Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Pentru cei anti electronica, va informez ca sunt constructori printre care principalul este BMW care a renuntat sa taie gazul la motor atunci cand o roata patineaza, lasa puterea asa cum e si doar o transfera catre rotile care au aderenta, asa se comporta ultima versiune de X-drive a BMW, asta este cu adevarat un pas inainte catre obtinerea de performante dinamice de exceptie, deci iata ca electronica poate avea si o parte pozitiva care sa contribuie la "placerea de a conduce" :P

Aici nu te referi la EDS care exista si la VAG-uri :P?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare!Am citit destul de atent topicul de la bunul ui inceput pana....nu se stie cand se va termina, oricum in ritmul asta nu prea curand, decat cu ajutorul vreunui moderator.

Sunt posesorul unui Golf V cu DSG.Conduc de cca 5 ani de zile si va spun sincer ca am ceva km facuti.Pana la DSG nu am condus decat cu o simpla cutie tiptronic de pe un passat 2000 si cu...manuale.....multe manuale, in 4, 5 si 6 trepte.Singura cutie care m-a lasat rece(inafara de cea de Dacie) a fost automata passat-ului.DSG-ul, ca si manuala, iti dau un anumit feeling, cand este vorba de risc, atentie sporita la maxim, depasiri in limita, treceri milimetrice in forta printre diferite obstacole(nu umane) etc.Manuala este extrem de controlabila, DSG-ul la fel.

Avantajul care-l vad eu la DSG este faptul ca in viraje stranse pe drumuri scurte si foarte scurte cu obstacole, gen poligon, masina este mult mai controlabila datorita faptului ca poti folosi volanul cu ambele maini, treaba facand-o doar din picior.La un viraj in care intri cu 80km/h la 90 de grade, si ajungi sa franezi pana la macar 40-50 sa nu te rastorni, si intri pe un gang cu latime nu mai mare de 1.8 - 1.9m va garantez ca aveti nevoie de ambele maini pe volan, pe cand la manuala esti cu mana pe schimbator in curba, dand a 2-a si calcand pedala pana-n 5-6 mii, ca sa iasa cronometrul ok.

Dezavantajul pe care nu-l agreez dar care din fericire nu l-am prea simtit este delay-ul pe care-l are DSG-ul folosit in mod manual, indiferent daca schimbi din padele sau maneta.Oricum ar fi, abia atunci as considera ca acea cutie este inceata, lenta, lenesa, puturoasa, spuneti-i cum vreti voi.Dar atat timp cat exista S in capat, nu-i contrariati performantele din cauza subiectivitatii.

Nici nu voi face previziuni in momentul asta despre cum va fi urmatoarea mea masina, dar ca si cutie automata, DSG-ul s-a ridicat la nivelul manualei in "inima" mea de conducator auto.Aaahhh.....si am <40.000 facuti cu ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa va luati masina pt placere si nu ca simplu mijloc de transport, sa zicem un Passat R36 de 300 cai l-ati lua cu dsg sau nu?

Apropo de electronica...de aia se strica masinile mai des in ziua de azi...se strica partea electronica la ele ..inainte masinile erau facute sa tina o viata acum sunt doar accesorii la moda pe care le vinzi dupa 5 ani nu pt ca nu mai merg..dar vezi domle ca a aparut noul model.Cum zicea cineva intr-o revista despre GTI : " se asorteaza cu diploma de bacalaureat" pai da da cine gandeste asa parerea mea e ca ala nu e fan adevarat al volanului no offense.

Cand se va ajunge sa pui pe pilot automat si sa citesti ziarul la volan...aceea va fi o zi trista pt mine.Daca vreau sa stau degeaba merg cu trenu nu cu masina.

Ufff

xxleeus" "exista si levierul/maneta schimbatorului de viteze; nu ai vazut inca? Nasol! " Totusi sa fim civilizati, eu vorbeam despre DSG vs manuala, nu e cazul sa sugerezi ca as fi chiar atat de "extraterestru" de domeniu incat nu am observat ca exista ceva acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici nu te referi la EDS care exista si la VAG-uri :))?

sincer, nu stiu cum e la VAG :) unde nu stiu, nu vorbesc :) daca exista si la VAG sistemul asta este super cool ;)

Liviu, delay la schimbarea in mod manual exista la orice cutie automata, fie ea DSG, Steptronic etc...

DOOM, am raspuns in posturile anterioare la intrebarea ta, daca as lua un Passat din ala cu 300 de cai as lua manuala, DSG merge cel mai bine cu dieselul 2.0TDi :)

Modificat de d-rive
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

DOOM,

in mare parte iti dau dreptate. Mai putin la chestia cu electronica si evolutia.

