Jump to content

EGR - probleme


botze
 Share

Postare recomandată

Pai daca ai sesizat asta odata cu anularea...probabil da...de acolo se trage...

Eu nu am avut curiozitatea sa miros gazele...imi pare cam periculoasa treaba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vrand- nevrand ,cand o parchez in curte ,fiind spatiu inchis am sesizat diferenta de miros  :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand vorbesti de diferenta de miros la ce te referi exact?

 

gazele au un miros de motorina nearsa?? ori gazele au un miros mai  mai accentuat ( dar nu ca motorina nearsa).

 

La un TDi PD Euro3  amestecul este sarac reglat  deci aparitia mirosului de motorina nearsa indica o defectiune/reglaj gresit in sistemul de alimentare.

 

Ca defectiunea este pe partea de aer, exemplu un filtru de aer infundat ( mai putin aer = amestec bogat) ori ca este pe partea alimentarii cu diesel, exemplu un injector decalibrat ( mai multa motorina injectata = amestec bogat) ori ca este un senzor fie el de temperatura ori altceva ce trimite EDC ului o informatie eronata in asa fel ca cantitatea injectata sa se mareasca, cu alte cuvinte nu este asa usor de detectat o asfel de problema deoarece sunt foarte multe componente in joc.

 

Eu sunt de parere ca datorita opturarii EGR ului acest miros apare dar nu EGR ul este responsabil de acesta "defectiune"  EGR ul pune numai in evidenta acesta defectiune.

 

Darin in general un motor TDI PD dupa ce a trecut de prima tinerete arata aceste simptome, mai semnificativ , in perioada rece imediat dupa pornire deoarece cantitatea de motorina injectata este influentata si de temperatura.

 

Deci daca mirosul de motorina nearsa apare numai la pornire si apoi cand motorul se incalzeste nu se mai simte, atunci intra sub  un comportament normal al unui TDI PD Euro 3 ce a trecut de prima tinerete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt raspunsuri,am studiat mai in amanunt problema  :D, mirosul este mai accentuat ,probabil si datorita aditivilor introdusi acum iarna in combustibil ,m am mai linistit pt ca am simtit si la alte dieseluri  la fel --nu pot fi toate cu vreun defect ceva  :icon_confused:...dar sigur egr a accentuat acest lucru dupa cum spune Rune ,l-as lasa asa fara probleme dar citisem ca egr are un rol de protectie a turbinei,acum intreb daca poate fi daunator pt aceasta obturarea lui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Egr nu are rol de protectie a turbinei!

 

Egr ul are rolul de a introduce o cantitate de gaze  in admisie ( deci la ardere) rolul fiind scaderea temperaturii la explozie ptr a micsora cantitatea oxizilor de azot in gazele de esapament.

 

Deci daca suspenzi EGR ul  faci ceva bun ptr motorul tau si ceva rau ptr mediu, dar sunt sigur ca daca faci ceva rau ptr mediu vei visa urat....

 

Suspendarea EGR ului este  un lucru ilegal, dar cred ca cei de la usl vor schimba legea...

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici eu nu sunt de acord cu anularea EGR-ului ,asa ca am ales solutia VAG. Cod 028131547B Cost aprox 15 ron

post-74110-0-35432200-1389171105_thumb.j

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici eu nu vad cum ar proteja turbina ,dar am citit pe undeva...asa scriau....,, iar de visat urat nu cred ca voi visa  :lol: , ce sa mai zicem de cei de  sus -politicienii - , cu garrnitura prezentata de EEXCALADE mi se pare f ok si mai mult ca sigur acolo voi ajunge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU tine de visat urat , poate de tine de felul fiecaruia de interpreta o chestie, uite si eu de exemplu i-am spus unuia mai inainte ceva de genul ca dupa o suta de mii de km e mai ieftin sa schimbi debimetru  decat sa il diagnostichezi...ceea ce vroiam sa spun era ca debimetru face parte din consumabile si dupa un anumit nr de km nu mai ai garantia ca functioneaza corect , e si el a inteles ca eu i-am spus sa schimbe debimetru........sau lasa.

 

Poate ceea ce ai citit tu , si ai interpretat asfel, se referea la faptul ca un EGR functional nu face ca geometria turbo sa se incarce/blocheze pe cand un EGR defectuos  blocheaza geometria turbo destul de rapid, si de aici EGR functional=turbo protejat ceea ce este adevarat intr-o anumita masura.

 

 

 

Multi nu vor sa accepte ca MAF ul este pionul principal in acest cancer al motoarelor TDI si cred ca un MAF trebuie sa functioneze o viata de om, si de aici toate problemele care le vezi expuse pe forum, lipsa de putere, EGR , geometrie turbo.

