Jump to content

Cutia de viteze - Probleme


bogdancmb
 Share

Postare recomandată

Se manifesta in primul rand cu benzina de 95, la turatii mici, cand e motorul subturat, dar si in sarcina, facand un zgomot ca un fel de carait.

Nu doar la golf am auzit asta ci la toate benzinarele indiferent de marca.

E ceva legat de avans, care datorita suprasarcinii se regelaza.

Acuma, din ce am intrebat si eu diferiti mecanici toti mi-au spus ca e de la avans.

Ca nu o fi chiar de la avans si o carai altceva nu stiu ce sa spun, insa cert e ca asa fac toate benzinarele ce au ceva rulaj la bord.

Nu stiu si daca o masina nou nouta face asa, probabil ca avand toate piesele in perfecta stare si aprinderea e mai buna, astfel si puterea la roti se realizeaza mai repede.

Deci, nu va faceti griji, iar pt a scadea in intensitate zgomotul alimentati cu cea mai buna benzina posibila si nu apasati brusc pe pedala.

La mine, cu benzina de 98+ nu face decat la viteza f mare sau cand e extrem de subturata si vreau sa plec mai tare.

In schimb, daca apas finut pe pedala si nu fortez demarajul, nu mai scoate respectivul zgomot chiar si cu benzina de 95.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel face si a mea, cand sunt putin subturat si ii apas mai tare acceleratia face ""crccc,crccc". Mie mi au spus mecanici ca e vorba de compresie aici. Mi-au explicat dar nu am inteles prea bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca tot am zis ce am avut de zis aici in legatura cu caraiala care o auzeam si credeam ca e de la cutia de viteze, azi mecanicul mi-a spus ca e capul de planetara dinspre cutie cel care caraie. Deci nu era vorba de avans sau mai stiu eu ce. Urmeaza sa-l schimb, nu stiu cand sper ca saptamana viitoare. Multumesc mult de pareri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am si eu o problema si nu stiu de unde e ...cand plec dupa loc la rece a2a agata bine...dupa ce merg cateva sute de metrii se aprinde ESP si masina se ingatuie in toate treptele,nu mai trage si trepideaza ...ideea e ca stiu sigur ca am volant dusa ca se aude si la relanti si cand opresc motoru...ore sa fie tot din volant si acele trepidatii ?sau sa fie din cutie ceva ?de ulei nu stiu nimic nici nu stiu daca mai are ,o sal verific zilele astea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A-2-a probabil ca poate sa agate din cuza de ulei

ESP cand se aprinde nu are legatura cu cutia. Pune un tester si vezi daca ai erori pe motor si pe abs

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine agata foarte rau viteza a1 a si a2 a... Am schimbat uleiul la cutie si am pus Valvoline dura blend part sinthetyc, 70 ron/2litri ...( cutia agata la fel, nu s-a schimbat cu absolut nimic... )

Apoi dupa cateva luni am schimbat din nou uleiul la cutie, dar de data asta am folosit RED LINE fully sinthetyc 75W-90 GL4 made in USA. S-a cunoscut imediat diferenta... Intr-adevar a costat undeva la 80 ron/ 946ml ( aproape 1 litru ), deci 160 ron cei aproape 2 litri necesari unui schimb, dar merita fiecare banut. A schimbat masina acest ulei, cu toate ca inca mai agata la treptele 1 si 2 dar foaaarte putin, asta fiind si din cauza faptului k bora mea are 111.000 km parcursi si trebuie clar schimbate si sincroanele la acesti km.

Dar de bucsele de la timonerie, sau tampoanele de la schimbator ce stiti?? Eu am inteles ca si alea sunt tot consumabile si ca ar trebui schimbate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit colegu, ca nu din cauza sincroanelor face.Agata ori din timonerie,ori din cauza uleiului.

De exemplu la mine la rece agata dar cand se incalzeste imi mie mai mare dragu sa schimb vitezele.

Astept sa se duca iarna si o sa schimb uleiul la cutia de viteze OEM si alte maruntisuri de pe la cutie pe care dau vina ca din cauza lor agata.

Am desfacut eu cutia de viteze la 130.000 si sincroanele aratau perfect.

La 130.000 de km mi se pare foarte putin ca sincroanele sa crape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am rezolvat problema ...dificila ...totu erea de la injectoru patru ca nu mai facea mufa contact bine si mergea in 3 si daia ii dadea si la volant trepidatii si daia tremura si in mers ...am desfacut capacu la culbutori am scos mufa am curatato iam dat cu sray si minune sia revenit:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Ma rugase un coleg de pe forum sa revin cu detalii daca e planetara sau ceva de la cutie asa ca am revenit.

