Jump to content
toni

Benzina: de unde, de care, de ce ?

Ce benzina folositi?  

1,816 members have voted

  1. 1. Ce benzina folositi?

    • Agip
      19
    • LukOil
      114
    • MOL
      356
    • Petrom
      481
    • OMV
      521
    • Shell
      14
    • Rompetrol
      372
    • altceva (specificati)
      16


Recommended Posts

s_c
scuze ca insist dar daca considerati ca e e off topic rog un moderator sa mute postul!

Din pacate post-ul nu se poate muta, din motive tehnice (mai exact se poate muta, dar nu alipi la un alt topic). Discutia cazului tau particular va continua acolo, va rog nu mai postati pe ac. tema aici. Multumesc :salut:

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Grupul Rompetrol a lansat, incepand cu mijlocul lunii decembrie, benzina Euro 4 - produs care vine in completarea gamei ecologice oferite de companie inca de anul trecut si care respecta integral standardele la zi impuse de Uniunea Europeana.

Benzina Euro 4 este comercializata in reteaua proprie si prin distribuitori, ceea ce inseamna ca la nivelul intregii tari va putea fi cumparata din circa 200 de benzinarii.

Efortul investitional pentru producerea acestui tip de carburant se ridica la peste 15 milioane dolari, si a constat in modernizarea unor echipamente si schimbarea conditiilor de operare a instalatiilor de pe platforma Rompetrol Rafinare. Investitiile au generat nu numai cresterea calitatii produselor, dar si efecte benefice in ceea ce priveste protectia mediului - Euro 4 fiind un standard de poluare si nu de calitate. Benzina Euro 4 are continuturi reduse de sulf: 50 ppm /parti per milion/ si de aromate -35 la suta.

Benzina Euro 4 este obligatorie incepand cu 1 ianuarie 2005 in toate statele Uniunii Europene, iar in Romania, din 2007.

Potrivit specialistilor, piata autohtona nu inregistreaza in prezent o cerere semnificativa de Euro 4, intrucat nu sunt inca destul de multe masini al caror motor sa aiba nevoie exclusiv de acest tip de benzina, insa pe piata internationala trendul este evident in favoarea acestui carburant, toate autoturismele importate din Uniunea Europeana fiind proiectate pentru Euro 4, explica Rompetrol.

In urma procesului actual de modernizare si a reviziei programate pentru 2005, toata productia Rompetrol Rafinare va fi Euro 4 si va fi distribuita atat in tara cat si pe piata externa. In prezent, productia se ridica la 5.000 t/luna, fiind destinata, in special, retelei Rompetrol Downstream. De la 1 februarie 2005, Rompetrol Rafinare va putea produce si motorina la standard Euro 5 (sulf in concentratie mai mica de 10 ppm), standard care va deveni obligatoriu in Uniunea Europeana in anul 2007 si in Romania in anul 2009.

Sursa: http://stiri.rol.ro/stiri/2004/12/167133.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites
nesanatosu

Din pacate nu e 32000...e cam 36000 asa ca mai bine pun de la omv ca aia e cel putin 100(sau cel putin asa se lauda) pe langa asta care e 98(si euro 4 cica)

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Uitandu-ma pe site-ul MOL (www.molromania.ro) am descoperit ceva ciudat:

Benzina MOL Tempo Plus 98

Cifra octanica "Motor" COM - 88,7

Cifra octanica "Research" COR - 99,8

Benzina MOL Tempo Plus 95

Cifra octanica "Motor" COM - 86,5

Cifra octanica "Research" COR - 97,8

Oare benzina de 98 de la MOL sa aiba CO aproape 100 si ei sa o vanda sub numele de 98?! Maketingul sa nu fi sesizat acest lucru? Iar cea de 95 sa aiba aproape 98? Oare?!

btw, s-a anuntat la TV ca Petrom a ieftinit EuroPremium (CO 95) cu aroape 2000lei/litru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Am alimentat si eu, si tata (adica 2x A4 1.6) de la Rompetrol cu benzina "Eurosuper fara Pb" (or something like that): CO95, 32.400lei/l si s-a simtit la ambele masini o crestere de putere remarcabila. Suficienta cat sa votez Rompetrol in poll (eu nu votasem pana acum). O sa raman la aceasta pentru moment si va recomand sa incercati, macar de proba.

