Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

In acest context prin ,,ambreiaj" se poate defini orice ansamblu mecanic care are rol de a cupla/decupla 2 arbori sau 2 fluxuri de putere. Detalii constructive (dimensiuni, materiale, etc) nu pot sa-ti dau pt ca inca nu am demontat cutia mea sa vad exact ce este inauntru. Daca ai documentatie mai elaborata despre DSG poate reusesti sa o pui aici pe forum, poate mai este si altcineva interesat de aceste informatii (daca nu este cumva confidentiala :)) )

Te-am intrebat, deoarece ambreiaj are orice alta cutie automatica si acea remarca "ambreiaj mecanic" (fie ele si 2) ar putea crea confuzii, pt. unii cititori. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cutia automata clasica (,,hidramata" sau cum se mai numeste in popor...) ambreiajul este de fapt un hidrotransformator, nicidecum ,,ambreiaj mecanic" asa cum m-am exprimat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gresit (zic eu). Are si ea ambreiaj si actionarea lui se face la fel (asa cum a spus si @freexs4all), adica, hidraulic.

LE: Am pus si un atasament cu "componenta" unei cutii automatice, hai sa-i zicem...clasica :blink:

Daca ne referim strict la transmiterea cuplului motor catre cutie, atunci...da, asa-i.

In schimb, sa nu uitam de "lockup clutch", care este si el un ambreiaj mecanic (ce-i drept, este actionat doar la turatii mari)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu in seama :)). Am citit ca al anul VW scoate o versiune noua de DSG cu spate trepte si numai este hidraulica. :blink:

Daca are stie cineva mai multe amanunte despre DSG v.2 ar putea sa dezvolte un pic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da domnule xxleeus, hidrotransformatorul nu contine inca un alt ambreiaj mecanic (clasic), este numai un convertizor de cuplu. Ambreiajele (sau rolul lor) le regasim in cutia de viteze planetara unde cuplarea treptelor se face prin frictiune (conf imagine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot sa-ti raspund la intrebarile tale intrucat eu nu am folosit cutia la astfel de regimuri extreme (despre care tu intrebi). Nu am cumparat masina+motorul+cutia asta pt a le afla limitele constructive. Constatare concreta: cand trec in manual este selectata o treapta mai jos decat era in D; daca turez excesiv fara a schimba in superior, nu se selecteaza automat treapta superioara (cum s-ar cere) ci va ramane in aceeasi treapta; daca gresesti si in loc de + selectezi (eronat) - se va selecta treapta care ai comandat-o. Adica este chiar un mod ,,manual" de selectare a treptelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este un mod "manual" in anumite limite... du-te la 4500rpm si comanda "-", ai sa vezi ca nu va schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te contrazic, pana la 4000 am dus-o si eu si nu a schimbat singura, dar peste 4000 nu cred ca va ,,primi" de la mine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ajungi "la limita" adica cam 1000rpm sau 7000rpm la mine schimba treapta si pe modul manual.

Daca apesi + sau - si esti aproape de limita (deci nu poate schimba) nu schimba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Protectia impotriva selectarii gresite -,+ e buna dar automatizarea schimbarii si pe manual poate fi foarte nasoala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e nasoala deloc. Deja cand ai ajuns la turatia maxima constructiva, la zona rosie, daca se schimba in treapta urmatoare, ai sa ajungi la puterea maxima intr-o treapta superioara,ceea ce nu poate fi decat benefic. Daca te uiti pe un grafic de putere, ai sa vezi ca dupa turatia de putere maxima, puterea incepe sa scada pana la turatia maxima constructiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect r&d :)

Mai trebuie spus ca in modul manual daca ai ajuns intr-o anumita treapta, inferioara de regula la turatia maxima de functionare a motorului (zona rosie pe turometru) si nu schimbi atunci electronica iti va taia gazul, deci oricum nu urci mai sus. Faptul ca, cutia, trece la treapta superioara in modul manual nu poate fi decat benefic si pentru performante si pentru protectia motorului, mai ales in cazul diesel.

