Jump to content

Probleme cutie viteze


pityu
 Share

Recommended Posts

Pentru probleme (mecanice) ale cutiei de viteze, altele decat cele legate de reglaje timonerie, ulei neschimbat de j-de mii de km, tampoane motor sau cutie viteză, un link interesant. http://images.google.ro/imgres?imgurl=http...l%3Dro%26sa%3DN Cauze ale neintrării

Edited by uglyjamal
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut!

Am o problema cand introduc in treapta I sau pentru mers cu spatele.

Am o IBIZA 1.2 12V cu 49.976 km la bord. Nu mi se pare normal sa imi intre asa greu. Si nu mi se pare normal ca nu se intampla dupa o regula anume. Cand intra , cand nu intra. De obicei can bag in treapta I pare ca ceva nu-mi da voie sa bag in viteza si atunci mai dau drumul la pedala de ambreiaj sau cu ambreiajul calcat mai plimb maneta in alte trepte si apoi revin. La fel pentru mersul inapoi. Cand intra cand nu intra. Se intampla rar, e drept, dar la 50.000 de km, o masina care nu face mai mult de 7500Km/an vi se pare normal sa imi manance nervii. Mai ales ca am un stil calm de condus si cu mare grija pentru masina.

Daca a mai avut cineva neplacerea, sau daca e cineva care stie ce ar putea fi v-asi ramane dator de cinste cand veniti pe la Brasov!

Link to comment
Share on other sites

Sunt probleme cu sincroanele sau posibil cu sistemul de zavorare.

Link to comment
Share on other sites

Dupa un drum in afara am observat ca atunci cand bag viteza a 5-a si dau drumu la ambreiaj un pic mai brusc se aude un mic tronc...Iarasi in a 1-a a inceput sa intre o idee mai greu , sa fie tampoanele?am miscat un pic de motor si cutie si parca prea are joc , in special la tamponul de la cutia de viteze se misca aproape un centimetru in fata si in spate.O parere cineva?multumesc

Link to comment
Share on other sites

daca aveti probleme cu intratul in viteze, dar finut....adica o data intra, o darta mai caraie si tot asa.......adica treburi finute schimbati uleiul din cutie si o sa vedeti diferenta. Eu am schimbat uleiul pentru ca se scurgea ulei pe la semeringul cautatorului de viteze. Masina are 89.000 si de cand am schimbat uleiul intra altfel in viteze ;)

Link to comment
Share on other sites

daca aveti probleme cu intratul in viteze, dar finut....adica o data intra, o darta mai caraie si tot asa.......adica treburi finute schimbati uleiul din cutie si o sa vedeti diferenta. Eu am schimbat uleiul pentru ca se scurgea ulei pe la semeringul cautatorului de viteze. Masina are 89.000 si de cand am schimbat uleiul intra altfel in viteze ;)

Si eu m-am gandit sa ii schimb uleiul in cutie.

Nu ca ar avea km multi (am masina de servici), dar din iulie 2004 a cam trecut ceva vreme. Plus ca nu am dat-o si nu o dau pe mana oricui sa-si bage "degetutele" in cutia mea. Mecanici care merg pe logica sunt destui, si logica am si eu(cata e ea acolo). Daca dau un ban (si dau cand vine vorba de BUBU, ca ma cert cu sotia de multe ori) pai nene, tre sa stii meserie. Va rog sa nu intelegeti ca sunt exagerat, da imi place masina si am grija de ea ca ma duce si ma aduce si ma salveaza si cand o "doare" pe ea ceva nu am liniste.

Asa ca, oameni buni, daca STITI ce ar putea fi de intra mai greoi sau nu intra cateodata, va rog sa facem o discutie constructiva.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Eu unul am desfăcut cutia la a mea, şi m-am documentat temeinic (zic io ^_^ )

Link to comment
Share on other sites

szintyjanos

Salut

SI eu am observat ca atunci cand bag viteza a 5-a si dau drumu la ambreiaj un pic mai brusc se aude un mic tronc.Sa fie tampoanele?

Am sa ma duc sa schimb distributia, si voi intreba de baieti sa vad ce-mi spun, am sa va tin la curent

Salut

Link to comment
Share on other sites

Eu unul am desfăcut cutia la a mea, şi m-am documentat temeinic (zic io :) )
Link to comment
Share on other sites

GildedBullet

La cati km se schimba uleiul din cutie? Caci la mine nu scrie nimic, doar ca se verifica daca exista scurgeri.

Link to comment
Share on other sites

GildedBullet

Multumesc. Am 80 000 km, astept la 90 000 sa schimb distributia (cu toate ca nici de ea nu zice ca trebuie schimbata la 90 000) si la 115 000 km schimb uleiul ca sa nu dau prea multi bani odata.

