Jump to content

Benzina: de unde, de care, de ce ?


toni
 Share

Ce benzina folositi?  

1.860 voturi

  1. 1. Ce benzina folositi?

    • Agip
      19
    • LukOil
      117
    • MOL
      361
    • Petrom
      489
    • OMV
      539
    • Shell
      14
    • Rompetrol
      382
    • altceva (specificati)
      16


Postare recomandată

Treaba este clara.. trebuie sa ne aliniem cu preturile din UE.. well asta e nivelul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am bagati si eu benzina OMV 100 . S-a simtit diferenta fata de benzina OMV fara plumb , masina "tragea" un pic mai bine si consumul a fost un pic mai mic. Totusi diferenta de pret este mare!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic: alin schimba domne semnatura.. baga matizu sa inteleaga lumea despre ce masina vorbesti! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic: alin schimba domne semnatura.. baga matizu sa inteleaga lumea despre ce masina vorbesti! :D

Matiz + odorizant Hyper Racing + OMV100 = F16. Vroooommmm!!!

Da' de unde stii ca nu a bagat in Passat? TDI + OMV100 = TDY

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si eu vineri OMV100. Hmmm..35k/litru. Dar chiar merge mai bine..si chiar am sesizat o scadere a consumului...Masina e un pic mai nervoasa...Din ce am citit, este influentata pozitiv pe termen lung si stabilitatea uleiului de motor si asigura mentinerea sistemelor motor, combustibil, catalizator in starea optimizata initial...Dar 35k/l....Incep sa-mi doresc un diesel..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Matiz + odorizant Hyper Racing + OMV100 = F16. Vroooommmm!!!

Da' de unde stii ca nu a bagat in Passat? TDI + OMV100 = TDY

:D :D :(

Poate ma lamureste si pe mine cineva cum poate sa influenteze benzina de 100 consumul/puterea s.a. Cel putin teoretic nu prea vad cum ar fi posibil din moment ce compresia este relativ mica (maxim 12)...

:pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma lamureste si pe mine cineva cum poate sa influenteze benzina de 100 consumul/puterea s.a. Cel putin teoretic nu prea vad cum ar fi posibil din moment ce compresia este relativ mica (maxim 12)...

:pirat:

1. O compresie nominala de 12 la un motor pe benzina e foarte mare, nicidecum mica. Motoarele 1.8T au compresia 10 si detoneaza in disperare pe vreme calda cu benzina de 95 si chiar 98 la boost

2. Ideea cu benzina cu CO mare este urmatoarea: de fapt nu se cresc nici performantele nici nu scade consumul ci acestea revin la optim. Ce vreau sa spun (si e valabil pt. injectia cu knock sensor, nu si pt. carburatie): exista un senzor de detonatie (sau mai multi) pe blocul motor care "asculta" aparitia detonatiilor, chiar si subsonice. Pe baza semnalelor de la ac. senzor, in momentul aparitiei detonatiei (pe care tu o poti auzi sau nu), ECU intarzie avansul dupa un model de histerezis (initial retard mare dupa care retardul scade pana la eventuala re-aparitie a detonatiei). Retard mare = curba de aprindere data peste cap = putere scazuta, in special la demaraj si consum mare. Daca te intereseaza niste detalii "picante" in plus, poti citi si http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.ph...ht=knock+sensor

Acum, cifra octanica nu este o masura a "performantei" ci a rezistentei la auto-aprindere (de fapt benzina cu cifra octanica mare arde mai greu decat cea cu CO mica, deci e "mai putin performanta"). Insa rezistenta la autoaprindere => nu mai ai detonatii => nu mai ai retard de avans => motorul functioneaza optim. Deci ceea ce se simte nu este "regim optim + delta performanta de la benzina" ci "regim optim - zero degradare a performantei datorita detonatiilor".

PS: nu discut aspecte legate de calitatea propriu-zisa a benzinei RO vs. benzina WEST, dar e si acesta un factor (OMV100 e facut in Austria)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. O compresie nominala de 12 la un motor pe benzina e foarte mare, nicidecum mica. Motoarele 1.8T au compresia 10 si detoneaza in disperare pe vreme calda cu benzina de 95 si chiar 98 la boost
Stiu acest lucru, compresia de 12 cat intalnesti maxim la benzina si probabil numai la FSI o consideram modesta in comparatie cu cea a diesel-ului.
Acum, cifra octanica nu este o masura a "performantei" ci a rezistentei la auto-aprindere (de fapt benzina cu cifra octanica mare arde mai greu decat cea cu CO mica, deci e "mai putin performanta"). Insa rezistenta la autoaprindere => nu mai ai detonatii => nu mai ai retard de avans => motorul functioneaza optim. Deci ceea ce se simte nu este "regim optim + delta performanta de la benzina" ci "regim optim - zero degradare a performantei datorita detonatiilor".