Nu intru in detalii cu privire la curba de cuplu sau putere, chestia e ca asa cum a zis si colegul r&d trecandu-se la o treapta superioara obtii performanta dinamica, subiectul principal luat in discutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, ca s-a disecat bine dpdv tehnic DSG-ul, sa revenim cu picioarele pe pamant. Un client obisnuit nu e interesat de aspectele "adanci", de aceea eu sintetizez:

CV manuala: pt masini sport si cu tractiune integrala (se poate detalia la cerere)

DSG: orice limuzina cu motor de minim 100CP pt confort, pt ca dpdv al consumului...e o pierdere (ofer cifre reale la cerere pt curiosi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Doru de ce pt masini sport zici manuala? Proprietarii de DSG zic ca pe modul sport este senzationala cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt circuit ar fi avantajos sa nu schimbe.. insa totusi nu e o masina sport.. e doar o masina cu ceva mai multi cai.

Sport incepe de la rs4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt curios cu consumul, de ce zici ca este mai ridicat la DSG. Consider totusi ca merita DSG la o masina de cel putin 140 de cai. La 100 e totusi cam putin si nu te poti bucura din plin de calitatile ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce pt masini sport zici manuala? Proprietarii de DSG zic ca pe modul sport este senzationala cutia.

Cutia schimba f bine si rapid pe modul SPORT, dar te asigur ca desi raspunsul ei este rapid (am condus Octi 2 1.9TDI 105 si Seat Toledo 2.0TDI 140 cu DSG), simti ca la o depasire facuta cu manuala, turatia maxima la care poti ajunge este superioara celei la care schimba DSG-ul la talpa. M-as fi simtit mai in siguranta daca schimba "mai sus".

Acum zic eu ca la o aspirata sportiva de ex (vezi Honda S2000) DSG-ul fura din placere si din indemanarea pilotului...presupunand ca isi cunoaste bine masina si are ceva talent la volan. Nu generalizez insa.

Eu sunt curios cu consumul, de ce zici ca este mai ridicat la DSG. Consider totusi ca merita DSG la o masina de cel putin 140 de cai. La 100 e totusi cam putin si nu te poti bucura din plin de calitatile ei.

Iti dau dreptate cu puterea, dar daca privim prin prisma confortului...merg si 100CP.

Acum, in privinta consumului: exemplul meu vizeaza Octavia 2 1.9TDI 105CP, cu manuala si DSG.

In Bucuresti, prima ia ~9l/100km maxim, a 2-a arata un dezamagitor 11,2l/100km. Cunosc ambii proprietari, am mers cu ambele modele. Pe BC la consum mediu pe minim 1000 km cifrele sunt graitoare. In testul meu de ~20km in oras, diferenta consum se pastreaza aprox.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la diesel cum e.. la mine schimba intre 6800-7200 in functie de "conditii". Nu imi dau seama de ce schimba asa.. o fi de la benzina sau "simte" ea ca trebuie.

Oricum ar fi la manuala la 7200rpm iti taie gazu... deci undeva la 7000 tot trebuie sa schimbi.

Singura diferenta e ca la DSG treptele sunt mai lungi. Adica la mine a 5-a e identica cu a 6-a la manuala. Adica eu in a 5-a la ~2000rpm am 1000km/h, la manuala in a 6-a si 100km/h are ~2000rpm.

Cutia fiind foarte rapida "compenseaza" treptele mai lungi cu timpii mici de schimbat.. deci la un drag race nu e diferenta mare. Reprizele insa au de suferit... foarte putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu la diesel cum e.. la mine schimba intre 6800-7200 in functie de "conditii". [...] Oricum ar fi la manuala la 7200rpm iti taie gazu... deci undeva la 7000 tot trebuie sa schimbi.

Singura diferenta e ca la DSG treptele sunt mai lungi. Adica la mine a 5-a e identica cu a 6-a la manuala.

Cutia fiind foarte rapida "compenseaza" treptele mai lungi cu timpii mici de schimbat.. deci la un drag race nu e diferenta mare. Reprizele insa au de suferit... foarte putin.

Nu am condus inca o benzinara cu DSG...dar de indata ce "repar" asta, revin cu impresii.

