Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Ok Al,  dar ciclurile  inchis deschis la relanti sunt normale

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali,

Cu cea mai mare placere dar cred ca 4 beri ptr  cca 2000 km o sa ti se cam usuce gatul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Stai linistit Vali ca am avut tentativa dar m-am linistit cand am aflat unde sta....

Deci filmuletul e facut cand am ajuns la munca...din titan in regie...

O sa mai fac unul sa vedem ce se intampla in alea 3 min de la inceput...atunci am eu probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu,

 

filmuletele  nu sunt atat de relevante cand e vorba de diagnostic.

 

Eu in cazul tau suspectez 2 lucruri

 

1, cum spune Lupo  catalizator infundat , fiind presiunea prea mare intre motor si catalizator ( tubul  ce duce la EGR ptr recirculare pleaca  inainte de turbina) presiunea gazelor recirculate este prea pare si cand  EGR ul deschide  intra mult prea multe gaze care duc pana la oprirea motorului.

 

2, Reglarea incorecta a geometriei variabile, mai exact  vanele in pozitia Turbo OFF sunt  mult prea inchise decat necesar si acest lucru formeaza o presiune a gazelor de esapament intre motor  si turbo, si cum  conducta de recirculare este montata  pe galerie inainte de turbo  avem o presiune mai mare care respectiv mareste rata egr ului.

 

DAca te uiti in primul filmulet postat cand valva EGR deschide, pe buza EGR ului se vede uleiul  care misca,  deci asta spune ca  normal   aerul trebuie sa intre in EGR  e dar cand se deschide valva aerul iese din EGR  deci motorul nu poate inghiti cat vine.

 

 

Deci ce e de facut in primil rand fa acel log BS 011, apoi cand mototul toarce la relanti pune palma la iesirea din esapament si incerca sa simti daca gazele de esapament pulseaza, daca acesta pulsatie data de  cilindri /explozie lipseste   atunci ai deja confirmarea ca, catul e infundat  ori   vanele geometriei sunt prea inchise.

 

Atat vreau de la tine momentan...

 

PS. citeste ce spune Al   ca la inceput EGR ul este deschis, deci daca cand motorul porneste ii mai bagi si gaze cu forta  atunci sigue trepideaza ca naiba

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Şi mai verifică şi dacă pulsaţiile alea ale EGR  sunt în concordanţă cu ce arată vagcom sau se închide/deschide de capul lui (nu chiar de capul lui dar trebuie căutată cauza)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

O sa mai dureze putin pana voi face testele...munca asta ma cam incurca:))..dar pana una alta stiu sigur ca daca pui mana la esapament se simt pulsatiile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK  deci urmatorul pas  un  log BS 011, si sa inregistrezi 2  3 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bbogdanmircea

Foarte interesante ultimele 3 pagini. Urmatorul pas sa iau un VCDS si repet si eu operatiunile de mai inainte.

Rune e in Germania pana la urma ?

Sent from my SGH-I897 using Tapatalk

Modificat de bbogdanmircea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Am revenit cu un mic filmulet...sa vedeti ca nu sunt nebun si la mine nu functioneaza cum ziceti voi...

Filmuletul este facut la max 10 sec de cand am pornit masina(motorul rece) si dupa cum se observa nu sta pe deschis...isi face el ciclurile inchis/deschis...

I-am scos furtunul de vacuum...si cand il conectez da cu fum cat se vede...

Puteti observa in filmulet ca eu stau cu mana pe furtunas si il conectez/deconectez...

Asta este ultimul filmulet...o sa revin cu ceva mai profi...gen BS :P dar tind sa cred ca se intampla asta...

 

2, Reglarea incorecta a geometriei variabile, mai exact  vanele in pozitia Turbo OFF sunt  mult prea inchise decat necesar si acest lucru formeaza o presiune a gazelor de esapament intre motor  si turbo, si cum  conducta de recirculare este montata  pe galerie inainte de turbo  avem o presiune mai mare care respectiv mareste rata egr ului.

 

DAca te uiti in primul filmulet postat cand valva EGR deschide, pe buza EGR ului se vede uleiul  care misca,  deci asta spune ca  normal   aerul trebuie sa intre in EGR  e dar cand se deschide valva aerul iese din EGR  deci motorul nu poate inghiti cat vine.

 

PS. citeste ce spune Al   ca la inceput EGR ul este deschis, deci daca cand motorul porneste ii mai bagi si gaze cu forta  atunci sigue trepideaza ca naiba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este absolut normal sa nu functioneze cum trebuie!

Eu te intreb cum crezi ca functioneaza managementul motorului atat timp cat ii lipsesc 2 valori esentiale?

E vorba de valorile MAP si MAF.

Si alta intrebare de unde crezi ca vine acel fum albicios?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Dezvolta te rog...de ce ii lipsesc valorile map si maf?

Ca am scos furtunul gros din EGR?

Fumul alb sunt gaze care trebuie evacuate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E vezi ca incepi sa intelegi. maf si map sunt esentiale ptr calcularea injectiei, recircularii, etcde acea ptr minesingura relevanta care o da testul facut de tine este ca axa egr nu este gripata.
Intre presiunea din tubulatura turbo si presiunea gazelor inainte de turbo este o stransa legatura, rata EGR  adica recircularea gazelor este data tocmai de acesta diferenta de presiune si timpul de deschidere a valvei EGR .

