Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

teava "normala" vine la avansul standard de pe carb; teava din spatele capsulei vine pe stutul de retard de pe carb (daca il are - ideal un 34 pict 3)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

aaaaaaaaaaa, cautasem schema de la sergiu si am crezut ca e un post mai nou. hai ca mai cetesc odata sa vad daca am mai ratat ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iaca aprinderea de golf pe brotac ... problema este ca am nevoie de niste fishe mai zdravene... puterea scinteii este cam maricica si parca aud un zgomot de strungere pe la fisele 1 sau 2 in dreptul generatorului .. in rest in cei 50Km facuti astazi nici o problema ...

Recomand fisele silicon de 10 mm. Sigur tin.

post-5838-1228821602_thumb.jpg

Modificat de dihorul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bun, citit lamurit. pe scurt: nu pun modul de relanti si unesc mufele intre ele, stutul de la avans il leg normal la carb, stutul de la retard il astup. dar revin in forta cu o intrebare, pentru cine a montat aprinderea asta si are turometru: cum l-ati legat? pe pagina asta la postul 152 e un pdf in care zice ca nu se leaga la bobina direct, ci cu acele 2 rezistoare.

Modificat de TZepeSH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pdf-ul ala care tot de mine e pus e luat de pe net de undeva si este pus strict orientativ (cel putin eu l-am pus pt o mai buna edificare la ce scrisesem eu) si este pus aici dupa ce aveam deja montata aprinderea pe masina. am vazut si eu chestia cu rezistentele dar stiind ca turometrul imi merge ok nu mi-am mai batut capul (verificat evident nu dupa ureche :) ). de altfel mai stiu pe cineva cu exact aceeasi aprindere si la fel turometrul este legat fara rezistente.

si ai inteles bine: NU PUNE modulul de ralanti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am facut rost si eu in cele din urma rost de aprindere de bus,aseara am citit tot topicul despre aprindere,multe am inteles,multe nu, prea multa fizica pe aici:)...

zilele astea incerc sa o si pun sus...pare usor,dar nu e chiar asa,mai greu cu reglatul...

pun poze pentru o identificare mai buna,poate imi spuneti si putin despre ea:

-delcou

post-3603-1240414222_thumb.jpg post-3603-1240414229_thumb.jpg

post-3603-1240414235_thumb.jpg

-bobina

post-3603-1240414247_thumb.jpg post-3603-1240414253_thumb.jpg

...nu ar trebui sa aiba capul bobinei acolo un fel de stutz pe care sa vina fisa?adik asa

post-3603-1240414869_thumb.jpg

- si compufire

post-3603-1240414260_thumb.jpg

Modificat de dumi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu exista bobine cu stutz si fara deci cu fisa normala. mi-a zis rg ca la astfel de delcouri trebuie reglat avansul la minus 5 grade, adica nu stiu daca exprim bine, vreau sa zic ca la 5 grade dupa momentul aprinderii, nu ca la delcoul clsic, la 7,5 sau 10 grade inainte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

nu ai si cablaraia?iti trebuie musai mufa tata de la delco si cea de la modulul de aprindere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ai si cablaraia?iti trebuie musai mufa tata de la delco si cea de la modulul de aprindere...

am cablaraia dar nu am pus poza si cu ea ca nu ma incadram in 800 kb...

post-3603-1240479007_thumb.jpg

am pus aprinderea ieri sus,eu singur,si mai pe seara am incercat sa o pornesc,dar nu degeaba,dadea parturi,ma duc azi ori la un electrician ori pana la Levi,ca ma depaseste situatia putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand elimina modulul de ralanti si cupleaza cele 2 mufe intre ele (una e mama si una tata) !!! ( nu din cauza modulului nu porneste dar acel modul nu e necesar. ba mai mult... incurca!).

s-ar putea (nu sunt convins dar poate fi asa) sa fie decalata cu 180 de grade aprinderea si de acolo sa apara problema. oricum nu e complicat deloc de montat aprinderea. oricum pe delco ar trebui sa ai semnul pt pistonul 1 (crestatura pe marginea, buza) delcoului. acolo da scanteie la 1. apoi regleaza avnasul cum trebuie.

post-6468-1240479916_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa este, aprinderea de bus e altfel orientata.