 

PS si eu merg cu garnitura falsa, e o solutie legala!!! la care si reprezentanta VW recurge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai vorbele se pot interpreta in multe moduri in functie de convingerile si avantajele  fiecaruia... nu e o regula dar in unele cazuri ar merge mai concret,informatiile furnizate de tine sunt ok nu e problema ,la mine in logurile facute EGR ramanea deschis permanent,la desfacere am probat si e functional  nu are membrana sparta,perioada urmatoare voi schimba toate furtunele de vacuum si apoi sa vad supapele n 75 ,18 , din comoditate l am anulat acum dar imi place pt ca trage mai bine si pt lipsa de depuneri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problemele ori vorbele se pot interpreta in functie de cunostintele fiecaruia, in cazul nostru , despre functionalitatea acestui motor, cert pe net gasesti tone si tone de informatii, problema este sa stii sa le selectezi, si ca sa stii sa le selectezi iti trebuie o baza de cunostinte.

 

EGR ul  ptr Euro3 are o constructie destul de simpla la prima vedere, si multi  il curata de straluceste la interior dar rezultatele in log nu sunt pe masura muncii depuse deoarece multi nu curata /degripeaza axa supapei EGR corect!!

 

Cea mai corecta modalitate de a diagnostica EGR ul este cum ai facut tu suspendand EGR ( la generatiile mai noi e mai complicat)  si pentru acest tip de diagnosticare nici nu iti trebuie VCDS.

 

Particular in cazul tau eu nu m-asi omora sa controlez instalatia vacuum ( dar e bine mereu sa fii sigur ca ai o instalatie intacta) de ce? deoarece vacuumul este responsabil ptr deschiderea valvei EGR, si arcul din interiorul actuatorului EGR este responsabil cu inchiderea valvei EGR.

 

Deci in cazul tau problema este undeva la arcul actuatorului EGR  ori ghidajul prin care trece  axa valvei EGR.

 

E membrana o diagnostichezi cu o pompa vacuum dar te-ai gandit cum diagnostichezi functionalitatea arcului????

 

Motorul trage mai bine , sau mai bine spus motorul raspunde mai prompt in momentul cand turbo intra deci undeva intre 1500-2000 rpm deoarece nu mai exista pierderea de presiune cauzata de inchiderea lenta ori incompleta a EGR ului.

 

Eu personal decat sa schimb toate furtunele si N18-75  mai bine asi pune un EGR nou, dar na fiecare isi cunoaste buzunarul lui.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR nou ,clar e *reteta succesului* sa zic asa , dar pana atunci nu tuseste nici suspendat,din cate am vazut nu pot avea acces la acest arc,as putea sa il verific altcumva?, eu am facut vacuum si acea valva s a retras ramanand acolo pana am dat drumul la vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu ai verificat deja arcul, prin suspendarea EGR ului si comparatia facuat aintre cum mergea cu EGR ul activ si EGr ul suspendat, o reteta mai buna nu este deoarece daca desfaci actuatorul poti arunca EGR ul apoi mai mult ca sigur.

 

Daca desfaci EGRul  incerca sa misti valva EGR  mecanic ( impingand cu o surubelnita ) ori pneumatic ( cu o pompa de vacuum)  si sa dai cu WD-40  la axa valvei acolo unde intra in corpul EGR ului pana cand axa culiseaza foarte usor.

 

Dar trebuie sa stii un lucru curatand /degripand AXA valvei EGR tu nu faci altceva decat sa indepartezi efectul!!! cauza fiind MAF ul sau poate alt ceva

 

Chestia merge cam asa uzura MAF ului duce la incarcarea EGR ului, incarcarea EGR ului duce la blocarea geometriei  turbo, deci asta este cea mai scurta explicatie si imi este clar ca vor sari altii si vor zice   dar stai sa vezi ca egrul se poate bloca si din cauza aia sau cealalta la fel cum si turbo  se poate bloca din aia sau alta.

 

Cu alte cuvinte masina face parte din consumabile la fel cum toate componentele unei masini sunt consumabile.

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 legat de egr, axa  valvei egr nu opune rezistenta dar cand am impins o cu surubelnita parea ca are un arc destul de tare, la mine fiind ramas pe deschis inseamna ca sta permanent retras -ceea ce inseamna ca vacuum este . si atunci cred ca ajung la ce ai tot zis :MAF , dar poate el sa dea acest simptom la egr --adica sa ramana deschis?                                                        Si intr-adevar masina face parte din consumabile,100%,dar macar sa schimbam mai rar si mai putin. 

Modificat de darin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci egrul deschide in functie de cat aer trece prin maf si in ce regim este motorul, deci daca EGRul ramane deschis , deci ramane sub vacuum deoarece N18 nu da drumul la vacuum , arcul nu v a putea inchide valva.

 

deci maful nu comanda direct EGR ul

 

incerca sa schimbi N18 cu N 75  ptr un test.

