Jump to content

Interval schimb curea distributie km/ani


aalecs24
 Share

Postare recomandată

Deci sa inteleg ca nu mai am ce schimba acuma distrubutia? Mecanicii ziceau ca deja e cazul sa o schimb deoarece după ce se pune o distributie noua maximul de kilometrii e de 80000km. Oare chiar e necesar? Ei ziceau ca aia de fabrica ii cea mai buna si nu se schimba dec

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Texte de mecanici jepcari pus pe ciugulit bani.Fa o verificare la curea sa vezi cum se prezinta.Oricum de dragul discutiei,cum poti sa recomanzi unui client sa schimbe cureaua pe care producatorul o recomanda cu schimbare la 180000,la 80000 ...nici macar la jumatatea intervalului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mi cer scuze ca intervin,dar lucrez in domeniu si nu in Romania.La masina asta cureaua se schimba la 180000 Km,dar atentie rola intinzatoare se schimba la 90000 si daca nu faci chilometri la 4 ani se schimba toata distributia. P.S. Intervalul de schimbare al kitului de distributie difera de la o masina la alta in functie de anul si luna de fabricatie,de tipul motorului si modul de exploatare al masini.ATENTIE cureaua se schimba la Km mai multi,dar rolele mai repede la masinile cu interval de servisare a distributiei ce depasesc 150000 de Km. Sa fiti mai impacati cititi in Auto Data dupa selectarea tipului de autovehicol la timing belts-replacement interval guide.Succes :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit-o si p-asta: sa schimbi rolele inaintea curelei... :lol: Pt. cultura tehnica a celor care citesc acest topic si nu stiau ( chiar daca lucreaza in domeniul auto), la orice demontare a distributiei se recomanda inlocuirea curelei, chiar daca are si 5.000 km !

Deci asta cu schimbatul rolelor inaintea curelei, mi se pare cea mai mare aberatie care am auzit-o!

Iar distributia sa o schimbi dupa 4 ani daca n-ai facut km, iar e o informatie eronata. Se pot merge lejer 8 ani fara sa fie nevoie sa schimbi cureaua daca n-ai km parcursi.

Iar in privinta programului AutoData, nu pot sa spun decat ca e un mare bullshit, pentru cei care vor date tehnice si recomandari veritabile, folositi Elsa.

Deci, colegu BTV, nu mi-o lua in nume de rau, dar informatiile date de tine sunt eronate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Texte de mecanici jepcari pus pe ciugulit bani.Fa o verificare la curea sa vezi cum se prezinta.Oricum de dragul discutiei,cum poti sa recomanzi unui client sa schimbe cureaua pe care producatorul o recomanda cu schimbare la 180000,la 80000 ...nici macar la jumatatea intervalului

Cred ca nu m-am exprimat destul de corect - distributia a fost schimbata odata la 85.000km de fostul proprietar chiar daca se recomanda la 180.000km. De aceea intreb eu daca dupa montarea unei noi distributii ajungi cu ea la aprox. 80.000km se cere schimbata din nou sau nu? Chiar daca ma repet - cureau+role+pompa de apa schimbate la 85.000km si nu la 180.000km.Mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca a fost schimbata la 85.000km(am inteles aspectul),sa schimbat la termeni de ani..nu la termen de kilometri.Vad ca masina este din 2003 si pun pariu ca in 2008 sau 2009 a fost schimbata distributia.Trage un ochi pe cartea service si sa imi spui daca gresesc cu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cureaua nu se schimba la orce demontare...numai daca demontarea a fost facuta cu dalta si ciocanul...

Inspectarea curelei cum o faci ? Se da jos vezi daca are crapaturi, dinti zapaciti etc si daca e ok o pui inapoi...

Daca masina a stat in soare, caldura mare etc cauciucul imbatrineste nu poti sa tii cureaua 8ani...

Chiar si in conditii de depozitare nu cred ca poti sa o tii atit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inspectia se face vizual,desfaci protectia distributiei si tragi un ochi sa vezi cum se prezinta cureaua.La multe modele ai posibilitatea sa lasi si motorul sa mearga cu capacul distributiei dat jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa este ai dreptate, in 2009 a fost schimbata. Atunci inseamna ca ar trebui sa o schimb si eu la termen de ani? Oricum sunt intr-o mare nebuloasa in ceea ce priveste schimbare kit-ul de distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa recapitulam:masina este din 2003 si sa efectuat prima schimbare a distributiei in anul 2009 la 85.000km si la un interval de 6 ani(exact cum am sustinut si eu ca maxim 6 ani este perfect sa se exploateze o curea de distributie).

