Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

un delco cu uzura la ax iti da balans la relanti, crede-ma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

alex

nimic nou cu aprinderea? ai reusit sa rezolvi prbl? sunt curios de unde au aparut prbl si ce rezolvare ai gasit :).

PS: daca nu ai rezolvat adu cu tine minunea la TM. poate o descurcam acolo prbl :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex

nimic nou cu aprinderea? ai reusit sa rezolvi prbl? sunt curios de unde au aparut prbl si ce rezolvare ai gasit :).

PS: daca nu ai rezolvat adu cu tine minunea la TM. poate o descurcam acolo prbl :).

scuze ca nu am mai dat amanunte...dar problema era relativ idioata, si nu era cazul sa ma fac de ras. dar hai sa ma fac :P: fisa centrala manufacturata de mine.... :), dar, inlocuita cu una originala, s-a dovedit ca aprinderea este incredibila.

merge foarte bine, si la rece si la cald, si in turatii, motorul este mai silentios, nu scoate fum negru nici chiar la spritzuri puternice, dupa o verificare, bujiile sunt incredibil de curate. ce sa mai, ideea este ca aprinderea electronica ORIGINALA face multe :) tre sa ma duc sa o reglez si cu strobo, acum e dupa ochi.

la TM descurcam alte alea, poate niste bere :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

si ca acum e testata pe 2 maisini nu doar pe una si in urma discutiei cu Alex_B am zis sa scriu si aici pt ca altii sa nu se ma chinuie:

modulul ala de ralanti initial am crezut ca nu face nimic. si nu l-am pus. apoi l-am pus si situatia s-a inrautatit. l-am dat jos. l-am pus iar si tot asa. acum acelasi lucru l-a facut si alex si va poate confirma ca nu e de tinut pe motor. la noi pe bruaste cu carburator INCURCA. probabil la alte motoare e bun dar la noi NU.

am ales sa scriu asta si dupa ce mi-a fost confirmat ce am experimentat eu pe masina mea si in urma discutiei cu Alex_B.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

m-ati convins si pe mine. O sa montez si eu un delco de asta de bus cu aprindere electronica, mai ales ca acum mi-a dat un amic si bobina (care imi lipsea) - multam.

cine ma poate ajuta in Buc sa montez delcoul si cablurile etc? A facut cineva chestia asta deja in Buc?

sau poate sa dau o fuga pana la Pitesti la Alex?

merci anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

phiiiiiii... inca unu convins. adica eu. nu mai am rabdare sa mai derulez tot ce s-a scris, desi am citit tot, si intrebarea mea e daca are avans vacuumatic. oricum ar fi, vreu si eu unu. are cineva de vanzare? daca vedeti prin vreun targ, cumparati si dau banii plus berea ca eu nu ajung la targuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si inca unul convins care a si pus in practica. Aprinderea mea e gata, merge impecabil, foarte multumit sunt.

Multumesc lui Sergiup pentru schema, foarte utila mi-a fost intrucat eu n-am avut decat mufele si am fost nevoit sa fac singur legaturile. Deci puteti avea incredere in schema aia, asa trebuie legate, indiferent de culori, te uiti la numerele de la pini. Am si eu totusi cateva nelamuriri, desi am citit cu atentie topicul, poate mi-au scapat detalii :

1. Distanta la bujii, am reglat-o la 0.7 si merge ok, e mai bine sa reglez la 0.9 ?

2. Cu ce curatati voi componentele din aluminiu de ies asa stralucitoare ?

3. Am avut aprinderea pe bucati si asa cum am fixat modului electronic pe radiator, mai mult decat sigur face masa, daca era vreo problema nu mergea, aici pe forum a zis cineva ca trebuie izolata electric, pasta data de fabricant conducand doar termic. Eu voi incerca sa dau cu pasta folosita la procesoarele de la calculator, sunt convins ca e ce trebuie.

4. Pentru ce era pinul 7 ?

Va tin la curent cu tot ce se mai intampla in continuare legat de aprindere, oricum o recomand tuturor, se schimba mult in bine mersul motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu mare placere :D . e bine ca ti-a fost de ajutor.

1. distanta cel putin eu am lasat-o 0,7 si e super ok. am schimbat bujiile dupa vreo 15 mii si cele vechi erau ok dar daca tot le-am dat jos le-am pus pe cele noi (eu vb aici de bosch W8AC).

2. la asta cu curatatul si polishatul de Al iti poate povesti Noodles1303. ia legatura cu el.

3. am peste 20 de mii cu aprinderea asta, n-am izolat nimic de nimic si merge ok. daca nu ai avut radiatorul nu e o problema caci poti pune unul si cred ca merge si cu silicon de porcesoare. eu nu am nici radiator sub ea. e pur si simplu modulul cu radiatorul din fabrica fara a mai avea unul suplimentar de aluminiu sau ceva. ca e gresit sau nu nu stiu. cat despre incalzit am tot auzit ca se incalzeste dar sincer am circulat toata vara trecuta si vara asta fara prbl. si au si fost ceva calduri si am facut si ceva drumuri (vatra dornei, 2 X bran, 2 X orodhei, 2 X gyomaendrod, 1 X nyiregyhaza, nenumarate arad-timisoara si circulat in frumoasa :angry: si fluenta :angry: circulatie zilnic in oras).