Din cate am citit pe site-ul Rompetrol are continut redus de sulf (cam 1/4 din cea de 95 fara Pb normala), deci probabil este Euro 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vially

O comparatie cu cea de 98 de la MOL poti face s_c ? Ai pus vreodata ? Este ceea ce folosesc eu in mod curent, si eram curios daca e vreo diferenta (mai am un rezervor aproape din ea, si sunt curios :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Ce sa zic... am avut OMV95, OMV100, MOL95, MOL98, Lukoil 95 in cele 2 variante, Petrom 95 - aceasta de la Rompetrol mi se pare cea mai buna dintre toate cele enumerate. Pe de alta parte totul e subiectiv (adica sper sa nu ma intrebi cu cate procente este "mai buna")

Incercati, vedeti daca va place si folositi sau nu. Pentru mine a fost OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
X-Ecutor

Am votat OMV pt ca numai de la OMV am pus benzina pana acum (fara plumb 95), si asta la sfatul mecanicilor. Masina e noua ma apropii de 10 k km. Ei m-au sfatuit ca macar pana la 10k sa pun numai de la OMV pe urma pot pune ce vreau eu. Exista ceva un pic mai ieftin decat OMV si la fel de bun pt mashinuta mea. Nu vreau sa fac pe zgarcitul dar ma cam omoara benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vially
Am alimentat si eu, si tata (adica 2x A4 1.6) de la Rompetrol cu benzina "Eurosuper fara Pb" (or something like that): CO95, 32.400lei/l si s-a simtit la ambele masini o crestere de putere remarcabila. Suficienta cat sa votez Rompetrol in poll (eu nu votasem pana acum). O sa raman la aceasta pentru moment si va recomand sa incercati, macar de proba.

Din cate am citit pe site-ul Rompetrol are continut redus de sulf (cam 1/4 din cea de 95 fara Pb normala), deci probabil este Euro 4.

<{POST_SNAPBACK}>

Eu n-am reusit sa gasesc la ROMPETROL o benzina de 32.400 sau valori apropiate... Ori in jur de 30.000, ori 36 si ceva :D

Unde e situata benzinaria asta ?

Am votat OMV pt ca numai de la OMV am pus benzina pana acum (fara plumb 95), si asta la sfatul mecanicilor. Masina e noua ma apropii de 10 k km. Ei m-au sfatuit ca macar pana la 10k sa pun numai de la OMV pe urma pot pune ce vreau eu. Exista ceva un pic mai ieftin decat OMV si la fel de bun pt mashinuta mea. Nu vreau sa fac pe zgarcitul dar ma cam omoara benzina.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu te mai plange ca te usuca, ia gandeste-te cum ar fi sa pui numai de 98, de la MOL, cum pun eu... :D Mie mi se pare ca merge groaznic masina cu altceva, am pus de cateva ori de 95 de la Rompetrol, Mol si OMV, si de fiacere data am sesizat clar scaderea performantelor motorului. Chiar si pe tata l-am prins odata ca a bagat de la MOL de 95, facuse plinul cu benzina (de 98 zicea el), dar dupa 2 km i-am zis, nu cumva ai bagat de 95, ca prea se taraie :D, si a recunoscut ca nu aveau de 98 si a pus de 95 ca ramanea pe gol :). Deci nu e subiectivism.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Rompetrol anunta scaderea preturilor la carburanti

31 ianuarie 2005

Rompetrol va recalcula, incepand de luni, saptamanal pretul carburantilor comercializati in reteaua proprie de statii de benzina, costul la pompa fluctuand in functie de costul materiei prime (titei), rata de schimb leu/dolar, mediul competitional de pe piata de carburanti din tara, anunta un comunicat al grupului Rompetrol.

" Asa cum am anuntat, Rompetrol va opera modificari saptamanale la preturile carburantilor, incepand prin scaderea preturilor la pompa in prima saptamana din februarie", a spus Paul Pop, director general al Rompetrol Downstream SA.

Pentru saptamana 31 ianuarie - 6 februarie 2005, preturile carburantilor la statiile din reteaua Rompetrol vor fi :

Benzina Premium E Plus (Euro 3) - 29.800 lei/litru; Benzina Euro Standard fara plumb (Euro 3) - 29.500lei/litru; Benzina Euro Plus fara plumb (Euro 4) - 31.800 lei/litru;

Benzina Euro Super 98 fara plumb (Euro 4) - 35.500 lei/litru; Motorina Euro 3 - 26.800 lei/litru; Motorina Super Euro 4 - 28.600 lei/litru./Rompres/

sursa: http://financiar.rol.ro/stiri/2005/01/172605.htm

=========

Eu sunt in continuare f. multumit de Euro Plus fara Pb de la ei, care se confirma aici a fi si Euro 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
X-Ecutor

@Vially: Golesc rezervorul asta si pe urma fac un plin de la Mol. M-ai facut super curios. Revin cu rezultat. Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

La Rompetrol se poate plati cu card?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gorrocs

Da . La toate statiile Rompetrol la care am alimentat se putea plati cu card ( inclusiv provincie , de ex. Rompetrol Comarnic ) !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vially
@Vially: Golesc rezervorul asta si pe urma fac un plin de la Mol. M-ai facut super curios. Revin cu rezultat. Thnx.

<{POST_SNAPBACK}>

Astept impresii :)

Benzina Euro Super 98 fara plumb (Euro 4) - 35.500 lei/litru

Ce folos daca iau ungureasca cu 3000 mai ieftina ? Oare alimenteaza cineva cu asa ceva ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
andREI

Ma bag ca musca in lapte dar vroiam sa zic ceva ref. la ce a zis Vially.. desi indirect..... Eu bag ungureasca (dar nu benzina ci motorina) si e buna ... sa se usuce pe jos si iti arat :rolleyes: Nu pentru ca e ungureasca dar pentru ca nu e "romaneasca" (ghilimele tin loc de "calitate redusa").

