Jump to content

Probleme Cu Directia?


AliZ
 Share

Postare recomandată

Am citit mai multe topic-uri de pe forum dar nu am gasit nimic asemanator cu fenomenul care il am la masina.

Cand virez volanul de la pozitia centrala se aude un huruit puternic care se accentuaeaza pe masura ce te apropii de cursa maxima, el auzindu-se chiar si in pozitia de mijloc dar mult mai incet (nu este cazul sa ajung cu volanul bracat la maxim ca atunci ar fi normal sa faca un pic de zgomot). Paradoxul este ca atunci cand turez putin motorul (1200rtm) nu se mai aude nimic. Am fost cu ea la un specealist care mi-a spus ca ar avea joc in rulmentul sau bucsa axului de pompa. Aprope ca l-as crede dar am un dubiu deoarece fenomenul cu pricina a aparut prima data cand am fost cu masina la un service de "panarame" la Augsburg pentru a-mi schimba kit-ul de distributie si ei au scos vasul de ulei de la servo pe motiv ca nu au loc sa lucreza la curele iar cand am plecat de acola masina facea exact ca acum. M-am intors inapoi la ei si s-au uitat in vas si era gol pt. ca individul de asa zis mecanic nu a binevoit sa-mi puna ulei in vas dupa ce l-a scos in timpul operatiei de schimbare a kit-ului, in sfarsit, i-au pus ulei si a incetat sa huruie, dar la 2 saptamani a inceput din nou sa faca vreo 2 luni dupa care s-a oprit cateva zile si iarasi a revenit. Un alt tip de la augsbur a zis ca ar fi prins aer instalatia si face zgomot un pic pana se aeriseste.

As vrea sa cer sfatul si ajutorul vostru daca vi s-a intamplat asa ceva si daca este cazul sa schimb pompa(ca-mi vine sa le zic ceva de masa prostilor alora de la service). Este posibil sa fi amestecat uleiul cu un alt tip atunci cand au completat, sau poate prinde aer pompa pe undeva pe la admisia ei si produce huruitul ala? Am ebservat ca atunci cand huruie trepideaza si intinzatorul de curea.

Va multumesc pt. orice sfat imi dati!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • trami

    12

  • corneea

    11

  • istef

    10

  • Thheo

    8

Top Posters In This Topic

Aerisirea poti s-o faci si tu: ti 3 secunde volanul bracat la maxim in dreapta si apoi in stanga.

Sau mai poate sa fie de la curea. Nu e intinsa suficient.

Uleiul tre sa fie G 2000.

Modificat de cc_seat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa dai cu spray WD40 pe cureaua de la servo si pe role. E posibil sa dispara zgomotul. Sau poate ca panaramele din service-ul unde ai fost au pus un intinzator vechi. Totodata verifica sa fie lichid servo verde. Si streseaza-i cu garantia pentru lucrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am impresia ca atunci cand faci aerisirea la servodirectie capacul de la borcanul de ulei trebuie sa fie putin desfacut ca sa poata sa prinda aer daca are nevoie.

Daca completarea uleiului care l-au pus nu este de acelasi tip (lucru foarte greu de dat seama) recomand sa schibi uleiul in intregime cu ulei OEM de la VAG iti trebuie vreo 800g, iar 1l ulei servodirectie costa vreo 70 ron la PoRo. Faci o aerisire corecta si s-ar putea sa scapi de necazuri. Dar inainte de asta recomand sa elimini alte cazuri sa nu ai nevoie de un alt schimb de ulei daca sunt si alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu probleme cu acest sunet cand aveam GOLF.La mine se auzea tare cand era pornit aerul conditionat.Am fost la reprezentanta si mi-au schimbat caseta de directie si pompa de servo .Dupa ce au terminat de schimbat tot am facut un test cu un mecanic de acolo si tot asa se auzea.In parcare era o Bora tot cu acelasi motor de 90 cai si au incercat mecanici sa vada daca tot asa se aude.Bora acea avea 19.000km si tot asa facea.Oricum nu s-a schimbat nimic dupa ce am schimbat caseta si pompa.Un mecanic nu de la reprezentata mi-a spus ca se aude si din cauza ca cureau de servo nu e separat de cureau de aer conditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca pompa de servo functioneaza fara ulei (pe uscat, cum a mers a ta) se poate compromite;

cand se inlocuieste uleiul, intai se incarca instalatia la rece, fara sa se porneasca motorul, apoi se porneste motorul, tocmai ca sa protejeze pompa de uzura

aeriseste, verifica curea si intinzator, verifica pompa

daca e pompa deja, trimite-o cu dedicatie speciala la meseriasi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aduc in actualitate acest topic pentru ca am o problema legata de directie.

