Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

@Radu C.: nu am facut nici o afirmatie la adresa opiniilor tale si nici nu intentionez sa le critic, indiferent care ar fi.

Daca o sa citesti mai atent o sa vezi ca postul meu se dorea mai ales un indemn la documentare pentru cei care nu sunt "open minded", precum si un protest impotriva unor prejudecati.

Iar pretentia de verdict o vezi tu ... eu nu ... si nici nu am avut vreodata asa ceva, asa cum au unii pe aici.

Daca deranjeaza pe cineva postul meu in ansamblu, asta e altceva ... dar eu sustin in continuare libertatea de expresie in probleme tehnice, si chiar nu vad de ce ar deranja ceea ce am spus ...

Eu consider schimbul acesta de replici ca incheiat fie si pentru faptul ca e OT. Daca mai sunt remarci de facut la adresa mea, sunt disponibil pe PM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Duli:"cutia manuala ar trebui trasa pe linie moarta" eu inteleg ca esti fan al cutiilor automate dar e cam radical ce spui tu acolo, avand in vedere ca de la 1900 vara incoace se conduce cu manuala si numai de vreo 20 de ani au aparut primele automate, care abia acum au ajuns la un nivel ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Manuala va fi trasa pe linie moarta cind nu se va mai cumpara. Cum e in State unde cred ca 98% din masini sint pe cutii automate. Se pare ca americanii au tras deja concluzia.

Deocamdata in Europa majoritatea folosesc cutii manuale. Unii pentru ca sint mai ieftine, unii pentru ca sint conservatori si altii pentru ca prefera cutia manuala.

@Michael

DSG e mai rapida la plecarea de pe loc. Nu contesta nimeni asta. Insa in trafic, in lumea reala are o intirziere la retrogradare in kick-down. Cu asta au fost toti de acord. Pe unii ii deranjeaza, pe altii nu. Pe mine ma deranjeaza. Din cauza acestei intirzieri eu cred ca DSG e mai lenta in depasiri, mai ales ca nu poate anticipa intentiile soferului si pastreaza o treapta sau doua prea sus.

Multa lume aduce ca argument confortul DSG-ului. Care e marele confort? Ca nu mai schimbi treptele? Pentru mine asta e placere. Si atunci?

Dar despre faptul ca trebuie sa tii tot timpul piciorul pe frina atunci cind stai pe loc de ce nu ziceti? In orase mai mult stai pe loc decit mergi si tot timpul trebuie sa tii piciorul in pozitie fixa. Nu vi se pare inconfortabil?

@razdan

"discutii care te fac sa te gandesti fie la un conservatorism desuet care frizeaza uneori ridicolul, fie, eventual, la fabula cu strugurii acri ..."

Poti accepta ca e posibil ca cineva sa prefera cutia manuala unei DSG? Asta inseamna conservatorism? E ridicol? N-are bani de automata?

De ce e atit de greu de acceptat ca cineva poate prefera manuala? Asta nu pot intelege.

Mai spui apoi:

"dar eu sustin in continuare libertatea de expresie in probleme tehnice"

Si atunci de ce ma cataloghezi ca conservator si ridicol sau n-are bani pentru ca prefer o alta tehnica?

Fiecare sa decida pentru sine in functie de preferinte. Nu consider ca DSG e superioara unei cutii manuale pentru fiecare individ. Pentru mine in nici un caz nu este. Pentru mine manuala ofera o experienta superioara in conducere, mai multa placere si mai multa flexibilitate. Insa incerc sa inteleg ca si DSG-ul are avantajele lui si rafinamentul lui tehnic si e potrivit pentru unele motoare si unii soferi. Am tot respectul pentru cei care prefera DSG insa cer acelasi respect si pentru cei care prefera manuala. Nu e cazul sa-i catalogam asa cum facea un coleg de-al nostru mai sus.

Modificat de Ahile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de la 1900 vara incoace se conduce cu manuala
Desi contextul este probabil diferit, cu partea asta sunt intrutotul de acord. Tocmai asta e problema: cutia manuala incepe, usor-usor, sa fie depasita cam din toate punctele de vedere de cutiile automate performante (as mai adauga, desi probabil a mai fost adus in discutie, si argumentul sigurantei active). A conduce cu cutie manuala e ca si cum ai prefera, intr-o epoca a internetului, sa comunici cu ceilalti prin scrisori expediate pe cale postala. Fie procedezi astfel pentru ca nu ai bani decat de timbre, fie iti e frica de tehnologia noua ori nu stii sa o folosesti, fie pur si simplu esti un nostalgic (in sensul pozitiv al cuvantului). Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare un pic offtopic .... la DSG remaparea implica ceva modificari fata de cea manuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@merlin, vorbim de remaparea motorului - tuning, nu? daca despre asta e vorba remaparea se face pornind de la softul original care are si o componenta DSG, deci cred ca se tine cont. Voinea o sa ne lamureasca mai clar cand o sa citeasca postul tau.