Stiu ca unii imi vor sari in cap ca la benzina nu e ca la motorina dar vroiam sa zic doar cateva cuvinte legate de "ungureasca".

Share this post


Link to post
Share on other sites
elikratos

Dupa o lunga perioada in tabara OMV (fara Pb 95) am alimentat cu fara Pb 98 de la MOL. Nu simt nici o diferenta, insa ma gandesc ca poate ii va face bine motorului, pe termen lung...

Ma tenteaza sa incerc ceva similar (fara Pb 98) de la Rompetrol - parca au si ei asa ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites
X-Ecutor

@Vially: Am golit rezervorul(am pus benzina de la Mol 98) si am parcurs circa 400 de km pana acum majoritatea in afara Bucurestiului. La drum intins nu prea am vazut mare diferenta dar... in Bucuresti sau in general la plecarile de pe loc s-a vazut. Trage mai tare!!! Si simt asta pana schimb intr-a 3-a. Ai avut dreptate. Thanx. Nu stiu daca o sa-mi permit sa-mi pun tot timpul din asta dar atunci cand am chef de viteza cu siguranta voi pune Mol 98.

Edited by X-Ecutor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahile

Poate ar fi interesant sa aflati ca aproape toate firmele se aprovizioneaza de la rafinariile romanesti. Adica aceleasi rafinarii romanesti. In afara de MOL, care aduce din alta parte combustibilul si bineinteles de tipul OMV 100, care e importata. Mai mult, se pare ca motorina, cel putin, produsa in Romania nu corespunde normelor.

Eu alimentez cu MOL 98 de cind am luat masina, insa am inceput sa am dubii privind calitatea pentru ca la relanti masina parca se ineaca asa, da niste rateuri care trimit scuturaturi in pedala frina (uneori tin piciorul pe frina la stop). Sa fie ceva normal, detonare intirziata? Nu stiu si cred ca o sa mai incerc si altceva sa vad cum merge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Am incercat in weekend celebra OMV Super 100, rezultatele sunt destul de slabe fata de MOL 98. In modul in care trage motorul nu s-a simtit nici o diferenta; parca tremura mai putin la relanti (repet "parca").

Din punctul meu de vedere nu merita diferenta fata de MOL98.

Sa aibe totusi MOL98 cifra octanica aproape 100 asa cum scrie la ei pe site si asta sa fie motivul ?! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michael

Sau este OMV Super 100 mai aproape de 98? Cine sa le mai stie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Un prieten cu Peugeot 307 1.6 110CP spune ca diferenta dintre benzina normala si OMV 100 este destul de mare. Probabil ca e motorul mic...

Toni, o sa ii zic sa bage MOL98 sa vedem ce zice. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
X-Ecutor

Eu sunt la 3-lea plin cu Mol 98 si vreau sa va spun ca pe micutul meu motor are niste reprize fantastice in a 2-a si a-3-a. Se duce in 80-90 f repede si o simt ca mai are resurse.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

La intoarcerea de la Paltinis am alimentat (oarecum fortat de imprejurari) la un Petrom cu "Euro Premium". Spre surprinderea mea masina se misca excelent, mai bine decat inainte.

Atentie insa, NU puteti plati cu card (ceea ce m-a si pus intr-o situatie oarecum neplacuta - mersi horgarban :lol: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
horgarban

Daca Mol 98 are cifra octanica chiar 98 sau 97, nu se simte fata de OMV100 (care poate are 99), aproape nici o diferenta. Hai sa zic, poate pe aparate sa iasa ceva. Poate castigi 2-3 CP in plus, pe care nu cred ca-i simti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
paullie

Salutare tuturor,

Chiar este ceva vreme de cand umblam dupa un forum unde sa se dezbata subiectul asta, de ce spun asta...

In ultimele cateva luni am facut de mai multe ori drumul Romania-Germania, si deja nu mai suport diferenta de calitate a benzinei. In strainatate alimentez doar cu 95, si nu are nici cea mai mica legatura cu ceea ce la noi se cheama 95. Acum o saptamana cand am iesit din tara, am facut greseala sa pun de 95(de la MOL) :lol: , si incepuse sa imi baraie, sa imi "ciricaie" (ca la Dacia lu' tata), pe autostrazile din Ungaria, asta pana am ajuns in Austria in prima benzinarie.

Oricum, in tara am pus si eu in ultimul timp mai mult MOL de 98, dar tot am dubii legate de calitate...

Cat despre diferentele de carburanti, probabil ca difera de la o masina la alta, si de la un stil de condus la altul, insa garantat se simte...

Ar trebui facut ceva sa se stopeze aceasta campanie de Mintit Poporul cu Cifra Octanica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri