Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

nah... porni. tot bun. alt' dat casa ochii si citeste in carte daca nu pricepi ceva. sa incurci fisele hai sa zici ca e acceptabl si se mai intampla... dar nu de nenumarate ori consecutiv ;) . adica nu iti merge aprinderea, verifici si nu iti dai seama... offf... tineretea asta ;) :D.

regleaza cum trebuie avansul ala si treci cu ea pe drum. asa cum se aude altfel asa si merge altfel :) .

si mai zic eu: ai mare grija de buton. e f bun. ia-l, curata-l, lustruieste-l si pune-l de urgenta in VITRINA. e pacat sa il strici pe masina :D.

hai mah dumi... fi om serios.

drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu sunt de parere ca daca cineva vrea performante trebuie mai intai sa ai o baza solida: mecanica si tabla bune,electrica facuta cu cap fara improvizatii. Altfel nu ai decat "imbunatatiri ieftine" care sunt exact aia : ieftine .

Ma repet da si nitica lectura tehnica nu strica nimanui, 10 minute cu mana pe carte te pot scuti de zile pierdute cu incercatul dupa ureche.

Fara suparare, nu o spun cu rautate :blah_:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca daca cineva vrea performante trebuie mai intai sa ai o baza solida: mecanica si tabla bune,electrica facuta cu cap fara improvizatii. Altfel nu ai decat "imbunatatiri ieftine" care sunt exact aia : ieftine .

Ma repet da si nitica lectura tehnica nu strica nimanui, 10 minute cu mana pe carte te pot scuti de zile pierdute cu incercatul dupa ureche.

Fara suparare, nu o spun cu rautate :)

nu-i cu suparare,mare dreptate ai...acum ca e soare afara ma duc sa o plimb putin sa pot sa va spun si cateva impresii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca ai nevoie sa iti refaci instalatia electrica, deoarece cand ai fire care se intreup pe traseu si de-astea e bai.

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu-i cu suparare,mare dreptate ai...acum ca e soare afara ma duc sa o plimb putin sa pot sa va spun si cateva impresii

ce s-a intamplat la plimbare, nu te-ai mai intors pana acum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am intors dar am mers destul de greu,cred ca nu este avansul destul de bine reglat si masina nu prea tragea,am fost cu ea pana la cineva sa mi-o regleze,insa nu era acasa si am plecat putin suparat,dar oricum mi-era tare dor sa o conduc,asa ca am trecut cu vederea...chiar dupa ce am ajuns acasa am plecat la cluj,pe weekend cand ma intorc acasa sper sa rezolv problema...deci pareri inca nu pot sa dau...

cat despre instalatia electrica si eu zic ca trebuie refacuta,am deja cateva bube si pe langa asta am in bord si un ghemotoc de fire...caut numai un electrician auto priceput si care sa aiba rabdare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexserb2000

am montat si eu o parindere electronica pe motorul de 1,6 de la un 1303.

problema mea este ca nu am scanteie pe bujie...face doar in delco poc poc...dar scanteie ioc....stie cineva ce poate sa fie....masurat to si e OK mai putin scanteia pe bujie....please HELP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimba-i capacul de delcou si pipa

Modificat de bogdan_bus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

la motor de 1,6 am luat deja montata o aprindere electronica, la care s'aprinde un led rosh..E pusa pe bobina. Este cu platina, nu e d'aia complet electronica..intrebare: mai se pune condensatorul sau nu? daca se pune si eu l'am decuplat ce se intampla? daca nu se pune si eu l'am pus, ce se....?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia cu led rosh e gotronica. se pune... ar fi bine... daca nu se pune cred ca nu me... asta e altceva. daca me fara e voodoo ... si asta e ailnta discutie. pune condensatoru' la loc. si leaga-l. nu de pat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dumi.

