Jump to content

Interval schimb curea distributie km/ani


aalecs24
 Share

Postare recomandată

La motorul tau VW zice ca se schimba la 90.000 km (pentru motor pana in anul 2001 inclusiv), nu la 60.000 km. Esti sigur ca scrie 60.000 km la tine in carte?

De garantata nu e garantata nicicum, ca daca ti se rupe cureaua dupa 5 km nu-ti repara VW/Skoda motorul. Garantia trebuie obtinuta de la producatorul curelei si/sau service-ul unde s-a instalat. Intervalul recomandat de schimbare a curelei n-are treaba cu garantia. Ai mare grija ce intelegi...

Pentru colegul cu Touran BKD (care-i PD, nu benzinar) cureaua se recomanda de VW a fi schimbata la 150.000 km, iar rolele la 300.000 km. La fel, asta este interval recomandat, garantia exista... doar daca mai exista garantie pe masina, altfel nu.

Apropo, daca masina este 09.2007 atunci modelul este Touran 2008, nu 2007.

Pentru benzinare, de regula, VW nu ofera un interval recomandat de schimbare. Sunt doar cateva exceptii de benzinare care au interval fix de schimbare. Se verifica din 30.000 in 30.000 km si se schimba la nevoie

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar nici nu am spus ca e garantata de skoda neaparat ... e garantata de Dayco,Contitech in cazul in care e produsul lor sau de skoda daca ai garantie de la ei masina fiind noua ..si daca se rupe dupa 10.000 km si mi stric motorul normal ca ma duc la service..service care le da cu ea de cap la randul lor. Da, la modelul meu specifica sa fie verificata vizual an de an la fiecare schimb de ulei si schimbata la 60 000 km( 40 000 mile) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,,De garantata nu e garantata nicicum" :winter: : oare?

,,ca daca ti se rupe cureaua dupa 5 km nu-ti repara VW/Skoda motorul": oare? :winter: Pai daca lucrarea am executat-o la ei, cu piesele lor...cum D-zeu?

Tu esti service-ul VW, vin la tine cu masinuta pentru schimbul distributiei...imi zici matale pretul, o inlocuiesti, platesc..imi dai factura....garantie.....ies pe poarta .....poc. Ma intorc cu masinuta inapoi la tine, constati, faci ce vrei tu....nu este problema clientului, tu cel care ai montat-o raspunzi pentru lucrarea pe care ai executat-o, de unde vei face rost de bani, e treaba ta...de la producatorul curelei, asigurator.....nu e treaba mea....daca te dau in judecata sigur castig, si vei plati si stationarea masinii....si ce vreau eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste cu atentie ce am spus. Garantia este acordata de producatorul curelei (prin magazin) sau de service-ul unde s-a executat manopera, daca manopera este imputabila. Daca Skoda = service nu cred ca mai era nevoie de precizari suplimentare cu privire la cine ar trebui sa-si asume responsabilitatea :dry:

Da, la modelul meu specifica sa fie verificata vizual an de an la fiecare schimb de ulei si schimbata la 60 000 km( 40 000 mile) .

O curiozitate: ai cumparat masina de noua din RO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina o am in anglia , e cu volan pe dreapta si am luat o second hand cu cartea service originala a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar atunci. Numai la noi si la englezi am fazut ca importatorul reduce termenele de schimb ale ale curelei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate..am luat un program al celor de la VW ..si anume Elsawin vers 4.0 , insa nu vad lifetime ul curelei la modelul meu, vad cum sa l dau jos doar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te uiti unde trebuie. Uita-te la tabelele de service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate alea nu mi merg ..sa ma pot conecta la service online:) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate..am luat un program al celor de la VW ..si anume Elsawin vers 4.0 , insa nu vad lifetime ul curelei la modelul meu, vad cum sa l dau jos doar.

Nu exista motor din grupul VAG a carui distributie sa se schimbe mai devreme de 90.000 km, decat in cazul in care n-ai facut km in intervalul de 8 ani.

Deci eu zic ca la ASV, asemeni ALH-ului, trebuie sa mergi pe 90.000 km interval de schimb curea distributie sau 8 ani de zile ( in functie de ce intervine primul ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

x-tremist, VW nu prevede un interval de timp la expirarea caruia este necesara inlocuirea curelei, insa, anumiti importatori, printre care Porsche si, probabil, cel din Marea Britanie, modifica recomandarile constructorului, facandu-le evident mai restrictive. Din acest motiv in RO cureaua se schimba dupa x km si y ani, in Anglia cam la fel, etc. N-am auzit de asa ceva in Germania, Franta sau alte state din vest, unde se folosesc recomandarile VW, adica cele fara limita de timp. Cum relatia contractuala este cu importatorul sau dealer-ul si nu cu VW, asa se ajunge la intervale de schimb curea de 60.000 km etc...

