Jump to content

Nimeni Nu Vorbeste De Dezavantajele Unui tuning...


jarco
 Share

Postare recomandată

Admit ca explicatia mea nu e cea mai buna, poate e chiar puerila :) dar nici cele dinainte nu-s satisfacatoare.

Am auzit si eu pe altii spunand ca scade consumul dupa cip. Concret, din experienta mea, pot sa-ti spun ca eu nu am observat nici sa-mi creasca consumul dupa cip, nici sa-mi scada, desi fac cam 80% in oras. In BC long term am tot 6,8% (cu mici variatii). Din punctul de vedere al consumului eu sunt multumit de cipul ce-l am...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu da nimeni (eu nu am vazut la producatorii auto sau la cei ai motoarelor auto) si curba de consum energetic specific (gr/CPh versus RPM)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O explicatie ar fi ca ajungi mai repede la viteza dorita, deci tii mai putin timp piciorul pe acceleratie.

vali_devill, data viitoare iti cer drepturi de autor :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inca ceva: de cand s-au inmultit motoarele de 3.0 TDI pe forum, s-a discutat intens despre consumul surprinzator de mic al acestor motoare, in general noi necunoscatorii "nu prea credem". Dar de fapt e logic. Un motor diesel condus normalconsuma cam la fel, indiferent de capacitate si chiar de putere, ca dovada ca diferentele intre 1,6 TDI si 1,9 TDI tind spre zero, logica e simpla, avem un fier de 1,5 tone care trebuie mutat din A in B, pentru asta avem nevoie de o anumita cantitate de energie (combustibil). Aceasta cantitate de energie trebuie arsa, indiferent ca se arde intr-un motor de 1,6 sau unul de 3,0. Parerea mea e ca diferentele de consum dintre aceste motoare apar doar din cauza frecarilor interne sau, dupa caz, din cauza tractiunii integrale si a anvelopelor mai late.

Adica, sa ma exprim mai pe romaneste, un A4 cu 3,0 nu va consuma semnificativ mai mult decat acelasi A4 dar cu motor de 2,0 sau 1,9 si chiar am convingerea ca daca am avea un A4 imaginar cu 1,6 TDI ar avea acelasi consum. Repet, conduse in acelasi mod.

Dupa aceasta logica, un motor remapat nu are niciun motiv sa consume mai mult decat unul stock, daca se mentine acelasi stil de condus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect Sharanel, imi place explicatia data de tine.La mine s-a si schimbat putin stilul de mers odata cu remaparea, adica imi place tare mult cum merge "noua" mea masina si am inceput chiar sa renunt la a mai freca atat BC-ul!Pai, la cum merge acum masina, am senzatia ca am avut trolebuz 3 ani!!Asa ca nici nu ma mai intereseaza consumul, care oricum ar fi, mai mic sau mai mare, este de domeniul infimului!! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Un motor supraalimentat chip-uit conventional, nu custom, va consuma mai putin la mers economic, daca nu se reuseste asta e ori din cauza la sofer, ori maparea nu a fost facuta ok!

Chiptuning-ul deschide o plaja mai mare de cuplu(pentru ca asta conteaza daca discutam despre consum, nu puterea); daca inainte aveai 50Nm la 2000rpm, cu pedala la 25% - dupa mapare ai aceeasi 50Nm poate la 1800rpm - iar un motor va consuma intotdeauna mai putin combustibil la turatie mai redusa, la aceeasi incarcare.

Vis-a-vis de uzura motorului, nu are rost sa ne mintim si sa credem ca uzura suplimentara nu va exista dupa, va exista si se va exercita exact pe piesele care ne aduc aceste "beneficii", in special pe turbina - iar unele case de tuning, admit asta, insa pot oferi mii de exemple, unde s-au dus motoare sute de mii de km fara nici un defect cauzat de remapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cine ne scrie acum, dupa 2-5 ani de chiptuning daca mai rezista masina!.....un sfat...merci!...ce ati schimbat cel mai des(ambreiaj, turbina, planetare, senzori???.....s-au vanduta dupa max.40.000 km, si schimbat / bagat bani, intr-o serie de piese) cam asta vad in general pe forumurile diverselor tipuri de masini!!! poate cineva sa combata cu dovezi (telefoane, proprietari,etc,)...nu povesti...sunt si eu interesat de chipuiala /nu chiar ahtiat...dar nici nu vreau sa dau o caruta de bani..pe ceva placebo si dureri multe de cap ulterior ( oricum sanatatea e pe chituci !) Astept sfaturi pe PM! Cu stima, Dan

Modificat de dstdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adifox, Dane si noua datele de contact ale prietenului cu masina chiptunata de 200k km. parca e cam cusuta !!!!apropo de anuntul postat pe Posted 21.12.2008 / 23:23

Modificat de dstdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passatul meu are motor AVF, 130CP, dus la 160CP in octombrie 2007.

Circul cam 20.000 km pe an. Acum are 250.000Km si are inca turbina si ambreiajul originale. Asta in conditiile in care conduc sportiv! Nu a picat nimic care sa fi fost datorat remaparii.