Eu am cutie viteze manuala cu 5 trepte etajata scurt... Si da, cand trebuie, merg in depasiri pana la 6800 rot/min, acolo unde intra pe rosu si e si limitarea electronica.

Eu consider ca senzatia sportiva ti-o da o masina "sport clasica": tractiune spate, CV manuala, putine sist electronice. Pt acestea zic ca DSG-ul e o profanare. Pentru restul insa, e o minune tehnica cu calitati incontestabile. Pt cine doreste sa-si stapaneasca masina singur, manuala ramane in continuare o optiune demna de luat in considerare. Cei mai comozi au acum DSG-ul care reprezinta compromisul ideal...

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am zis in unele situatii sa schimbe ea automat superior poate fi fatal. Cum zicea Netflow pe circuit ar fi un caz dar si de ex daca mergi la rosu pe un drum de munte, se apropie o curba tu esti cu pedala la fund iar la puntul de franare ajungi in limitare, sau dupa ce masina a stat 1s in limitare. Daca selecteaza superior probabil o ratezi franarea si o sa sari in sant.

Nu stiu de ce ziceti ca este apreciat modul SPORT cand pt mine tocmai asta este motivul pt care am taiat dsg de pe lista. Pe automat este minunata dar pe sport nu e sport pur si simplu. Sunt curios cati dintre voi ati mers cu/in o masina cu SMG...

Modificat de spb
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am mers cu SMG insa 2.... cutia e excelenta. Eu n-am simtit nici o diferenta intre aia si dsg. O cutie excelenta.

Nu inteleg cum te poti duce in sant.. iar pe sport chiar e sport. e diferena enorm de mare intre D si S, cel putin la mine.

Repet. Pe circutit orice masina cu dsg va fi mai inceata ca una cu cutie manuala... asta daca amebele masini sunt conduse de profesionisti. Am vazut un film in care dupa multe tururi de circuit, zeci, gti cu dsg avea cateva secunde bune in spate.

Si asta pt motivele care le-am enumerat mai sus.

Cutia dsg nu e o cutie sportiva. E o cutie automata foarte performanta.

Daca ajungem la discutii SMG gen dsg atunci pot zice ca smg, in unul din modurile sport, e mult mai sportiva. Si asta pt amanunte gen cat timp tine motorul turat la 6500rpm cand eu nu mai accelerez. DSG in D schimba absolut instant treapta superioara iar in S schimba in maxim 2-3secunde. SMG e altfel si tine motorul turat mult mai mult.

PS nu a simtit nici o diferenta ca "lag" la schimbat treapta, in rest SMG mi se pare o cutie mult mai sportiva/buna pt cei ce isi doresc asa ceva

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate. Eu am spus ca DSG ul nu este foarte sportiv, mai putin sportiv decat o manuala, dar nu in sensul ca schimba lent.

Referitor la selectarea treptei superioare. Daca tu vrei sa stai in limitare 1s pt ca se apropie o franare si nu mai timp, spatiu de o treapta superioara iar cutia da superioara masina o sa accelereze si de aici problemele.

Eu cel putin o sa spun pas cutiei DSG. Ne mergand foarte mult, 20k km max pe an, nu imi pare o "afacere" buna sa sacrific feelingul pt comoditate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe strada vrei sa stai "in limitare"? adica acolo unde se taie gazu?? De ce ai face asta pe strada...?

Cine face asa ceva e un pericol public parerea mea.

Poti sa stai cat vrei la 6800rpm pe manuala, iti schimba fix inainte sa iti taie gazu.

Ai dreptate cand spui ca e mai "sportiva" manuala. Ce "sport" e ala unde nu ai control/nu decizi tu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@spb: eu cred ca cea mai mare parte dintre cei ce si-au cumparat o masina din grupul VAG cu DSG nu si-a cumparat-o pentru veleitatile sale sportive sau pt a participa la curse/raliuri. Eu spre exemplu mi-am dorit Octavia cu DSG pt ca 80% din drumuri le fac in Bucuresti unde se stie ca mai mult se asteapta la semafoare decat se circula. Si ma bucur pt ca am facut aceasta alegere, acum la 1 an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!