Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

at d-rive...cum le stii tu ca un om mare :vinemosul: :sbine: :)

intr-un trafic cum e un butzuresti e comoda a dreq dsg-ul.....pe mine ce ma seaca e ca toata electronica de pe masinile actuale se crede mai desteapta decat omul (bineinteles ca exista si oameni in cazul carora treba asta e adevarata :) )...daci sa zicem ca eu sunt mai "moshneag" ca si conceptii si prefer 1.9 tdi cu 5 trepte iar motoarele mai puternice cu cutii in 6.....simplu nu? :) :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu poti folosi turatiile mari cu cutie dsg? O treci pe manuala si schimbi cand vrei tu. E corect ca daca motorul ajunge la 7000rpm va schimba cutia.. da oricum nu avea rost sa ramai cu ea pe rosu.. poate asta ajuta doar pe circuit.. pe strada nu vad la ce ajuta sa ramai cu ea pe rosu.

Trebuie spus ca, dupa parerea mea, dsg ajuta foarte mult la consum. In oras masina asta cu 170cp consuma mai putin ca masina mea veche de 90cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De asemenea cred ca viata motorului e mai lunga cu o cutie DSG decat cu una manuala.

Merge in parametrii optimi atunci cand nu "tragi" de ea. Si chiar cand o faci, totul e controlat.

Cat despre varianta sa-ti iei 2 GTI-uri, unul manual si unul DSG...NO COMMENT :vinemosul:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect si asta. Motorul meu merge in oras numai sub 2000rpm, cutia schimba cam la 2000. De multe ori ma minunez ca sunt in tr a 6-a prin oras. E corect ca eu am cuplu maxim la 1500RPM si cutia poate schimba la 2000 fara ca sa fie subturata. Poate la un diesel unde cuplu incepe de la 1800-2000rpm va schimba mai sus.. oricum schimba mai "repede" decat un om si mai corect parerea mea.

Cu dsg pe auto e imposibil sa ii dai "talpa" subturata.. ca e foarte imporantat la un diesel sau o masina turbo in general. Poti sa faci asta pe manual daca chiar esti curios cum face masina :vinemosul:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Baieti, dar e careva care a trecut de , sa zic asa, 100k, 150 k km?? ca tare is curios ce apare in timp.....eu am doar un prieten cu 1.9 105 cp DSG caruia pe la 170k km i s-a dus volant (deci nu cutia..). Plus is tare curios daca se intampla ceva cand nu schimbi uleiul la 60k ....

Legat de comportamentul ei iarna...e ok cred...ce nu am inteles foarte bine (nu am incercat) e cum dreq o scoti daca ai impotmolit-o :D

AAAA....si mai am o intrebare...oare la noi te lasa politia sa faci scoala de soferi cu masina cu DSG??? ar fi prea tare :D :P :P ;)

Este un coleg forumist cu un Golf 4 R32 cu cutie DSG care are multi km cu masina. Chiar eu l-am intrebat pe un topic din aria Golf 4 ce probleme a avut cu cutia si mi-a spus ca nu a avut nici un incident.

Cat despre scoala de soferi... poti sa faci scoala de soferi pe ce masina vrei tu cu ce fel de cutie doresti (dar cu comanda dubla), in schimb examenul cu politia trebuie sa il dai cu o masina cu o cutie de viteze manuala, este specificat in codul rutier (atat vechiul cod cat si noul cod).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si care mai e smecheria sa faci pe cutie automata, daca examenul il dai pe manuala? Mai rau te incurci. Si la ce cutii automate gasesti pe masinile de scoala...mai bine te lasi pagubas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru atentia acordata acestui subiect. M-am decis in final configuratia masinii: VW Golf GTI DSG, in 4 usi. Test-drive-ul cu GTI de la PBN m-a dat pe spate de-a dreptul, e fenomenala :) :) . Ce poate sa faca, ma inspaimanta un lucru totusi, fiind un tip care fac de obicei aprox. 30000 km pe an, si miscandu-ma mult prin Bucuresti, consumul sa nu-mi "indoaie" urechile. Pana acum am condus un A4 1,9 TDI, un tractoras econom, bestia asta cred ca imi va scoate ochii. Oricum cred ca merita. Intreb posesorii de GTI-uri daca au ceva de comentat vis-avis de asta. :P Multumesc mult. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca faci 30000/an poate un 2.0 tdi dsg ar fi mai potrivit .... parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

