Jump to content

Probleme Cutie Viteza Tiptronic A6


wts
 Share

Postare recomandată

Si eu credeam ca e absurd sa nu schimbi uleiul in cutie...insa dupa 500 de km dupa ce mi s-a schimbat uleiul am avut probleme,la fel si la un amic de-al meu cu un Mercedes 230 cdi din 2004.La a mea a fost schimbat la 120 de mii,asa cum se sustinea ca e bine si dupa aceea mi-a recomandat mecanicul sa shimb din 60 in 60 de mii...

Inca sustin ca e periculos sa schimbi uleiul daca nu ai probleme,mai degraba as verifica starea lui,as completa,daca e curat , daca e nevoie...Oricum daca uleiul e negru sau are span sau mai stiu eu ce,nu rezolvi un ciocan daca schimbi uleiul,chiar faci si mai rau, o strici si mai repede...si pierzi si banii de pe ulei,filtri si altele...Am vazut tipi pe forumuri care intrebau daca e bine sa schimbe uleiul,ca au 270 de mii de km si nu au stiut ca se schimba uleiul...si altii care il sfatuiau sa fuga repede ca e belea daca nu schimba maine uleiul...

Daca ti se strica tiptronicul,nu e de schimbat uleiul, trebuie shimbat soferul!(ma refer sa stil de condus :P )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • michela

    12

  • wts

    10

  • xxnelu

    9

  • RALLYMAN

    8

Top Posters In This Topic

Se mai strica Tiptronicul si din vina service-ului (cazul meu ). Acum 2 luni, am facut schimb de ulei si filtru la cutie la PBN. Pe factura, apareau 9L de ulei, ca si cum mi-ar fi dat cutia jos si ar fi golit si uleiul din convertizor. Nu am comentat, m-am gandit ca daca au schimbat 6 -7 L, tot e bine. Dupa asta, a inceput sa faca probleme cutia ( smucituri la schimb din P in D, in mers, schimba greu, cateodata pur si simplu patina, adica apasam pe acceleratie dar nu plecam de pe loc ).

Am fost saptamana trecuta la Samer, la Timisoara. Tot uleiul scurs din cutia mea ( din baia cutiei, convertizor, de pe tubulatura de racire, a totalizat 4L !!!! si trebuiau sa fie 9L. Nu erau semne ca ar fi curs pe exteriorul cutiei pe la garnituri, deci atata a fost in cutie. Atat i-a lasat inima pe cei de la PBN sa puna in ea. Uleiul mirosea puternic a ars, de asemenea diverse piese din cutie prezentau uzura din cauza lipsei de ulei, adica au mers intr-un regim termic foarte mare.

Toata stima pentru Samer - lucreaza repede, curat, da multe detalii, dar cel mai important, are piese pe stoc, adica stabilesti cu el ora la care intri in service si in cateva ore esti gata ( in cazul meu 6 ore ), cu cutia montata la loc, test pe traseu, etc. Uleiul folosit de el este un ulei rosu inchis ( visiniu ).

Ca fapt divers, pe site la ZF, la cutia Tiptronic in 5 trepte, se recomanda schimbul de ulei la 80.000 - 120.000 km, in functie de regimul in care a functionat cutia. Si Samer recomanda schimb periodic de ulei la Tiptronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

pentru tiptronic, multitronic se schimba la 60 mii km indiferent de motorizare, motorizarea nu influentaza intervalul de schimb .

Scimbati l max 60 mii si nu o sa apara probleme .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

eu am avut usoare probleme la o cutie MULTITRONIC de pe un A6 2.5TDI 2002 -la demaraje simteam ca nu schimba bine , zmucea pana demara si ajungea in viteza a 4 a.

Cineva zicea ca e de vina un bloc de valve, ma rog,,,bine ca nu m-am aruncat sa-l cred. Am schimbat uleiul din cutie si nu mai face asa. Fata de tiptronic, multitronicul mi se pare mai slab, mai sensibil, chiar daca lumea lauda cutiile CVT . Nu voi mai lua Multitronic alta data, sa nu mai stau cu frica ca acuma.iNAINTE NU SIMTEAM SAU NU ERAM ATENT LA CUTIA DE VITEZE, ABIA SIMTEAM CUM SCHIMBA . Acuma simt si cea mai mica oscilatie in cutie, i-am prins frica! :mop:

Masina are km foarte putini, uleiul insa era vechi de 7 ani, poate d-aia nu mai facea fata, cand l-am scurs, parca era apa, insa era curat, nu era negru.Insa pierduse din cpacitate de lubrefiere, ca se simtea diferenta cand luai o picatura intre degete, fata de celalat ulei nou.