Sunt de acord ca ce-i mult strica. Dar in acelasi timp sunt sigur ca nu ti-ar placea sa ai aceeasi 200 de cai pe GTI-ul tau cu un carburator cu nu-stiu-cate camere... Din cate stiu eu, marea majoritate a hot-rod-urilor ce au spre 1000 de cai nu au injectie. Ce nu-ti spun pe Discovery este ca acei constructori de astfel de masini ar tb sa puna in spate si carligul de tractare pentru cisterna de benzina...

Ca orice lucru in lumea asta, evolutia a fost cauzata de o criza... sau de o nevoie ce nu mai putea fi satisfacuta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

xxleeus" "exista si levierul/maneta schimbatorului de viteze; nu ai vazut inca? Nasol! " Totusi sa fim civilizati, eu vorbeam despre DSG vs manuala, nu e cazul sa sugerezi ca as fi chiar atat de "extraterestru" de domeniu incat nu am observat ca exista ceva acolo.

Nu stiu de ce naiba or mai exista "emoticon-urile" :) Credeam ca pot fi intelese. Crde-ma ca nu vrei sa ma "auzi" cand devin necivilizat :) . Oricum, nu aici pe forum ;)

Toate cele bune! :))

LE:" eu vorbeam despre DSG vs manuala" pai eu despre ce vorbeam? :) doar ca tu te-ai referit la padele ca si cand ar fi singura modalitate de a schimba manual (DSG-ul)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca performanta e sg criteriu, discutia e inutila. stim toti cine castiga :251:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si referitor la : "Cum e sa stai cu piciorul in permanenta pe frana?" si problema asta e rezolvata. Butonul auto-hold iti tine masina pe loc fara sa tii piciorul pe frana.

La faza cu depasirea...DSG-ul te scoate din incurcatura in nici un caz nu te baga in ea.

Si asa ca amuzament (ma astept sa ma acuze multi de asta) cu DSG poti vorbi la telefon fara nici o problema. (nu ca e permis asa ceva)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, tot ca amuzament, cu DSG ele pot conduce mai usor cu tocuri :251:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca performanta e sg criteriu, discutia e inutila. stim toti cine castiga :offtopic:

Depinde la ce proba :huh: :angry:

Modificat de tazzz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citind ultimele posturi am tras concluzia ca e fun sa ai masina cu DSG, iata argumente bune contra celor care zic ca nu e fun sa conduci o masina cu DSG :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu personal am zis ca e fun cu DSG....dar e mai fain cu manual :huh: ...PAREREA MEA !!!!...asta ca sa nu mai sara nimeni in sus :angry: :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea ta!! Stai linistit ca nu o vrea nimeni; ramai cu ea :) :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde la ce proba :) :D

La ce proba ar castiga o manuala?

@DOOM Gresesti, daca ar fi cum zici tu de ce ti-ai luat masina turbo? Daca se blocheaza vreun actuator in depasire si te trezesti in limp mode? Mi se pare total aiurea sa folosesti tehnologia avansata a DSG-ului ca un argument contra. Hai sa ne luam toti masini fara servofrana, servodirectie, etc ca poate se strica. Daca tu preferi o cutie manuala pt "feeling", foarte frumos, cu asta n-am nici o problema.

P.S. Avand in vedere ca topicul asta nu mai are nici o legatura cu Golf V sau Jetta, se muta la versus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ice ...pentru feeling e cutia manuala, si turbo la fel :somnmare:

Am mai zis ca nu sunt impotriva noutatilor, dar la unele chestii vreau sa decid eu, manuala imi ofera senzatia de siguranta pentru ca simt ca am control deplin pe masina.Probabil e o chestie psihologica.

Oricum am renuntat sa mai postez pe acest topic pt ca unii interpreteaza orice exprimare de-a mea si chiar nu vreau sa intru in polemici fara nici un sens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ionescu George

sunt curios pana la ce puteri rezista dsg-ul de pe golf gt 1.4tsi si golf gti 200cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DOOM, nu trebuie sa te superi, eu iti accept punctul de vedere si te inteleg doar ca tu te opresti sa privesti lucrurile doar pana la un punct, altii le privesc si mai departe de acel punct, chestie de optiuni :somnmare:

Ti-am zis, la masina ta, cea din semnatura, as fi ales cutie manuala, la modul cel mai sincer, daca aveai 2.0TDi 140 sau 170 de cai as fi ales DSG.