A propos de posuri ca acesta, cu care intuitiv sunt perfect de acord, cine imi spune si mie cum se realizeaza frana de motor la DSG si cum mentin o anumita treapta pe un anumit tip de viraj, cu raza variabila, care ar comporta o crestere sau o scadere a vitezei si poate declansa in modul automat schimbarea treptei si posibil schimbarea aderentei in tractiune.

Tind sa cred ca in situatii de acest gen trebuie trecut pe control manual ...

Gresesc ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai frana de motor faci la fel ca la manuala.. iei piciorul de pe acceleratie :)

E drept ca in D frana de motor e "slabuta", masina pierde greu din viteza. In S insa masina tine sa se opresca mult mai repede.

DSG "trage" tot timpul. Nu exista nici o bruscare de "tractiune" la roata. Cel putin nu una care sa conteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca chiar frana de motor e problema, ci sa te obisnuiesti sa dozezi puterea doar din acceleratie. in teorie ar fi mai simplu, actionezi o singura pedala, inpractica e mai dificil. presupun ca dupa o anumita perioada te poti invata si cu asta, dar de ex in SUA multi nu stiau sa schimbe vitezele pe cutie manuala, chiar se mira si o considera extrem de complicata. eu unul, m-am invatat cu manuala si nu mi se pare deloc obositor. mai util as vedea acel cruise control, decat o cutie automata. asa e singura optiune pe care nu o am si in timp am ajuns sa o regret. nu-i bai la 2-300 km, dar mai sus conteaza si de asemenea la consum, mult mai mult decat o automata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana de motor poate fi o "problema" cand aderenta e extrem de scazuta si ABS-ul te poate incurca.

Iar "schimbarea aderentei in tractiune" poate sa nu conteze in situatii uzuale, dar in situatii limita poate conta chiar daca nu pare sesizabila ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca faci 30000/an poate un 2.0 tdi dsg ar fi mai potrivit .... parerea mea

daca 4motion nu-i spune nimic, cred ca un tdi de 170cp i-ar fi suficient la 30k pe an. in rest GTI DSG e ceva aparte.

Frana de motor poate fi o "problema" cand aderenta e extrem de scazuta si ABS-ul te poate incurca.

Iar "schimbarea aderentei in tractiune" poate sa nu conteze in situatii uzuale, dar in situatii limita poate conta chiar daca nu pare sesizabila ... :)

n-am desconsiderat frana de motor, eu o folosesc mereu, am un reflex chiar, dar la DSG nu e chiar o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am DSG pe touran si am mers cu el si pe zapada, in panta si in rampa. masina se poate controla foarte bine. Este suficient pt frana de motor sa comuti pe manual si sa selectezi tu vitezele.... in panta abrupta tot la fel o dau pe manual si o las in treapta 1 si cobori fara problema. eu sincer cred ca cei ce nu au condus un numar suficient de km cu un DSG sunt inca tributari vechilor conceptii despre cutia automata de tip clasic, care este mult mai nasoala ce-i drept

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana de motor poate fi o "problema" cand aderenta e extrem de scazuta si ABS-ul te poate incurca.

