Jump to content

Probleme Cutie Viteza Tiptronic A6


wts
 Share

Recommended Posts

Referitor la cutia tiptronic 5 viteze de pe Audi A6.

Completez cu experienta mea dupa ce am cheltuit cca 2000 de euro pe reparatii si schimburi de ulei si am stat pe net zile intregi sa caut informatii si manuale.

Toate informatiile pe care le expun sunt verificate si verificabile. Pot sa spun ca am ajuns la urmatoarele concluzii:

  1. cutia este fabricata de ZF si are cod de producator 5HP19 sau 5HP24 pt tractiune 4x4. Este acceasi la toate masinile europene serioase cu tiptronic in 5 viteze: VAG, BMW, Mercedes ( difera priza de putere, rapoartele din cutie si convertizorul )
  2. singurul ulei recomandat de producator este ESSO LT 71141, fiind si cel pe care il vand firmele auto in bidoanele lor de 1 L si cu codurile lor de producator si bineinteles mai scump.
  3. producatorul recomanda sa nu schimbati uleiul. De ce? Simplu, nu este nevoie. Trebuie inspectat periodic.si daca este in regula aspectul lui, atunci cutia functioneaza bine. Daca nu functioneaza corect, atunci se schimba si aspectul uleiului. Ulei ars (maroniu, cu miros modificat) = cutia patineaza si nu faceti nimic daca schimbati uleiul, ca tot va patina pana cand nu o reparati si ardeti si uleiul pe care il puneti. Ulei cu impuritati vizibile = uzuri peste limite, deci iar nu faceti nimic schimband uleiul, trebuie reparata. Trebuie de asemenea verificat nivelul periodic.
  4. chiar daca cineva va propune sa schimbati uleiul si filtrul sau daca vreti neaparat sa o faceti (desi nu este necesar, asa cum am spus) vedeti ca volumul uleiului specificat de producator este de cca. 9,5 l. Nu va grabiti sa cumparati atata si nu credeti daca va taxeaza cineva cu atata ulei, pentru ca in convertizor raman circa 3 litri de ulei care nu-i scoateti decat daca demontati convertizorul, deci mai mult de vreo 6 litri nu va intra nici indesati :lol:. Eu am spart baia de ulei si teoretic ar fi trebuit sa se scurga tot uleiul dar nu au intrat dupa aceea decat vreo 5 litri..., asa ca atentie!!!
  5. exista oameni care stiu sa repare cutii tiptronic si in Bucuresti, de fapt nu este ceva nemaipomenit. Veti avea probleme cu piesele de schimb. Pe mine m-a costat un kit de garnituri (toate garniturile si o-ringurile) cca. 10 mil rol, desi nu imi trebuiau toate. Unele piese se mai gasesc pe la second hand. Ex. pompa ulei 200 euro, convertizor 300 euro.
  6. luati in consideratie , daca nu sunteti foarte presati de timp, sa trimiteti cutia la reparatie generala in Germania. Transport + reparatie (de fapt iti dau alta cutie revizuita la scimb, deja umpluta cu ulei, care trebuie numai pusa pe masina) cca 1000 euro. Gasiti oferte pe eBay. Cred ca este cea mai buna solutie

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • michela

    12

  • wts

    10

  • xxnelu

    9

  • RALLYMAN

    8

Top Posters In This Topic

Ai drepate in multe privinte dar nu si in ceea ca nu se schimba uleiul.De ce scrie in carte ca la fiecare 60 de mi se schimba?Eu am avut multe maisni cu transmisie automata la cea de acum am facut schimbul acum 15 mi la sibiu.La altele prin germania.Am prieteni care au bmw sau alte marci si intradevar pe cutie sub ea scie long life oil sau ceva de genul asta.dar la vag nu scrie.

Link to comment
Share on other sites

Pt. Sebastian23

Daca ai observat, am facut referire la cutia tiptronic, adica cea cu 5 viteze. La cea multitronic, adica cea cu 6 viteze intr-adevar se recomanda sa se schimbe uleiul si filtrul la 60.000 de Km. La cealalta NU!

Este o polemica in toate post-urile despre cutiile automate, ca de altfel toate opiniile despre schimbarea uleiului in general. Este o tendinta generalizata cel putin in Romania sa consideram ca uleiul este elixirul care asigura "tinerete fara batranete si viata fara de moarte". Departe de mine gandul sa spun ca uleiul nu este important pentru functionarea motorului sau cutiei ori pentru durata lor de viata, dar hai sa incercam sa trecem peste pozitii partizane induse de sevice-uri si mecanici care nu au niciun alt discurs decat schimbul si calitatea uleiului, care intotdeauna ar trebui sa fie facut mai repede decat recomanda producatorul si cu un tip de ulei mai performant (si mai scump) decat avem nevoie.

