Jump to content

Inlocuire Lichid De Frana


Iulian14
 Share

Postare recomandată

De compatibilitatea lichidului MOTUL cu Passatul, nimeni nimic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 197
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • C o s m i n

    45

  • Al Bundy

    10

  • terminatoru

    10

  • dolphspeed99

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pompa nu se duce asa usor. Ai aer pe instalatie. Simptomul descris de tine asta spune. Undeva a prins aer. Fa o aerisire la toate rotile si mai vezi pe urma. Cel mai probabil, aerisirea nu s-a facut destul de bine si a ramas undeva aer, poate in ABS. Insa acum s-a strans la careva roata.

Am aerisit azi frina, la toate rotile si se manifesta la fel: pedala la podea si frina mai deloc chiar si dupa 2 pedale. Am dat comanda de garnituri pt pompa de frina modelul Ate sau cam asa ceva. Mai porneste si motorasul de ABS si incearca sa intareasca pedala de frana dar tot degeaba. Nu se poate face aerisire la ABS cu Vag com-ul, la modelul meu. Dar ciudat: la rotile stanga fata si dreapta spate nu s-a putut face o aerisire cum trebuie, deoarece iesea foarte putin lichid, aproape ca picura. Masina este tinuta tot timpul (noaptea) in garaj la minim 9 grade C. Nu cred sa fi avut ce sa inghete la ea. Joi am sa incerc sa schimb garniturile la pompa. Ar mai putea sa fie si altceva ? Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact cum e la T4. Nu ai cumva vreun repartitor pentru spate?

Iti doresc noroc cu garniturile. Nu prea recomanda nimeni garnituri, pentru ca nu rezista mai mult de 2-3 luni. Decat pompa cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei sa vezi daca is duse garniturile din pompa de fara in timp ce faci pedala te uiti in borcanasul cu lichid de frana sa vezi daca scoate bule de aer Daca scoate bule de aer is duse garniturile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea ... cu scuzele de rigoare ... nu se amesteca lichidul in timp de se inlocuieste prin aerisire ... si nu cred ca este bine sa elimini pima data lichidul vechi ca sa ramana pompa fara lichid in ea ... asta faceam si la Dacia mea si atunci totusi nu prea se gasea lichid de frana ... ups ce batran sunt . Scuze pentru interventzie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am si eu o problema cu masinuta mea..De cateva zile, cand pun cate o frana mai tare (cu traficu' din Buc. se mai intampla..), am impresia ca parca se rupe ceva la sistemul de franare....Daca pun frana mai usor, totul e ok. Poate sa fie vorba de un codens pe placute si la frigul de afara acestea sa fi inghetat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cumva intra ABS-ul in functiune si nu ti-ai dat tu seama?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa nu se duce asa usor. Ai aer pe instalatie. Simptomul descris de tine asta spune. Undeva a prins aer. Fa o aerisire la toate rotile si mai vezi pe urma. Cel mai probabil, aerisirea nu s-a facut destul de bine si a ramas undeva aer, poate in ABS. Insa acum s-a strans la careva roata.

Am dat pompa de frana jos, am desfacut-o bucati. Doua garnituri din interior erau moarte. Dar pe peretele pompei , in dreptul orificiilor din interior , sunt 2 zone cu rugina cam 1 cm2. Rugina cred ca a facut sa se roada garniturile. In rest totul e ok. Ce sa fac? Sa dau cu un glass-paper fin sa curat? (Pana sa ajung la a cumpara pompa noua, candva). Una noua, e 12 mil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca crezi ca poti elimina rugina fara sa lasi nici cele mai mici adancituri in pereti, e ok, zic eu. Dar daca iti raman ceva urme cum a mancat rugina din pereti, n-o sa mearga nici cu garnituri noi. Se vor uza rapid.

Incearca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curata bine pompa si pune garnituri noi daca nu is scumpe 12 mil ii foarte mult pentru o amarata de pompa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea este sa cauti totusi o pompa noua si nu cred ca se ridica la asa o suma mare, dar trebuie sa aerisesti intai doar pompa si dupa aceea infiletezi conductele in ea si abia atunci poti face aerisirea circuitului de franare dar cu un furtunas si in bidon sa poti vedea cand nu mai iese aer.....cat despre calitatea lichidului de frana, este un instrument [ca un pix] care masoara nivelul umiditatii din lichid [lichidul de frana are proprietatea de a se amesteca cu apa]daca trece de nivelul maxim de umiditate se recomanda schimbarea lui...asa stiu eu ,sa ma corecteze cineva daca gresesc, toate bune :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cautat pompa si pana la urma am gasit una identica , noua, in valoare de 260 ron. Alt dealer mi-a zis ca face 280 euro. Pompa veche avea rugina in partea de jos a ei, fata de pozitia cum era fixata. Nu prea am inteles cum aerisesc doar pompa mai intai. Eu sunt din tg neamt. Am schimbat lichidul de frana la vreme, dar cred ca era deja uzata.