Modificat de aviasol
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu inteleg ce e asa greu sa condusi o masina cu manuala si sintagmele astea gen "invartit in mamaliga" si altele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) @Razdan: cred ca te-ai legat direct de opiniile mele si implicit persoana mea prin afirmatia Michael are perfecta dreptate.

... o s-o ia de la capat (eventual) doar cei "closed minded", pentru ceilalti situatia e cat se poate de clara si era si inainte de a se afirma niste dubii pe acest topic ...

In fine, trecem peste din partea mea, oricum suntem OT :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michael , chair e diferit contextul dar trebuie sa precizez niste chestii: sa nu crezi ca eu sunt conservator, pentru ca nu sunt deloc. Sigura chestie care ma deranjeaza la cutiile manuale e ca un moment de ezitare din partea lor pe mine ma poate costa viata intr-o depasire.

Ca exemplu iti voi da ceva din domeniul aeronauticii (aviasol se va bucura cred) : in zilele noastre cele mai multe avioane nu pot zbura decat ajutate de calculator, asa ca daca acesta cedeaza fara ca pilotul sa fi facut vreo greseala , cad ca mamaliga.In trecut zborul se baza mai mult pe proprietaile portante ale aparatului asa ca de multe ori , in caz ca se bulea motorul ,pilotul plana si ateriza fortat pe undeva. Cam asa mi se pare mie treaba cu cutiile automate...e ok in oras unde oricum se merge bara la bara , batraneste, dar in afara unde nu ai voie sa eziti in depasire nu vreau sa depind de o componenta care sa decida in locul meu, daca evaluez gresit situatia ok, greseala mea platesc pt. ea , dar daca vreau sa ma bag repede si vad ca raman pe interval la 2000 de ture din cauza cutiei probabil ca as innebuni.

Nu vreau sa o luati asa in tragic , in fond e vorba de preferinta fiecaruia....un lucru e cert , cei care si-au luat o data automata nu mai pot face trecerea inapoi la manuala decat cu foarte mare greutate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DOOM, citeste posturile mele te rog :)

Pentru "combatanti", aici vorbim despre DSG, lasati galceava si hai sa vedem care e treaba cu DSG.

Subscriu la ce a zis @Razdan, s-a cam zis totul despre DSG vs manuala, daca mai aveti si alte idei/probleme care nu au fost enuntate pana acum e ok sa le discutam, daca doriti sa reluam discutia mai bine cititi inca odata ce s-a scris si s-a rezolvat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu clar, Bogdane :) Sunt automate care sunt super enervante, atat cand schimba in sus cat si cand schimba in jos. In afara de DSG mai este cutia de la BMW, SMG II si mai sunt si altele pe la Porsche si Ferrari, insa in categoria "buget" DSG e taticul tuturor ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tot citit opiniile exprimate aici. Eu as pleca de la alta premiza.

Toata lumea de aici a condus pentru prima oara o masina folosind cutie manuala (ca doar nu suntem in State, unde 99% din masini sunt cu cutie automata si sofatul se invata pe o cutie automata). Bun, deci toata lumea stie ce inseamna sa conduci cu o cutie manuala.

Pe de alta parte, adeptii cutiei DSG, printre care ma numar si eu, au descoperit cit de performanta e aceasta cutie de viteze. Acesta categorie de oameni are un avantaj, ei stiu si ce inseamna o cutie manuala si de asemenea, folosesc acum (sau de ceva timp) o cutie DSG.

Citi dintre adeptii cutiei manuale stiu efectiv ce poate DSG-ul? Si aici nu ma refer la un banal test-drive de 2 km. Ma refer la cel putin 5000 km facuti cu o masina cu DSG, atit in oras cit si in afara.

Dupa cel putin 5000km mai vorbim.