Modificat de sanddy1964
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari tuturor, am si eu un tiptronic pe 2.4 benzina si la mersul in marsarier daca o turez un pic mai tare simt ca vibreaza un pic masina si doar se tureaza, nu mai creste si viteza masinii. de asemenea nu reusesc sa urc o bordura in marsarier decit daca am un mic elan, un "mester" spunea ca ar fi o banda de otel care patineaza si ca trebuie reglata(sau ceva de genul asta). Aveti idee unde pot face chestia asta in Bucuresti?

Multumesc anticipat si bafta tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sorflor : am avut cutia desfacuta si nu am vazut sa se regleze nimic pe acolo, se schimba pachetele de discuri care au uzura sau blocul de valve, nu mai produce suficienta presiune pentru cuplajul discurilor. Am avut si eu aceleasi simptome ca cele mentionate de tine ( plus altele ). Prima data, inainte de reparatie, incearca un schimb de ulei si filtru la cutie, daca la tine nu e suficient ulei sau e degradat, nu se realizeza presiunea necesara de ulei pentru comanda cuplajelor. Toate pachetele de discuri din cutie lucreaza in presiune de ulei, daca calitatea si cantitatea de ulei nu sunt ca in specificatii, apar probleme.

Eu nu am reparat-o in Bucuresti, am facut-o la Timisoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspuns Symphony4,am schimbat acum o luna filtrul si uleiul din cutie si nu e nici o diferenta, ideea e ca imi face doar cind dau cu spatele, in fata nu are nici cea mai mica problema, merge impecabil. Am mai citit si eu pe aici pe colo si am observat ca multa lume merge la Timisoara pentru problemele de cutie, se pare ca baiatu' ala stie ce face. La cit te-a dus reparatia?

Merci anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost scumpa reparatia, ideea e ca mie mi-a schimbat absolut tot in cutie, dar fara convertizor. Plus doua schimburi de ulei si filtru.

La tine, probabil ca vei schimba doar pachetul de discuri pentru marsarier. Mai e o sansa sa fie un circuit defect in blocul de valva, cel pentru comanda pachetului de discuri pentru marsarier. Are un aparat cu care masoara presiunea pe fiecare circuit, iti spune el. Daca e asta, e cam nasol, nu se repara si trebuie schimbat blocul de valve.

Am inteles ca la altii se poate curata blocul de valve, dar tipul din Timisoara nu face asta, el pune blocuri de valve noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

buna ziua.sunt posesor al unuia audi a 6 2.5 tdi 180 de cai cu cutie tiptronic. mi s`a intamplat in mers ca dintr`o data se tureaza si parca nu poate sa schimbe vitezele.si pe manual si pe automat.cum las acceleratia coboara la 900 de rot.min si cand apas se accelereaza dar merge constant cand ajung la 3000 de ture inceraca sa schimbe dar nu

reuseste.ce poate fii? multumesc mult de tot.sper sa m,a puteti ajuta.precizez ca uleiul in cutie a fo schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa mai verifici o data nivelul uleiului din cutie ... simptomele prezentate cam asta spun ... nivel insuficient al uleiului din cutie ... asta daca nu ai vreun limpmode la turbina sau alte probleme la motor care duc la lipsa de putere peste o anumita turatie. Fa si o scanare completa cu vag-com-ul si vezi ce zice ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

multumesc de sfat,dar ieri mi s`a stricat cutia cu totul.numai merge inainte numai inapoi.nu stiu ce are.dar fostu