Am revenit cu vesti in legatura cu caraiala care se auzea (si se aude in continuare) cand plecam cu rotile bracate la stanga. Desi banuiam capul planetarei dinspre cutie, nu e ala deoarece am schimbat planetara cu una de la dezmembrari si tot caraie. Sambata cand mi-am luat demaraj a carait in treapta 1 am dat a2a si am accelerat, a carait si in treapta 2 iar cand am schimbat a3a nu s-a mai auzit(si nu face asa tot timpul daca rotile sunt drepte). Rotile erau drepte nu erau virate in nici la stanga nici la dreapta.

Azi la service am urcat masina pe elevator si am testat sa vad daca se aude, asa nu se auzea nimic si tot azi dupa ca mi-am remontat planetara care o aveam pe masina am fost la reprezentata VW si am intrebat un mecanic de acolo daca a mai intalnit "simptomele" care le-am descris(i-am spus ca am schimbat planetara de pe masina cu alta si ca tot se aude) si a zis ca e posibil sa fie ceva de pe la cutie probabil o roata dintata sau ceva de genul care sa faca asa numai in primele 2 trepte. In 2008 am mai avut o problema cu, cutia unde schimbasem 2 rulmenti, 1 pinion si un set de frecare coroana carcasa(sper ca am scris bine ca e scris cam urat pe factura).

Daca cineva are habar ce ar putea fi, il rog mult sa ma lumineze si pe mine si bineinteles pe toti ceilalti(asta daca vor intalni astfel de sunete si nu le dau de cap).

E posibil sa fie si de la volant sau ambreiaj desi pe elevator nu se auzea nimic iar pe sol se aude!?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragi colegi, am si eu o "problema" si nu stiu sigur daca e din cutia de viteze sau de la ambreiaj. :(

"Problema" se manifesta in felul urmator: in frana de motor (sub 2000 RPM) iese foarte usor din treptele de viteza fara sa apas ambreiajul (daca trag de schimbator bineinteles). Mai mult, astazi eram cu masina in treapta a 3-a si cu mana lasata "mai grea" pe schimbator. Pur si simplu a iesit din treapta a 3-a si a intrat in treapta a 4-a fara nici o problema (fara ambreiaj). Va dati seama ce reactie am avut. :blink:

Am repetat de vreo 2-3 ori figura ca sa ma conving ca nu-s nebun si de fiecare data s-a comportat la fel.

De unde ar putea fi problema? Mentionez ca n-am schimbat uleiul la cutie de cand am masina (3 ani si jumatate) si sunt 99% convins ca nu a fost schimbat niciodata. Ar putea fi asta cauza? Multumesc. :unsure:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine si nu prea este bine.De exemplu la masina mea iese din viteze fara sa calc ambreiajul,in toate treptele in jurul turatiei de 1100-1300rot/min.In jurul turatiei de 2000 ca este in frana de motor sau nu am incercat si nu iese nici in ruptul capului.

De intrat mai intra si fara ambreiaj dar destul de greu dar daca insisti chiar merge.

Dar revenind la problema ta in primul rand schimba uleiul la cutia de viteze si din ce imi aduc aminte de la un meserias care repara cutii de viteze daca iese usor fara ambreiaj este o problema la sincron.

Du-te la un mecanic si cere o parere dar eu asa stiam

Modificat de SSRAZVAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa incerc sa schimb mai intai uleiul din cutie, ca sa vad daca se comporta la fel. :unsure:

Sincer...nu prea am incredere in "mecanicii" de la noi si de aceea am intrebat mai intai pe forum.

