Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

Scinteie: ai c-o sa incerc sa fac poza cu scinteia. E mai lunga: tensiune mai mare, e mai groasa: :rolleyes: intensitate mai mare.

Clar e o optiune grozava aprinderea asta. Cit o fi de grozava? Oricum iei cu tine un delcou normal, ca se poate strica, io stiu, la Prundu Birgaului.

io-te scanteie.. :rolleyes: .un centemetru aproape si bruiaza si emisia de...ceva, :blah_: din telefon, ca facu' dunga pe ecran..

...da..e ,,bune'' sa ai si una de rezerva.. :rolleyes:

post-1207-1266781803_thumb.jpg

post-1207-1266781821_thumb.jpg

post-1207-1266781803_thumb.jpg

post-1207-1266781821_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

Super scanteie.poti sa ai de rezerva doar un modul,cred ca este singurul lucru care te poate lasa in drum :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am recitit topicul insa nu am gasit o informatie pe care o citisem (probabil in alt topic) referitoare la unde se leaga firul spre turometru. eu l-am legat direct de la bobina, insa citisem ca se poate lega de la modulul electyronic ? este corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La bombina se leaga, da' se mai puneau vreo doua rezistente, ceva de protectie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ete, asa ceva, dar nu stiu de unde-i schema asta, era ceva cu rezistentele alea prin manualele oficiale vw, da' nu gasesc la repezeala:

post-2697-1268641273_thumb.png

Da, uite-aci:

post-2697-1268641574_thumb.jpg

post-2697-1268641273_thumb.png

post-2697-1268641574_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:rolleyes: bre, la modulul de aprindere pus de vw pe wartburg, :rolleyes: care e la fel si are si cracii la fel, cu asta de vw bus, :rolleyes: pe schema arata ca se scoate semnalu' prin cracu' shapte... :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine si de pe 1,

doar daca nu ai vreun turometru deochiat sa puna la masa aia 400V din primarul bobinei.

Ce este pe 7 este un semnal special (TD) care se foloseste pentru timing la alte devaysuri electronice cum ar fi calculatoril de avans sau injectia, si trebuie un turometru special sa inteleaga acel semnal(ca la vartburg).

Apropos de gothronik si alte minunatii ce am mai auzit pe aci, am avut si eu asa ceva cand am luat bruasca a mers bine de la Satu Mare pana-n Bucuresti, la drumul spre Iasi m-a lasat, defectul - s-a prajit condensatorul, noroc ca aveam deja preparat un delcou de GolfII GTI cu Hall (modifiacrile sunt minime, dar implica demontarea toatla a delcoului si putina strungareala), eu sunt adeptul delcoului de Bus-Golf ce-o fi cu hall original ca alea n-are moarte, restu sun compromisuri care de lasa cand tii lumea mai draga.

Si daca dot suntem la capitolul acesta vreau sa mai pun in discutie inca o smecherie care exista pe carburile destepte - oprirea debitului de combustibil la franarea cu motorul, daca ati pus deja aprindere electronica asta este un minor pas doi care necesita montarea unui controller tot cu 7 pini (costa 10$ ) si a unui micro-switch pe clapeta de acceleratie - principiul de functionare este simplu, devaisu' citeste turatia motorului si in functie de pozitia clapetei (apasat sau liber) opreste sau nu supapa electromagnetica de pe carb, ajutand astfel la economia de combustibil si la o franare mai eficienta, asta daca turatia este mai mare de 1400/min,

daca scade sub 1200 indiferent de pozitia pedalei electrovalva se alimenteaza si motorul merge la relanti, eu am vazut asta pe toate sistemele de injectie dar si pe unele carburatoare Solex, cred ca merita pus pe bruoasca, am sa incerc si va zic...

Merci

Modificat de LYON KING
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

interesant ce zici, stiu ca principiul asta e folosit la injectate. Probabil ca s-ar face o mica economie la consum. Dar cred ca apare o problema: benzina mai are si rolul de racire, si daca in frana de motor tai complet benzina, s-ar putea sa se incinga chiulasele nu? Sau de fapt daca nici nu mai are ce sa se aprinda, si sa degaje caldura o fi ok...

A, si la gotronic, din cate stiu se elimina condensatorul la montaj. Poate de aia te-a lasat in drum.

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La gotronic trebuie sa fii atent la impedanta bobinei, trebuie MINIM 3 Ohmi ( cum gasesti la bobinele de Dacie) , pe cand bobinele de VW ( fie ca-s Germany, fie ca-s Brazil) au cam 1 Ohm, plus sau minus. Asta prajeste Gotronicul in scurt timp.

