Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

se apropie incet momentul schimbarii bujiilor. acum am Bosch W8AC. auzisem nu mai stiu in ce context ca avand aprinderea electronica poate ar fi bine sa imi pun bujii mai reci? sau mai calde? stiti careva ceva legat de asta.

sincer sa fiu eu am fost si sunt foarte multumit de cum a mers motorul cu W8AC dar poate schimband bujiile... ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

am in sfirsit o instalatie completa de transporter, daca ii trebuie cuiva o mufa patrata de golf si un modul de aprindere pentru reluctanta am disponibile.

am eu un delco cu reluctanta, hai sa facem un sistem complet (ai si cablul?)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

am obtinut si eu, prin diverse metode (banesti sau donatii) doua sisteme complete de aprindere: delco, bobina, modul aprindere, modul relanti, cablaj. Aflate intr-o stare nasoala rau, m-am apucat de reconditionat, deja, primul sistem este gata in totatlitate. urmeaza pozele cu munca prestata.

si, in final, one big happy family. Ce as ruga stiutorii in aceasta problema, poate cineva sa identifice de pe ce tip de motor provin componentele?

post-138-1207252729_thumb.jpg

post-138-1207252737_thumb.jpg

post-138-1207252743_thumb.jpg

post-138-1207252750_thumb.jpg

post-138-1207252757_thumb.jpg

post-138-1207252812_thumb.jpg

post-138-1207252819_thumb.jpg

post-138-1207252824_thumb.jpg

post-138-1207252831_thumb.jpg

post-138-1207252837_thumb.jpg

post-138-1207252843_thumb.jpg

post-138-1207252849_thumb.jpg

post-138-1207252866_thumb.jpg

post-138-1207252900_thumb.jpg

post-138-1207252905_thumb.jpg

post-138-1207252911_thumb.jpg

post-138-1207252918_thumb.jpg

post-138-1207252926_thumb.jpg

post-138-1207252933_thumb.jpg

post-138-1207252940_thumb.jpg

post-138-1207252967_thumb.jpg

post-138-1207252975_thumb.jpg

post-138-1207252981_thumb.jpg

post-138-1207252988_thumb.jpg

post-138-1207252996_thumb.jpg

post-138-1207253002_thumb.jpg

post-138-1207253031_thumb.jpg

post-138-1207253038_thumb.jpg

Modificat de Alex_B
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce scoti siguranta aia cum extragi restul de pe ax? ca eu n-am facut-o de frica sa nu indoi/rup ceva

Modificat de MikeRG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce scoti siguranta de pe ax, cu o presa cu 2 coloane scoti si rotitza cu fante..iar daca desfaci si surubelul de pe mijlocul axului poti "rupe" axul in doua pentru a vedea si lagarul acela care este pe teflon...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce scoti siguranta aia cum extragi restul de pe ax? ca eu n-am facut-o de frica sa nu indoi/rup ceva

initial si eu am avut ceva emotii in a scoate tot din el, dar trebuia sa o fac, aveam doua si am zis ca daca stric unu, raman cu celalalt. mi-a fost mai frica din cauza faptului ca axul era destul de ruginit, dar un pic de WD40, face farmece, au iesit ca unse...

Dupa ce scoti prima siguranta, iese rotita cu cele 4 fante. Mare grija, pt ca acolo se afla pe post de pana un mic cilindru de vreo 4 mm lungine si 1,2 mm diametru. mie mi-a scapat pe jos, noroc cu un difuzor vechi (de fapt magnetu) folosit pe post de recuperator. Cu ocazia asta am mai recuperat si niste sigurante de carburator, pe care le pierdusem. in fine, sa revenim. dupa ce ai scos rotita, mai este o siguranta, care tine placa cu senzorul hall. ca sa scoti placa, trebuie sa scoti atat siguranta, cat sa desfaci si toate suruburile. si gata, ajungi la mecanismul centrifugal. :D

Ceea ce a zis bogdan, cu surubu din mijloc, nu am facut.