Link to comment
Share on other sites

uleiul am citit pe la alte marci de masina ca se schimba pe la 100.000 pentru ca isi pierde proprietatile.si distributia se schimba la 5 ani sau 90.000km , la mine scrie in carte , scuze de offtopic.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am o problema cand introduc in treapta I sau pentru mers cu spatele.

Am o IBIZA 1.2 12V cu 49.976 km la bord. Nu mi se pare normal sa imi intre asa greu. Si nu mi se pare normal ca nu se intampla dupa o regula anume. Cand intra , cand nu intra. De obicei can bag in treapta I pare ca ceva nu-mi da voie sa bag in viteza si atunci mai dau drumul la pedala de ambreiaj sau cu ambreiajul calcat mai plimb maneta in alte trepte si apoi revin. La fel pentru mersul inapoi. Cand intra cand nu intra. Se intampla rar, e drept, dar la 50.000 de km, o masina care nu face mai mult de 7500Km/an vi se pare normal sa imi manance nervii. Mai ales ca am un stil calm de condus si cu mare grija pentru masina.

Daca a mai avut cineva neplacerea, sau daca e cineva care stie ce ar putea fi v-asi ramane dator de cinste cand veniti pe la Brasov!

salut

intrucat m-am lovit de aceeasi problema imi permit sa va raspund(ajut)

anul trecut o amica cu un seat identic cu al dvs.(am si eu unul dar SDI 1.9)a venit la mine pt ca intra greu intr-a 1-a,in rest mergea bine,am studiat putin probl.prin incercari repetate de a baga in viteza,nu mi-a trebuit prea mult sa o sfatuiesc sa lase si sa o demontez pt remediere,dandu-mi seama ca furca sau un sincron a prins o hai sa spunem impuritate care in timp dauneaza grav,pe moment avand treaba cu masina iar eu nu puteam decat peste doua zile sa vad a zis ca mai merge asa.REZULTATUL: dupa aprox. 5 luni intr-o seara m-a sunat ca s-au blocat rotile si trosneste rau cand porneste motorul,iar daca da drumul la ambreiaj si este pe liber tot pleaca.

am desfacut cutia si am descoperit urmatoarele:unul din crabotii de la viteza intai era stramb si am gasit o bucata de aluminiu in locasul lui,inexplicabil sau probabil datorita socurilor repetate de a intra in viteza a furcii(doar presupun),ori tot o bucata de span de aluminiu a rupt mansonul de cauciuc al rulmentului intrand intre bilele rulmentului.

cert este faptul ca am gasit unul dintre rulmenti spart,bilele macinate care dupa cum cred ca va dati seama ca la turatia la care se afla atunci a rupt ff multi dinti de pinioane,

totusi a avut noroc ca aveam ceva sh.si i-am schimbat totul aproape nou cu doar 250 euro.

asa caa..atentie si la dvs. se pare ca tovarasii din constructiie mai fac si erori,(masina avea doar in jur de 40k)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Salutare As avea si eu o intrebare(cel putin pentru cei patiti)Am un seat cordoba de 98  tdi 90 cv care in ultima vreme nu prea mai vrea sa intre in marsarier.Si can e sa fie mai face figuri si in prima treapta(nu tot timpul)¿Aveti ideie cam ce ar pute fi?Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Nici să nu te gândeşti să pui pe acolo.

Dă mai multe date despre maşină: an fabricaţie, cod motor.

Link to comment
Share on other sites

   Daca poza este facuta de deasupra motorului dupa ce ai deschis capota, sigur nu pe acolo se adauga uleiul. Acolo este un dop de plastic in carcasa ambreiajului pe care dupa ce-l dai jos poti vedea volant si un eventual semn de pe ea necesar la te miri ce.

   Adaugarea/verificarea uleiului de face pe sub masina sau dand roata din stanga jos. Sunt topic-uri cu zeci de pagini despre asta.

http://vwforum.ro/topic/34806-cutia-de-viteze-probleme/page-41

http://vwforum.ro/topic/9677-ulei-cutie-viteze-manuala/page-2

Edited by Ebi
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

salut...am si e o problema...poate sa mi spuna cineva la un motor 1.4 16 v 75 cp cu cutie automata

cum se schimba coroana la volant ?...s a mers mult timp cu bendixul strycat si s au deteriorat dintii coroanei!!

Edited by puisormicutz
Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

De ce îmi sare din mersul înapoi care ar fi cauza intră înapoi merge ce merge și sare după ?😟

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Nu stiu daca a mai intampinat urmatoarea problema: La motorizarea AXR cu manuala 5 tr, curs ulei din cutie si ramas blocata dupa ce a parcurs cativa metri inapoi, singura solutie sa deplasez masina a fost sa scot 1 planetara, nu stiu care ar fi cauza🤨, cutia urmeaza a fi inlocuita.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!