Problema se manifesta in felul urmator: cand e motorul rece (abia pornit dimineata) si trag putin mai brusc de volan dreapta se aude o mica pocnitura. Tot cand e motorul rece si virez dreapta si accelerez putin mai in forta se aude aceeasi pocnitura. Dupa ce se incalzeste motorul problema "aproape dispare". Spun aproape ca se mai aude, dar foarte rar (o data la cateva zile, cand e motorul cald).

Problema nu este nici pe departe deranjanta dar ca un obsedat de masina ce sunt, am curiozitatea ce ar putea avea sau la ce sa ma astept.

Am dat search pe forum si am gasit o gramada de posibilitati: caseta directe, suruburi desfacute la bascula, capat de bara, bielete, rulmenti, lipsa lichid servodirectie. Lichidul l-am verificat si este nivelul ok.

Ce sugestii imi puteti da?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema !. La viraj dreapta se aude un poc cand indrepti volanul la fel . Am ridicat masina pe elevator am virat in toate partile si nu se mai aude nimic .

O las jos pe roti incepe sa poc - poc la viraj dreapta si revenire . In stanga nu se aude nimic . K Concluzia : caseta e cu inceput de sfarsit cred .

Am verificat sa fie toate suruburile stranse . OK am bagat niste vaselina in burduful de la bieleta dr care se prinde de caseta (burduful era sarit cand am verificat) si am pus si un colier . Parca se mai aude dar mult mai la capat de cursa dreapta si parca nu asa de clar ... parca mai infundat si mai rar face . Nu stiu ce sa fie . Care ati demontat-o spune ti ce are . mersi asteptam ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca se aude din ce in ce mai rar, si mai infundat oricum aproape ca nu mai dau drumul la radio si sunt atent la orice viraj dreapta . Ar fi bine sa se fi rezolvat .!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi zgomot din caseta ar trebui sa troncane tot timpul, nu numai la viraj dreapta. De obicei jocurile in partea dreapta a casetei provin din uzura bucsii de plastic dintre cremaliera si bucsa port-cremaliera (din metal) sau din sfera bieletei. Poze:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat despre acel surub de reglaj de care s-a discutat mai sus, din practica sustin ca in majoritatea cazurilor se poate strange 15-20 grade fara a exista riscul de a nu mai reveni volanul. Un surub prea slabit permite joc prea mare intre pinion si cremaliera, ducand la uzura prematura a dintilor si un joc din ce in ce mai mare in centro, cu volanul drept. Daca-l stangeti, neaparat sa probati revenirea volanului si sa-l slabiti la loc (sau aproape) daca nu revine de la sine. Poza:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin ca am uitat sa punctez o chestie ce mi se pare importanta, vazand ca 97LIR a gasit burduful sarit.

Orice firicel de nisip care ramane in burduful din dreapta mai ales, poate fi prins intre cremaliera si bucsa, acolo unde am pus sagetile de joc radial.

Urmarea: zgarie cremaliera, strica simeringul, pierde ulei. Deci, atentie! Atentie si cand cineva va schimba bieletele, sa va puna burdufe noi si curate inauntru. Ca sa desfaca sau sa stanga bieletele, sa nu tina contra cu mocsul pe cremaliera! (am intilnit si cazuri de-astea)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut,am cumparat in decembrie anu trecut o bora 1,9sdi,dupa ce a inceput sa ninga am zis ca ar fi cazu sa pun niste cauciucuri de iarna macar pe fatza,cand le-am schimbat la service cele care erau inainte erau uzate foarte tare pe interior,dupa ce am mers iarna asta......o perioada pe zapada o perioada pe uscat....am realizat ca si cauciucurile astea de iarna incep sa se uzeze pe interior....ce ar trebui sa fac sa nu se mai uzeze doar pe interior ci uniform?mentionez ca masina este foarte lasata pe fatza......la service mi-au spus ca ii posibil sa am suspensie sport dar nu cred.10x