 

Ptr a spune ceva despre MAF  ori il inlocuiesti cu unul de la un coleg care e sigur bun, ori faci un log in mers 003 010 011 si daca valoarea maf actual scade sub 850mg/ str dupa 3000 rpm atunci poate fi maful.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

log am facut si am postat in topicul respectiv, de aia ti am dat mai sus dreptate cu maf ,pt ca dupa 3000 scade de la 852  pina la 808 la 4000rpm,in cazul asta nu cred ca mai are rost sa inversez  supapele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...am incercat si eu azi sa fac un test la EGR dar fara succes se pare...

Cand dau la basic settings canalui 003 merge cateva secunde si motorul moare...am incercat sa surprind un log dar prea putin ca nu prea am cum...

post-14266-0-60149200-1389219344_thumb.j

coloana din stanga se continua in dreapta dupa cum arata si sageata...

Ce ar putea fi...EGR-ul este nou...Wahler iar N18-le am probat si cu altul si nu s-a simtit nici o schimbare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci egrul deschide in functie de cat aer trece prin maf si in ce regim este motorul, deci daca EGRul ramane deschis , deci ramane sub vacuum deoarece N18 nu da drumul la vacuum , arcul nu v a putea inchide valva.

 

Un maf "obosit" masoara mai putin decat un maf "odihnit". Presupunand ca toate celelalte compomente sunt ok, cand ECU vede aer admis mai putin decat ar trebui, ce face? Eu zic ca inchide EGR-ul. Eu nu vad cum un maf obosit poate tine EGR-ul deschis de unul singur. Nu zic ca maf-ul este ok, insa nu ele este vinovat de egr-ul tinut deschis. Problema cred ca este in alta parte.

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vali  nu prea inteleg legatura cu cea ce am spus eu  dar sunt intru totul deacord cu tine.

 

In cazu lui Darin EGR ul ramane deschis ori datorita faptului ca N18  nu deschide pentru a da drumu la vacuum, fie o eroare mecanica ori electrica, ori datorita faptului ca axa valvei EGR este gripata.

 

Intrebarea lui era daca MAful poate comanda EGR sa ramana deschis MAF ( dar poate el sa dea acest simptom la egr --adica sa ramana deschis?)  si raspunsul meu  deci maful nu comanda direct EGR ul

 

Doamne dar cum faci sa  postezi la 06:26.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu Maf ul care comandă egr era un fel de întrebare intrebatoare .... ,până la urmă ar rămâne N 18,pt că din moment ce are putere să retragă supapa înseamnă că aceasta nu se blochează şi la cât are arcul de puternic dacă ar închide vacumul supapa s ar închide ,

În concluzie :strict legat de problema mea legată de egr deschis, chiar dacă pun maf nou ,egr rămâne deschis

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maful nu comanda direct EGR Ul!  semanlul trimis de MAF  la EDC  este un parametru al  semnalului care vine de la EDC  la EGR/ N18  ptr a deschide /inchide, dar mai sunt si alti parametri de exemplu daca motorul e la relanti  in acceleratie  sau a depasit 3000rpm.

 

deci cand EDC ul comanda deschiderea  EGR/N18 i, primeste valoarea de la MAF cat trece prin el, e in functie de valoarea  MAF si regimul  in care se afla motorul EDC ul comanda deschiderea/inchiderea  electrovalvei N18.

 

N18 inchis = valva EGR deschisa,  N18 deschis = valva EGR inchisa.

 

Pentru a diferentia intre o problema de N18  ori  axa gripata/arc rupt este nevoie de un vacuumetru.

 

Pui motorul in Basic Setings 003 , motorul se accelereaza la 1400 rpm si face cicluri  EGR ON/OFF , scoti furtunul de la EGR si il cuplezi la vacuumetru,  la EGR ON trebuie sa ai vacuum ( cred ceva de genul 4-500 mbar) si la ERG OFF nu trebuie sa ai vacuum.

 

Daca rezultatele sunt asa  atunci ai certitudinea ca comanda pneumatica a  EGR ului, respectiv comanda electrica a N18 sunt in ordine, si defectiunea este la actuatorul EGR

Modificat de Rune
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte concret,multumesc , rămâne ca într una din zilele următoare să testez acest lucru ,tocmai pt a şti eventualele probleme şi pt a menţine sistemul de vacuum ok cum spuneai în posturile anterioare , pt că oricum având Egr suspendat nu mă afectează momentan , până să cumpăr debitmetru aş vrea să probez cu unul de passat ,tot 74 kw ,AVB , se potriveşte ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici cred ca cel mai indicat ar fi sa apelezi la GABIVVX  e un profi in piese de schimb si un tip foarte saritor, si sunt sigur ca te poate ajuta mult mai mult decat asi putea eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Va uitati si la log-ul meu,egr-ul pare cam obosit

log.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea ca ti dezactivat, e la masina din semnatura? 1388 specificat e mult prea mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da este la masina din semnatura...si ce e de facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!