Multumesc Razvan pentru raspuns. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cum ai descris tu problema e cam imposibil sa fie doar uleiul de vina. Du-te cu masina la un mecanic bun.... :D Ai grija ce fel de ulei bagi in cutie, iti trebuie ulei cu specificatia GL4, 75W-90 fully synthetic. E posibil sa nu mai ai suficient ulei in cutie sau poate deloc, de acolo pot fi "alunecarile" astea ale schimbatorului. Poate o fi fost kitul de ambreiaj schimbat anterior si a pierdut ulei la momentul respectiv... Poate fi si din tampoanele la schimbator, bucse timonerie ( sunt enervant de multe :) ), sincroane, etc Oricum bafta multa!!! si sa ne spui si noua ce a avut cand o sa-i dai de cap!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu siguranta voi reveni cu detalii cand voi rezolva problema. Voi schimba uleiul mai intai. :icon_thumleft:

Kitul de ambreiaj este cel original. Nu a fost schimbat niciodata, dar nu-mi face probleme deocamdata. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut. revin cu amanunte in cazul caraielii/huruit cum vreti sa-l numiti. azi am fost la cineva a pus mana pe toba si ce sa vezi, erau rupte niste urechiuse de la suporturile/tampoanele tobei de sub masina. si cand viram spre stanga si acceleram sau plecam mai in graba toba atingea si incepea muzica.

stiu ca nu-si are locul postul dar nu vreau sa duc pe nimeni in eroare doar am banuit ca e cutia si de fapt era toba.

multumesc celor care mi-au raspuns. numa' bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bad post.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
valishobo DB:08:PIU

salut,sunt mai nou pe aici,am si eu o problema,in primul rand ,,pornesc masina plec de acasa dupa 3 km de mers prin oras incepe sa se auda un zgomot gen,un rulment "haraind" asta numai in mers si numai cand sunt in treapta a 2 pana la a 5 a si R in a 1 a nu se aude ,si atunci cand calc ambreiajul nu se mai aude nimic,si la cand sunt in treapta a 3 a si merg mai domol imi sare pe liber dintr-o data daca o accelerez in treapta a 3 a nu mai sare ...poate cineva sa imi spuna ce poate fi multumesc ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai eu cred ca nu mai ai suficient ulei in cutie, iar la trepta a treia e o problema la sincron.

in primul rand verifica nivelul uleiului din cutie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut! cat ulei intra intr-o cutie de 1.4 16v cod motor akq ? si dc intra greu in viteze mai ales 1-2 ??

:banghead: am bagat doar 2 L de castrol 75w90 api gl4 ! trebuie sa bag mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie mai mult. în autodata zice 1.9l, dar poate nu ai măsurat exact, oricum se pune până dă pe afară.

Dacă intră greu în 1,2 (ca şi cum ar trebui să se mai deplaseze puţin maneta spre stânga ca să intre bine) ar putea să fie o problemă de tampoane motor/cutie sau de timonerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna tuturor,

Am, și eu o problemă, și aș vrea părerea unui mecanic:

Am luat un golf IV 2001 benzinar 1,4 cu 16 supape, cutia de viteze manuală din aia cu capac verde.

Mașina aproape nerulată 70.000, carte servis, starea tuturor subansamblelor impecabilă, 

dar a început să sară din viteza 2.

Mai nou, peste 5.000 km  nu se mai cupleaza viteza 1 nici cu motorul oprit, nici pornit, nici dupa ce se încălzește cutia.

Am fost la un pseudomecanic care a zis că e de la timonerie, și am demontat timoneria de la cutia de viteze, apoi am încercat 

să cuplăm vitezele cu mâna, direct de la maneta cutiei. Toate vitezele intrau, în afară de prima treaptă.

Prin aceasta am exclus versiunea defectului de timonerie.

Nu am verificat uleiul în cutie.

Vreau să știu dacă se merită reparată cutia, și ce anume s-a stricat la ea.

Aș dori părerea unui specialist.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,cand sa plec azi dimineata am observat niste pete suspecte sub masina;la prima vedere,ulei de motor zic,dar nu,e de la cutia de viteze.

Am mers usurel cu ea pana la mecanic(in mers nici o problema,nici un zgomot suspect)o ridicam si mustea de ulei pe corpul cutiei de viteze.

Mecanicul:e de la cutie trebuie sa dam cutia jos si sa vedem ce si cum,poate fi semeringul,poate fi un rulment poate fi sparta cutia...?!

Sincer sa fiu m-am cam panicat din start mi-a zis manopera 300-400 lei,plus ce mai e. Masina oricum trebuie facuta,dar as vrea si niste sfaturi,pareri de la voi!

 

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.verifica nivelul uleiului din cutie ..daca e ok,nu e ulei de cutie.Poate curge de servo si se prelinge.

2.cutia nu are nici un fel de garnitura de imbinare a pieselor care alcatuiesc carcasa.Totul e pe silicon.

3.300-400 lei e foarte mult.Practic e manopera mai mica decat la un schimb de ambreiaj,ca faci mai putini pasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!