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@x-tremist,la motorizarea AJM pana in an de fabricatie 2000 distributia se schimba la 60.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate..am luat un program al celor de la VW ..si anume Elsawin vers 4.0 , insa nu vad lifetime ul curelei la modelul meu, vad cum sa l dau jos doar.

Nu exista motor din grupul VAG a carui distributie sa se schimbe mai devreme de 90.000 km, decat in cazul in care n-ai facut km in intervalul de 8 ani.

Deci eu zic ca la ASV, asemeni ALH-ului, trebuie sa mergi pe 90.000 km interval de schimb curea distributie sau 8 ani de zile ( in functie de ce intervine primul ).

Deci tu zici rau prietene :) ..cum am zis si mai sus ..in cartea masinii din anul 2000 m am uitat si la 60 000 km ( 40 000 mile) cureaua de distrib se schimba la modelele diesel TDI si SDI, 180 000 km pentru cele pe benzina ( cod AGN,AGU,AUM) . La inspectia anuala se verifica cureaua de asemenea ..printre alte 10 operatiuni vizand alte componente. Tu mergi 90 000 km cu ea :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, nu sariti asa ca n-am dat cu paru' :) ! Vorbesc din proprie experienta, am lucrat vreo 3 ani in reteaua Porsche Romania atat la VW-Audi, iar apoi la Skoda. In ambele service-uri, nu se schimba cureaua de distributie mai devreme de 90.000 km la niciun motor VAG, bineinteles asta conform recomandarilor ELSA. Noi recomandam ca dupa 10 ani, daca nu s-au facut km, inlocuirea acesteia, datorita fenomenului de imbatranire a materialului. Care fenomen, personal, eu cred ca a ramas un mit, de pe vremea cand curele de distributie contineau si cauciuc. De vreme buna, ele sunt fabricate din materiale compozite de ultima generatie( cu fibra carbon, kevlar etc.), care nu imbatranesc precum cauciucul in X ani.

@Al Bundy - chestia cu cei 8 ani am am auzit-o si eu mai de curand, ca ar fi recomandarea celor de la Continental, care faceau curelele OEM la motoarele VAG. Mai nou, am vazut ca la motoarele CR baga curele Dayco. Deci treaba cu intervalul de timp e foarte relativa...

@Glacius - ca sa dormi linistit noaptea, schimb-o la 50.000 km si ai terminat. Iar eu unul n-am sa merg 90.000 km cu ea, ci chiar 120.000 km, fiindca asta e recomandarea la motoarele PD mai noi si am sa tin cont de ea. Asta fiindca in cei 3 ani cat am lucrat in reteaua VAG, eu unul nu am vazut niciun caz de curea de distributie OEM rupta inainte de termen.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai aia si e durata(termenul) pentru curelele pe masinile PD ..mai mare de 60 000 cu mult ..scrie asta cu cateva pagini in urma daca citeai , si.... daca ai citi atent ce am scris eu ai vedea ca eu vorbesc de o masina cod ASV/ALH din anul 2000 , ca ai lucrat tu la Porsche si le schimbai fara cartea tehnica e problema ta sincer. Eu le schimb dupa cum scrie in cartea tehnica a masinii..ca de asta ti o da producatorul neamt ..din pacate in romania nu am prea vazut masinile sa fie vandute cu cartile tehnice ..asa ca oamenii se bazeaza pe mecanici..care fac o medie si le schimba la toate cum cred ei..ceea ce e o reala prostie..la Opel Astra G din 2001 cureaua diesel pt 1.7dti se schimba la 160 000 km cu verificari vizuale an de an ..e o mica mare diferenta fata de skoda 1.9 ce o am eu acum nu? iar opel astra 1.9 fiind pe lant..nici nu mai vorbim ..doar verificari si da i sa mearga 500 000 km+ .

Modificat de Glacius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu zic ca la ASV, asemeni ALH-ului, trebuie sa mergi pe 90.000 km interval de schimb curea distributie sau 8 ani de zile ( in functie de ce intervine primul ).

