Jump to content

Inlocuire Lichid De Frana


Iulian14
 Share

Postare recomandată

colegii aveti idee pe unde as putea pierde lichid de frana..?am verificat conductele si e ok,am schimbat tulumba cu tot cu pompa si tot imi scade nivelul in vas pana primesc pe display "stop brake fault".nu stiu ce sa ii mai fac si ce sa ii mai verific.la pedalier e curat nu am urme de lichid

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    45

  • Al Bundy

    10

  • terminatoru

    10

  • doctorul

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pe unde vezi urme. Undeva tot tre sa ramana. Pe la cutie te-ai uitat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma numar si eu printre fericitii castigatori ai unui loz necastigator cu pierdut lichid de frana, si anume pe sub pompa ABS, sau mai bine zis printre 2 si 3 in imagine http://www.automanuals.biz/volkswagen/touareg/images/847.jpg. La service mi s-a spus ca singura  solutie e schimbarea unitatii ABS  :vaidecapulmeu:. Sfaturi ceva?

 

P.S. Acum o luna s-a schimbat pompa centrala de frana pentru ca era defecta. Poate are vreo legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, am descoperit scurgerea,este pe la imbinarea de la conducta care intra in cilindrul de la ambreiaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni?

 

Ma numar si eu printre fericitii castigatori ai unui loz necastigator cu pierdut lichid de frana, si anume pe sub pompa ABS, sau mai bine zis printre 2 si 3 in imagine http://www.automanuals.biz/volkswagen/touareg/images/847.jpg. La service mi s-a spus ca singura  solutie e schimbarea unitatii ABS  :vaidecapulmeu:. Sfaturi ceva?

 

P.S. Acum o luna s-a schimbat pompa centrala de frana pentru ca era defecta. Poate are vreo legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu stiu sa existe garnituri sau vreun kit de reparatie pentru ABS.

Deci daca iti curge, nu vad alta solutie decat inlocuirea lui. Eventual sa pastrezi electronica ta, pentru a nu necesita adaptari si codari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut pe internet ca unii ziceau ceva de schimbat o-ring uri (nu stiu exact cum se traduce in romana, sau daca exista un termen pentru ele, probabil niste garnituri), tot in situatii cu aceleasi simptome - scurgeri lichid din ABS.

 

Legat de electronica, pentru a pastra ceea ce am eu, ce trebuie mai exact? Ca noua pompa sa aiba acelasi cod cu a mea? Sau ce anume?

Modificat de tango1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fii absolut sigur, trebuie acelasi cod. 

Nu stiu daca partea mecanica e identica si pe alte coduri. Sa ma corecteze cei cu mai multa experienta pe partea de ABS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar la partea electronica poti intervenii,pini cu lipitura rece pe placa,placa intrerupta....etc...dar e foarte greu si  ai sanse minime de reusita.

Am senzatia ca daca incerci sa separi cele 3 corpuri ale modulului de abs...centrala abs e numai buna de aruncat la gunoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca separi cele 3 corpuri cu toporul, da sunt bune de aruncat, altfel nu e nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca se poate monta parte mecanica (motor + bloc valve) cu alt cod fata de ce am eu acum? Sau unde s-ar putea verifica daca sunt compatibile?

 

Sincer eu nu pricep de ce ar fi diferite/incompatibile daca pompa provine de pe o masina acelasi model si aceeasi motorizare, mi se pare cam stupid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

 

In legatura cu aerisirea automobilelor grupului VAG, dotate cu ABS: aerisirea si/sau schimbarea completa a lichidului de frana se poate face si clasic, doua persoane si presiune prin pedala (metoda este inca de actualitate si nicidecum perimata, cum au unii impresia). Singurul lucru la care trebuie acordata maxima atentie este ca rezervorul de lichid sa nu ramana gol, deoarece aerul va patrunde in pompa de ABS, iar aici se complica lucrurile. Ceea ce v-am relatat mai sus sunt informatii din manualul H.R. ETZOLD - Manual de intretinere si reparatii auto (VW Golf de la 09/1997, VW BORA de la 05/1999).

