Jump to content

Aprindere de pe un bus


MikeRG
 Share

Postare recomandată

tot semnal trig .. semnal treapta... translat de la hall cu un dt mic (ns functie de turatie) la modulul de aprindere .. intre 5,5v la 12 v... .. 5,5 este pragul logic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 419
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • bogdan_bus

    78

  • MikeRG

    61

  • jan

    57

  • misu ploiesteanu

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

misu ploiesteanu

pai daca ai semnal treapta nu ai defazaj continuu, ai intre doua valori, nu? sau nu am inteles bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... daca te uiti la schema lui 4098 aia pusa de mine apare o schema cu doua semnale treapta...ideea este sa controlez t1 ....t2 il pot face oricit de mic atit cit sa ma asigur ca da un impuls la blocul de aprindere...... t1 functie de turatie /este avansul...misule daca reusim sa facem asta .. e bomba .. vorba lu jan...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt, ne persifleaza din raiul broscutelor :censur: :lol:.bogdan ce semnal ai la iesirea injectiei pt comanda avansului ?( tensiune, digital ...)?

Persiflez, deci exist! Discutiile voastre pe care cu greu le pot citi, cu atat mai mult intelege, ma duc cu gandul ca spre deosebire de mine voi chiar intelegeti ceva din curenti, voltaje si de ce am eu nevoie; produsul final: SCANTEIA

Deci ce tip de bobina, ce caracteristici trebuie sa aiba a.i. sa am o scanteie oribil de mare?

Cu fisele am rezolvat-o. Am ales niste fise pe silicon de 10.0 marca Nika. Ei zic ca sunt fabricate pentru aprinderi performante.

post-5838-1200676961_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Persiflez, deci exist! Discutiile voastre pe care cu greu le pot citi, cu atat mai mult intelege, ma duc cu gandul ca spre deosebire de mine voi chiar intelegeti ceva din curenti, voltaje si de ce am eu nevoie; produsul final: SCANTEIA

Deci ce tip de bobina, ce caracteristici trebuie sa aiba a.i. sa am o scanteie oribil de mare?

Cu fisele am rezolvat-o. Am ales niste fise pe silicon de 10.0 marca Nika. Ei zic ca sunt fabricate pentru aprinderi performante.

la ce naiba ai nevoie de o scinteie groaznic de mare???... ai motor mai mare de 2500 cmc in patru pistoane??.... porsche, unele aveau 2 bujii pe cilindru .. si mai sint si motoare de avioane care au 2 bujii pe cilindru.. dar diametrul pistonului este enorm .. la fel si camera de ardere.... mai sint aprinderi cu scinteie peste 20.000v la masini de curse... eu zic ca la un motor de broasca chiar daca ajunge la 8000 9000 rot/min o aprindere normala este de ajuns.. nu m-am referit la cea cu platina cind am zis normala...aia cu platina nu e buna peste 5000 rot/min....vezi ca la tensiuni de 60.000v cum vrei tu piesele sint o avere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la ce naiba ai nevoie de o scinteie groaznic de mare???... ai motor mai mare de 2500 cmc in patru pistoane??.... porsche, unele aveau 2 bujii pe cilindru .. si mai sint si motoare de avioane care au 2 bujii pe cilindru.. dar diametrul pistonului este enorm .. la fel si camera de ardere.... mai sint aprinderi cu scinteie peste 20.000v la masini de curse... eu zic ca la un motor de broasca chiar daca ajunge la 8000 9000 rot/min o aprindere normala este de ajuns.. nu m-am referit la cea cu platina cind am zis normala...aia cu platina nu e buna peste 5000 rot/min....vezi ca la tensiuni de 60.000v cum vrei tu piesele sint o avere.

Deci o bobina "standard" de Golf 1,8 ori 2,0 este suficienta. Asta vroiam sa stiu.