Ca sa faci o alegere corecta in ceea ce priveste cutia de viteze la o masina trebuie sa iei in calcul mai multe situatii, in cazul tau, din punctul meu de vedere, ai luat decizia corecta. In acelasi timp nu se poate spune ca daca ai fi ales DSG ai fi gresit, era o alta optiune pe langa manuala :tomato:

Succes la toti, fie ca aveti manuale fie DSG si haideti sa privim partea buna a lucrurilor si anume ca VAG a realizat o cutie de viteze de exceptie care bate steptronicul lui BMW si alte cutii de gen, btw am auzit ca BMW pregateste pentru viitor o cutie asemanatoare DSG si nu stiu de ce dar cred ca mai toti constructorii au in plan asemenea cutii, repet, ma bucur ca VAG au scos primii aceasta cutie de viteze mecanica/robotizata si este o mare reusita, cel putin pana acum nu am vazut pe nimeni sa se planga de ceva grav sau de un mare dezavantaj la cutia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios pana la ce puteri rezista dsg-ul de pe golf gt 1.4tsi si golf gti 200cp

Functie de motor, "merge" pana la maxim 350 Nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cea de pe 2.0tdi eu zic ca merge mult mai sus de 350Nm... altfel ar pocni la un simplu chip...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu spun ce scrie in specificatiile ei. Daca a evoluat intre timp...cine stie :lol: Nu pretind ca detin "chiar" ultimele informatii :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topicul asta are menirea principala de a-i ajuta pe cei nehotariti intre manuala si DSG.

VW ne-a oferit privilegiul de a alege atit la GT, la GTI, la R32 si alte alte motorizari mai putin puternice, intre aceste doua variante. Toate modelele de mai sus sint oferite cu ambele cutii. Daca una dintre ele n-ar fi fost viabila si nu ar fi avut argumente care sa-i justifice prezenta in lista de preturi atunci VW ar fi renuntat la ea.

Cum ii ajutam noi pe cei nehotariti? Ce inteleg ei din discutiile de aici?

Ar fi gresit sa sugeram ca una sau alta dintre cutii detine suprematia absoluta. Asa cum au tendinta de a o face posesorii de DSG. Ceea ce e important pentru nehotariti e sa inteleaga ca doar propriile gusturi si preferinte pot face alegerea. Pentru unii DSG e de aur, pentru altii manuala e uber alles. De cele mai multe ori doar un drive-test va poate ajuta decisiv. Daca nu ati inteles nimic din posturile anterioare si sinteti tot in ceata incercati (stiu ca e greu) sa faceti un drive-test cu ambele cutii. Probabil dupa asta o sa puteti spune foarte clar: vreau x sau y, asa cum am facut si eu. Atit atunci cind mi-am ales masina (am testat mai multe compacte pentru ca Golful mi se parea scumpa, insa dupa drive-testul cu Golf...nu mi-am mai dorit nimic altceva, nu mi se mai parea nici scumpa...ba chiar nu intelegeam cum Toyota are nesimtirea sa ceara un pret apropiat de VW pentru o masina vai de steaua ei in comparatie) cit si atunci cind am incercat cutia minune DSG: ok e minune, e tare, dar pentru mine manuala e mult mai cool.

Nu faceti greseala de a considera ca DSG, doar pentru ca e scumpa si multa lume o apreciaza pe buna dreptate, e si cutia care v-ar placea voua tuturor. Pentru unii dintre noi, die-hard drivers, manuala ramine regina sofatului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu exista reteta perfecta cand e vorba de discutia de fata... putem ajuta pe cel indecis prin a prezenta ceva pareri, experiente avute cu ambele cutii...

Nimeni nu poate da solutia ideala pentru altcineva. Totul se rezuma la subiectivitate si feeling

Din punctul meu de vedere, topicul asta face parte din categoria Golf sau Passat? sau Pamela Anderson vs. Cindy Crawford ?..... endless talk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca acum citeva luni m-ar fi intrebat cineva daca vreau cutie automata l-as fi trimis la plimbare . Consideram ca o cutie automata e un gadget pentru femei la volan. Cind am vrut sa-mi comand masina dealer-ul mi-a propus de pe stock o masina cu DSG. L-am refuzat net. MI-a propus sa fac niste drive testpe DSG . Din fericire am avut ocazia sa fac ceva mai mult decit drive test de 1-2km. Sunt un sofer care fara a fi nervos la volan imi place in anumite conditii sa scot totul din motor si transmisie mai ales la urcari pe serpentine. Acum am in doua spatamini 3000 km cu TDI 2.0 170cp cu DSG. Ansamblul TDI 170CP cu DSG este excelent. Nu am avut nici o problema de adaptare la DSG si acum o stiu astfel incit pot scoate totul din ea. La TDI intirzierea la Kickdown nu e data de retrogradarea cutiei ci mai mult de lag-ul turbo. Intirzierea insa nu e de mai mult de 0.5 secunde. In sport drive unde cutia tine motorul mai turat aproape ca nu se simte. Am facut in ultimul timp dealul Negru ( Pitesti , Rm. Valcea ) de citeva ori si TDI +DSG mi-a dat placeri deosebite Ai o forta si o repriza de invidiat. Senzatii tari cite vrei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Aveti idee ce specificatii tehnice are uleiul pentru DSG, cam cati litri intra la un schimb si cam la ce pret se vinde ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!