@ jan. bre, codu de pe unul din delcouri, nu se gaseste in lista aia. ce naiba? :D

post-138-1207485622_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala-i site american, cred; la aia nu s-au importat motoare cu carburator dupa un anumit an, asa ca pot lipsi anumite coduri de-acolo (erau delcouri de injectie). Io am unul 0237024005/025905205C (wasserboxer) care, de asemenea, n-apare acolo. Puteai sa dai peste unul de la un motor cu injectie, cine stie... Da-i cu gugal, daca vrei neaparat sa afli, important e ca-i delcou de tip "050", banuiesc ca nu te-apuci sa-i modifici curba de avans.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha... :D asa de adanc nu ma bag...incat sa ma apuc de braconat avansu. dar in mare, cam cu ce difera curbele astea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e bun asta, l-am gasit si p-al mieu, zic bine aia. E vorba de raspunsul reglajului centrifugal, dar n-am aflat inca modul de bricolaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai doua arculetze.. unul mai moale unul mai tare...... ca sa tabilesti curba avansului centrifugal iti trebuie un aparat special cu care sa il invirti pina la fo 2000rpm.. un stroboscop...etc .. e mult de vorbit...sint aparate de atelier serios

ca sa stabilesti lucrul asta singurel acasa tre sa ai un stroboscop, un turometru si un sector gradat lipit pe blocul motor in spatele fuliei.. tragi vacumul afara si scrii ce avans ai din 50 in 50 de ture sau din 100 in 100 dupa care pe faci un grafic cu creionul si daca bate cu cel de fabrica e bine, daca nu schimbi arculetele.. uite cum trebuie sa arate un grafic de avans centrifugal si adunat cu cel vacumatic....alta poza vacumatic cu retard

post-17229-1207577284_thumb.jpg

post-17229-1207577290_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Io m-asteptam sa fie ceva asa, nasol. Mai bine-l las, merge si-asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

jan..acu intelegi de ce imi plac mie, aprinderile total tranzistorizate si injectia electronica???

la aprindere... ai curbele de avans la fel pe toata viata motorului.. si mai apar si ceva corectii date de creer.. daca bate avansul, daca sarcina e mare daca turatia e peste 4000...

la fel si cu injectia ... te doare un pic dar e mai buna decit pasteaua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am pus aprinderea pe masina. totul pare ok, insa nu reusesc sa o fac sa stea ok la 900 RPM. trepideaza foarte ciudat motorul, ca si cum nu ar fi amestecul bun. insa dupa 2000 RPM, parca zboara. merge foarte frumos, foarte bine, si parca motorul merge mai rotund (ma refer in turatii). daca pun delcoul vechi, cu aprindere clasica, sta la 900 RPM, fara nici un fel de probleme. ceva recomandari?

avansul se regleaza la fel ca la cel cu aprindere clasica? adica acelasi avans?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avansul e ala cerut de motor, tre' sa fie la fel ca la platina; la tine e, probabil 7,5 inainte de PMS daca nu folosesti si retard.

Nu mai retin, ai si stabilizatorul de ralanti? Daca da, inseamna ca n-ai 900 de rpm si ala modifica, continuu avansul ca sa obtina turatia asta.

Daca ai stroboscop, e simplu, cind scazi sub 900 semnul de pe fulie incepe sa "danseze". Maresti turatia pina sta nemiscat. Ce turometru ai, sa nu fie o jucarica?

Oricum, regleaza avansul inainte de a umbla pe la turatie. Nu stiu dac-ai retinut, la reglajul turatiei, mufele din stabilizator se extrag si se imperecheaza intre ele.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm... zici jane ca ar fi bine sa montez stabilizatorul la locul lui ??? :)

eu nu l-am folosit niciodata pt ca atunci cand am pus aprinderea mie mi s-a parut ca nu face nimic si l-am dat jos. am considerat ca poa te e doar pt mot pe injectie si am zis ca decat un device in plus care nu ajuta la nimic mai bine fara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i numai de injectie, e bun ala, face exact ce-ar trebui, stabilizeaza turatia. Si te ajuta si la reglaj, daca n-ai turometru dar ai stroboscop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa il pun sa fac o incercare ca turometrul este pe masina iar strobo are un amic d'ala destept. ceva bmw professional nush cum care indica unghi, turatie si toate alea... desteapta a dracu minunea.

