Jump to content

Probleme cutie viteze


pityu
 Share

Recommended Posts

Salut.Am nevoie de ajutorul cunoscatorilor:Azi dimineata dupa o noapte semi-geroasa am prnit masina :era scoasa din viteza si cand am inceput sa ridic piciorul de pe ambreiaj masina a inceput sa porneasca ..... era scoasa din viteza....am bagat intaia..iar am scos..iar a pornit....uleiul a fost schimbat sapt.trecuta....dupa cativa km problema nu mai era...

Ce poate fi cauza?ati mai vazut asa ceva?

Link to comment
Share on other sites

Sunt un pic confuz, eu nu inteleg care e problema ce face adica?

Mai zi-ne odata si mai rar pentru mine :blink:)

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca uleiul din cutie este prea vascos. Nu stiu exact indicativul celui recomandat pentru masina ta, dar s-ar putea sa nu il ai pe cel care trebuie. Verifica asta si daca e cazul schimba-l cu cel recomandat.

Link to comment
Share on other sites

poti sa schimbi uleiul de cate ori vrei tu si tot asa o sa-ti faca

fiind rece afara uleiul a devenit mult mai vascos si din cauza asta masina ta tindea sa plece de pe loc

in viteze nu-ti intra cumva mai greu?daca da tot din cauza asta :offtopic:

eu iti recomand sa o lasi dimineata sa se incalzeasca putin inainte sa pleci cu ea(5 min).........stai linistit ca nu ai probleme cu cutia de viteze

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

cam ce poate sa aiba o cordoba din 2003, care sare din treapta a 5-a...?

daca a "experimentat" cineva asta sau are idee despre aceasta problema este binevenit cu pareri... ;)

Link to comment
Share on other sites

cam ce poate sa aiba o cordoba din 2003, care sare din treapta a 5-a...?

daca a "experimentat" cineva asta sau are idee despre aceasta problema este binevenit cu pareri... :D

E destul de grav si nu poti sa remediezi singur defectul. Este vorba de uzura accentuata a crabotilor. Se remediaza numai in service sau cu un mecanic priceput in cutii de viteze. Atentie! Cutia de viteze se reparara mai greu decat iti imaginezi. Tolerantele sunt f mici. Orice toleranta nerespectata, poate duce la spargerea cutiei. Deci, te sfatuiesc sa te adresezi numai specialistilor.

Link to comment
Share on other sites

multumesc mult de sfat... :icon_thumright:

nu am de gand sa ma pun la mesterit...voi apela la un service

ceva preturi informative stie cineva? as prefera sa stiu cam la ce suma s-ar ridica reparatia asta...

multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
mihai_urotiorc

Salutare ... o intrebare am sa va pun!!! ... am cumparat recent un seat cordoba 1997 1.9 motorul e diesel nu stiu daca e sdi are 200mii km,am o problema cu el...cutia de viteza-treapta 1 nu intra decat fortat si nu e pe poziat treptei 1 ,e intre 1 si 3 atunci cand intra ..oare cum as putea regla cursa ...se poate .. ?

Multumesc !!!

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Posibil sa nu fie defecta cutia, cel mai probabil sunt uzate piesele de comanda, care fac legatura intre tija schimbatorului din masina si cautatorul cutiei de viteze.

Pe capetele levierului de comanda sunt piese de plastic, care trebuie sa preia zgomotele si acelea se uzeaza.

Link to comment
Share on other sites

mihai_urotiorc

cam ce ar trebui sa fac? ...le-as putea schimba eu? sa ma duc intr-un service...?si daca le-as utea schimba eu ?...atunci sunt piesele de plastic toate la set cum as putea sa le cumpar..???

multumesc:D

Link to comment
Share on other sites

Salut, de schimbat nu se schimba greu, dar mai intai trebuie sa verifici sa vezi daca sunt uzate si cat, trebuie sa desfaci consola centrala si sa vezi in ce stare se afla bucsele de acolo si apoi sa te uiti la cutie unde ajunge tija care pleaca din interior, cuplajul cu piesa care iese din cutie se face prin intermediul unor saibe de plastic, vezi starea lor, ori sa nu fie desfacut surubul de blocare.

Link to comment
Share on other sites

mihai_urotiorc

da m-am uitat acolo la schimbator...se cam misca in toate directiile da nu pot sa-mi dau seama de unde se misca tija aia impiungatoare e putin zgariata,are o patina pe stanga am dat putin cu wd40 pe acolo sa mearga mai 'finut' dar de intrat in viteza tot asa in rest toate vitezele intra foarte foarte usor....e o problema foarte nasoala ca tot timpul ba a 3 intra ba marsarier :((

Link to comment
Share on other sites

mihai_urotiorc

am desfacut maneta,mansonul,am scos prima bucsa si am observat ca problema e de la podea acolo unde intra levierul de comanda,am desfacut consola centrala,cele doua suruburi de la podea care tin levierul si acolo se misca foarte tare,are joc......am incercat sa scot levierul dar ... nu pot de nici o forma,daca ma puteti ajuta cu aceasta problema:(.....merci :blush:

