lipit de volant, ori o problema legata de actionarea ambreiajului, vezi cand apesi ambreiajul se misca parghia de debreiere (furca cum i se mai spune).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verific astazi, se poate face ceva, chiar si temporar fara sa desfac cutia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!