domnucu jan... sa traiti ;)

va tin la curent

PS: poate nu facea nimic atunci cand am montat aprinderea si pt ca nu era ok vacumu'. intre timp rezolvat problema si acu poate chiar face ceva ala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vacumu NU tre'sa faca nimic la ralanti, cel putin la carburatoarele "anti-polutie" 34 PICT si PDSIT, unde clapeta sta aproape inchisa, asa ca nu conteaza.

Asa poti si regla corect deschiderea clampetei, tii furtunelu in gura ca si cum l-ai ciuge si inchizi/deschizi surubul de la clapeta pina n-ai vacuum si la cea mai mica incercare sa accelerezi ai vacuum. Nu stiu daca e clara exprimarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm

le-am luat pe rand astazi. intai am scos modulu de relanti de tot. se comporta la fel. apoi am schimbat modulul de aprindere. la fel. apoi am schimbat cablajul. la fel. singurul lucru pe care nu l-am schimbat este delcoul, pt ca pe cel de-al doilea il am desfacut.

ce este cel mai ciudat este ca dupa 1800 de ture, motorul merge foarte foarte misto. adica nu-l recunosc. problema e la relanti. am reglat relantiul la 900-950. si sta, numai ca danseaza aiurea motoru. intre 900-1500, cand vreau sa accelerez brusc, ma da in prabriz, deci probabil nu e la semn, dar de ce danseaza? in schimb, cu aprinderea clasica, merge rotund... wtf?

turometrul este de porsche, si sunt convins ca merge bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai nevoie de avans mai mare.... ai facut cum ti-a zis jan .. ai masurat avansul la relantiu sa fie 7,5 grade??... incearca si invirte de delcou pina relantiul se stabilizeaza daca nu ai stroboscop si dupa, monteaza modulul de relantiu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce poate fi, daca ai avans corect reglat si aprinderea da scintei, ar trebui functioneze totul corect, inclusiv la ralanti. Ala pe care-l am io merge corect, asa ca nu mi-am pus probleme de-astea. Uite aici, incearca sa verifici tot dupa cum zic aia in fisierul "index.pdf": http://vwforum.ro/index.php?showto...2691&st=200

Regulatorul centrifugal nu l-ai demontat, nu? Luleaua e aia veche din poze, cu limitator? Arunc-o, pune una de broasca verificata cu ohmmetrul, atentie la lungimea contactului periferic, sa fie ca la aia originala, pe care o arunci ulterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uzura in delco? jocuri?eu i-as regla direct avansul total, in sarcina, la 3500 turatii, undeva pe la 28-30 grade; s-ar putea sa iti dea in nas exact in sarcina - detonatii chestii... zic si io...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda...de ieri am tot facut teste. toate testele fara modulul de relanti. deci mufele alea, unite. de stabilizat se stabilizeaza la 900-950. problema este ca danseaza stanga-dreapta. nu cred ca e din avans, pentru ca l-am luat grad cu grad, frumos (la ochi). am schimbat capace de delco, lulele, fise, etc. singurul lucru, nu am schimbat delcoul. maine asta fac. la regulatoru centrifugl nu am umblat, doar l-am curatat, insa nu cred ca afecteaza mersul la relanti.....

nu cred sa aiba uzuri delcoul.iar avans asa mare nu i-am dat, ca nu sta a relanti. m-am invartiti intre 3-10 grade. din care am vazut, tot in jur de 7-8 grade ar trebui sa stea, pentru ca acolo merge forte frumos in demaraj.

problema este nenorocitu asta de batzait.... la bujii nu m-am uitat deloc..o fi ceva cu ele? dar fapt ce sa fie, daca merge bine dupa 2000?

mai studiem si maine problema.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!