Apropo de alte opinii exprimate aici cum ca exista o intirziere de 2 secunde in momentul in care cutia schimba intr-o treapta inferioara, in momentul in care accelerezi brusc, va pot spune ca astea sunt numai povesti. Nu se aplica cutiei DSG. Poate intr-adevar exista un asemenea comportament la cutiile automate de acum 10-15 sau 20 ani. In cazul DSG-ului va asigur ca nu.

Numai vorbesc cum se comporta cutia pe modul Sport. Vitezele se schimba intre 6000-75000 rotatii, masina tot timpul sta accelerata si cutia schimba treptele cu o viteza incredibila. As vrea sa-l vad si eu pe ala care reuseste sa faca asta cu o cutie manuala.

Iar timpul in care schimbi viteza cu o cutie manuala intr-o situatie de criza, credeti-ma ca e muuuult mai mare, fata de DSG in momentul in care ai apasat tare acceleratia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci iti e lene sa conduci = go for DSG ;)

Sa vezi acum ca unii ma vor interpreta ca am zis ca nu e fun de condus o masina cu DSG :)

@Nexi, "Vitezele se schimba intre 6000-75000 rotatii" ;) cred ca tu ai masina cu motor de avion ;), e drept ca nu ai specificat, rotatii pe secunda, minut, ora, zile...... :P

Modificat de d-rive
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

d-rive....sunt de acord cu tine......din punctul meu de vedere pe acest topic s-a zis cam tot ce se poate spune pe aceasta tema........cine are rabdare sa-l citeasca de la capat o sa vada ce dispute au iesit pe tema asta...unii nu vor sa aiba incredere in DSG....unii deja idolatrizeaza DSG-ul si nu concep cum unul mai old-fashion (ca mine) prefera manuala, majoritatea habar nu au (sau doar au citit despre DSG), iar altii cunosc deja DSG-ul si totusi nu le trebuie ;) .....eu lansez o provocare....: mergeti si faceti drive test...si dupa aia veniti cu impresii....am putea inchide topicul si pune la sticky....ar fi cel mai mare ajutor pentru cei nehotarati ;) .

In rest toate bune si la multi km fara probleme....si celor cu manuale, si celor cu DSG ;)

PS @Nexi...e oarecum gresit sa consideri ca cei ce nu prefera DSG au un handicap :) ...Acesta categorie de oameni are un avantaj, ei stiu si ce inseamna o cutie manuala si de asemenea, folosesc acum (sau de ceva timp) o cutie DSG....remember....e doar chestie de feeling......

Modificat de tazzz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DOOM - Ca o completare la ce ti-a spus @Michael...daca spuneai de cutiile automate ca au aparut cu vreo 30 de ani in urma, erai cu un pas mai aproapede de adevar. Nu stiu data de nastere a primei automate dar, 30 de primaveri au... ca popa ;)

@Ahile - DSG e mai rapida la plecarea de pe loc. Nu contesta nimeni asta. Insa in trafic, in lumea reala are o intirziere la retrogradare in kick-down. Cu asta au fost toti de acord. Pe unii ii deranjeaza, pe altii nu. Pe mine ma deranjeaza. Din cauza acestei intirzieri eu cred ca DSG e mai lenta in depasiri, mai ales ca nu poate anticipa intentiile soferului si pastreaza o treapta sau doua prea sus

Vad ca reafirmi/sustii niste lucruri gresite si nu pot sa ma abtin ;) Cum naiba ar putea o cutie de viteze sa anticipeze intentiile soferului ?! :) daca nu o face nici o automata, cu atat mai putin o face una manuala ;) Omiti de fiecare data functia MANUALA, pe care o are orice cutie automata (mai mult sau mai putin) . Daca tu vezi la o cutie automata doar P,R,N si D (eventual S), atunci vin si te intreb - pentru ca tot iti place sa scoti totul de la o masina : Cum reusesti sa scoti TOTUL avand pe masina functii ca ASR, ESP (pe care banuiesc ca le ai pe masina)? Doar renuntand la ele (dezactivandu-le), nu-i asa(?) dar, in alte conditii esti multumit de ele. Cam asta ar fi si cu DSG-ul (automata); ii utilizezi functiile, dupa necesitati. Asa ca, accepta DSG-ul cu toate posibilitatile; deschide si celalalt ochi. :P

Acum, legat de problema cu intarzierea retrogradarii la kick-down in cazul unei depasiri; luam cazul preferat de tine si anume, DSG in D (pentru ca tu nu vrei sa vezi si funcia manuala sau cea sportiva (S)). Exista doua variante (ma refer acum la cv manuala) la depasire :

1. schimbi in treapta inferioara exact in momentul cand pleci in depasire...