 Extras din manual:

"In service, sistemul de franare este aerisit, de regula, cu un aparat special. Indicatie: In cazul utilizarii acestui aparat, nu este permisa depasirea presiunii de 1bar.

Se poate insa si fara aparat. In acest caz, sistemul de franare se aeriseste prin pompare cu pedala de frana, pentru aceasta fiind necesara o a doua persoana.

....

Indicatie de siguranta pentru automobilele cu ABS:

Daca s-a golit complet o camera a rezervorului de lichid de frana (de exemplu, in caz de neetanseitati in sistemul de franare sau daca la aerisire s-a omis completarea cu lichid de frana), se aspira aer, care ajunge in pompa hidraulica ABS. Atunci, sistemul de franare trebuie aerisit in service, cu aparatul de aerisire, iar in cazul dotarii cu EDS trebuie inceput, in plus, cu o reglare de baza, cu ajutorul unui aparat de testare. In cazul montarii unui nou furtun de frana, este de asemenea necesara aerisirea sistemului cu un aparat de aerisire.

....

Ordinea de aerisire:

1) Etrierul de frana dreapta spate.

2) Etrierul de frana stanga spate.

3) Etrierul de frana dreapta fata.

4) Etrierul de frana stanga fata."

 

P.S. EDS - Sistem electronic de blocare a diferentialului, ce franeaza rotile care se invart in gol la demarare. Astfel cuplul motor este deviat spre rotile cu aderenta corespunzatoare (sursa - manual);

 

In manual nu am gasit detalii despre acel reglaj de baza.

 

Tot in manual, am gasit si metoda de schimbare/aerisire lichid de frana din cilindrul receptor de actionare a ambreiajului. Daca topicul ramane de actualitate, am sa incerc scanarea si postarea unor pagini din manual.

 

Legat de schimbarea de lichid de frana, eu am efectuat-o conform indicatiilor de mai sus (Seat Leon, cu ABS, fara alte sisteme) si, deocamdata nu am probleme (inca tin sub observatie sistemul de franare). Tot din manual, ca metoda de verificare a etanseitatii sistemului, procedati in felul urmator: cu motorul pornit, apasati pedala de frana continuu, timp de cca. 10 sec., cu o forta de aproximativ 20-30 kg (ca la o franare mai brutala). Pedala nu are voie sa cedeze.

 

Sper sa va fie de ajutor si scuze pentru eventualele greseli.

Spor la treaba!

Modificat de WaffenSS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Herr SS, noi astea le-am fumat demult.

Daca tot consideri "perfectly safe" metoda clasica (la pedala), poate reusesti performanta colegului de aici. Dar n-o recomanda altora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara!

 

Am inteles. Ma iertati, dar daca le-ati fi "fumat demult", le-ati fi facut cum trebuie, cred eu. Colegul a avut ghinionul de a rupe acea membrana, care este actionata permanent in timpul franarilor din ciclul uzual de functionare al masinii (asadar, putea reusi "performanta" de a rupe in mers, insa a rupt-o la aerisire - nu vad legatura). Imi cer scuze, am incercat doar sa impartasesc niste informatii din surse mai "abilitate" decat noi (daca nu cumva am sarit de statutul de mecanici amatori).

Despre metoda - nu cred ca am enuntat vreo fraza pe post de garantie, insa m-a deranjat faptul ca unii dintre utilizatori considera anumite tehnici depasite, desi nu le-au incercat, n-ar fi in stare sa le execute cum trebuie si nici macar nu depun un minim efort in a se documenta despre ele (vorbim de Dacii cu scarba, dar daca demontam o cutie de viteze de 1300, marea majoritate ne uitam in ea ca la avioane).

Cat despre recomandare - mare atentie la folosirea termenilor. Am dreptul sa recomand oricui orice, la fel cum persoana respectiva are dreptul de a se documenta din x surse, pana a ajunge la o concluzie (recomandare nu inseamna impunere), atata timp cat nu o fac in bataie de joc...

Am "indraznit" sa intervin in topic si sa fac recomandarea, deoarece am folosit metoda si a mers, altfel nu ma pronuntam.