"Prietene", am vazut prea bine ce motor ai (vezi post-ul meu...) si imi metin afirmatia: la ALH/ ASV distributia se schimba la 90.000 km. Si asta nu ca asa vreau eu, ci fiindca astea sunt recomandarile producatorului !

Si repet, daca stii ca esti mai ghinionist de fel, poti sa o schimbi cand vrei tu, nu te opreste nimeni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valentin; Ai dreptate, si in marea Britanie sunt discutii identice cu cele pe care le purtam noi (forum Briskoda),ani/km. Mai nou, la o intrebare despre schimbatul curelei, a aparut urmatorul raspuns:

"For your model check is performed after driving 90000 km , then every 30000 km. Exchange is dependent on the control state of

the toothed belt . Thorough inspection requires removal of the belt. In my personal opinion, I had timing belt replaced.

However, it is the responsibility of the importer organization change the terms of service for the country. Please, contact our

partner in Romania on following address:

PORSCHE ROMANIA S.R.L.

SOS.PIPERA TUNARI NR. 2

COM. VOLUNTARI, JUDETUL ILFOV"

Mie, cu ceva timp in urma, mi-au raspuns doar ceea ce este subliniat. Acum au aparut adaugiri.

Ce nu inteleg, de ce tu Skoda, constructor, permiti unor importatori sa introduca restrictiile astea la unii, iar la altii nici pomeneala de asa ceva. Atunci, la ce buna cartea service?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conditiile sunt diferite de la tara, la tara.

De exemplu in Romania e alt regim de mers, cu multe opriri si porniri care uzeaza altfel mai multe componente. Fata de Germania unde toate semafoarele sunt perfect sincronizate si optimizate in timp real in functie de dinamica trafic plus toate autostrazile care le au...

Plus mai poate fi si un calcul economic la mijloc.

Si mai poate fi ceva. Masinile VAG sun facute special pentru fiecare tara in parte.

Gurile rele spun ca asa reusesc sa vanda mai ieftin in tari subdezvoltate (ca noi), folosind componente ceva mai ieftine/putin fiabile.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele se asambleaza in uzina si nu difera ca lot de tara sau lot de export.Deci iese din discutie tot ce tine de motor si face referire la vest/est.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca cei de la Contitech fac curele pentru "bananieri" separat. Referitor la regim de mers, cred ca mai degraba tine de stilul personal de condus si dupa aceea de conditiile oferite de drumurile noastre. Economic, importatorul comanda mai multe masini, conditia: nu te bagi in ceea ce priveste service-ul in tara respectiva (banuiesc, poate e o elucubratie).

Si ar mai fi ceva de adaugat, poate ma insel din nou. Nu stiu daca asta a fost intentia lor, dar odata cu aparitia acestor restrictii, si mai ales cu ceea ce se poate intampla daca se rupe cureaua, psihic devii nelinistit, deja incepi sa-ti pui problema schimbului. Asta indiferent de ce spune cartea service, Contitech, discutii pe forum, etc. Sunt bani multi in joc si multi si-au cumparat masina cu sacrificii.

Modificat de Alunakis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Glacius, X-tremist are dreptate. Toate motoarele diesel din aceasta generatie au interval de schimbare a curelei de cel putin 90.000 km. Cu o singura exceptie, AJM-ul pana in 2000 inclusiv, cum zicea si Gabi, insa nu face obiectul discutiei. Daca tie iti scrie in carete ca se schimba la 60.000 km este pentru ca VW UK (aka importatoru') si-a bagat coada in ea...

Conditiile sunt diferite de la tara, la tara.

De exemplu in Romania e alt regim de mers, cu multe opriri si porniri care uzeaza altfel mai multe componente. Fata de Germania unde toate semafoarele sunt perfect sincronizate si optimizate in timp real in functie de dinamica trafic plus toate autostrazile care le au...

Plus mai poate fi si un calcul economic la mijloc.

Cred ca este doar factorul economic... Sunt nominalizate pietele cu conditii dificile de mediu, dar RO nu face partea dintre ele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si imi metin afirmatia: la ALH/ ASV distributia se schimba la 90.000 km. Si asta nu ca asa vreau eu, ci fiindca astea sunt recomandarile producatorului !

Si de ce la mine in carte la fosta masina scria 150000km si la una din 2007 scrie 180000km ?

Eu am schimbat la 120000km si ami mergea sigur 30000km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa vad si eu fila din cartea unde scrie ca la skoda octavia 1.9 tdi din anul 2000 cod motor ASV se schimba cureaua la 90 000 km.

post-112151-0-89919900-1354135241_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!