Iar "schimbarea aderentei in tractiune" poate sa nu conteze in situatii uzuale, dar in situatii limita poate conta chiar daca nu pare sesizabila ... ;)

Daca comuti in S cand deccelerezi, practic vei avea frana de motor, pentru ca tot retrogradeaza. Eu asa fac cand ma plictisesc

si incetinesc spre un semafor, pentru ca daca se face verde intre timp repede o calc si pleaca ca din tun ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este suficient pt frana de motor sa comuti pe manual si sa selectezi tu vitezele....

Mersi, pai tocmai asta ma gandeam si eu in postul #84 "Tind sa cred ca in situatii de acest gen trebuie trecut pe control manual ...".

Multumesc si lui Thheo si lui Netflow pentru informatia utila pentru mine, care nu stiam cum se poate realiza frana de motor in modul automat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand DSG-ul poate invata stilul de condus, dar cu putin talent conducatorul auto poate invta cam cum schimba DSG-ul vitezele si prin dozarea acceleratiei sa-l determin sa schimbe treapta inferioara sau superioara. Acest comportament poate deveni similar cu o cutie manuala, dar care schimba mult mai repede. Cat despre frana de motor, este mai lina decat la o cutie manuala dar se poate retrograda o treapta daca este nevoie de o frana de motor mai violenta, dar pana la urma care ar fi scopul? Cutia prezinta modul de Winter pentru a evita derapajele, iar ESP-ul si ABS-ul isi fac treaba foarte bine pe zapada/gheata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru atentia acordata acestui subiect. M-am decis in final configuratia masinii: VW Golf GTI DSG, in 4 usi. Test-drive-ul cu GTI de la PBN m-a dat pe spate de-a dreptul, e fenomenala :) :) . Ce poate sa faca, ma inspaimanta un lucru totusi, fiind un tip care fac de obicei aprox. 30000 km pe an, si miscandu-ma mult prin Bucuresti, consumul sa nu-mi "indoaie" urechile. Pana acum am condus un A4 1,9 TDI, un tractoras econom, bestia asta cred ca imi va scoate ochii. Oricum cred ca merita. Intreb posesorii de GTI-uri daca au ceva de comentat vis-avis de asta. :) Multumesc mult. :)

Nu sint proprietar de GTI, dar o sa-mi dau totusi cu parerea. Sper ca nu deranjeaza prea mult.

Am condus si eu GTI-ul totusi la drive test. Unul cu manuala si altul cu DSG.

1. N-am inteles nici acum pentru ce as da peste 1500 de euro pe o cutie automata. Credeam ca poate DSG-ul o sa-mi deschida ochii. Nu a reusit. O automata ramine totusi o automata. Cel mai mult m-a deranjat ca schimba cind vrea ea. Nu suport asta. I'm a control freak. Stiu ca pot muta pe modul manual dar...it's not the same... E o experienta destul de diferita. Nu stiu daca o sa intelegeti/acceptati asta.

Si a doua problema: cind bagi pedala in podea la cutie DSG nu reactioneaza ca o cutie manuala ci ...se strofoaca cam 2 secunde sa dea doua rapoarte inapoi si abia dupa aia pleci ca lumea. Nu pot sa inteleg de ce as da bani in plus pentru asa ceva. E total aiurea. E un sentiment neplacut. Chiar si in modul Sport face asta... Va repet, si in Sport face asta. Ca spunea cineva ca nu face. Face, va asigur, si e logic sa faca.

Asta a mai spus-o si thheo si di0. O spun si eu ca poate nu e deajuns ca au spus-o ei.

Am fost foarte dezamagit de DSG. Dar cel putin stiam clar ca nu vreau asa ceva nici gratis.

In comparatie cu DSG, cutia manuala mi s-a parut fantastica. Control deplin, schimbare precisa si rapida, o experienta diferita in conducere. Pentru mine mult mai placuta, mai ales ca nu trebuia sa astept sa se screama DSG-ul sa coboare doua rapoarte la talpa. Manuala pleca instant si mai brutal parca. Senzatia de viteza si putere era mai puternica si de aici mai multa adrenalina. Iar senzatia de control e mai buna. Plus ca schimbatorul ala iti da un sentiment de putere. E mai masculin.