pune-l pe pistonul unu , si dupaia pui fisele in continuare

deci daca ai avut pana acuma asa puse

3 2

4 1 (ordinea la fise pe capac delcou)

si acuma o sa ai asa

1 4

3 2

sigur este de acolo:)

o intrebare, ptr cine stie..

luleaua de la decoul de mai sus este cu limitator sau aia e altceva? arcu ala si nu toate alea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, asa este, aprinderea de bus e altfel orientata.

pune-l pe pistonul unu , si dupaia pui fisele in continuare

deci daca ai avut pana acuma asa puse

3 2

4 1 (ordinea la fise pe capac delcou)

si acuma o sa ai asa

1 4

3 2

sigur este de acolo:)

o intrebare, ptr cine stie..

luleaua de la decoul de mai sus este cu limitator sau aia e altceva? arcu ala si nu toate alea?

:icon_thumright: :D :blink: explicatia asta nu am mai auzit-o...ca sa nu mai zic ca mi-am sucit gatul de vreo doo ori incercand sa vad care este ordinea descrisa de tine :), iar luleau aia este cu limitare.

deci oameni buni, ordinea nu se modifica ramane 1-4-3-2, orice fel de delou ai pune pe motor de broasca.... (asta daca nu cumva vrei sa faci experimente).

aaa, ca se modifica locul in care vine fisa bujiei, pe capacul delcoului, asta da...corect, posibil, la mine s-a decalat cu 90 de grade adica am mutat fisele, "o gaurica" mai incolo. adica 1 in locul lui 4, 4 in locul lui 3, 3 in locul lui 2, si 2 in locul lui 1. si a pornit la prima cheie.

sergiu a zis bine... presupunand ca pinionul de antrenare al delcoului este pus pe pozitie conform manualului de service, montezi delcoul, pui semnul de pe fulie, in dreptul pistonului 1, rotesti usor delocul pana luleaua se potriveste cu crestatura de pe marginea corpului delcoului (asta insemnand fisa 1), si apoi 4 3 2. dai la cheie, tre sa porneasca faci avansu, si pleci la hanovra.. http://vwforum.ro/index.php?showtopic=57646. gata. drum bun :P

p.s. cum a zis si sergiu, scoate kkt-ul ala de releu.

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

luleaua de la decoul de mai sus este cu limitator sau aia e altceva? arcu ala si nu toate alea?

da asa este, teoretic ar trebui (daca arcul nu este decalibrat...chiar si practic) sa taie aprinderea la 4500 rpm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine asa a fost, adica a fost decalata nu ordinea de aprindere ci ordinea de la fise de pe capacul delcou

\numerele ar reprezenta capacul delcou cum te uiti de sus inspre capac, si reprezinta pistoanele, ordinea se pastreaza daca merge in sensul ceasului, adica 1432

:|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine asa a fost, adica a fost decalata nu ordinea de aprindere ci ordinea de la fise de pe capacul delcou

\numerele ar reprezenta capacul delcou cum te uiti de sus inspre capac, si reprezinta pistoanele, ordinea se pastreaza daca merge in sensul ceasului, adica 1432

:|

pai na... bagi lumea la idei...mai verifica o data "numerele" din a doua schema ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai reusit dumi cu aprinderea?

@seby: dap. alex are dreptate. verifica schema a 2-a. cam da cu virgula :coffee_lol:. si daca baga fisele ca in schema 2 sigur nu va functiona. ma gandesc (si vreau sa cred) ca e gresala de editare a textului la schema 2 :blah_:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai reusit dumi cu aprinderea?

@seby: dap. alex are dreptate. verifica schema a 2-a. cam da cu virgula :blah_:. si daca baga fisele ca in schema 2 sigur nu va functiona. ma gandesc (si vreau sa cred) ca e gresala de editare a textului la schema 2 :).

n-am pre reusit,ca ceva da cu virgula la mine...

nu am cum sa potrivesc semnul de la fulie cu luleaua pe semnul de la delcou...tre sa fac asta?

acu mai dau o incercare si de nu chem electronistu'

aseara tin sa va zic ca am stat 3 ore,am facut de toate si prima data a sunat cel mai bine desi am pus fisele dupa ureche si capacul de la delcou nu statea bine...apoi cand am pus ordinea buna,luleaua bine si m-am chinuit cu semnele tot mai rau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

las dreq electronistu' ca n-are nimic cu electronica asta.

