Jump to content

Ceasuri bord cazute


adriani1978
 Share

Postare recomandată

nu vrea nimeni...toti se feresc ( ca e mult de demontat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba vrea. Luni vedem ce gasim pe acolo. Esti curios ?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc frumos ! D-abia astept luni sa ajung la Al Bundy Garage

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai asta e...de ce am 12V pe masa ?

si uite asa, dupa vreo cateva ore de refacut cablaj la mufa albastra de la bord si de vazut de ce ajunge 12v de la sig 5 pe firul de masa trimis de ceasurile de bord, s-a descoperit ca in mufa cu 14 pini de sub filtrul de aer este apa, apa care a corodat pe acolo si se trimiteau 12v pe firul de sending earth de la ceasurile de bord.

Bineinteles ca si in ceasuri era un cablaj impuscat.

Sonda de temperatura s-a facut praf de la 12 V care au ajuns pe fire pana in ea de la scurtul de la ceasuri.

S=au refacut pinii din acea mufa terminata, s-au inlocuit mufele mama - tata.

 

NU raspundeau la diagnoza ceasurile, ecu, airbag, etc, si dupa alte lupte am descoperit ca cei care au mai lucrat inainte la bord au legat gresit intre ele 2 fire gri/alb.

 

Ciudat e ca in mufa albastra ajung 2 fire galbene, 2 lila/negru si 2 gri/alb care nu au legatura unele cu altele.Si uite asa, firul de K line era legat la martorul de ceata si palpaia ca nebunul si nu-mi dadeam seama de ec. Curios era ca se aprindea si fara contact pus, si nu ne dadeam seama de ce.

 

Una peste alta, s-a rezolvat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca ma bucur eu pentru el !

La cate a avut acolo .

Asa ca , skodaocta : vezi ca se poate , ideea este pe mana cui te dai :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca nu am facut poze la mufe, si mai ales la ceasurile lui. DAr poate ne pune el o poza cu cele arse, sa vedeti si voi ce e pe acolo.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult de tot...chiar cand imi pierdusem speranta a avut o tresarire " ia sa verific eu iar mufa de la diagnoza" si uite asa m-a salvat...ramasesem fara cuvinte. Multumesc pentru reparatii, pentru amabilitate si pentru tot. Referitor la ceasuri o sa pun o poza maine pentru ca acum s-a facut deja tarziu.

P.S. : Merge si tempomatul   (imi amortise piciorul pe acceleratie pe autostrada :)) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta chair uitasem sa verific, e bine ca merg toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Respect pentru Al Bundy !  o sa verific si eu sub acel filtru de aer sa vad cum arata mufa ..inca am o problema cu instrument clusterul , la prima  pornire dimineata in special cand e rece gen sub 8 grade ( nici nu vreau sa ma gandesc la -1 )  toate becurile mi palpaie si doar apoi porneste , ceasurile nu mi mai cad am rezolvat problema cum am spus mai sus prin ridicarea de pe pcb , dar acu e alta buba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Nai ce verif.. Vezi ca e cu totul alta probl.  ai alt cod motor , difera nu lua in calcul asemanarile!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manifestarile alea sunt din cauza bateriei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Nai ce verif.. Vezi ca e cu totul alta probl.  ai alt cod motor , difera nu lua in calcul asemanarile!!

Chiar daca are alt cod motor , acea mufa exista si pe acolo trec aceleasi cabluri ce duc aceeasi informatie. E drept ca nu am mai gasit nici eu pana acum la alte masini apa in acea mufa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate , azi e prima data de cand am masina si nu am putut-o porni (azi dimineata la 4 grade). Adevarul e ca folosesc zi de zi masina dar ieri a stat si se pare ca bosch 5 stele silver a dus destul. Ciudat, aseara am comandat una noua la fel... (zici ca o stiut :))) . Zic ca ai dreptate pentru ca am cuplat la alta baterie azi dimineata cand am pornit-o si o luat-o rapid si usor. Nu m-as fi gandit ca o baterie slaba poate sa aiba asa manifestari la o pornire. 

 

AVERTISMENT = respecta regulamentul cind scrii, altfel trec la sanctiuni ...

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salutari.stie cineva sa-mi spuna care rezistenta de pe pcb-ul ceasurilor de bord este raspunzatoare de alimentarea ledului albastru (martorul de faza lunga).la mine nu se mai aprinde(am mai spus in urma cu ceva timp)dar acum am avut timp sa ma ocup de bord.tensiune din blocul de lumini primeste si as vrea sa masor rezistentele car alimenteaza ledul sa vad daca nu sin intrerupte pina sa desfac de tot ceasurile in cazul ledului ars>asta s-a intimplat in urma montarii de xenon,bineinteles ca l-am dat jos!multumesc!atasez si o imagine

post-100541-0-70343600-1417526230_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am o octavia 1 fabricata la sfarsitul lui 1999 iesita 2000 in acte, motor 1,9 tdi, cod AGR (ALH dar euro 2). Dat fiind faptul ca m-am confruntat cu doua probleme expuse pe acest forum va istorisesc rezolvarea in cazul meu.