In cocluzie, eu prefer cutia manuala celei automate, fie ea si DSG.

Daca GTI-ul te-a dat pe spate si emotional ti-o doresti insa rational ti-e un pic tirsa de consum, ai putea sa alegi GT TSI de 170 cai.

Consumul e sensibil mai mic,

performantele sint aproape identice, (aici GTI-istii o sa protesteze, dar mi-e teama ca nu au dreptate)

taxele de tot felul sint iarasi mai mici data fiind cilindreea si

ai si o plaja mai larga de turatie si

un pret mai mic.

Ce nu o sa ai e look-ul GTI-ului care e grozav, mai ales pe negru. Scaunele alea sint grozave, volanul tesit, insertiile alea betoane de aluminiu si multe alte detalii care dau valoare masinii. Plus ca GTI-ul e o sigla care impune totusi un anumit respect. Designul GT-ului e foarte discret in comparatie. Poate prea discret.

Tu alegi, insa GTI-ul e GTI. Consumul nu e chiar punctul sau forte daca facem abstractie de putere. In Bucuresti, stealerii zic ca consuma "cam 14%". Si probabil sint optimisti. Eu ma tem sa nu fie mai mult 16%.

Sint surprins sa vad cita admiratie avem pe forum fata de DSG. Presupun ca nu toti au experimentat DSG-ul. Si multi nu inteleg modul de functionare al cutiei, asta e clar. O data ce se afirma ca intirzierea la kick-down e din soft...

DSG e o cutie extraordinara. Dar tot o automata ramine. Asta nu e destul de clar pentru unii. Eu nu am o problema sa schimb vitezele, chiar imi place. Si atunci de ce as da o gramada de bani in plus pe o cutie care face cam ce vrea ea cu motorul si la talpa intii sta un pic pe loc sa se gindeasca si dupa aia o ia la goana? Daca eu am nevoie de toata puterea in secunda aia si nu peste 2 secunde? In plus, senzatia e foarte neplacuta.

Modificat de Ahile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de acord total cu Ahile.

Eu unul sunt un anti - cutie automata. Fie ea si DSG.

Atunci cand cumpar o masina, pe langa marca, model, motorizare trag "un ochi" intre scaunele din fata sa ma asigur ca are rost sa ma opresc asupra ei. Bineinteles nu cumva sa vad P R N D S sau ceva de genu ca mi-a pierit chefu.

Cateodata imi vine sa urlu ca deobicei cele cu automata sunt pline de optiuni si e din ce in ce mai greu sa gasesti un motor puternic si full options cu manuala.

N-am nimic cu cei care prefera automata.

Imi place ca atunci cand fac o coborare prin serpentine la munte sa folosesc din plin frana de motor mai ales la curbe si sa fiu cel care decide asupra cuplului care il am la roti. Imi place ca atunci cand merg in "coloana de melci" prin oras sa folosesc pe cat posibil o singura treapta de viteza si fara sa calc frana. Cateodata sa zicem ca accelerez puternic intra 2-a pana aproape de rosu, dupa care fac frana de motor fara a schimba viteza (asta intentionat). DSG mi-o schimba dintr-un singur considerent (chiar daca are mai multe mape) si anume in functie de apasarea pedalei imi schimba viteza la o anumita turatie. Ca e mai desteapta si pune in stand-by urmatoarea viteza sa fie pregatita de o schimbare super-rapida e de laudat, dar tot nu ma convinge. DSG-ul si nici o alta automata nu "vede" traficul, serpentinele si ce va urma in urmatoarele secunde. Recunosc ca sunt si un pic subiectiv, dar pe mine ma incanta mestecatul in cutia de viteze si detinerea controlului. Sincer nici ABS-ul si nici ESP-ul nu ma incanta prea tare. Poate sunt mai conservator.