4. pinul 7 la mine era neconectat. nici la restul pe care eu unul le-am vazut nu era nimic conectat... asa ca... poate mufa se foloseste si la alt model si nu au mai modificat-o, tehnologic fiindu-le mai usor si mai economic sa foloseasca aceasi cupla la mai multe modele. banuiesc ca de aici pinul in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns ,

Uite si poze :

post-4513-1218135963_thumb.jpg

post-4513-1218135975_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Distanta la bujii, am reglat-o la 0.7 si merge ok, e mai bine sa reglez la 0.9 ?

eu o am 0,9...teoretic cel putin, scanteia este mai mare arderea mai bune etc etc....

3. Am avut aprinderea pe bucati

aM inteles ca trebuie sa se pupe codurile de pe bobina cu cel de pe delco si cu cel de pe modulul de aprindere....si eu am avut bobina luata separat si nu stiu inca daca se pupa cu restul....insa de mers merge...

oricum alex mi-a zis ca trebiue sa fie din acelasi set toate trei, de pe aceeasi masina luate, sau daca nu se se pupe codurile....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni, maine ma uit la coduri si iti spun, dar eu le-am luat tot pe bucati , doar stiam cum trebuie sa arate. Nici macar culorile la fire nu corespundeau, dar daca le legi ca in schema lui Sergiup e ok. Inca o chestie, la mine delcoul este putin mai lung, se observa si in poza atasata mai sus, dar nici asta nu e o problema, se fixeaza bine si merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

capsula de vacuum n-are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am procurat o bobina de inductie cu tranzistor de pe o Alfa Romeo care avea doua bobine si doua delcouri cu senzor hall cel mai probabil, deci fara platina , si vreau sa o adaptez pe masina mea dar la mine e cu platina.

Nu stiu cum sa leg efectiv cele patru fire de la conector 1,2,3,4 -> gri, negru,verde+negru,alb+oranj.

Risc sa ard tranzistorul daca leg gresit sau pur si simplu nu se poate pune pe sistem cu platina?

Va rog sa ma ajutati, multumesc, am dat pe ea 100 de lei.

post-2778-1219403031_thumb.jpg

post-2778-1219404852_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca provine de pe un sistem care a avut delcou cu traductor hall, tranzistorul este pus ca sa amplifice semnalul primit de la modul, pentru delcoul cu platina tranzistorul se leaga altfel, penrtu a proteja platina de "curentul invers" care distruge contactele..

sau poate provine de la un delcou cu reluctanta magnetica variabila si acolo nu e numai un simplu tranzistor, din poza nu se vede, poate in spatele tranzistorului mai e ceva....acelasi sfat: da tranzistorul jos si pune o aprindere electronica..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, in spatele tranzistorului mai e "ceva" , o cutiuta neagra turnata in rasina din care ies doua fire spre bornele bobinei.

Pai eu speram sa o folosesc tocmai impreuna cu modulul acela cu tranzistor dat fiind ca astea sunt mai tari decat orice aprindere electronica romaneasca.

Da-mi te rog un sfat cum sa incerc s-o 'lovesc' pe delcoul meu cu platina. Delcoul original sigur nu avea platina,Alfa aia avea injectie,dar nu stiu daca era cu Hall sau reluctant.

Ah.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai aici e problema , ca alfa romeo a folosit doua tipuri de injectii, una care avea delcou cu hall si alta cu reluctanta... parerea mea este ca provine de la modelul cu reluctanta si atunci nu ai ce face cu modulul, decit sa-l pastrezi pentru alte aplicatii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Am fost si m-am uitat la delcourile Alfei, imi par Hall ; din cate stiu cele cu reluctanta au "gheare" , astea erau cu tabla aia ambutisata cu ferestre laterale.

Sa las speranta sa incoltreasca acum..? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca delcourile sint asa cum spui, inseamna ca sint cu element hall... incearca sa desfaci modulul de pe bobina si vezi ca pe plasticul negru este trecuta o serie ... ia seria si da-o prin google si vei gasi si modul de legare a modulului la tensiune si la semnal ... din cite cunosc eu "codul culorilor" la AUTO alb-orange este - , verde-negru este semnalul hall, negru + , gri poate fi ori un + ori un - catre delcou .... deci esti fericitul posesor al unui modul de aprindere hall si a unei bobine, aferente ...deci poti pune bobina la delcoul cu platina ori printr-un modul gotronic, ori printr-un simplu tranzistor 2n3055 sau sdt9204 ... spor la treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iaca aprinderea de golf pe brotac ... problema este ca am nevoie de niste fishe mai zdravene... puterea scinteii este cam maricica si parca aud un zgomot de strungere pe la fisele 1 sau 2 in dreptul generatorului .. in rest in cei 50Km facuti astazi nici o problema ...

post-17229-1219592356_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

capsula de vacuum n-are?

ba are dar e pe partea cealalta foarte aproape de galerie, asa a iesit de cand am reglat avansul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

pe ce busuri au fost aprinderile astea (model/ani)? inca mai caut sa cumpar sistem complet - delco, aprindere electronica, bobina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am aprindere de bus. vreau si eu o schema de montaj, ce se pune si ce nu, si nca o intrebare: delcoul are capsula de vacuum cu 2 tevi. care cum se leaga?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-e lene sa citesti integral topicul sau ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am aprindere de bus. vreau si eu o schema de montaj, ce se pune si ce nu, si nca o intrebare: delcoul are capsula de vacuum cu 2 tevi. care cum se leaga?

'ai mah... citeste mai la inceputuri. am pus eu o schema mura'n'gura

LE: aici gasesti jos in post dupa poze un pdf http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...st&p=348939 e pdf-ul cu firaraiul. cu tevile ti-a explicat mike.

Modificat de sergiup
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!