Din noiembrie 2006 de cand am masina asta am schimbat:

- discuri frana

- doua schimburi de placute de frana

- amortizoarele pe spate

- furtunul dintre intercooler si turbina (inainte de remapare)

- tulumba de la servo frana

- becuri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Octavia 1 2001, 110CP, tuning de la Voinea la 20.000km, in urma cu 7-8-9 ani, nici nu mai stiu de cand.

Turbina OK, ambreiajul m-a lasat saptamana asta la 120.000km dar nu cred ca tuningul a influentat chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Saluatre,

Am citit cam tot ce era aici si nu am reusit sa inteleg un singur lucru!Eu vreau sa o duc de la 90 CP la max 120 CP care sunt problemele sau dezavantajele care pot aprea, cred ca asta era discutia de baza, ca daca vrem o masina de pista ne cumparam una nu cumparam una stock si o facem de pista cu bani putini si fara modificari majore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ne scrie acum, dupa 2-5 ani de chiptuning daca mai rezista masina!.....un sfat...merci!...ce ati schimbat cel mai des(ambreiaj, turbina, planetare, senzori???.....s-au vanduta dupa max.40.000 km, si schimbat / bagat bani, intr-o serie de piese) cam asta vad in general pe forumurile diverselor tipuri de masini!!! poate cineva sa combata cu dovezi (telefoane, proprietari,etc,)...nu povesti...sunt si eu interesat de chipuiala /nu chiar ahtiat...dar nici nu vreau sa dau o caruta de bani..pe ceva placebo si dureri multe de cap ulterior ( oricum sanatatea e pe chituci !) Astept sfaturi pe PM! Cu stima, Dan

Salut!

Am G4 Variant 1.9TDI ALH 90CP. In august 2008 am inmultit calutii la Voinea spre 110-118 si mai ales cuplul. De atunci masina de la aproximativ 145.000 km are 240.000km, a fost condusa de 4 randuri de soferi (am transformat-o in masina de naveta din masina de familie din cauza costurilor reduse de intretinere). In aproximativ 100.000 de km cred ca am redus consumul cu 0.5l/100 km intrucat nu mai "mesteci" tot timpul in cutie si de asemenea si ambreiajul cred ca are mai putin de suferit. Iarna asta am schimbat alternatorul si bateria. Se aude un zgomot dinspre ambreiaj (cred ca e volant) dar nu cred ca are de a face cu resoftarea ci mai degrama cu cei 40-50.000 km pe an, pe strazile patriei. In rest sunt super multumit de cum s-a comportat masina (demaraje mai sport, te baga in scaun cand o calci, acul de la turometru care urca de la 1.800 spre 4.000 foarte lejer fata de "gafaiala" standard de la 3.000 de ture, depasirile mult mai sigure pe care le fac) si abia astept sa ajung si cu noua achizitie la resoftare. Daca ai grija de masina, cred ca resoftarea, dupa ce trece perioada de vrum vrum :D - cred ca e vident ce am vrut sa spun - iti optimizeaza putin si condusul, asta daca nu iti schimbi stilul si te transformi in sportiv...

Va urez multi km cu sau fara resoftare tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine ne scrie acum, dupa 2-5 ani de chiptuning daca mai rezista masina!.....

Prima resoftare am facut-o la Voinea cand masina avea 15.000 km, am dus-o de la 105 CP si 250 Nm la 140 CP si 310 Nm (masurat pe dyno). Acum cateva luni, la 150.000 km, am refacut softul tot la Dragos Voinea. Inainte de asta am schimbat turbina de la un Garret VNT 15 la un Garret VNT 17 la Cipos (pe care il recomand calduros) si am schimbat ambreiajul original al masinii cu unul similar de la Sachs (cu tot cu volant). Mentionez ca nici turbina, nici ambreiajul nu prezentau semne grave de uzura, mai mergeau vreo 30.000 km. Cu noul soft sunt am pe la 160 CP si 350 Nm. Trebuie sa fac un dyno ca sa vad exact, dar cam pe aici. De atunci am facut inca vreo 12.500 km. Si masina merge perfect.

Deci daca e bine ingrijita, se merge cu ea corect si nu sunt defecte ascunse de fabricare eu zic ca nu ar trebui sa fie probleme cu tuning-ul, atat timp cat e facut de cineva care cunoaste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Singura problema care o vad dupa resoftare este personajul cheie: soferul. Daca iti schimbi stilul de condus si incepi sa te bucuri in stil sportiv de caluti, asta insemnand plecari mai rapide de pe loc, schimbari de trepte mai scurte atunci cu siguranta ambreiajul e primul care sufera dupa cauciucuri. Daca iti pastrezi stilul diferenta majora se va vedea la consum, in sensul ca aceeasi treapta va fi folosita mai intens. Eu mergeam mai tot timpul cu a -3 a dupa resoftare, cuplul manifestandu-se de la 1.800 pina spre 3.500 de ture. Asa cum spune si alxrro exceptand anumite defecte de fabricatie si respectand intervalele de service nu cred ca motorul sau alte parti ar trebui sa sufere mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

La masinile cu DSG nu se recomanda chip tuning?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Chiptuning-ul nu mai are legatura cu DSG-ul de ceva vreme. Era valabil pentru primele cutii DSG care nu suportau un cuplu mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea e fabricata in 2008 (cod cutie KMY).