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea am inteles cum aerisesc doar pompa mai intai.

Dupa ce montezi pompa si conductele, umpli cu lichid vasul, faci pedala si aerisesti direct la conductele de frana. Apoi treci la roti si ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, am fost s-a dat pompa jos s-a curatat , s-a aerisit+ schimbat lichid dar parca frana nu prinde la fel de bine.inainte cand apasam pedala putin deja frana acu trebuie sa apas mai tare parca nu reactioneaza chiar sus.Ce e de facut?Aerisirea s-a facut manual dar am intrebat si de aerisirea aia automata descrisa pe aici dar mecanicul a spus ca acesata este posibila numai la masinile mai noi de 2003 si ca a mea fiind din 2002 nu merge.Ce fac acu, sa reaerisesc sau ce :)?Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mea e din 2001 si s-a facut aerisirea asta automata fara probleme, asa ca nu vad de ce la tine nu s-ar putea face.

Oricum, ce-i facut manual e sfant! La aerisirea automata risti sa se amestece lichidele (cel vechi cu cel nou) sau, daca ai aer pe instalatie, sa ramana acolo).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu are ce sa se mai amestece ca lichidul e nou tot cel vechi a fost lasat tot jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de frana VW trebuie sa corespunda normei VW 501 14. Nu am prea vazut norma asta pe nici un lichid DOT4 + sau DOT 5.1. Asa ca cel mai sana tos e sa folositi lichidul de origine.

Motul 5.1 are o viscozitate mica la rece, si ca atare s-ar putea sa fie compatibil... insa nu poti sti sigur decat daca le scrii mail celor de la Motul. Castol Response, MOL 5.1 si Mobil DOT 4, ca si altele la care m-am uitat, sunt prea vascoase la rece.

Schimbarea lichidului este recomandata de producator a se face fara a lasa aer sa patrunda in instalatie. Trebuie cca 1.5L pt a schimba corect lichidul de frana. Cum spunea cineva mai sus, intai se trage cu seringa cat mai mult din lichidul din vas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, pai .... la mine mine nu a tras deloc cu seringa din vas si a intrat cam 500 ml la schimb, nu 1500. Producatorul spune ca intra 600-700 mlo de lichid in instalatie. De unde ai scos tu 1500 ml ???

Oricum, mi se pare f dubios cum au procedat in cazul meu si regret enorm ca nu am facut schimbul lichidului de frana prin metoda clasica :somnmare:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, atat este capacitate volumetrica a intregii instalatii dar la aerisire mai pierzi sa zicem 100 ml.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si tot nu se ajunge la 1500 ml, cat a zis Pisicutza. Nici macar pe aproape !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
parerea mea este sa cauti totusi o pompa noua si nu cred ca se ridica la asa o suma mare, dar trebuie sa aerisesti intai doar pompa si dupa aceea infiletezi conductele in ea si abia atunci poti face aerisirea circuitului de franare dar cu un furtunas si in bidon sa poti vedea cand nu mai iese aer.....cat despre calitatea lichidului de frana, este un instrument [ca un pix] care masoara nivelul umiditatii din lichid [lichidul de frana are proprietatea de a se amesteca cu apa]daca trece de nivelul maxim de umiditate se recomanda schimbarea lui...asa stiu eu ,sa ma corecteze cineva daca gresesc, toate bune ;)

Am pus o pompa noua de la ATE, ca si cea veche. Nu mai sunt probleme. Ce a persistat, a fost ca la viteze mici prin oras (I si II) se cupleaza motorasul de la ABS si-l simt in pedala ca o ridica sus cam 10 sec din 5 in 5 min, si orice atingere a ei duce la o franare brutala. Nu a stiut nici un mecanic sa-mi explice fenomenul. Apropo, pompa a costat 900 lei, originala pt vw.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind acest topic, constat ca parerile sunt impartite vis-a-vis de aerisirea circuitului de franare. Deci - cum este mai indicat - sa se aeriseasca manual sau automat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambele. :)

Fiecare are rolul ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aerisirea clasica TREBUIE facuta neaparat, pentru ca altfel nu poti elimina aerul din instalatie.

Iar aerisirea cu vagcom se face pentru aerisirea ABS-ului, pe care nu o poti face pin metoda clasica.

Urmareste posturile mele din acest topic si o sa intelegi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!