proprietar mi`a zis ca a mai fo reparata de doua ori.vreau sa o schimb cu una second.ce ziceti cat ar fi una second si daca merita? va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.de cateva zile am luat un allroad 2.5 tdi-180 cp tiptronic,problema este ca se inroseste PRND si nu mai schimba vitezele,ramane blocta in treapta 4,iar pe manual nu mai face nimic.dupa o scanare cu VAG imi da contatcte imperfecte si lipsa masa la ceva relee si electro valve daca nu gresesc notate cu N-70,90 etc.parca are si scurgeri de ulei de la cutie.imi recomada cineva un mecanic care pricepe cutiile tiptonic in zona CJ,sau scaparea este numai la servicele din TM?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am rezolvat problema,era inundat calculatorul de la CV,a fost uscat si curatat fiind ca era oxidat iar acum functioneaza perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare tuturor, de ieri am si eu o problema la cutie, e in Drive in treapta a 6-a sau a 5-a si deodata retrogradeaza prin toate treptele pana ajunge intr-a 2-a. schimb in poarta manuala isi revine, are aceleasi simptome si daca o tin in sport, drive sau in manual. Nu imi apare nici un patrat rosu sau altceva, trece singura din D sau S in manual si retrogradeaza(din PRND si viteza curenta la 654321). A mai auzit cineva de asa ceva? a gandesc sa nu fie ceva de la soft...Cutia este tiptronic, motorul este 3.0 TDi,quattro, 2006. Multumesc anticipat, Radu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit cauza, aveam eroare la senzorul f189 la downshifting,contact imperfect probabil pe partea electronica de la schimbator, ramanea blocat pe " - " in poarta manuala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

buna seara,am si eu un audi A6,2003 si am o problema,daca poate cineva sa ma ajute sa mi spuna ce are si sa ma trimita la un service bun in bucuresti.acum 1 luna cand plecam dupa loc i mi tripida iar acum nu mi mai pleaca dupa loc.cand o pun in d sa plec accelereaza dar nu pleaca,la fel se intampla si in R.nu ramane blocat schimbatorul.iar cand o pun in P si dau s o accelerez nu mi accelereaza.daca poate cineva sa ma ajute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta este la motor, nicidecum la cutie ... daca ai motorul de 2,5 TDI V6 cred ca este de la griparea pistonasului de avans din pompa de injectie, sau pot fi si alte cauze ... oricum trebuie sa te axezi pe motor ... calculatorul cutiei ii da voie sa schimbe numai cand are turatia si cuplul necesare trecerii la viteza superioara ... asta tine si de senzorii de turatie a rotilor .... cei de la ABS ... mai tine si de temperatura motorului ... deci sant mai multe cauze de luat in calcul ... fa un test cu vagcom-ul si vezi ce zice.

PS: Unde se poate repara un calculator de cutie cu seria 4B0 927 156 ES care se cunoaste ca a fost inundat cu apa ... are contactele si placa de baza coclite ... nu stiu ce are ... eu asa l-am primit si am fost informat ca este defect ... atat ... ceva sugestii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este grav sau o vand asa si nu mai bag bani?tu ce zici?merita s o fac sau nu?am intrebat mai multa lume si mi a zis ca e de la cutie.am vb ieri cu un baiat de la un service din pantelimon-bucuresti si i am sPus cum face masina si mi a zis ca e de la cutie si ma costa s o fac pana intr-o 1000 euro si mi da si garantie.servisul la care e baiatul se numeste GBX.PRONOVA.banuiesc ca daca o duc la ei i-mi spun daca e de la cutie sau nu?merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Acum am citit mai cu atentie descrierea ta ... se pare ca este de la cutie ... ar fi bine sa mergi sa verifice cineva nivelul uleiului din cutie si poate ai noroc sa scapi cu o completare sau un schimb de ulei ... daca nu, te paste o reparatie la cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit pe cineva care sa repare cutia daca e de la cutie si mi a cerut cam 1000 euro.este un service in com pantelimon si se numeste GBX PRONOVA.eu marti am programare la autotest la autovit si dupa am sa stiu de unde sa pornesc.merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Sunt nou posesor de A6 2.5 tiptronic, am o mica problemuta la cutie... schimba greu de la a doua la a treia si pare sa smuceasca atunci cand schimba ...A mai avut cineva simptomele astea? Daca da ce e de facut? Sau ce problema a fost la voi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit pe cineva care sa repare cutia daca e de la cutie si mi a cerut cam 1000 euro.este un service in com pantelimon si se numeste GBX PRONOVA.eu marti am programare la autotest la autovit si dupa am sa stiu de unde sa pornesc.merci

Sa ne spui si noua daca ti a reparat-o bine si cum a lucrat. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.daca mai cunoaste cineva vre-un service in bucuresti care sa fie bun am rugamintea sa mi spuneti si mie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok.daca mai cunoaste cineva vre-un service in bucuresti care sa fie bun am rugamintea sa mi spuneti si mie

Cum a fost la GBX PRONOVA?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!