In concluzie luati-va fratilor ce va place. Fiecare avem gusturile noastre. Am vrut doar sa-mi exprim o parere personala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ahile & @AndyG - singurele argumente (reale) pe care le aveti sunt cele de genul, "imi place sa amestec in mamaliga" si "sunt anticutie automata".

In mod special pt. @Ahile - In multe dintre "argumentele" tale, gresesti fundamental. In alta ordine de idei, un singur/simplu drive test, nu poate fi edificator decat insotit de o nota MARE de subiectivism. Ma minunez cum de poti afirma: cind bagi pedala in podea la cutie DSG nu reactioneaza ca o cutie manuala sau Manuala pleca instant si mai brutal parca. Sa nu mai zic de afirmatia: Si multi nu inteleg modul de functionare al cutiei, asta e clar.; care nu face decat sa arate ca, TU esti unul dintre putinii care nu inteleg modul de functionare al unei cutii automate, in general. Cu alte cuvinte, te inseli considerand ca multi dintre forumisti (si nu numai) sunt atat de batuti in cap.

Am sa insist putin asupra afirmatiei tale: cind bagi pedala in podea la cutie DSG nu reactioneaza ca o cutie manuala ci ...se strofoaca cam 2 secunde sa dea doua rapoarte inapoi si abia dupa aia pleci ca lumea, cu speranta ca ai putea sa intelegi cum functioneaza o cutie automata.

Dupa cum ai mai citit (probabil), o cutie automata se "adapteaza" stilului de condus. Cand spun stil, ma refer la modul cum se foloseste acceleratia in anumite momente si nu la firea conducatorului. Daca masina este condusa in D, si acceleratia este folosita "usor", cutia schimba de asa maniera in cat, ajunge in trepte superioare la turatii mici. Te rog sa-mi explici, cum poate "pleca ca lumea", o cutie manuala - sa zicem - in tr. IV la o turatie mica, in momentul in care ii dai "blana"? Te scutesc de efort si iti spun ca nu "pleaca". Daca vrei sa plece, retrogradezi, caz in care, nu vei reusi sa faci acest lucru mai repede decat o automata decat, poate, daca sunt intrunite anumite conditii de pilotaj, atat din partea pilotului cat si a masinii; dar, aici nu se discuta probleme de pilotaj in alegerea unei masini.

@AndyG - DSG-ul si nici o alta automata nu "vede" traficul, serpentinele si ce va urma in urmatoarele secunde.; poate ne spui cum "vede" o manuala, sau ce ai vrut sa spui cu asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) :) :) fiecare cu parerile lui.... un lucru e clar insa... cu DSG accelerezi mult mai repede decat cu manuala si numai dupa ce mergi minim 1000 km cu DSG iti dai seama de ce poate cutia asta si cum se "manuieste" ca sa dea tot ce poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca posesor de cutie DSG cu o vechime de peste un an de zile spun ca @xxleeus are perfecta dreptate in ceea ce afirma vis-a-vis de unele posturi anterioare.

Atentie mare, cei care sunteti adeptii cutiilor manuale, voi sunteti oarecum dezamagiti de faptul ca "dureaza" mult pana retrogradeaza cutia in cazul kick-down, pai daca ati avea posibilitati tehnice ca sa masurati timpul cat dureaza acelasi lucru facut de voi manual a-ti avea neplacuta surpriza sa constatati ca dureaza mai mult decat ar face-o DSG :) In cazul DSG nu aveti nimic altceva de facut decat sa "pedal to the metal" si nicio alta ocupatie in plus, deci puteti fi 100% atenti la ceea ce face cutia, nu sunteti angrenati si in vreo alta actiune precum in cazul unei cutii manuale.

Este adevarat, daca cutia este in D si trebuie sa retrogradeze 2 trepte atunci trebuie folosit acelasi ambreiaj (din cele 2 care le are DSG) si e firesc sa dureze o fractiune de secunda mai mult, daca vreti dezvolt, dar prefer sa va las pe voi sa cititi in multitudinea de topic-uri de pe acest forum despre cum functioneaza DSG.