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O problema posibila si foarte probabila: reglajul unghiului de fuga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa o duci la un service sa iti verifice si sa refaca gemoetria directiei. Incearca sa mergi la un service mai mare care au computer (eventual cu laser) pentru verificarea geometriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult ptr raspunsuri ...cu prima ocazie o bag in service sa reglez unghiurile alea ca tre sa pun cauciucuri de vara in curand si nu vreau sa le strice si pe alea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Se aude pe drum accidentat la viteza mcia o bataie si uneori un scartait inecat pe partea soferului. 3 mecanici au zis ca nu este nimik, am schimabt recent bielete, capeti bara, bucse bara stabilizatoare, si acum 2 ani si amortizoarele. Al treilea a zis ca ar fi amortizoarele, dar nu prea cred ca am schimbat tot la ele, inclusiv bucsele de sus. Cine stie ce ar putea fii ca ma enerveaza bataia. In rest in oras, pe drum pietruit nu se simte absolut nimik.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi bucsele de bascula ce zic?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa schimbi roata. Am avut si eu ceva asemanator si era cauciucul de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu 2 probleme.

1. Volanul nu mai sta drept cand merge drept ci putin la dreapta .adica vrau sa merg drept dar volnul treb sa il tin un pic spre dreapta.

2.daca franez treptat de la 60km pe ora imi vibreaza volanul si trage un pic dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Trebuie reglata geometria rotilor. Vezi recomandarile de pe forum legate de serviceurile unde se fac lucrari de calitate (Cristal Car de ex.).

2. Ai un disc de frana (sau doua) tocit inegal si usor stramb. Schimba discurile de frana de pe fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Hooya1985 prima chestie am patit-o si eu cu vreo 3 luni in urma dar la mine parca e si putin mai instabila masina din momentul ala. am facut o geometrie si mi-a pus volanul drept dar masina tot nu merge ca inainte. daca accelerez puternic intr-a 2-a masina trage putin, cred ca stanga.

am mai facut inca o geometrie la care mi-au spus ca e posibil sa fii strambat portfuzeta dupa intalnirile masinii mele cu gropile din Bucuresti. am fost la 3-4 verificari, nu mi-au gasit nici o problema. am schimbat amortizoarele fata-spate, nici o diferenta.

dar nu ma las :D daca ai o rezolvare sau o explicatie pt pozitia volanului, posteaza aici sa incerc si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut geometria si e ca noua.Nu mai are nimic.Multumesc oricum.

@Hooya195: Nu mai folosi quote la postul anterior. Citeste anuntul de aici.

Modificat de istef
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

In situatia in care bieleta stanga este "insurubata" la maxim si nu se mai poate regla, se poate deregla cealalta bieleta si centrata din nou volanul ? Poate avea o influenta negativa asupra casetei de directie daca volanul este invartit cu doua sau trei ture in partea stanga pentru a putea regla bieleta de directie? Sau doar atat ca se modifica pozitia de lucru a casetei, poate avea vreo infuenta asupra casetei la viraje maxime stanga-dreapta aceasta treaba, ma refer la servo, il afecteaza (practic se modifica pozitia tijei care actioneaza bieletele) ? daca s-ar taia 5 mm din bieleta s-ar putea rezolva problema, fara ca sa se modifice pozitia casetei, practic bieleta a ajuns sa fie mai lunga.

Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca faci confuzie intre bieleta si cap de bara. In ceea ce priveste bieletele, vezi ca sunt doua tipuri, citeste aici:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=8746

In loc sa tai din ele sau sa faci alte modificari mai bine du-le inapoi si zi-le sa ti le dea pe cele scurte, altfel risti sa nu-i poti face geometria sau sa ramai cu volanul intr-o parte.

Modificat de trami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Laurentiu_LWR a închis acest topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!