De ce nu pui butonul de pornire (firul subrtire de la electromotor) printr-un releu direct de pe baterie?? NU ai nevoie de curent mare prin buton, nu suprasoliciti instalatia...

parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motor de 1,6 am luat deja montata o aprindere electronica, la care s'aprinde un led rosh..E pusa pe bobina. Este cu platina, nu e d'aia complet electronica..intrebare: mai se pune condensatorul sau nu? daca se pune si eu l'am decuplat ce se intampla? daca nu se pune si eu l'am pus, ce se....?

din cate stiu eu la aprinderile gotronic se elimina condensatorul, tocmai asta este rostul aprinderii in sine. nu stiu ce se intampla daca legi si condensatorul. ai putea sa il intrebi pe userful "gotronic" - este chiar producatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar gotronicul este un tranzistor care elimina folosirea condensatorului. Teoretic din cunostintele mele limitate de electronica, daca le folosesti inseriate capacitatea lor se injumatateste, astfel incat la tensiunea inalta la care functioneaza 24000-40000 V , din cate stiu s-ar praji. Aici electronistii ar trebuii sa ne spuna mai multe :D :Driver:

preluare de pe http://electronice.adbent.ro/files/ae9th75.htm

Presiunea ridicata (15

post-4942-1242813849_thumb.jpg

post-4942-1242814727_thumb.jpg

post-4942-1242814772_thumb.jpg

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu la aprinderile gotronic se elimina condensatorul, tocmai asta este rostul aprinderii in sine. nu stiu ce se intampla daca legi si condensatorul. ai putea sa il intrebi pe userful "gotronic" - este chiar producatorul

nu stie daca e gotronic sau nu... :eek: si..intr-adevar, dupa ce i-am pus io firul ala la condensator, a inceput sa faca nasoale... :blah_: parca nu mai are putere... :blink: io ziceam ca s'a biiiiip platina... :blah: cand oi mai avea timp trec iar sa vaz cum e cazu'... :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexserb2000

am montat aprinderera de pe un golf....merge super frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru hadevarati!! Din hexperiente proprii.

Pentru aprinderi electonice VW original de pe bus-golf-passat distanta la bujie trebuie sa fie 0.9 - 1 mm. Daca e sub la 5-10 mii km se distrug bujiile.

Pentru aprinderi tranzistorizate gen gotronic recomand maxim 0.7 mm. Mie mi-a rulat bine la 0,7 cu platina normala (nu cu senzor). Nu stiu ce efect are asupra bujiilor ca nu am mers mai mult de 4 mii km. Dar fata de aprinderea platina-condensator este net superioara.

Spor la mesterit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru aprinderi electonice VW original de pe bus-golf-passat distanta la bujie trebuie sa fie 0.9 - 1 mm. Daca e sub la 5-10 mii km se distrug bujiile.
nu zau... silviu nu neg ca poate ai dreptate dar tot din experiente personale ultima data m-am uitat la bujii a fost anul trecut in aprile... cu vreo 25.000 km in urma. motorul stii cum merge asa cum poate il stiu si altii si daca ceva a mers (motorul merge si acum, doar broasca e la chirurg :P ) chiar ok pe masina mea a fost motorul... si distanta... 0,7 mm. poate am avut eu noroc. anul trecu in aprilie cand m-am uitat la bujii le-am si schimbat. mai mult de moft (cand am schimbat garniturile la motor si am zis sa pun bujii noi ca tot le aveam... stii ca doar ai fost pe acolo). bujiile care le-am dat jos dupa aprox alti 25.000 km anteriori le tin de rezerva. chiar merita (sunt bujii bosch W8AC luate din germanica in 94:). cele de pe motor de acum sunt tot bosch W8AC luate de la TRI(di)LAR.

ceea ce spui tu cu 0.9 mm am auzit din multe surse. si surse credibile si cu experienta. poate a fost doar curiozitatea si ambitia mea de a le lasa la 0,7 mm sa vad ce se intampla... culmea e ca merge bine si bujiile nu-s varza.

nu sfatuiesc pe nimeni sa faca ca mine dar eu sigur asa voi continua. ceea ce e ok nu e stricat (logic nu? :) mie asa imi zice neuronu'... :blah_: )... asa ca nu ma pun sa stric eu :wub:. daca ceva merge ok chiar nu ma intreb de ce. poate ca asa trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

n-am atatia km cu aprinderea cea noua (made by bogdan_bus) insa am experimentat si cu 0.7 si cu 0.9 - concluzie: motorul e mult mai vioi cu 0.9, cu 0.7 chiar avea ralantiul neregulat. Am ramas la 0.9