Si desigur... sa scoti condensatorul.

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu m-am exprimat corect, condenser-ul din aprindere s-a parlit, avea o gaura in el, (aprinderea aia foloseste principiul de acumulare de energie capacitiva, nu magnetica ca la clasice (descarca un condensator prin primarul bobinei, cu un front mult mai clar de rupere a curentului care produce in secundar o tensiune de autoinductie mult lai mare proportionala cu viteza de rupere a curentului din primar, daca sistemul este destept poate produce si mai multe scantei succesive pe un singur ciclu (bujie) pentru a ajuta la pornirea la rece), ei ala a si murit.

Si oricum eu am avut pe dacie prin '98 un astfel de sistem construit de sovietici foarte solid care dupa aia a juns pe o alta masina si merge si azi - dar io zic ca tot mai corect este cu aprindere de Golf sau bus cu hall de fabrica, alea sunt mult mai fiabile si in plus daca nu se primeste semnal de pe hall cateva secunde, se taie alimentarea bobinei din comutator si poti sta cu contactul pus cat vrei fara sa se arda primarul bobinei ca la aprinderile clasice.

Daca tot nu am som am mai dat peste ceva interesant http://www.vwheritage.com/ssp/Electrical/I...?templateID=ssp

Modificat de LYON KING
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

... :icon_thumright: am o intrebare mica, pt. cine stie...Am ,,saltat" o bobina de apr. electronica de pe o masina, de la scrapp.. :icon_thumright: .Cand am ajuns acasa am vazut ca era cumva ,,roasa" la fund, intr-un loc...si acolo iese sau a fost pusa smoala..

intrebarea: :icon_cool: mai o fi functionala? astea au zama in ele, cumva???sau doar zmoala...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect, bobinele cilindrice au in ele ulei de trafo pentru racire, daca are gaura nu este exclus ca uleiul s-a scurs. Bobina poate fi functionala (adica are continuitate in primar si secundar dar daca a pierdut ulei se poate arde in regim de functionare din cauza supraincalzirii (se topeste lacul de pe sarme si face scurt si apoi face poc).

Nu potzi pune asa ceva pe masina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

:)) o s-o incerc...e luata de pe-o masina care mergea.. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

poate cineva va rog sa masoare unghiul dwell la un delco din asta de bus si sa-mi spuna si mie cat e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

28003tu.jpg

poate cineva sa ma ajute cu o mufa pentru acest delco (contra cost)

si unde dau gaura in ax, pe aceeasi directie cum a fost pe pinion?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu gaura te pot ajuta eu :icon_cheesygrin:

..pui delcoul ala vechi, cu platina, alaturi de asta, pui lulele in cap :icon_cheesygrin: la amandoo.. -E, si dai gaura ca sa fie luleaua in aceeasi pozitie ca la ala vechiu'... :icon_thumleft: ..e simplu... daca nu pricepusi, suna-ma.

mufa n'am... :alien: ..sau am, da' e scumpa rau. :icon_redface:

lat. edit-- vezi fii atent la sexul de rotatie al axului, poa' sa arete la fel, de afara. da' sa sa'nvarta invers.. iti dai sama dupa capSula... de vacuum.

Modificat de LIVIU/RATB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

linkul 2 si 3 este acelasi lucru daca ai cablurile aferente

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

al doilea se potriveste .. restul sunt pentru reluctanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu ce sa zic, bre nea, eu AM exact aceleasi piese, langa bobina, aceleasi componebte, luate de pe un audi.. sunt FIX ca ce am pe masina... nu pentru reluctanta... ci cu zenzor HALL.. pun poze, daca nu ma crezi..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum spui tu ... eu nu sunt asa perspicace ca tine, nu ma iau dupa forma .. am citit ce scrie pe ele si am dat in gogu, ca doar el le stie pe toate ..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..cica nu tre' sa ai incredere in tot ce scrie pe net... sunt o gramada de erori...asta ne invata la facultate :king: ... da' daca zici tu.. io zic ca seamana la fel cu ce am io. :alien:

ce am io cu reluctanta sunt cu patru pini.. :icon_geek:

..uatever... :sly:

http://www.google.ro/#hl=ro&cp=9&gs_id=1i&xhr=t&q=0227+100+124&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=0227+100+124&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=fc5b763e3da0373d&biw=651&bih=423

mega squirt asta.. cum e, adica... nu e cu senzor hall, cum am io???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!