Cred ca toti trebuie sa "ne tragem sufletul" un pic si sa incercam sa vedem putin mai departe si sa cantarim faptele.

Sa luam drept exemplu masinile de Formula 1. Oare nu au cele mai bune uleiuri? Credeti ca merg cu el mai mult de 300-400 de Km? Cate cutii de viteza si motoare nu ati vazut sparte? Eu am vazut o gramada si de aceea nu cred ca uleiul rezolva toate problemele. Alt exemplu. Am vazut o gramada de reclame cu aditivi minunati care permiteau motorului sa mearga nu stiu cate minute sau Km. dupa ce uleiul s-a scurs, sau dupa ce motorul a fost stropit cu furtunul cu apa, fiind in functiune, dupa ce s-a dat jos capacul de la culoasa. Nu m-au convins, pentru ca nimeni nu a lasat un motor care nu a beneficiat de un asemenea tratament sa functioneze alaturi, ca sa ne convinga.

Eu personal am avut un acident si am spart baia de ulei a cutiei fiind la Breaza. Am hotarat sa aduc masina remorcata la Bucuresti, dupa ce am umplut de ulei o parcare intrega. Am constatat apoi ca nu pot merge cu masina fara servo-frana si servo-directie pt. ca riscam sa il tamponez pe cel care m-a remorcat. Asa ca am venit cu motorul pornit si cu masina in Neutral, pt. ca n-aveam ce face. Drumul a durat peste o ora, timp in care o gramada de lucruri s-au rotit in cutie si nu s-a intamplat nimic. Mai mult, cand am ajuns am cuplat masina in Drive si a luat-o din loc. Nu spun ca as fi putut merge cu ea kilometri, dar totusi asta imi da de gandit.

Cred ca nu trebuie sa pacatuim nici prin prea mult zel depus, nici prin delasare. Shimbul uleiului mai devreme decat este cazul sau acolo unde nu trebuie nu va face rau in mod sigur masinii dar face rau buzunarului nostru si bine buzunarului altuia. Acum fiecare trebuie sa hotarasca unde ne stau mai bine banii: in buzunarele noastre sau in ale altora?

Edited by laudi
Link to comment
Share on other sites

Salut! am si eu o mica problema...am de putin timp masina din semnatura si nu am mai avut pana acum ocazia de a conduce alta "automata".Masina e super dar are o problema cu tiptronicul,a fost deja reparata o data dupa ce pierdea ulei destul de mult. Totusi desi pare o alta masina acum schimba destul de bine nu smuceste etc...,cand trebuie sa treaca de ex dintr-a 5 intra-a 4 pentru o repriza mai puternica sau tre sa urc o panta si nu am viteza mare,se produce o smucitura destul de puternica si ma cam enerveaza destul de tare!Precizez ca masina are cip nu stiu cati cai si cati newton are ca asa am luat-o,posibil sa aiba 170-180 cp.poate sa imi spuna cineva daca e ceva normal sau e ceva neinregula?mecanicul din italia care cica e mare specialist desi nu era o reprezentanta vag mi-a spus ca nu e normal sa fie asa si cica e din causa cipului...Masina a fost reparata in garantie 2400 euro cica mi-au schimbat comvertizorul care avea o "bronzina"o bucsa din bronz care era roasa pe jumatate,valvele ambreiajul anterior si pompa(-ele?)mai mult pentru siguranta ca nu ereau totusi prea urate...

ps:si eu am auzit acel zgomot metalic de "ventilator spart"care s-a auzit vreo 2 zile dupa care a disparut,apoi a inceput sa sangereze ulei peste tot de iti ere si mila sa te uiti la ea...

Link to comment
Share on other sites

Eu stiam asa ,am avut a 8 din 1996 cutie tiptronic scria foarte clar in carte la care am schimbat uleiul la fiecare 60 de mi si cand a aparut smuciturile a mai mers 10 mi si sa dus bine deja era la noul proprietar cand s a stricat.

Am si la audi care il am acuma cartea si scrie despre cutie ca este Tiptronic si scrie asa alle 60.000 km ATF oil weschel Automatic getrieb. am toate cartile de la masina plus CD in engleza daca vrei fac si screen shot sa vezi ce scrie pe cd sau carte.Eu stiam asa cutia multitronic sa pus pe Audi A 8 la motorul de 3.0 benzina la anul de fabricatie 2003 =2005 mai incolo nu stiu ,acel 3.0 benzina neavand quattro.