Deci, suporta cuplu mai mare, sau nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Pfuai, m-ati innebunit cu topicul asta :) am reusit sa citesc mai bine de 50% din el si tot nu am ajuns la o concluzie.

Va pun o simpla intrebare si astept un raspuns simplu (asta daca binevoiti)

Am un t4 multivan din 2000, 151 cp, 286.000 km reali. Trag cu el masina de concurs care are 2000 kg plus platforma vreo 500 kg si bagajele aferente plus piese de schimb si combustibil in garnistre.

Merita sa-l fac la 180 cp si inca vreo 70nm cuplu? Asta se va intampla la MTM in Germania. Am un stil de condus relativ normal dar dc tre sa-i dau, ii dau. O sa merg si prin oras cu masina pe gol cum s-ar spune.

Deci, merita sau nu? Sunt perfect constient ca o sa mearga mai bine, dar nici nu as vrea sa schimb multe pe el in curand:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-ți poate nimeni spune dacă va pica ceva sau nu la mașina, cu sau fără resoftare. La mașina mea am soft stage 1 de la tcm de la 40.000 km, acum am 145.000. Motorul, ASZ, 131CP original, dus la 165. Cuplul, dus la 390 Nm. Stilul de condus, normal spre sportiv, în general profit de cai de câte ori am ocazia. Turbina, ambreiajul, volant, injectoarele, planetarele sunt originale. Am schimbat doar actuatorul turbinei (nicio legătură cu resoftarea) iar furtunul dintre intercooler și admisie a trebuit să-l fixez cu un colier, deoarece sărea din locaș. Asta însă e o problemă generală la majoritatea motoarelor TDI-PD, cu sau fără soft.

 

Singurul răspuns realist la întrebarea ta este "cum ți-a fi norocul" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Maocj, eu cred ca tu astepti o confirmare. O garantie ca e ok sa o chipuesti. NU o sa iti dea nimeni confirmarea, nu o sa iti dea nimeni o garantie ca totul va fi bine. Ca sa fiu mai clar, o faci pe barba ta - da, am nevoie de x CP in plus sau nu. Sunt banii tai (atat pt chip cat si pt masina) asa ca doar tu decizi. De asta nu ai gasit niciun raspuns in topicul asta. Pe scurt, cine a avut probleme nu poate sa bage mana in foc ca e de la tuning. Cine n-a avut, n-a avut...Succes in luarea deciziei. Aceeasi problema o am si eu - sa ma leg la cap daca nu ma doare?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

M-ar interesa si pe mine sa modific evacuarea masinii, insa singurul motiv ar fi faptul ca imi doresc un sunet mai frumos. Conduc masina din semnatura si mi-ar placea sa aud GRRRRRRR-ul motorului un pic mai apropiat de cum se aude la Golf-ul R.  

Nu ma pricep deloc la chestiile astea si nici nu stiu exact ce ar trebui modificat si ce alte lucruri implica o astfel de modificare...

Ceva ginduri? Vreun sfat?

Modificat de DMGCTRL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un catback. Practic se inlocuieste sistemul de evacuare de dupa catalizator. Se poate renunta complet la intermediara (non-resonated) sau sa se puna o intermediara free-flow. Diametrul traseului poate sa ramana stock sau sa se mareasca si el.

In clip este un catback si un traseu de 76mm.

 

Printre cele mai frumoase sunete scoase din 1.4TSI dupa parerea mea. Peste ce scoate Supersprint din punct de vedere al sunetului.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Banuiesc ca Volkswagen nu agreaza astfel de modificari... Imi pot pierde garantia de la masina? Masina abia are citeva luni de cind am luat-o...

Pot avea probleme cind fac inspectia tehnica din cauza unor astfel de modificari?

Si ultima intrebare... Ai idee la ce bani ajunge o astfel de treaba?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In definitiv tu inlocuiesti niste tevi. Garantia nu ai de ce sa o pierzi.

La inspectia periodica nu au motive sa te pice daca nu face prea mult zgomot. Noxele nu se modifica.

Ca pret depinde, se poate ajunge si la 1000euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic, legea iti permite asemenea modificari, doar ca in RO, dealerii iti vor stramba din nas si vor incerca sa-ti puna orice problema pe seama asta.

daca iti pui o firma de renume, montaj intr-un service autorizat...totul cu acte, vei fi acoperit.

dar daca pui alta evacuare, si iti aprinde martor te duci la ei, crezi ca iti vor rezolva ceva? dealerul sigur nu.

 

nu iti afecteaza inspectia daca pui catalizator complet, si firma de renume, care garanteaza treaba asta. 

 

pe de alta parte, motorul tau este detsul de mic si nu vei obtine sunetul de R. 

 

ego, tevile alea..sunt destul de importante pt managementul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!