Modificat de RaduI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as vrea si eu sa va intreb ceva, de curand (nevand stroboscopul la mine) am incercat sa invart manual (cu cheia de 30 de surubul de la fulie) fulia cu contactul pus si cu fisa nr.1 undeva langa masa ca sa vad momentul in care da scanteia (vroiam sa verific cam pe unde este reglat avansul static). am observat ca nu da scanteie decat daca invart relativ rapid de fulie, insa in acest caz nu pot sa opresc fulia chiar in momentul scanteii si nu pot observa deci unde este reglat avansul. uneori chiar nu mi-a dat scanteie....

intrebarea este oare de ce, pt ca in mod normal (deci la o aprindere clasica cu platina si condensator) ii poti prinde momentul avansului in momentul in care da scanteie chiar daca invarti incet de fulie.

oare la aprinderile astea electronice de la busuri sa trebuiasca sa se invarte repede ca sa vada senzorul ala din delcou ce o vedea el??????

In rest masina merge perfect, porneste la sfert de cheie.....

inca ceva la astflel de delcouri trebuie reglat avansul la relanti sa fie la minus 5 grade, cu tubuletul avansului vacuumatic scos?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca are dublu avans, da...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

are dublu avans numai ca retardul nu este conectat nicaieri, deci il folosesc doar pe cel clasic vacuumatic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nah ca m-ati facut curios. dupa ce fac ce vreau sa fac la motor, inainte sa il pun sus voi pune 0,9. sa va astupati urechile daca nu o sa fie ok caci nu vor fi citate din tratate de literarura clasica cuvintele mele :icon_cool: :icon_thumright:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa fie asa de sprintzara masina incat nu o sa iti vina sa crezi de unde atat "vana" in plus, daca este de la faptul ca s-a usurat simtitor datorita noii table braziliene sau datorita distantei la electrozi...:icon_thumright:) glumesc evident

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stie daca e gotronic sau nu... :rolleyes: si..intr-adevar, dupa ce i-am pus io firul ala la condensator, a inceput sa faca nasoale... :blink: parca nu mai are putere... :blink: io ziceam ca s'a biiiiip platina... :blink: cand oi mai avea timp trec iar sa vaz cum e cazu'... :D

deci, care este, :blink: am vazut! pe cutiuta de plastic scrie doar aprindere electronica, in romaneste...este, deci, gotronic?si da, firul de la condensator era legat..L'am desfacut... :icon_thumright: Problema e ca motorul e asa de cu compresie ca trebuie musai sa pun bat. pe redresor inainte, ca nu ajunge curentul strans de pe drum..( care drum, facut cu farurile aprinse, pe drum national...) :angry: n'am avut timp sa i-o fac... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as vrea si eu sa va intreb ceva, de curand (nevand stroboscopul la mine) am incercat sa invart manual (cu cheia de 30 de surubul de la fulie) fulia cu contactul pus si cu fisa nr.1 undeva langa masa ca sa vad momentul in care da scanteia (vroiam sa verific cam pe unde este reglat avansul static). am observat ca nu da scanteie decat daca invart relativ rapid de fulie, insa in acest caz nu pot sa opresc fulia chiar in momentul scanteii si nu pot observa deci unde este reglat avansul. uneori chiar nu mi-a dat scanteie....

intrebarea este oare de ce, pt ca in mod normal (deci la o aprindere clasica cu platina si condensator) ii poti prinde momentul avansului in momentul in care da scanteie chiar daca invarti incet de fulie.

oare la aprinderile astea electronice de la busuri sa trebuiasca sa se invarte repede ca sa vada senzorul ala din delcou ce o vedea el??????

In rest masina merge perfect, porneste la sfert de cheie.....

inca ceva la astflel de delcouri trebuie reglat avansul la relanti sa fie la minus 5 grade, cu tubuletul avansului vacuumatic scos?

are cineva vreo idee despre aceste fenomen?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!