In momentul de fata tu ai 72.000km efectuati de la schimbarea distributiei(157.000actuali - 85.000km cat avea masina cand sa schimbat distributia=72.000 si o vechime a curelei de 3 ani.Corect?

Fabricantul da un termen de schimbare a curelei de 180.000km si nu specifica un numar de ani cu toate ca in romania pe la reprezentante iti baga pastila cu 4 sau 5 ani maxim.

Concluzia este urmatoarea:in cazul tau mai poti sa mergi lejer inca 3 ani pentru ca oricum nu o sa ajungi la valoarea de 180.000km care este termenul dat de producator de la o schimbare la alta a setului de distributie.

Si ca sa stai cu inima si ma impacata o schimbi la 5 ani vechime cand probabil o sa ai cu cureaua de pe masina 110.000km,asta pentru ca vad ca de la 180cp ai ajuns la 240cp si posibil mergi mai sportiv cu masina.

Da o fuga la un mecanic si spunei sa iti faca o verificare a curelei de distributie..si iti garantez ca arata impecabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"In momentul de fata tu ai 72.000km efectuati de la schimbarea distributiei(157.000actuali - 85.000km cat avea masina cand sa schimbat distributia=72.000 si o vechime a curelei de 3 ani.Corect? "

Asa este, corect.

Da intradevar de la 180 la 240CP e ridicata, dar nu ma duc sportiv mai deloc, doar din cand in cand pe autostrada iar prin oras de foarte putini ori ma duc mai accelerat.Nu prea am pe unde sa merg tare, chit ca si baietii cu cascheta alba stau la panda.Iar de mers prin oras toata ziulica folosesc 1.6D :)

Bun atunci, inseamna ca las distributia in pace pana cand o sa implineasca curea de pe masina 110.000km.Mersi mult inca odata pentru elucidare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu conteaza daca masina are puterea marita din soft, sarcina curelei va ramane aceeasi (se cere aceeasi forta sa deschida supapele....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vorba de asta,e vorba ca sunt persoane care isi fac marire de putere si alearga masinile..in sensul de forja si span.

Alergi masina,automat folosesti frana de motor des cu retrogradare brusca .Facand lucrul asta des cureaua de distributie se uzeaza inainte de termen.Multi au patit ca la frana de motor sa se rupa cureaua de distributie,pt ca atunci este momentul in care este solicitata la maxim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta da, dar ma refeream la cei care utilizeaza cu cap caii suplimentari :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am multi prieteni care aduc masini din Germania inclusiv eu am luat 1 si un alt var de la meu vreo doua. E regula de aur ca te duci si schimbi kit distributie ( curea + role + intinzator) pompa de apa pentru ca e de multe ori pe aceasi curea sau in apropiere si filtrele ( polen, aer, ulei, benzina/diesel ) precum si bujiile daca e benzina masina .

Nu inteleg de ce pentru 1000 ron sa te risti sa ti strici motorul la masina si sa nu o schimbi? Credeti ca cei care le vand in germania le fac distributia si apoi se scapa de ele?:)) nicidecum ..mai toate s catre sfarsitul perioadei. O curea e garantata de exemplu 100.000 km si apoi cu inspectii la fiecare 30.000 km pana la 180.000 .. de ce sa te risti? schimb o frate la 100.000km ! daca nici atat nu ti permiti si esti in stare sa risti siguranta si viata ta si a altora mai bine lasa te de masini .

De asemenea e lucru stiut ca , cureaua de distrib la benzinare tine mai putin decat la diesel uri , eu n am vazut benzinar sa fie garantata cureaua peste 70.000 km. Si in cartea masinii iti spune cand trebuie sa schimbi cureaua ..fie km sau ani, daca nu o ai ia o de pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia mai cauta tu in cartea masinii la cat se schimba cureaua la benzinare ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca n am vazut asta nu inseamna ca nu exista :) , am si o benzinara in tara.. opel vectra B 1.6 din 1996 si cureaua e Conti garantata 40.000 km, apoi cu ceva verificari duce pana in 100.000 ....alea pe mine nu ma intereseaza sincer findca siguranta nu mai este de 100% si eu o schimb oricum.

La skoda din ce vad pt diesel e la 180 000km

pt benzina e la 120 000km( motor AGN,AGU,AUM)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si te mai intreb odata: scrie ceva de ani ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu scrie nimic de ani, insa pt motoarele diesel TDi si SDI la verificarea anuala se face o verificare vizuala daca cureaua prezinta crapaturi sau deformari.