Multumesc de lamuriri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uitati aici punerea pe motor ... la un motor flat6 de la lycoming... cu senzori hall ... nu ca la masini cu senzor cu reluctanta variabila si cu trigger wheel de 60-2 (dacia..etc) sau 36-1 (ford, land rover..etc)

uitati aici punerea pe motor ... la un motor flat6 de la lycoming... cu senzori hall ... nu ca la masini cu senzor cu reluctanta variabila si cu trigger wheel de 60-2 (dacia..etc) sau 36-1 (ford, land rover..etc)
am uitat pozele

post-17229-1200680651_thumb.jpg

post-17229-1200680657_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iata niste lucruri mai pamintesti .. modificarea delcoului de golf ...in a doua poza delcoul de golf si delcoul achizitionat de la misu ploiesteanu....care este un delcou de alfa 33 ultimile modele .. cu injectie mono-motronic.....si in pozele 3 si 4 pentru cei ce vor sa treaca aprinderea de pe broasca .. adica aprinderea clasica .... la o aprindere tranzistorizata....grija la alegerea delcourilor...

post-17229-1200757180_thumb.jpg

post-17229-1200757191_thumb.jpg

post-17229-1200757384_thumb.jpg

post-17229-1200757408_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru modificarea delcoului de golf ... bucsa este de bronz .. dar nu este o conditie.. se poate face din orice material care zic ca poate asigura o stringere pe palierul prelucrat la fi22...

cota de 19mm de sus reprezinta .. unde se taie un canal de 4mm .. dupa asamblare unde se va introduce un oring sau o garnitura recuperata de la alt delcou... la fel si antrenorul si arculetul care tine splintul

post-17229-1200941722_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

bun desenu, am inteles , am verificat cel de pe waser este asa: in sensul de rotatie cind decupajul ajunge la senzor luleaua are unghi de 0,90,180,270. deci e ok.

nu am avut timp sa caut, dar m-am gindit la schema pusa de tine . t1 defazaj functie de turatie si t2 fix spui . dar t2 ar trebui modificat cu turatia pt pastrarea factorului de umplere implicit a unghi dwell.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

t2 nu ma intereseaza... la delcoul cu hall fanta si partea plina din rotitza nu se modifica ... raportul dwell este mai important la aprinderile cu platina la cele electronice nu .. trebuie sa existe un "impuls dirac" in clipa in care vreau scinteie teoretic....practic semnalul treapta imi asigura acest lucru...

astazi am mai studiat o data 555 dar trebuie sa imi fac rost de un osciloscop sa vizualizez semnalul de intrare si cel de iesire .. la 555 si la celelalte monostabile trebuie sa facem rezistenta R variabila f de tensiune...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

eu am zis de t2 pt ca durata lui tre sa fie totusi suficenta , pentru ca fluxul magnetic tre sa ajunga la saturatie inainte de intreruperea curentului pt scinteie ok, sau t2 este dat de geometia obturatorului si nu am inteles eu. cel mai simplu ar fi circuitul ala de reverb bagam semnalul de la delco in el, asta il intirzie( sau daca vrei si in avans axam tensiunea de comanda ) si la iesire il trigheram pt ca sa atace aprinderea. nus pe unde am schema dar promit ca sap

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da .. prima data am gindit sa translatam semnalul tecut prin modul .. dar era o greseala..... cel mai bine semnalul de la delcou translatat ...

in legatura cu factorul de incarcare trebuie fixat la o val convenabila.. de aceea ziceam ca mai bine este sa lucram "analogic"...adica semnalul primit sa il intirziem nu sa generam altul...cu toate ca??/.. mai ramine de gindit....

mai exista o solutie cu un latch si cu clk... mai sapam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gata teminasi o instalatie de aprindere cum vrea misu...