Ca sa inlaturati orice intarzieri si daca va doriti un comportament cu adevarat sportiv din partea cutiei de viteze DSG este suficient sa angajati cutia in "S" si va-ti scos :) Adio intarzieri, am mai zis pe forum, un lucru extraordinar in cazul acestei cutii, nu aveti pierderi de flux motor la roata, ceea ce exista cu varf si indesat in cazul cutiilor manuale (ambreiajul decupleaza total motorul de roata). M-am exprimat asa ca sa ma fac inteles mai bine.

@AndyG, citeste mai mult despre DSG, esti intr-o mare eroare cu multe dintre afirmatiile pe care le faci vis-a-vis de DSG :) Ti-o spun ca unul, care, ca si tine nu e pasionat de ESP si alte chestii.

Sa iei in calcul inca un lucru, am masina asta de peste un an, sunt supermultumit de cutia DSG si nu am niciun repros sa-i fac si cu toate astea astept o masina noua care am comandat-o cu cutie manuala.

Modificat de d-rive
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxleeus - cred ca AndyG prin afirmatia DSG-ul si nici o alta automata nu "vede" traficul, serpentinele si ce va urma in urmatoarele secunde dorea sa sublinieze faptul ca o cutie automata nu se adapteaza conditiilor de trafic in acelasi fel in care o poate face o cutie manuala, actionata de un sofer cu experienta. Lucru subiectiv dupa parerea mea...

Daca mai e nevoie intaresc si eu afirmatia ca DSG e o cutie extraordinara, un concept cu adevarat revolutionar ca sa spun asa, dar ca raman in continuare un fan R-1-2-3-4-5-... si ca fug de masinile cu multe litere la maneta centrala :D

De ce? Pai tot subiectiv doua pedale denota putina feminitate din partea masinii fata de trei pedale. Trei pedale, R-1-2-3-4-5... asta isi doreste un barbat pasionat de motoare, nu doua pedale si un volan. Daca ne uitam la toate masinile cu pretentii sportive, vom observa ca nu prea au adoptat cutia automata, tocmai din cauza faptului ca o cutie manuala da senzatia de CONTROL, care chiar daca e o senzatie uneori subiectiva, ramane intiparita in mintea noastra. Cel mult au adoptat clapetele stanga-dreapta de langa volan pt schimbarea vitezei, care nu inlatura 100% senzatia de control...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Radu C. - am spus si mai devreme dar, repet : aici nu discutam functionalitatea,oportunitatea, s.a. ale cutiei automate (DSG in cazul de fata) in cazul sportivitatii. Si cand spun sportivitate, ma refer la PILOTAJ. Nu cerd ca in acest scop s-a deschis acest topic; nu pentru variante RACING. Daca ne rezumam la stilul "domestic", DSG este chiar o cutie sportiva ;). A alege sau nu o cutie automata, este intr-adevar o optiune de multe ori subiectiva, mai ales din partea celor care nu au avut ocazia sa o conduca ceva vreme. Am cunoscut persoane care, gandeau ca si voi dar, asta pana au intrat in posesia unei masini cu cutie automata. :D Chestiunea cu "feminitatea" data de cele (doar) 2 pedale...hmm; dupa ce mergi o vreme cu ea si te obisnuesti sa folosesti cele 2 pedale cu cele 2 picioare (din dotare), atunci sa vezi feeling. :D

LE: In opinia mea, nu cutia se adapteaza conditiilor de trafic ci, soferul/conducatorul. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema e ca masina domestica este o octavia 2 cu motor de 1,6 sau un golf ca al meu; cand vorbim de GT,GTI deja ne referim la masini cu comportament sportiv, ca sa nu spun RACING ca poate e prea mult...in rest de acord cu afirmatiile tale :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!