Vorbesc prostii acum am citit mai atent : pt benzina e la 180 000 km sau 120 000 mile ( motor AGN,AGU,AUM)

pt diesel TDI ,SDI si celelalte motoare benzina in afara de cele de mai sus se schimba la fiecare 60 000 km ( 40 000 mile) .

As posta toate informatiile legate de perioadele de service in ani pentru skoda luate din cartea programului de service insa nu pot face un topic, e diferit f mult de opel cel putin spre mirarea mea .. unde dieselul 1.7 DTI are o curea ce duce 160 000 km ( 100.000 mile) .

Modificat de Glacius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La SDI ai 3 intervale de schimbare care depind de anul fabricatie al masinii: Curea de distribuţie - înlocuire (până la 2001 toate 90.000 km; de la 2003 toate 150.000 km; de la 2002 toate 120.000 km)

La TDI cel mai mic interval este la motorizarile mai vechi,la 60.000 km.

La benzinare, cel mai mic interval de service al curelei la masinile mai noi ,se face verificare la 90.000km si daca e cazul se schimba.

Doar la benzinarele vechi ..sa zicem G1-G2,se facea verificarea curelei de distributie la 30.000km pt ca procesul de fabricatie al curelei de distributiei era mult mai vechi.Actualmente in compozitia curelelor intra multe fibre sintetice care maresc rezistenta la uzura mecanica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cartea din care am postat eu e pentru O1 din 2000 , intradevar ar fi bine daca am avea de la cei cu modele mai noi poate le includ si pe cele vechi desi ma indoiesc. Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal o curea duce mult si bine. Eu mai degraba as fi atent la role, care din punctul meu de verere pot ceda mult mai repede. De accea, chiar daca o curea va tine sa zicem in caz fericit 180.000 km, o rola nu va duce sigur atat.

Dar revenind la curea, multi recomanda, insa este o recomandare si nu o cerinta ( ca si in cazul pneurilor) schimbarea la maxim 5 ani, deoarece se considera ca dupa 5 ani cauciucul nu isi mai pastreaza din proprietaile initiale. Producatorii dau un un interval in ani de 8 ani pt o curea si 10 ani pt pneuri ca tot am vorbit si despre ele.

Daca cureaua, arata si dupa acest interval bine, se va schimba pentru ca nu mai garanteaza nimeni pt integritatea ei.

La fel si pt pneuri.

Dar probabil acest lucru se intampla in conditii indeale de drum, la un mod de exploatare retinut, pentru ca daca tragi tare de motor, frane de motor puternice si dese, care solicita mult cureaua, nu va tine in nici un caz 180.000 de accea si recomandarea de verificare dupa 90.000 km.

Insa, din punctul meu de vedere, nu are rost sa schimbi o curea mai repede de 90.000 de km mai ales daca aceasta e de calitate.

Parerea mea e ca un schimb la benzinare la 120.000 sau 6 ani e echitabil.

Ca reprezentanta recomanda un interval mult diminuat, o face sa nu aiba in nici un caz dureri de cap si sa mai castige si ea niste banuti.

De aceea paza buna trece primejdia rea si nu trebuie ignnorat nici un zgomot suspect din comportamentul motor.

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E mult la 1.4 si 1.6 16 valve 120.000km.Acum cateva zile am schimbat cureaua la masina mea.Avea exact 100.000 si 6 ani de cand a fost pusa pe original in De.Deja avea o crapatura pe primul strat de panza si maxim mai mergea 10.000 cu indulgenta.Pompa de apa era originala a masinii(a tinut 2 schimburi),dar deja incepusa sa supureze foarte putin si se simte uzura din ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut. distributia ta care ziceai ca e daico pe original si cu rolelel ina sunt de pe un set swag care l/am cumparat eu astazi ptr distributia mea 2.0 bkd. se pare ca toate componentele unui set de distributie sunt adunate de la mai multe firme puse intr/o cutie de renume mai mare. peste 2 zile sunt proogramat la schimb distributie. la tine a fost totul ok la distributia ta ?ms

masina mea este din 09-2007 si are acum 85000. nu am verificat cum arata cureaua in momentul de fata. m/am gandit ca am facut 5 ani si ca trebui sa o schimb.

astept pareri de la colegi de pe forum. multumesc

Modificat de kekelin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La modelele vechi cum e a mea cureaua e garantata 60 000 km, e bine ca o schimbi, nu stiu la modelul tau cat e garantata..se pare ca pt benzinare au o durata de viata mai lunga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!