poza 1 cu proba cu scinteia si poza 2 cu instalatia completa....toate luate de la un golf3 ...mai e o singura chestie de facut.. un mic montajel electronic de protectie ... si o fatza la bobina de inductie

post-17229-1201013011_thumb.jpg

post-17229-1201013019_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

ai cu ce ma, ai cu ce. nu mai pune sare si tu sare pe rana. unde caut si intreb de aprindere pt transporter primesc invariabil acelasi raspuns: avem doar pentru diesel piese. problema mea ramine mufa aia de la delco care nu e patrata in sectiune ca la delcoul ala al tau este un pic rotunjita, cred ca e caracteristica numai pt transporter.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, sincer, cred ca asta se numeste snobism, sa stai intr-o mufa :D . Tai-o si pune niste papuci pa niste fire, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misule ... cauta la dezmembrari ... au si mufe de la instalatii electrice complete.. la inceput nu dau ca zic ca vind instalatia cu totul dar mai dai o roata si poate se razgindesc.. in general daca esti hotarit si mi cumperi si altceva... si ideea lui jan e buna .. pune doua mufe cu trei pini de la piese electronice... vezi ca la ce am facut eu mi trebuie spre hall un 7812.. ca in circuit tensiunea urca catre 14v...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu
Eu, sincer, cred ca asta se numeste snobism, sa stai intr-o mufa :lol: . Tai-o si pune niste papuci pa niste fire, nu?

stii cum e aia originala?mufa e prinsa pe delco, una aiurea cu vibratii, fara protectie la umezeala :P o fac pentru mine nu o vinz. experimental mai merge dar atit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai de-aia zic, ca stiu, altfel taceam; sint 3 fire care nu duc la Cernobil. Tai mufa, lipesti niste fire pe cosele alea dinauntru sau cum le zice si gata. Sau cauta mufa toata viata. Sigur, importanta mufelor e diminuata din ignoranta. Dar ma gindesc io: cum de merge restul instalatiei electrice cu papuci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

update: a dat Cel de Sus si am demontat delco-ul! e in curs de renovare (curatat, schimbate garnituri, reglat jocul axial din saibe)

update2: am dat cu gheruta prin tancioc si am gasit un delco, cred ca e golf 1, seria de pe el e incrementala cu o unitate fata de cel de bus pe care il am acum, partea de senzor e identica (inclusiv numerele stantate pe piese), difera un pic mufa, in sensul ca e dreptunghiulara si merg alti conectori, are si el avans centrifugal si vacuumatic - am la dispozitie doua optiuni: il tai la coada si il fac sa mearga direct pe motor SAU translatez platoul cu toata aprinderea electronica pe un delco normal si ii tai o fanta in corpul delco-ului (si dau si gaurile care trebuie pentru prinderea platoului) ca sa intre mufa dreptunghiulara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu translatul .. am incercat eu de pe delcoul de golf pe cel de bus.. dar nu prea merge... gaurile de la platou nu se potrivesc....si atunci am gasit posibilitatea de a bucsa partea de jos....

iar daca e nevoie de un delcou pentru digifant sau motronic .. trebuie ca luleaua sa fie decalata cu 30grade pe delcou uita-te mai sus... zic ca metoda cu modificarea delcoului de golf estecea mai eficace......mai este posibilitatea de a face rost de delou bosch de la alfa romeo 33 motor boxer .. cele care au avut injectie... delcoul este la fel cu cel de broasca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poze?

fac, dar intai sa ii fac o baita ca are kk la coditza :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu ploiesteanu

am mufa tata delco patrata(golf), vreau din aia rotunjita de transporter :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misu cauta la magazinele de piese auto .. platoul cu trductorul hall de golf3 sau passat 1.8 model motor "RP" sau passat 1.6 cod motor "1F".....sau set de reparatie delcou pentru motoarele de mai inainte .. deci PLATOUL PE CARE ESTE NITUIT TRADUCTORUL...a pus mike ceva dar pe la primele pagini ..dar ala e de delcou de polo sau de motor cu doua axe cu came.. caut poza si o pun.... uite asta trebuie schimbata in delcoul tau... asta este exact ce trebuie schimbat... cred ca asta e setul de reparatievezi si la asta e mufa rotunda .. tu cauta pe cea dreptunghiulara

post-17229-1201524839_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!