Link to comment
Share on other sites

Pentru a scoate levierul de comanda trebuie sa demontezi un surub care il tine blocat pe cautatorul cutiei de viteze, acela se scoate prin compartimentul motor. si ai grija la mansonul de cauciuc care etanseaza spatiul dintre caroserie si tija, daca nu il pui bine la loc o sa intre praf si aer rece, de nu o sa stii de ce te dor genuchii.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
mihai_urotiorc

nu am gasit topic despre planetara :rolleyes: si postez aici...am luat planetara din dezmembrari 50 euro,am intrebat de ei cum sa fac si sa o schimb,mi-au spus ca trebuie sa fac .....in primul rand ridic masina pe cric,dau roata dreapta jos,desfac piulita de la planetara,desfac suruburiile de la planetara cu inbus,virez stanga o dau planetara de la cutie intr-o parte si o scot din butucul fata prin tragere ........sa fie chiar asa de simplu ??? vreau sa ma pun maine dimineata pe treaba ...daca se pricepe cineva cu ceva informatii as fii recunoscator . RESPECT!!!

Link to comment
Share on other sites

Ai postat aceiasi intrebare si problema aici.

Acolo ai g3 aici ai cordoba. Una dintre posturile astea e neinregula. Fii te rog atent si explicit

Link to comment
Share on other sites

mihai_urotiorc

scuze ca m-am repetat,chiar am un golf si am si un seat problema o am la seat si la constructie e aceeasi ca la golf ....will not happend any moore !!!Respect !!!

Link to comment
Share on other sites

mihai_urotiorc

gata am schimbat planetara exact asa cum mi-au zis cei de la dezmembrari am schimbat-o in cca.1 ora cu ajutorul cuiva ma refer sa apese frana si sa vireze....daca ai scule no problem e usor :blah: va urez bafta si celorlati care vor avea problema asta !!! respect!!!

Link to comment
Share on other sites

Astazi am observat (desi cred ca se intampla de mult timp, mi-a zis si tatal meu cand mi-a condus masina ca dupa ce baga a 2-a schimbatorul revine un pic spre punctul mort) ca in viteza a 2-a cand accelerez maneta schimbatorului se duce un pic in spate iar cand iau piciorul de pe acceleratie se apropie putin de punctul mort. Cursa este foarte scurta, cred ca nici un centimetru si in rest nu mi se pare nimic ciudat (nu face niciun zgomot, nimic). Credeti ca ar putea fi o problema sau face si la voi asa?

Edited by GildedBullet
Link to comment
Share on other sites

mihai_urotiorc

daca nu iti iese din viteza atunci nu vad nici o problema,la frana de motor unele au tendinta de miscare a schimbatorului ...dar cum ti-am spus daca nu iti iese din viteza e ok

Link to comment
Share on other sites

Mi se intampla doar in treapta a 2-a. Am "carait-o" de cateva ori, ma gandeam sa nu fie vreo consecinta. Mersi.

Link to comment
Share on other sites

E posibil sa fie de la miscarea cutiei, tampoanele de la cutie sunt problema la aceasta platforma (Ibiza, Polo si Fabia).

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi s-a mai intamplat sa nu intre in a doua ca de obicei. Am observat ca se intampla aceasta in cazul in care motorul e mai turat; de intrat intra pana la urma. Inclin sa-i dau dreptate lui CristiN, referitor la tampoanele acelea.

Numai bine :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Astazi am observat (desi cred ca se intampla de mult timp, mi-a zis si tatal meu cand mi-a condus masina ca dupa ce baga a 2-a schimbatorul revine un pic spre punctul mort) ca in viteza a 2-a cand accelerez maneta schimbatorului se duce un pic in spate iar cand iau piciorul de pe acceleratie se apropie putin de punctul mort. Cursa este foarte scurta, cred ca nici un centimetru si in rest nu mi se pare nimic ciudat (nu face niciun zgomot, nimic). Credeti ca ar putea fi o problema sau face si la voi asa?

Am ajuns azi si am aratat problema cu miscarea schimbatorului in treapta a 2-a, au desfacut si cica au recalibrat-o (sau cum se numeste procedura) in toate treptele dar ca nu au ce ii face si nu au mai vazut la nicio masina pana acum. Au zis ca or sa intrebe si colegii dar cred ca asa voi ramane cu ea. Sa mai trec si la alt service din alt oras (daca da, atunci la care) sau sa o las asa? Garantie mai am pana in iunie.

Am senzatia ca intra si un pic mai fortat in treapta a 2-a si rar (nu pot fi sigur ca e masina sau eu de vina) cand ridic ambreiajul e de fapt pe liber. Cred ca totusi e de la cutie ca se intampla doar cand bag a doua dar nu se intampla mereu.

Edited by GildedBullet
Link to comment
Share on other sites

Dupa trei plimbari prin oras am observat ca acum intra mai la fix in viteza a doua, mai ramane miscarea schimbatorului care e un pic mai fina dar nu e ceva care sa ma deranjeze, important e ca intra bine in viteza (daca nu e placebo deoarece nu era ceva foarte evident), o sa vad si mai bine in timp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!