 

Deci gazele recirculate nu ajung in egr  daca acesta  diferenta de presiune nu exista .

 

Majoritatea celor care sunt in cautarea cailor putere pe care constructorul i-a uitat, spun asa: mai multa presiune = mai multa putere!!  si ce fac scurteaza tija  deoarece scurtare tijei aduce o anumita crestere de presiune , dar scurtarea tijei aduce si o crestere a presiunii gazelor  de esapament astfel creste si rata recircularii  si apoi apar intrebarile , de ce egr ul se infunda mai repede, de ce masina consuma mai mult, de ce valoarea MAF masurat nu mai este corecta  etc etc.

 

De aceea eu  in cazul  motorului tau sunt  de parere ca problema care duce la oprirea motorului nu este la EGR  ci  la turbo, sunt sigur ca v-a mai dura ...dar am rabdare

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Gata..incep sa inteleg...urmatoarul test va fi un BS 11...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am curatat si eu acum 2 saptamani EGR-ul. Am vrut si anul trecut dar nu nimeream sa il desfac.

Inainte

post-39800-0-08579400-1397055865_thumb.jpost-39800-0-26202000-1397055866_thumb.jpost-39800-0-16237500-1397055867_thumb.jpost-39800-0-11451100-1397055868_thumb.jpost-39800-0-13963700-1397055869_thumb.j

 

Dupa

post-39800-0-34310700-1397055921_thumb.jpost-39800-0-29081300-1397055922_thumb.jpost-39800-0-41481000-1397055923_thumb.jpost-39800-0-45774800-1397055924_thumb.jpost-39800-0-31075100-1397055925_thumb.j

 

Am folosit un spray pentru Frane initial, dar nu aveam deloc spor. Apoi am trecut la Triumf( bidonasul galben care lipit de capac are o pensula. Am taiat un bidon de 5L si am diluat cu apa si am pus la inmuiat circa 30 de minute(apa era neagra, "maloasa"). Am repetat de 4 ori si la sfarsit cand au mai ramas mici depuneri, foloseam pensula cu solutie nediluata pana stergeam orcie urma de depunere. A durat circa 5 ore de la demontat si pana l-am montat inapoi

PS: La primele poze deja apucasem sa folossec sprayul, de aceea se observa pe clapete si nu numai locuri mai curata( cei drept nu era stratul foarte gros)

PS2: Scuze pentru calitatea pozelor, dar le-am facut cu telefonul de marca romaneasca. Am si dslr, dar eram prea murdar pe maini. A durat 3 zile pana sa am degetele curate ca inainte + ca mi-a crapat piele pe maini. Abia dupa ce am dat cu spray-ul de frane am citit ca nu trebuie sa intre in contact cu pielea :) 

Modificat de Caal-Shto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit cineva 028131547B? Ar fi o solutie mai eleganta de semi-anulare EGR din ce am citit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut. La masina din semnatura, motor BLS cu filtru de particule, diagnosticul pus la service a fost EGR spart. Personal, in afara de un fasait pronuntat dedesubt nu am observat nimic pana la ITP, unde m-am bagat sub masina si am vazut ca afuma in jur si scapa gaze. Ce e de facut? Care sunt simptomele si cat mai pot merge asa? Creste consumul de combustibil, scade puterea motorului, ce se intampla mai exact, ca nu prea m-am dumirit citind acest topic. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul am EGR-ul anulat de peste un an jumatate si peste 30000km.

1. dupa anulare nu am observat deloc fum

2. dupa anulare mi-a disparut o trepidatie la ralanti

3. galeria si EGR-ul sunt curate, nu au mai fost deloc curatate

4. trage ceva mai bine si nitel mai de jos.

La fel am facut si cu epuratorul, l-am anulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul în care ai monitorizat, cum s-au modificat consumul şi zgomotul motorului la ralanti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La consum, a ramas cam la fel, scot undeva la 4.5-5 mers normal, nu subturat, iar zgomotul la ralanti parca e nitel mai accentuat, posibil ca e si din cauza faptului ca am renuntat la capacul de la motor, se simte un miros putin mai accentuat al gazelor de evacuare dar e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eram curios pentru că am mers şi eu cu el anulat şi în afară de ce ai zis prima dată că ai observat am mai observat că scade consumul (cam 0,3-05l la sută), mă rog a mea este sdi şi are un pic altfel EGR, şi am observat şi o accentuare a zgomotului la ralanti (apare zgomotul ăla ca de injector, dar îl simt mai mult în habitaclu), mai ales când afară este rece (se ştie că diesel-ul în general devine zgomotos când aerul aspirat este rece şi dacă lipsesc gazele alea calde probabil că de aici zgomotul, posibil la TDI să se mai încălzească aerul pe traseul turbo şi fenomenul să fie mai atenuat).

Şi la gaze am observat că miros mai puternic a motorină.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite, de exemplu fara powerbox, dar cu EGR anulat am facut ~185km cu 8l, mers DN1+Bucuresti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A folosit cineva 028131547B? Ar fi o solutie mai eleganta de semi-anulare EGR din ce am citit...

Se gaseste la magazinele de profil? Parca se monteaza pe partea stanga a EGR-ului, teava aia de vreo 3-4 cm care vine din jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iulian_2007

da, e 15 lei...si 20 lei cea plina pentru anulare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A, nu e scumpa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!