PS: nu discut aspecte legate de calitatea propriu-zisa a benzinei RO vs. benzina WEST, dar e si acesta un factor (OMV100 e facut in Austria)

Tocmai din acest motiv am cautat opiniile voastre. VW recomanda pt. motorul meu benzina de >=91, motor care are compresia (parca) de 8. Probabil ca la tine este asemanator desi cred ca se recomanda benzina de 95. Ei bine, avand in vedere ca avem motoare cu compresie scazuta, oare se justifica benzina cu cifra octanica ridicata? De acord, indiferent de compresia motorului, datorita injectiei care nu este uniforma precum si altor factori, apar detonatii inainte de momentul ideal. Dar toate aceste detonatii produc un efect vizibil asupra puterii sau e doar imaginatia noastra? Spun asta si cu gandul la acel test facut de o revista germana care a avut ca scop masurarea puterii mai multor tipuri de motoare cu diferite tipuri de benzina intre 91 si 100, parca. Dupa cate imi amintesc nici macar motorul cu injectie directa alimentat cu benzina cu c.o. 100 nu avea o crestere a performantei mai mare de 5% cu atat mai putin motoarele noastre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele 1.8T au compresia 10 si detoneaza in disperare pe vreme calda cu benzina de 95 si chiar 98 la boost
Motoarele 1.8T pot "detona in disperare" deoarece au un raport de compresie foarte mare pentru un motor supraalimentat (9.5 sau 9.3 in functie de model). La 1.8 20V (fara turbo) riscul de detonatii se reduce foarte mult.
Dar toate aceste detonatii produc un efect vizibil asupra puterii sau e doar imaginatia noastra?

E posibil ca plusul de putere sa nu vina din diferenta de CO ci din caliatea propriu-zisa a benzinei (cea de 100 de la OMV zicase ca e adusa din Austria). O comparatie mai realista ar fi intre fosta benzina cu CO98 de la OMV si actuala cu CO100 tot la OMV, ambele avand acelasi loc de provenienta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe de alta parte APR (si nu numai) are programe de chiptuning optimizate in functie de cifra octanica a benzinei folosite.

Spre exemplu la 1.8T (Golf 1.8T US version)

- CO 91 chipped -> 209CP

- CO 93 chipped -> 215CP

Fiind pentru US cifrele octanice sunt cele de acolo, adica la ei CO=(COR+COM)/2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu folosesc Castrol GTX 10-30W.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce legatura are cu benzina ?! :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce legatura are cu benzina ?! :lol:

A fost indus in eroare de poll :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bottom line la subiectul CO: la calitati egale ale benzinei trebuie folosita benzina cu cifra octanica suficienta a.i. motorul sa nu aiba detonatii pentru conditiile date (compresie, boost, starea injectiei - amestec normal/bogat/sarac, temperatura aerului de admisie) a.i. avansul sa nu fie intarziat. Orice suplimentare a cifrei octanice peste aceasta cifra nu numai ca nu ajuta, dar chiar strica (performantele incep sa sufere datorita benzinei care se aprinde mai greu, depuneri de carbon)

In momentul in care calitatea propriu-zisa a benzinei devine un factor, discutia evident capata alta directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Eu votez tot pentru OMV si chiar am vazut un articol in AMS luna August in care spuneau despre OMV Super 100 urmatoarele: "...cresterea puterii si a cuplului cu peste 3%. Consumul este redus cu pana la 4% multumita compozitiei si tehnologiei aditivilor."

AMS Romania sau Germania? Ce motor? (aspirat sau turbo) In ce conditii atmosferice? (in desert, la 60C la umbra - care umbra?)