Link to comment
Share on other sites

Nu te contrazic, topicul este insa despre cutia tiptronic de pe A6. Nu stiu ce cutie are A8 si daca producatorul iti cere sa schimbi uleiul la 60.000 de Km ai perfecta dreptate. Sigur nu vorbim despre acelasi tip de cutie ( cea despre care am scris eu se pune incepand cu modelele 1998 deci productie de la sfarsitul lui 1997).

Pt. silviu8x:

Mie imi face figura asta cand se intampla ceva cu turbina sau MAF, schimba viteza in treapta inferiora pt. ca sesizeaza "load" mare si nu primeste putere suficienta. La tine mai poate si problema de chip, trebuie verificat ce cuplu ai si vezi ca probabil cutia ta rezista pana la 310nm, peste patineaza, deci este posibil sa patineze convertizorul daca bagi piciorul in ea la deal. Am patit si eu treba pierderea de ulei care este din cauza bucsei de la pompa de ulei si la fel, dupa reparatie simt o smucitura numai cand cutia retrogradeaza, de exemplu merg in a 5a, o las usor fara sa mai apas pe acceleratie si cand trebuie ea sa schimbe mai apoi in a 2a sau a 3a, se simte acea smucitura. Cred ca este de la valve sau o nesincronizare in cutie intre frine ( da, are frane cu banda pe discurile interne) si cuplarea axului.

Link to comment
Share on other sites

@laudi>credeam ca retrogradeaza pentru ca asa e in programul centralinei ca sa evite fenomenul da "sourge" al turbinei !?! oricum mie mi se intampla numai de la a 5-a la a 4-a,si cateodata depinde de situatie de la a4 la a 3-a.Cel mai evident e cand ma duc la munte ,e asa de stresant ca trebuie sa merg neaparat in semi altfel nu mai suport nevasta care...Mersi pentru sfaturi!se pare ca esti destl de decumentat in materia cutiilor,de altfel pentru asta m-am inscris pe forum ca ma preocupa cutia asta misterioasa pe care nimeni nu o baga in seama pana ce am gasit acest topic! Toti erau preocupati de turbo care costa de 10 ori mai putin...Urmeaza sa ma duc sa fac o alta reprogramare a ecu-lui de data asta ma duc la un coleg al lui Voinea ,la Cluj,ca ma va ajuta cu un program custom :D

ps:in afara de o "normala" scurta perioada de conversie a cuplului pentru a adecva turatia motorului la treapta superioara(patineaza),dar nu mereu.Daca o calc brusc si violent ,patineaza,daca calc progresiv ,dar destul de aprig ,ma baga in scaun si fara sa patineze atinge viteze destul de valabile!

Link to comment
Share on other sites

scuze! am uitat sa precizez o chestie cara mi-a spus-o acel mecanic din italia :dupa 120-150k km oricum ar trebui schimbat,iar dupa din 60 in 60k km.asta pentru ca uleiul se arde din cauza patinatului si daca se intampla sa fie si piciorul mai greu...logic cutia nu mai e noua si patineaza mai usor(cred) Eu prefer sa fac acel schimb chiar daca e inutil,macar dorm si eu mai linistit dupa aia :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut sunt nou pe forum urmaresc cu atentie si pot sa zic ca imi plac discutziile.Am un prieten cu un audi a6 benzina care nu vrea sa sa schimbe viteza in modul manual in rest in modul automat schimba bine nu smuceste ,stiti oare de la ce?Uleiul este schimbat supapele sunt verficate totul este bun.Ma scuzati daca nu am postat bine nu ma descurc asa bine.Multumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Daca ne dai ceva mai multe detalii...ce tip/model de cutie are sau macar ce motor si din ce an. Posibil sa fie din senzorii hall de la schimbator. Asteptam detaliile mentionate anterior. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Incerc sa redeschid topicul asta, nu stiu ce sa mai verific.

La masina din profil, cutie Tiptronic, nu mai trage cum trebuie. Testarea cu VAG-ul nu arata nimic.

Urca lent in viteza, se tureaza daca insist, se plafoneaza la 200 Kmh. Mentionez ce am verificat pana acum: turbina OK (curatata la Cipos ), debitmetru OK (l-am schimbat ), curatat injectoare, uleiul si filtrul la cutie schimbate.

Aveti vreo idee ce se mai poate verifica ?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

salutare,

am un a6 din 2001 2,5l cutie automata 180cp ,si a incepUt sa mi se aprinda o data

la 2 zile banda rosie cu PRND in mers.Daca opresc-pornesc motorul, revine la normal.

Abia acum o saptamana am luat masina de la audi,pana acum nu mi a facut asta decat de 2

ori intr un an.Am schimbat axele cu came,tachetii,culbutorii,

capacele de la buji si de la baia de ulei.Asa bine mi au pus aia piesele ca imi curge

si motorina pe la conductele alea subtiri care intra in motor .dau aceste detalii gandindu ma ca poate au legatura cu problema mea.Acum trei luni am schimbat si pompa de injectie.vreau si eu un sfat ca m am saturat de ea .trebuie cumva sa "scap" de ea?

Edited by janzemin
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Se observa o diferenta notabila din punct de vedere al zgomotului pe care il face motorul dupa ce ai inlocuit axele cu came, tachetii, culbutorii ? Adica este mai silentios, merge mai rotund, trage mai bine ?

Cat despre cutie ... fa o scanare cu VagCom-ul si pune rezultatul aici pe forum ... apoi vedem ...

Link to comment
Share on other sites

Motorul este mai silentios si trage mai bine,merge mai in firea lui.Si eu am schimbat tot kitul la a mea.

Luigi Vicol

Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu la a mea, axe cu came, tacheti, culbutori. E diferenta mare de zgomot, inainte si dupa. Am castigat ceva si la puterea motorului, nu stiu cat dar se simte.

Ideea este ca, va simti diferenta cineva care are uzura mare in axele cu came, datorata unui rulaj mare - cazul meu.

Link to comment
Share on other sites

Pentru A6 cu cutie Tiptronic , cum pot verifica starea convertizorului de cuplu ? Am facut un test de putere la Autotest-ul din Vitan si am 300 Nm in loc de 370. Inginerul de acolo, care mi-a interpretat rezultatul, mi-a spus ca am uzura la convertizor, asta raspunde de scaderea de cuplu.

Link to comment
Share on other sites

Se observa o diferenta notabila din punct de vedere al zgomotului pe care il face motorul dupa ce ai inlocuit axele cu came, tachetii, culbutorii ? Adica este mai silentios, merge mai rotund, trage mai bine ?

Cat despre cutie ... fa o scanare cu VagCom-ul si pune rezultatul aici pe forum ... apoi vedem ...

fuge de rupe masina acuma ,merge rotund, fara zgomot.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Stie cineva daca se schimba uleiul la cutia de viteze automata multitronic la A6 4F 3.0 tdi quattro? Am inteles ca ar fi long life

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, daca este vorba de motorul de 3.0 TDI, nu poate fi vorba de cutia multitronic ci de tiptronic.

Foloseste functia "Search" despre schimbatul uleiului la cutia tiptronic.

Nu exista ulei "long life" de cutie, ci de motor. Faptul ca oficial nu se recomanda schimbul de ulei la cutia asta nu il face "long life" ci "life time". Parerile sunt impartite daca sa se lase neschimbat uleiul cum recomanda producatorul, sau sa se schimbe la un anumit interval. Ai de citit zeci de pagini despre asta in topicurile dedicate.

Link to comment
Share on other sites

n_bogdan uleiul pentru cutie e cu totul altceva fata de uleiul pentru motor , pe langa ulei trebuie schimbat si filtru .

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca se schimba uleiul de cutie tiptronic la a mea impreuna cu filtru si garnitura. Dar nu stiu de care este, galben sau albastru. Cei de la reprezentanta au zis ca nu se schimba, ca e life time, dar eu as vrea sa-l schimb ca masina are ceva km.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

uleiul se schimba, daca nu ai ce face cu banii si nu ai verificat intai starea lui(nivel,puritate,vascozitate,etc).

:angry: culoarea uleiului nou e deja o legenda...mai lipseste verde,roz si liliachiu :icon_cool:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

referitor la schimbul de ulei si eu stiam ca nu se schimba dar un amic de al meu cu un audi a6 din 2005 cu motor de 3.0 i-a cazut cutia de viteze la 100.000 km , iaR serviceul unde a mers sa o faca a spus ca din cauza neschimbari uleiului si dupa aceasta am mai auzit inca 2 cazuri

Link to comment
Share on other sites

Uleiul la tiptronic se schimba. La 60 sau 90 de mii de km, depinde de motorizare.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!