daca nu pui fisele in ordinea aprinderii si nu pui capacul cum trebuie nu va merge in veci.

de ce nu ai cum sa potrivesti? explica mai multe ca asa n-are nimeni ce sa iti zica. incerca cu delcoul vechi. potriveste-l pe ala sa fie pipa in drept la fisa care merge la 1, scoti delcoul si il bagi pe celalat. pui si pipa si vezi unde asta nou si ala e 1. scoti fisele din capac, pui 1 acolo unde iti da delcoul si apoi restul respectand ordinea aprinderii adica 1432. apoi reglezi avansul. mai simplu si mai babeste de atat nu am cum sa iti explic.

spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti dreptate, in schema 2-a am gresit eu

trebuia sa fie

1 4

2 3

imi cer scuze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am facut urmatoarele:

dat delcou nou jos,pus cel vechi,pus fulia la semn,pus delcoul la semn,schimbat delcou cu cel nou,gasit fisa buna,pus fisa 1 pe semn,restul in ordintea 432...rezultat?...rateuri...

asa ca am zis urmatoarea kestie:ordinea poate fi doar una 1432...nuh?

=>pus fisa de la pistonul 1 undeva,apoi in ordinea ceasornicului pus 4,3,2 => de aici 4 combinatii,in cele din urma dau de o combinatie care nu mai da rateuri,care suna cel mai bine si care imi pare buna...intradevar motorul tot nu a pornit de tot,banuiesc ca trebuie umblat la avans si la relanti...am umblat eu cat am umblat dar ma gandesc ca numai rau fac..

...apropo alta problema pe care o aveam era ca nu mergea electromotorul...

explic:

electromotor testat care mergea + baterie Varta incarcata la maxim...care era problema?firul care se duce la excitatie face masa pe undeva,de unde rezulta ca eu cand apasam pe buton nici macar poc nu facea,nu facea nimik...atunci ridic bancheta,gasesc firul si il cuplez direct la baterie si merge...deci buba e undeva pe lungimea firului dintre bord si bancheta spate.

azi a inceput sa ploua si s-a intunecat...maine continuam cu putin ajutor sper sa rezolv...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai un buton pt pornire, inseamna ca ai o improvizatie, inseamna ca aia e buba. incearca sa refaci cum era acolo, pornire de la cheie, contact bun si nu vei mai avea probleme. bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

astazi am reusit sa pornesc motorul cu chiu,cu vai...a venit un mecanic sa ma ajute,problema pentru care nu pornea era foarte banala,dar si asa am stat o ora pana a pornit,problema e ca eu am inteles ceva gresit si fisa 3 credeam ca e 4 si fisa 4 credeam ca e 3...pana nea' mecanicu zice mah am inteles ca ala e pistonul 1 si alalalt e 2,dar de ce ala e 4 si ala e 3...eu zic poi asa mi-a zis nea'... pana le-am inversat si porni frumusel...acum nu pot sa-mi dau cu parerea,pot doar sa spun ca suna bine,putin "altfel",dar inca nu am scos-o la o tura,sa dau mai multe detalii pentru ca m-am ivit de a doua problema,din cauza careia am ramas si fara baterie...

...ma apuc sa vad de ce nu invarte electromotorul...incep de la bord dau jos firele de la butonul "start" scot butonul afara(oare e original butonul?),pun pe el el firele de la contact,apas pe buton si se aprinde becul rosu...deci butonul functioneaza...apoi ma apuc de firul care duce de la buton la electromotor...el se imparte in doua bucati,bucate la la buton la bancheta si bucata de la bancheta la electromotor...prima bucata,cea de la buton la bancheta o leg de plusul de la baterie si cu aparatul de masurat vad ca vine 12vpe celalalt capat,deci e bun...apoi a doua bucata,cea bancheta-electromotor,o conectez direct la plusul de la baterie si porneste invarte electromotorul,deci merge si asta...

concluzia?

eu cred ca buba e firul care da plus la buton,fie nu da destul fie nu da deloc,fie face masa...nush...sa fie oare un scurt pe instalatia electrica si aia sa fie buba?am si un scurt pe lumini,cand le aprind,o ia releul razna...aaa pe langa mai pui si faptul ca mi s-a descarcat bateria de nu mai porneste nici pe direct iar redresorul imprumutat de la vecinul incarca tot nu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca buba e firul care da plus la buton

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!