2. schimbi in treapta inferioara cu ceva timp inainte .

Raspuns...

1. Daca ai procedat asa cu manuala, DSG-ul pleaca inaintea ei.

2. Pleci cu 1s inaintea unuia care nu este obisnuit cu DSG-ul (asta cred ca pot sa o confirme posesorii de DSG :P altfel,NU...pentru ca intervine exact ceea ce-ti place tie mai mult; ANTICIPAREA, bat-o norocu` s-o bata :P . Aici, ar trebui o sustinere cu explicatii legate de plajele de turatii, cuplu,etc. dar, pe care cred ca ti le poti imagina si singur.

Eu asa vad lucrurile :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

concluzia, vezi bine ;)

Ai uitat sa zici ca la DSG exista si + si - :) pentru pasionatii de manuale este functia asta ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@d-rive - nu am uitat nimic, in loc de + si - am spus...functie manuala dar, nu am insistat asupra ei ;) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se ajunge nicaieri astfel...cred ca pana la urma depinde pt ce vrei masina confort sau pasiune pt condus.Adeptilor DSG nu pot decat sa le urez, fara nici un misto, sa ajunga toti sa aiba ferrari cu cutie automata.

Nu trebuie sa va suparati sau sa va simtiti ofensati, nu a zis nimeni ca DSG nu e o cutie buna, doar eu unul nu pot separa condusul unei masini de schimbarea vitezelor in stil clasic - nu cu padele, mi se pare ca daca dispare acest element experienta nu mai e completa.Gata am terminat ce aveam de zis si sper sa nu interpreteze nimeni gresit ce incerc eu sa explic aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DOOM - stai linistit ca nu se simte nimeni ofensat. Cu totii avem dreptul la opinie, unii in mai multa,altii in mai putina cunostinta de cauza. Problema apre cand se fac afirmatii in necunostinta de cauza, sau atunci cand o "preferinta" se transforma in eticheta asupra unui produs. Ca sa fiu mai clar: cine prefera/ este adeptul DOAR al unui tip de cutie (manuala :) ) poate sa o spuna asa, sau daca are argumente reale,bazate sa le prezinte dar, din pacate nu se intampla asa.

Fara suparare dar, si tu ca si @Ahile (probabil si altii) incercati sa punctati pe anumite functii/facilitati si sa le prezentati,culmea, ca pe niste dezavantaje ;) Pentru tine, iti spun ca pe langa acele padele, pentru "joaca" manuala mai exista si levierul/maneta schimbatorului de viteze; nu ai vazut inca? Nasol! ;)

Legat de afirmatia "schimbarea vitezelor in stil clasic - nu cu padele, mi se pare ca daca dispare acest element experienta nu mai e completa", nu pot sa-ti spun decat ca, sunt experiente diferite...manuala/automata; si ca orice experienta, necesita timp. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Dupa cum spuneam in alt post, nu vad nici o finalitate pt acest topic... de ce? pentru ca a devenit o discutie de genul "ba a mea e mai buna!"

Oameni buni, totul e subiectiv... haideti sa va dau un alt exemplu... cruise control-ul... a aparut ca o necesitate a celor care conduc pe distante f lungi. Si pentru functia asta se vor gasi pareri pro (usureaza extrem de mult condusul, permite soferului sa se relaxeze... dar nu prea mult, ca nu-i bine nici asa :P ) si contra (unde-i fun-ul???!!)

Dreptate aveti toti cand vorbiti de DSG. Si posesorii, si fanii, si cei care prefera manuala... totul se rezuma la feeling.

Recunosc ca fac parte din ultima categorie. Asta nu inseamna ca nu iau in consideratie DSG-ul. Dar pentru masina mea care va sa vina (cea rosie de jos), CRED (retineti... nu este STIU) ca fac o alegere mai buna pentru manuala. Alegerea asta am facut-o ca un pasionat de masini, cu ceva ani de permis (peste 10) si cu aproape jumatate de milion de km facuti. Dupa tot acest timp, inca sunt pasionat de volan, inca imi place la nebunie sa conduc - chiar si in traficul asta de 2 lei vechi de Bucuresti - si nu vreau sa schimb nimic din asta....