INAINTE DE INCEPEREA ORICAREI OPERATII SE DESFACE BORNA -( MINUS) A ACUMULATORULUI !!!

1. Iluminatul bordului functiona cand vroia el si la intensitatea pe care o dorea, intr-in final deloc. Defect - lipitura rece pe placa din blocul de lumini (acela de unde pui pozitia si faza scurta). Se scoate afara, se semonteaza pana ajungi la placa si studiezi cu atentie, eventual cu o lupa, lipturile. E ca o sarma care are 2 ramificatii in placa, una alimenteaza pozitiile iar cealalta iluminatul bordului. Se incalzeste lipitura si se remonteaza cu atentie.

2 - Ceasurile imi picau, la inceput foatre rar, apoi foarte rar se ridicau, de obicei la pornire (probabil era rece placa). Defect - lipitura rece la o siguranta de pe placa din bord. Am incercat si cu scoaterea sigurantei 15 insa nu era o rezolvare stabila, cateodata picau si cu ea scoasa. Ceasurile se demonteaza astfel :

Se regleaza volanul maxim jos si maxim catre tine pentru a avea acces mai facil la ceasuri. Rama are 2 capacele in partea de sus, se dau jos folosind o susubelnita dreapta care se introduce intre ele si rama in partea catre bord , acolo au locasul de demontare. Se dau jos suruburile din spatele capacelelor apoi are niste clipsuri metalice de-o parte si cealalta a ramei. Se scoate panza ornamentala , cea care impiedica o fi vizibil dincolo de bord cand e volanul reglat la maxim in jos. In partea de jos mai are doua prinderi cu cioc de plasti, se introduc 2 surubelnite si se actioneaza in sus incercandu-se trecerea ciocurilor ramei peste elementul fix si se scoate rama. O sa iasa cam greu, inarmati-va cu rabdare. Se desfac cele 2 suruburi de deasupra ceasurilor si acum se pot rabata . Ceasurile au in spate doua mufe, un in dreapta ta (are cabluri mai scurte) si una in stanga. Se scoate bordul facand parghie cu o surubelnita pentru a desface prinderea sin partea inferioara (cea care functioneaza ca o balama). Acum ceasurile pot fi scoase, tragandu-se afara doar partea din stanga ta (cea care are firele mai lungi). Mufele iasa practic singure actionandu-se doar siguranta lor care se trece dintr-o parte in cealalta la maxim si le arunca afara. Se scoate mufa din stanga, cea din dreapta si se scot ceasurile. Se deachid pana se ajunge la placa. Acele iasa facand parghie la baza lor cu 2 surubelnite drepte plasate in lateral (acolo au o intaritura). E posibil sa iasa ornamentul de plactic negru, atentie ca 3 picioruse foarte senaibile nu la impingeti fortat la montaj.

In cazul meu am depistat o lipitura rece la una din cele 3 sigurante situate in spatele turometrului, in partea superioara. Ele formeaza pe placa un triunghi mic si au in spate, pe cealalta parte a placii o piesa neagra, mai maricica ( sunt amator in ale electronicii si nu stiu cum se numeste ). Se reface lipitura apoi se probeaza pe masina.

In ceea ce priveste calibratul acelor eu am lasat plasticul transparent nemontat iar acele va recomand sa le impingeti provizoriu, punandu-le intentionat putin mai ridicate (apa si nivelul carburantului in special). Pui contactul, se asaza singure pe pozitie, il iei apoi tragi de ace pana la pozitia zero a fiecaruia, pui din nou contactul, il iei si, daca revin in aceeasi pozitie e bine.

SUCCES !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand zici sigurante cred ca te referi la rezistente. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E plin de rezistente , diode tip smd ,eu am cautat contact imperf.[lipitura rece] la fosta si nu am gasit si credeti-ma am folosit lupa mare...Depinde de noroc,defect de fabricatie pe clusterele montate in anii1999-2000.pica un controler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mie, stie cineva sa-mi dea un raspuns?multumesc!

Modificat de dani j
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca il ai in fata, nu e mai usor pentru tine sa vezi exact traseele pe pcb? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e dublu cablat si nu l-am desfacut de tot,adica nu am demontat acele de la ceasuri ca sa-l vad si pe cealalta parte.am crezut ca le-a identificat cineva acele rezistente si asa nu ar mai trebui sa desfac ceasurile !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, scuze, rezistente . Sunt trei acolo in forma de triunghi. Eu am avut noroc, av vazut ca aceeasi lipitura a mai cedat la cineva mai sus. Mi-am spus ca mai rau de atat nu poate fi, sa il stric nu am cum, fiind deja stricat, si toti imi recomandau sa-l schimb asa ca ...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!