Am citit cazul cuiva care a reusit sa "dea peste cap" piulitele suruburilor de prindere a clapetei de acceleratie (cele inglobate in masa plastica a galeriei de admisie) la montarea acesteia. Ca atare, sa nu mai recomandam si altora demontarea clapetei pentru curatare, nu?

Riscuri exista in orice intreprinzi: te duci la un atelier auto si iti rupe mecanicul aerisitoarele, de exemplu (vorba aia, cel abilitat in mecanica). La noi ce pretentii sa avem, cu DIY si pareri, cunostinte de mecanica forumista, mai mult sau mai putin sigure...?

Tot ce putem face este sa ne documentam cat mai mult si sa ne asumam riscurile ce apar cand devii calificat la locul de munca, daca intelegeti ce vreau sa spun.

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O metoda folosita o data sau de cateva ori cu succes, nu se ridica la nivel de principiu.

Ca tu ai scapat fara probleme, e de apreciat. Dar cum spuneam, NU ESTE O METODA FIABILA. Prin urmare nu o recomanda.

Care ar fi acele surse mai "abilitate"? Ca eu din cate stiu, metoda descrisa de matale nu mai e folosita chiar de pe vremea Daciilor, sau poate prin service-urile de cartier. In reprezentante se foloseste o pompa de extractie a lichidului pe baza de vacuum.

Si nu, NU AI DREPTUL sa recomanzi orice prostie pe forum, precizand ca oricine o va folosi sa se documenteze inainte. Ce gandire-i asta?

Acest forum are pretentia de a oferi informatii clare si corecte despre functionarea, reparatia si intretinerea tehnica a autoturismelor fabricate de concernul VAG. Informatiile tale nu aduc nimic bun in acest sens, au mai fost dezbatute, nu esti tu cel ce da gaura in macaroana.

Si nu e cazul sa etalezi cunostintele tale avansate in materie auto. Iar cuvantul "amator" foloseste-l doar in ceea ce te priveste. Am o vaga banuiala ca atunci cand eu schimbam seturi motor si rulmenti prin cutia batranei Dacii, tu nu stiai sa scoti cheia din contact.

Acestea fiind spuse, ajunge cu povestea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmin nu te supăra, nu știi dacă in locul rezervorului rotund de la lichidul de frâna se poate monta cel dreptunghiular. Mulțumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer... nu mi-am pus niciodata problema, n-am vazut si nu-ti pot spune cu certitudine.

De ce ai pune dreptunghiular?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caut de ceva vreme acel plastic care acoperă bateria. am văzut cu gaură pt rezervorul de lichid de frâna dreptunghiulară și eu am rotund. Mă gândeam de la cine cumpăr acea apărătoare sa cer și rezervorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se poate pune la tine acel plastic,n-a fost prevazut de fabrica,ci doar la B5,5 tu avand B5 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate monta, eu am. Cauta pe forum, mi se pare ca o versiune de b5 a avut. Eu am comandat-o de la Volksman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate monta plasticul ala. Si eu am pe B5.

Gasesti si pentru vas rotund. In 2001 si B5.5 avea inca vas rotund. Doar de prin 2002 l-au schimbat.

Pentru 100ron cat e unul nou, nu cred ca merita sa te complici cu piese second, inlocuit vas, etc.

Aici gasesti si codul de care ai nevoie: http://vwforum.ro/topic/20493-montare-capac-de-plastic-pe-compartimentul-bateriei-la-b5/page-2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salutare! la B5-ul meu am observat o imbunatatire a franei- pedala un pic mai moale si raspunde mai rapid- dupa ce intra ABS-ul. Dupa o perioada de timp dispar efectele "benefice". Credeti ca ar trebui sa incerc o aerisire cu vag-com la pompa ABS? Asta sa fie cauza?  Masina are ABS si ASR. Multumesc!

Modificat de apasaciu
adaugare info
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Știți cumva dacă se poate scoate sita din rezervor (am modelul dreptunghiular) să pot să extrag lichidul separat? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!