Vreau si eu articolul acela :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Articolul e in AMS Romania pe luna August si nu da mai multe detalii, scrie doar ca benzina OMV Super 100 e disponibila la toate statiile OMV din tara....banuiesc ca sunt caracteristici generale care se schimba de la motor la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai stai putin, e reclama sau articol? Daca e articol ar trebui sa dea detalii - cine a testat, pe ce masina, in ce conditii... nu doar sa postuleze "+3%"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Naiba sa-i ia banuiesc ca daca afiseaza cifrele astea se bazeaza pe niste teste si hai ca scriu tot articolul "OMV a lansat SUper 100, un carburant ecologic ce are grija nu doar de motorul automobilului, conferindu-i rezistenta la uzura si coroziune, ci si mediu, prin emisiile scazute de gaze. Pachetul de aditivi de ultima tehnologie asigura pe termen lung puterea si eficienta motorului, dar si imbunatatirea performantelor de acceleratie. Prin utilizarea acestui nou carburant fara sulf, ce contine componente de rafinarie specifice, selectate pentru a imbunatati arderea, sunt asigurate cresterea puterii si a cuplului cu peste 3%. Consumul este redus cu pana la 4%, multumita compozitiei si tehnologiei aditivilor. Super 100 este disponibil la toate statiile OMV din tara".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

eu de obicei bag benzina numai de la OMV, aceea de 100, asa cum am si votat, dar rar, foarte rar mi s-a intimplat sa mai bag si de la Competrol, si numai o cantitate mica deoarece eram pe rezerva.

Daca aveti alte date tehnice despre benzina de la alte firme postatile aici sa ne luminam si noi.

:shock: :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca raport pret/performanta, am ales MOL Tempo Plus 98.

Am observat ca OMV Super100 da cele mai bune performante si consum redus (pare-se ca articolul din AMS este pertinent... am "simtit" tot ce scrie acolo inainte il sa citesc). Pretul insa ma face sa folosesc acest tip de combustibil doar pentru drumuri lungi. Pentru oras, am ramas la MOL Tempo Plus 98.

La noi la OMV nu se mai gaseste benzina de 98... doar 95 si 100...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am votat MOL pt ca-i prefer pt o mai mare politete a vanzatorilor fata de altii si pt unele servicii gratuite (de ex verif conc antigelului). nu ca ar insemna mult dar de ce sa nu-i incurajam pe cei mai atenti la amanunte?

totusi am dubii ca ar avea o benzina mai de calitate.... de fapt toti am impresia ca vand cam acelasi lucru.

de ex la OMV, cu exceptia benzinei super100 (care eu ii cred ca-i austriaca), toate restul sunt luate de la Rompetrol sau Petrom. si toate tipurile de motorina. deci nici una nu are motive sa fie mai buna ca la altii. sau o aditiveaza ei in plus?

cred ca mai importanta este vechimea benzinariei. una dinaintea revolutiei poate avea rezervoare ruginite, depuneri etc. am vazut la cineva chiar o frunza ajunsa in rezervor.... sau cei "no name" care majoritate au rezervoare second.

INTREBARE:

credeti ca benzina de calitate mai slaba poate determina aprinderea becului galben de pompa de benzina (check)? la mine se pare ca asa se intampla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

INTREBARE:

credeti ca benzina de calitate mai slaba poate determina aprinderea becului galben de pompa de benzina (check)? la mine se pare ca asa se intampla.

Becul acela se refera la sistemul de emisii, nu la pompa de benzina. Si da, banuiesc ca este posibil ca o benzina mai proasta sa genereze o eroare de injectie. Ar fi util daca ai scana cu un VAG-COM ce erori ai in memoria ECU - ai afla care este mai exact problema si eventual si daca este data de benzina proasta.

Atat despre acest subiect aici - daca vrei sa mai discutam pe ac. tema te rog sa deschizi un topic nou in ariile "motoare pe benzina" sau "golf IV".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lautrec:

Din informatiile pe care le am, OMV ia marfa de la Rompetrol si e bunutza. Benzina de slaba calitate in mod cert poate determina aprinderea martorului engine check - este una dintre cel mai intalnite cauze... :-(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi util daca ai scana cu un VAG-COM ce erori ai in memoria ECU - ai afla care este mai exact problema si eventual si daca este data de benzina proasta.

merci de confirmarea cu benzina' date=' dar din pacate pregatirea si cunostintele mele nu-mi permit sa pricep o iota din fraza de mai sus. totusi, ar trebui sa o duc urgent la mecanic sau sa alimentez o vreme doar cu OMV 100 si sa vad ce se intampla?

Atat despre acest subiect aici - daca vrei sa mai discutam pe ac. tema te rog sa deschizi un topic nou in ariile "motoare pe benzina" sau "golf IV".

este deja deschis la

http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.php?t=3060

scuze ca insist dar daca considerati ca e e off topic rog un moderator sa mute postul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!