You can call me old-fashioned :P

Parerea mea! :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Facem si noi un OLD FASHION SQUAD???? :P adica unii din aceia pe care ii seaca electronica, care ar decupla ESP-ul (daca l-ar fi pus pe masina :P ), care nu folosesc niciodata launch control, hill holder si alte bullsh*turi, carora le place sa auda un scartait adevarat de cauciuc in loc sa simti cum scade cuplu motor, care s-ar descurca si fara geamuri electrice...si o gramada de lume ne-ar zice sa ne luam Dacii :P

scuze de off-topic :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa vad eu ce o sa faceti in viitorul, zic eu nu chiar atat de indepartat pe cat ar crede unii, cand in aglomeratiile de pe autostrada veti fi obligati sa mergeti pe pilot automat. :P O sa va aduceti aminte cu regret de batrana Dacie fara servofrana, fara servodirectie si cu un ditamai levieru' la cutia de viteza. :P Si o sa povestiti nepotilor ce placut era sa o conduci :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Las' sa aiba fi-miu chilotu' automat non-stop :P si sa merg eu asa cum imi place, fara el, pana-n Portugalia si-napoi...

Chiar cred ca am inceput sa imbatranesc... si faceam misto de taica-miu cand ma punea sa-l invat sa umble la video la combina acu', ho ho ho!, multi ani...

@ Michael.... iar nu vorbim de aceleasi lucruri... tu vorbesti de utilitate, noi de pasiune...

Cateodata practicul (pilotu/DSG) bate feelingul (manuala, franele gen Fred&Barney)... dar stii vorba cu naravu' :P

Hai sa vorbim constructiv ca iar o dam in desuet

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va las sa visati... masini fara electronica nu mai exista, cu toate astea nu cred ca electronica rapeste din placerea de a conduce, de asta BMW permite dezactivarea totala a electronicii in ceea ce priveste stabilitatea si tractiunea, din pacate la japoneze nu se poate dezactiva deloc iar la anumite europene doar partial.

Ca sa nu ma repet am sa va recomand sa cititi si alte topic-uri despre DSG unde am explicat clar ce si cum in legatura cu DSG si condusul sportiv, daca este un pas inainte sau nu. Am sa ma repet spunandu-va ca am masina cu DSG si sunt 100% multumit de ea si acum am comandat alta masina care are cutie manuala, poate sunt unicul, deocamdata care am facut pasul asta, vad ca nimeni nu se intreaba de ce am facut asa, alegerea mea fiind bazata pe niste principii foarte solide, in fine, vad ca cei care au masini cu cutie manuala se declara impotriva DSG si viceversa, asta nu poate decat sa ma bucure, inseamna ca toata lumea e multumita :P

Eu am decis sa am masina cu DSG si masina fara DSG, de ce? Ca sa fac o comparatie cat se poate de obiectiva :P :P

In SUA, a aparut in ultima vreme, in randul bimmerilor un fenomen, multi vor stick, adica masini cu cutie manuala, interesant zic eu, iata ca lumea se schimba, in Europa, piata auto unde ponderea automatelor este inferioara manualelor dar in crestere clara in favoarea automatelor, iar in SUA, piata preponderent orientata catre automate, incepe lumea sa se intereseze de manuale :P Oare ei nu au auzit de mamaliga pana acum? :P

Pentru cei anti electronica, va informez ca sunt constructori printre care principalul este BMW care a renuntat sa taie gazul la motor atunci cand o roata patineaza, lasa puterea asa cum e si doar o transfera catre rotile care au aderenta, asa se comporta ultima versiune de X-drive a BMW, asta este cu adevarat un pas inainte catre obtinerea de performante dinamice de exceptie, deci iata ca electronica poate avea si o parte pozitiva care sa contribuie la "placerea de a conduce" :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

D-rive,

nimeni nu zice absolut nimic rau de electronica, gadget-uri, statistici samd... nu intelege gresit...

e o chestie simpla: unii se simt bine conducand intr-un fel, altii in alt fel...

As fi curios sa am in exploatare non-stop un DSG... sunt absolut sigur ca si-ar face treaba bine... numai ca nu sunt la fel de sigur ca mie o sa-mi placa la fel de mult sa conduc...

O sa-mi spui ca daca imi va placea mai mult... nu se stie... poate ca da, poate ca nu

Ce stiu sigur acum este ce imi place sa conduc si cum imi place sa conduc... dupa cum ziceam, totu-i subiectiv;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!